Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa generation iMacs i augusti?

Tråden skapades och har fått 145 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ärligt talat - visst är cinema display snygg men vill vi att iMac skall se precis lika dan ut? personligen tror jag inte att ive et al kommer att släppa in cinema display iMac och jag hoppas att det där "lilla" extra kommer att synas på den nya helst i kombination med någon ny innovation (som att skärmen är kameran).

Intressant med den tanken att skärmen även är en kamera, lite O.T. men skulle detta även kunna appliceras på en iPhone?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-06 10:19
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-06 11:43

Haha, den var bäst!

xerents var ett uttjatat skämt bara...

Som jag har sagt några dagar nu. Snart är det Tisdag

Någon som har koll på vilken tid det smäller imorgon Jag längtar...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-06 12:38

Det hade gärna fått vara nästa generation av Apple Cinema Display.

10 PDT = 22 om jag har räknat rätt..
Finns countdown på http://www.newimac.org/

Ursprungligen av acidflash:

10 PDT = 22 om jag har räknat rätt..
Finns countdown på http://www.newimac.org/

Nope, 10 PDT = 19. Bara att lägga till 9 timmar.

Ursprungligen av headlessmike:

Nope, 10 PDT = 19. Bara att lägga till 9 timmar.

Tur att någon kan räkna

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-08-06 12:50
Ursprungligen av acidflash:

Tur att någon kan räkna

Tänkte precis skriva att det är kl 19.00 svensk tid. Var osäker på om Cupertino också ligger 9 tim efter oss. Kollade klock-widgeten i Dashboard och där fanns Cupertino. Nu är det 03.50 där.

18 timmar är mycket ju! Inte har man tid att kunna/får sova just nu heller, så tiden kommer ju inte gå fortare!

Lungt är bara: 17 hours, 55 minutes, 3 seconds kvar

http://www.macrumors.com/2007/08/06/new-imacs-on-tuesday/

Citat:

We've received word that price points for the new "Good", "Better", and "Ultra" iMac models will fall at $1199, $1499, and $1799 price points. No details beyond this are available, and it does not exclude the possibility of other configurations.

Of interest, this differs from the existing iMac lineup which currently holds a range of 17",
20" and 24" models which hit $999, $1199, $1499, and $1999 price points.

hmm.. bara jag som antar att 30"aren blir sanning!?

Bara 4 timmar och 20 minuter kvar!!! hahah jag blir galen!!

Men var och hur får vi se den nya då!? kommer det bli idag? mååste se den nuuu! haha

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-07 16:00

Tre timmar kvar!

två timmar kvar

1 hours, 46 minutes, 43 seconds

inte att glöma att vi kanske kanske får se en helt ny bärbar ... Apple MacBook Metro .. eller ?

Ursprungligen av Tussen69:

inte att glöma att vi kanske kanske får se en helt ny bärbar ... Apple MacBook Metro .. eller ?

Känns otroligt att det skulle finnas en sådan klar redan utan rykten om sig. Det är få, om ens några, hårdvarunyheter som inte läcker i förväg, speciellt inte när det bara är timmar kvar. (Tjänster och mjukvara är lättare att hålla hemliga och där brukar Apple lyckas bra, men hårdvara kräver så många mer inblandade att det sällan går att hålla helt tätt, i alla fall om det är en produkt som ska finnas tillgänglig direkt.)

Vad finns det för rykten angående en sådan?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-07 17:25

Zero och Noll. iLife'08?

Ursprungligen av bossep:

iLife'08?

Bra fråga. Det mesta verkar handla om iWorks '08 och dess nya kalkylprogram.

50 minutes, 6 seconds

8:51AM (all times in PST) Well, we're here... And we're a bit early. Not too many folks waiting around; we'll let you know as they start admitting.

20 minutes, 14 seconds

00 minutes, 00 seconds

Senast redigerat 2007-08-07 19:01

herregud!!! var är alla spionbilder innifrån konferensen!?!?!? nån liten parrvell måste väl ha tagit med sin iPhone och fotat lite undertiden och surfat iväg dom!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-07 19:39

Hyperjeff ( http://osx.hyperjeff.net/ ) har en blänkare, där följande står:

"(8/7/07) New iMacs out, made of aluminum and glass. $1200 for a 20" / 2.0GHz Core2Duo / 250GB drive, $1500 gets you 20" / 2.4GHz / 320GB, and $1800 you can get that in a 24" screen. Max RAM for these is 4GB and they use ATI Radeon HD 2400XT video cards. HD expandable to 1TB. Plus the standards: wireless kbd+mouse, bluetooth 2.0, FW 400/800, audio in/out, 3 USB 2 ports, gigabit ethernet, video out, slot-loading superdrive, iSight cam and mic. "

Vet ej om det är sant, men mycket stämmer ju.

"What about the inside? Up to 2.4GHz Core 2 Extreme processor, up to 4GB of memory. ATI Radeon HD graphics card, up to 1TB of hard drive storage. 802.11n and Bluetooth 2.0 built-in. What models will we have? Up until now, 17-inch, 20-inch, and 24-inch. Well, today we're replacing the 24-inch, lowering price by $200, 20-inch at same $1499.

Bevaka tråden