Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia N95-tråden

Tråden skapades och har fått 199 svar. Det senaste inlägget skrevs .

är alla N95-ägare lika nöjda fortfarande?

min tycker jag är helt kass. det är trasiga knappar, program hänger sig etc. Det är nog den sämsta telefon jag haft sedan min ericsson t28

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-02-16 20:39

Ska nog köpa en N95 i Maj då jag betalat klart min förstärkare:)

Har använt N70 innan och undrar om det kommer bli stor skillnad?

Rekommenderas några program?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-17 07:23

Jag stör mig något enormt på en sak, och det är när jag pluggar in den i USB-läge och ska föra över filer. Matar jag ut enheten, så monteras den lika snabbt igen. Vill ogärna dra ut sladden när den är mountad, utan jag vill mata ut den ordentligt. Haft för mycket dålig erfarenhet av att bara rycka ut sladden från min iPod..

Hur gör jag så att den inte mountas automatiskt lika snabbt igen?

Ursprungligen av karlan:

Jag stör mig något enormt på en sak, och det är när jag pluggar in den i USB-läge och ska föra över filer. Matar jag ut enheten, så monteras den lika snabbt igen. Vill ogärna dra ut sladden när den är mountad, utan jag vill mata ut den ordentligt. Haft för mycket dålig erfarenhet av att bara rycka ut sladden från min iPod..

Hur gör jag så att den inte mountas automatiskt lika snabbt igen?

har samma problem.

inte så mycket till hjälp dock:
http://www.99.se/mac-os-x/233144-usb-enhet-remountas-efter-eject.html

Jag är väldigt nöjd med min N95 har haft den i ca 9 månader nu och jag kan f*n inte klaga på något, helt underbar telefon. Batteri med "normal" användning håller den 2-3 dagar! med mycket sparsamt användning håller den ca 6 dagar innan laddning.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-25 13:03
Ursprungligen av Hunter78:

Jag är väldigt nöjd med min N95 har haft den i ca 9 månader nu och jag kan f*n inte klaga på något, helt underbar telefon. Batteri med "normal" användning håller den 2-3 dagar! med mycket sparsamt användning håller den ca 6 dagar innan laddning.

Har du lust att skicka ditt batteri till mig?;P

Mitt håller nämligen max 2 dagar om jag inte har använt den alls mycket.

Ursprungligen av karlan:

Har du lust att skicka ditt batteri till mig?;P

Mitt håller nämligen max 2 dagar om jag inte har använt den alls mycket.

Är din N95 möjligen låst till operatören 3 ?
En god vän kör med 3 och han får ca 2-3 max på sin N95.

Min n95 är inte låst till 3 utan jag har den olåst med Nokias mjukvara och uppdaterat den till senaste mjukvaran 20.0015 någon ting. Innan hade jag också 2-3 dagar max.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-25 15:17
Ursprungligen av Hunter78:

Är din N95 möjligen låst till operatören 3 ?
En god vän kör med 3 och han får ca 2-3 max på sin N95.

Min n95 är inte låst till 3 utan jag har den olåst med Nokias mjukvara och uppdaterat den till senaste mjukvaran 20.0015 någon ting. Innan hade jag också 2-3 dagar max.

Ja, den är låst till 3. Dock har jag "unbrandat" den, och uppgraderat till senaste versionen (15.0.015) på min N95-2.

Något jag märkte göra något enormt på batteritiden, är att döda anslutningen 3, och ta bort den. Vet inte vad den används för, övriga 3G-telefoner har inte en konstant uppkoppling, enbart 3-telefoner. Varför är det så? Det fungerar att ringa video-samtal, samt ta emot, så det kan ju inte bero på detta. Varför är 3 så efterblivna att sätta det som default på alla sina nallar som drar mer batteri?

Ursprungligen av karlan:

Ja, den är låst till 3. Dock har jag "unbrandat" den, och uppgraderat till senaste versionen (15.0.015) på min N95-2.

Något jag märkte göra något enormt på batteritiden, är att döda anslutningen 3, och ta bort den. Vet inte vad den används för, övriga 3G-telefoner har inte en konstant uppkoppling, enbart 3-telefoner. Varför är det så? Det fungerar att ringa video-samtal, samt ta emot, så det kan ju inte bero på detta. Varför är 3 så efterblivna att sätta det som default på alla sina nallar som drar mer batteri?

