Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia N95-tråden

Tråden skapades och har fått 199 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-15 01:14
Ursprungligen av scooterbabe:

Ok, svarar mig själv - google is your friend

Reboot löser problemet <http://www.amazon.com/review/product/B000XQOE...>

Måste säga att det är hysteriskt bra ljud i luren; vågar inte spela på 100% av rädsla att spräcka högtalaren

Personligen tycker jag att ljudet suger rätt hårt i N95an (med hörlurar). Antingen det eller så är min enhet trasig. Har ett bakgrunds sus som definitivt inte ska vara där...

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2007-11-26 13:37

ny uppdatering

nu har det kommit ny uppdatering
http://europe.nokia.com/A4577225

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-11-27 10:13
Ursprungligen av grilkol:

nu har det kommit ny uppdatering
http://europe.nokia.com/A4577225

3 låsningar direkt efter installation, fick ta ur och sätta i batteriet för att starta om.

Efter det funkar det stabilt.

/Christer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-27 10:41
Ursprungligen av cohlin:

3 låsningar direkt efter installation, fick ta ur och sätta i batteriet för att starta om.

Efter det funkar det stabilt.

/Christer

Funkade det bra att dra in via maccen eller gick du annan väg?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-11-29 18:43

Mac'en, men via Vista och Parallels Desktop.

/Christer

Gäller uppdaterningen N95 8GB eller? Jag lyckas då inte hitta nån uppdatering till min vanliga N95, jag har verson 12.0.013 men den är ju rätt gammal nu....

Tvärtom tror jag; eller jag lyckas då inte med min 8GB...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-12-04 09:55

Min N95 är den gamla (03.01) och numera uppgraderad till V 20.0.015
Det enda problem jag haft är de 3 låsningar jag fick direkt efter uppgraderingen, sedan har den fungerat bra.

/Christer

Med min har de funkat prima.. Längre batteritid vilket är gött

När jag kopplar upp med Nokia Software Updater säger den: Your phone is already up to date. Men jag har verson 12.0.013
Vad är det frågan om? Hur får jag in 20.0.015?

  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2008-01-10 15:33
Ursprungligen av Per.Lesra:

När jag kopplar upp med Nokia Software Updater säger den: Your phone is already up to date. Men jag har verson 12.0.013
Vad är det frågan om? Hur får jag in 20.0.015?

Samma här, tror det beror på att min N95 är låst till Telia. Dom sade på Nokias service center att Telia måste godkänna uppdateringen för sina låsta telefoner.
Går detta att komma runt på nåt sätt, kan man låsa upp den själv?
Annars suger min N95, Den startar om hela tiden och ringer upp kontakter i telefonboken av sej själv. Telias service suger likaså. Kameran är bra dock.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-12-04 12:47

Jag uppgraderade just från 12.0.013 till 20.0.015 och det är stor skillnad på menyhastigheterna. Än så länge inga problem.
Körde via Nokia Software Updater v1.4.14se på en XP burk.

Senast redigerat 2007-12-04 18:53
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-12 22:14

til aller jer der gerne vil synce jeres N95 8 GB gå ind her, så ordner det sig. http://web.mac.com/the_reamer/S60/isync2.4.html

Bedste hilsnar Lars Therp

Uppdaterade just från 12.0.013 till 20.0.015, kameran är ju typ dubbelt så snabb! Precis vad jag hade önskat mig i julklapp!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-01-16 20:15

Hej!
Har nyligen skafat n95. Tidigare hade en enklare nokia som har hållit batteri i cirka en vecka om man inte snackade för mycket. Men nu.... Laddar minst dagligen!! Inga konstiga skärmsläckare, kör utan 3g men trots det...
Håller Era 95:or längre? Er det fel på min batteri ... eller?
hälsn
/janiec

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 20:27
Ursprungligen av janiec:

Hej!
Har nyligen skafat n95. Tidigare hade en enklare nokia som har hållit batteri i cirka en vecka om man inte snackade för mycket. Men nu.... Laddar minst dagligen!! Inga konstiga skärmsläckare, kör utan 3g men trots det...
Håller Era 95:or längre? Er det fel på min batteri ... eller?
hälsn
/janiec

Två dagar för mig om jag inte leker för mycket med den (har klarat dryga tre också). Ju mer man leker desto mer laddning (enkel ekvation). WLAN-kretsen drar en del och GPS-modulen dricker soppa.

En laddare hemma, en billaddare (då jag både streamar ljud till bilradion och använder GPS) samt en USB-laddare för kontoret är mitt kit för att alltid vara safe.

Och. Det går inte att jämföra en gammal enklare mot ett monster som N95. En miniräknare och en MacBook Air är inte samma sak ;).

Nixpix - min är likadan; max 1,5 dar, men så leker jag ganska rejält med den; lyssnar på musik, använder gps etc.

Har dock en 8GB som har lite större batteri.

Hade, kanske jag ska tillägga; köpte min i mitten av november, och den var lite glappig och skev. En morgon när jag öppnade den visade inte skärmen någon bild längre, fast telefonen var påslagen och gick att komma via blåtand. Lämnade in den på service den 18 dec och har fortfarande inte fått tillbaka den.

Ok, Nokia Service Roma gick visst på jullov den 21 dec, och hann väl inte börja innan dess, och kom inte tillbaka förrän den 7 januari, men ialla fall…?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-01-16 20:49

Visst drar monster mera än miniräknare det förstår jag men bara en dag - då är nästan som på den tiden som mobiltelefonin infördes- jag menar att det var en överraskning för mig efter ha börjat använda 95:an. Annars ganska fin är den.
/janiec

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 20:53

Om det är en dag utan massa lek så kan det ju mycket väl ha med batteri eller mjukvara att göra. Har den senaste mjukvaran i sig?

Min första N95a drog soppa som bara den. Efter enhetsutbyte var det typ samma lika ändå tills en firmuppdatering i höstas. Då blev allt bättre och elnätet gladare.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-01-16 21:16

tack för tipsen tjompa jag ska kolla firmware
/janiec

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-01-16 21:39

... tyvärr... min version är den som den ska.... så det blir ingen förbättring den här vägen - men tack ändå
/janiec

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-01-16 22:29

Som Tjompa skrev tidigare så drar W-lan en hel del ström. Stäng av den när den inte används.

/Chrille

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-17 22:40

Är 5mpix kameran något som kan ersätta den vanliga kameran. T.ex. rörliga bilder osv. Blir de lika bra som med en vanlig kamera?

Ursprungligen av foccus:

Är 5mpix kameran något som kan ersätta den vanliga kameran. T.ex. rörliga bilder osv. Blir de lika bra som med en vanlig kamera?

Nja. I dagsljus kan du få bra bilder. sen är det mesta B.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-18 14:32
Ursprungligen av Emanuel L:

Nja. I dagsljus kan du få bra bilder. sen är det mesta B.

Mm, som med de flesta telefoner isåfall. Är det bara digital zom?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-18 14:36
Ursprungligen av foccus:

Mm, som med de flesta telefoner isåfall. Är det bara digital zom?

Japp. Sen hur man definierar en "vanlig" kamera gör ju att svaret på frågan om hur bra bilder det blir känns rätt... lös.

N95an tar bättre bilder än min 5MP för nån dryg tusing... men avsevärt sämre än min digitala Nikon systemkamera. Precis som ovan nämns så blir det rätt bra i dagsljus. Funkar för spontana bilder på semestern mao.

Ursprungligen av tjompa:

Japp. Sen hur man definierar en "vanlig" kamera gör ju att svaret på frågan om hur bra bilder det blir känns rätt... lös.

N95an tar bättre bilder än min 5MP för nån dryg tusing... men avsevärt sämre än min digitala Nikon systemkamera. Precis som ovan nämns så blir det rätt bra i dagsljus. Funkar för spontana bilder på semestern mao.

Fungerar det för multimedia bloggande?

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2008-02-06 21:37

Jag är knäckt. Kollade TyTN igår och tände 100%. Såg sedan om allt strul med sync och lade ner. Beställde en N95 8GBhos Telenor idag.
MEN - stämmer det att den inte har tryckkänslig skärm?
Jag bryter!

Jag har haft P900 och P910 länge nu och P910 har lagt av.
Den enda jag begär är att kunna skriva grafitti med penna och redigera filer "á la Wacom".
Jag är för gammal för att hålla på med T9 och SMS tumme.
Att skriva belopp, special tecken mm tar en evighet för en gammal tangentbordare med numeriskt tangentbord. Byter dessutom språk ofta.
Trodde att alla dyrare lurar hade ngn sorts QWERTY tangentbord idag - om än virtuellt. Men tydligen inte N95.

Så - vad fan ska jag köpa!

Jag vill ha en P910 - men med 3G och bra Macsync.
P1 går bort då man tagit bort hela vitsen med den i och med att man tog bort luckan.

Har någon förslag.

Hur är 810?

Kvaliteten på N95 8 GB är mycket tveksam.

Min glappade rejält från starten, och det blev bara värre under de 3 veckor den överlevde. Hela telefonen var ihopskruvad snett, så den ser skev ut i profil.

En kollega som har en likadan har också glapproblem med sin.

Och som sagt, efter 3 veckor dog den, lämnade den till Nokia 18/12, och fick tillbaks den förra tisdagen (22e?). Sen höll den ett par dagar, men dog under Firmwareupdate, då Nokias programvara kraschade under installationen.

Nu är den hos Nokia igen, och om en 3-4 veckor får jag väl tillbaka den.

För närvarande funderar jag på om jag bör köpa en till och alternera med när den ena är på reparation, eller om jag ska hitta något liknande (P1?) och använda som substitut...

Kameran fungerar dock mycket bra i dagsljus, och kan även ta nattbilder. Dock går alla bilder tagna med blixten (den blå ljusdioden) bort, då det blir just blå och sjukt gryniga.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-02-06 22:22
Ursprungligen av scooterbabe:

Kvaliteten på N95 8 GB är mycket tveksam.

Min glappade rejält från starten, och det blev bara värre under de 3 veckor den överlevde. Hela telefonen var ihopskruvad snett, så den ser skev ut i profil.

En kollega som har en likadan har också glapproblem med sin.

Och som sagt, efter 3 veckor dog den, lämnade den till Nokia 18/12, och fick tillbaks den förra tisdagen (22e?). Sen höll den ett par dagar, men dog under Firmwareupdate, då Nokias programvara kraschade under installationen.

Nu är den hos Nokia igen, och om en 3-4 veckor får jag väl tillbaka den.

För närvarande funderar jag på om jag bör köpa en till och alternera med när den ena är på reparation, eller om jag ska hitta något liknande (P1?) och använda som substitut...

Kameran fungerar dock mycket bra i dagsljus, och kan även ta nattbilder. Dock går alla bilder tagna med blixten (den blå ljusdioden) bort, då det blir just blå och sjukt gryniga.

DÅ kan jag tipsa om Nokia N82, precis samma funktioner fast man slipper "slide" funktionen, det var denna jag tröttnade på fort. SE p1i tyckte jag var alldeles för seg i operativet samt att den inte fungerade bra med macen.

Bevaka tråden