Jag säger bara 3 mjukvara!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-25 17:39
Ursprungligen av Hunter78:

Jag säger bara 3 mjukvara!

yeah, men det måste ju finnas någon anledning till varför de sätter det som default?

Är det någon djup konspiration som gör att 3 (som i själva verket är en odöpt anti-terrorist-organisation från usa) håller koll på allt vi gör, och streamar live-video från oss?

Ursprungligen av karlan:

yeah, men det måste ju finnas någon anledning till varför de sätter det som default?

Är det någon djup konspiration som gör att 3 (som i själva verket är en odöpt anti-terrorist-organisation från usa) håller koll på allt vi gör, och streamar live-video från oss?

Well, inte vet jag men en N95 med 3 mjukvara drar f'n mer ström än en N95 utan. Med 3 mjukvara är det ca 2-3 dagar Max, medan utan 3 mjukvara ca 4-6 dagar.

Alla Nokia N95 ägare det finns en ny uppdatering till era telefoner V 21.0.016 den kom den 26 Mars 08. Jag är fortfarande väldigt nöjd med min N95.

Ursprungligen av Hunter78:

Alla Nokia N95 ägare det finns en ny uppdatering till era telefoner V 21.0.016 den kom den 26 Mars 08. Jag är fortfarande väldigt nöjd med min N95.

Så den glappar inte pga slide?

Ursprungligen av micke_nkpg:

Så den glappar inte pga slide?

Nopp inte vad jag har märkt av

Ny beta av Nokia Maps

Nokia - Nokia Maps 2.0 Beta

Väldigt mycket nya finesser. Och dessutom trafikvarning, som jag dock inte fått att fundera ännu. Kanske inte stödjs i Sverige?

Någon mer än jag som fått problem med isync efter 10.5.3 uppdateringen?

Ursprungligen av Emanuel L:

Någon mer än jag som fått problem med isync efter 10.5.3 uppdateringen?

Det är ett allmänt problem. Dra ut isync från program-mappen till skrivbordet och sen tillbaka igen så funkar det.

Ursprungligen av peacerich:

Det är ett allmänt problem. Dra ut isync från program-mappen till skrivbordet och sen tillbaka igen så funkar det.

Tack, det ska jag komma ihåg till nästa gång
Löste det genom att ta bort N95an på listan o installera om den och körde via blåtand nu.

tack iaf..

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-05 18:44

tja!

Sitter här och fixar och trixar. laddade ner programmet joikuSpot som skapat ett eget wifi spot som en laptop kan koppla upp på. (ganska menlöst nu när alla har mobilbredband). men nu försöker jag att surfa med mobilen genom att dela internet uppkopplingen med min macbook via airport. Det verkar ju vara enkelt och N95:an hittar macens trådlösa nät och kopplar upp utan problem men när jag sen försöker komma ut från nån sida så står det att gate wayen inte svarar.
Vad gör jag för fel?

eivind

Nokia Maps 2.0, intressant ...

Själv tycker jag GPS-uppstarten på min N95 var värdelös (från 30 sek till liggande åtta, både mjukvaran som kom med och efter en uppdatering) vilket gjorde att jag sällan använde denna funktion. Sålde den i våras och bytte till E90. Nu har jag inte fått ingång GPS-lokaliseringen på länge, när jag väl testar brukar jag ge upp. De få gånger jag orkar vänta tar uppstarten ungefär 10 minuter, give or take.

Även handhavandet i Nokia Maps var "tråkigt" i N95. Det gick hackigt och segt (både med och utan satellitmottagning), jämfört med en "GPS-bara" som "flyter kartor" som inget annat. Att tillägga så är zoom-in och zoom-ut nästan omöjligt på min E90 för det går så hackigt sakta. Kartorna laddar en ruta i sekunden och känns allmänt ... VÄLDIGT seg.

Är processor/ram/grafik (vad vet jag) så mycket sämre i dessa mobiltelefoner, eller är min mjukvara kaputt? Är Maps 2.0 "bättre"?

Bevaka tråden