Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia N95-tråden

Tråden skapades och har fått 199 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av cohlin:

Salling Clicker rekommenderas!
http://www.salling.com/

/Christer

Jo, men har jag betalt 6000kr för en telefon tycker jag att allt borde ingå, Salling Clicker är ju inte direkt gratis

Ursprungligen av Per.Lesra:

Jo, men har jag betalt 6000kr för en telefon tycker jag att allt borde ingå, Salling Clicker är ju inte direkt gratis

Skön inställning. 6000kr för en telefon men beklagar sig över ett program för 200kr...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-08 22:57
Ursprungligen av Per.Lesra:

Jo, men har jag betalt 6000kr för en telefon tycker jag att allt borde ingå, Salling Clicker är ju inte direkt gratis

Är inte halva grejjen med att köpa en lur med ett operativ där många utvecklare byggt bra och användbara program att man ska köpa det som passar en?

Som jag ser det är tiden förbi när man köpte en telefon och man behövde nöja sig med det som ingick sett till program. Vem skulle köpa en Mac eller en PC och inte stoppa i ett enda tredjepartsprogram?

Men... det är jag det. By the väg är Salling grymt skönt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-10 19:54

Någon som vet hur jag raderar teman som jag har installerat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-11 06:37

Du kollar i manualen...

Annars är det Meny > Verktyg > Teman > Allmänna > Val >

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-11 11:51
Ursprungligen av tjompa:

Du kollar i manualen...

Annars är det Meny > Verktyg > Teman > Allmänna > Val >

Fungerar dessvärre inte, under "val" finns bara möjligheten "Använd", "Förhandsgranska", "Hjälp", "Avsluta".
Enligt hjälpfunktionen ska man trycka "C" under respektive tema, men det fungerar inte som sagt.
Enligt andra ska installerade teman kunna hittas under programhanteraren, men där ser jag inte några teman heller. Så de verkar både finnas och inte finnas... ??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-11 19:07

Ah, då är jag med. Kolla in följande tråd då...

http://www.n95users.com/forum/its-broke/1753-how-do-i-remove-themes.html

vet inte om ni har märkt det eller om det jag som är sen. men det har kommit ut en nyare version av nokia multimeda transfer till macen.

/manne

Så jävla ball att inte isync funkar med min n95 8gb....känns skitmäktigt...det är ju liksom ärför man har en mac...för att den är så sjukt kompatibel med allt......*suck*

Var nere idag och skulle köpa min 8Gb, men de ville inte låta mig betala utan moms *suck*

imorrn får jag leta rätt på en större kedja...

  • Medlem
  • 2007-11-09 18:08
Ursprungligen av scooterbabe:

Var nere idag och skulle köpa min 8Gb, men de ville inte låta mig betala utan moms *suck*

imorrn får jag leta rätt på en större kedja...

på onoff kan du få en taxfree refund check. Om du har registrerat företag i annat EU-land och därigenom inte ska betala svensk moms så blir det nog knivigare. Har bara kunnat handla av pro-affärer utan att betala moms.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-09 08:49

Öööh... betala utan moms, den var fin du.

Nej, det är tvärt om; jag är i Italien, och har svenskt orgnummer. Men på mediaworld kände de till procedurerna; imorgon eller på måndag blir det en N95 8GB; den ser väldigt sober ut i verkligheten, och mkt mindre än den är. 40 st hade de i lager på MW Roma Nord

En annan fråga - om telefonen är brandad, men inte låst (i det här fallet följer det med ett simkort laddat med €5, operatör TIM, och ikoner från TIM) - hur svårt är det att återställa telefonens utseende till standard och avlägsna TIM-funktioner?

Ok, så har jag hämtat ut min

Fast självklart går det inte ansluta till min AE, som kör 40bitars säkerhet, WEP, och funkar utmärkt mot datorn. Kan det vara för att AE i sin tur ansluter med PPPOE?

Ursprungligen av scooterbabe:

Ok, så har jag hämtat ut min

Fast självklart går det inte ansluta till min AE, som kör 40bitars säkerhet, WEP, och funkar utmärkt mot datorn. Kan det vara för att AE i sin tur ansluter med PPPOE?

Vet inte. Men jag kör mot min AE som har WPA Personal som kryptering, sen har jag tillåtit n95ans macadress osv. för mig funkar det bra. dessvärre kan jag inte svara på din fråga :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-12 13:18

Varför köra med kryptering om du ändå bara kör med WEP?
Bättre att slänga på WPA så du har riktigt kryptering i alla fall.

Ursprungligen av Trineo:

Varför köra med kryptering om du ändå bara kör med WEP?
Bättre att slänga på WPA så du har riktigt kryptering i alla fall.

Finns vissa system som bara klarar av WEP. Han kanske har ngt sånt
Vet att Nintendo Wii bara kör WEP om jag inte missat ngt.

Sen så är WEP bättre än inget alls. Så var snäll mot killen.

/manne

Ok, funkar med wlan efter att jag nedgraderade min AE till 40bitars wep.

Nasta fraga: ska man verkligen behova betala for rost-guidning?

vad f*n är rost-guidning??

Röst-guidning när man har italienskt tangentbord och för lat för att skifta språk hela tiden

Faktum är att jag inte lyckas få navigering att fungera alls: ska det inte fungera om man inte betalar för något? Jag kan bara få fram rutter...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-14 22:10
Ursprungligen av scooterbabe:

Röst-guidning när man har italienskt tangentbord och för lat för att skifta språk hela tiden

Faktum är att jag inte lyckas få navigering att fungera alls: ska det inte fungera om man inte betalar för något? Jag kan bara få fram rutter...

Varför kör du inte Route 66 i din Nokia, då slipper du betala och får röstguide hela vägen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-14 22:15
Ursprungligen av Coné:

Varför kör du inte Route 66 i din Nokia, då slipper du betala och får röstguide hela vägen

Funkar det bra? Hur är sökbarheten på adresser?
Tycker nämligen att Nokias kartor är relativt dåligt mappade, ofunkis vid många sökningar fasten gatunamn står utskrivna på kartan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-14 22:21
Ursprungligen av tjompa:

Funkar det bra? Hur är sökbarheten på adresser?
Tycker nämligen att Nokias kartor är relativt dåligt mappade, ofunkis vid många sökningar fasten gatunamn står utskrivna på kartan.

Själv föredrar jag Tomtom, tycker att det är lättare att använda men eftersom den nya versionen (som skall fungera med N95) inte släpps än så kan man använda Route 66 än så länge.

Det fungerar ganska bra och i 99% av gångerna har jag hittat dit jag skulle, jag tror att det enda svåra för mig har varit att jag har kört Tomtom för länge

Ska man ha röstnavigation kostar det extra. Standardvarianten medger planering av rutt etc och att följa den men vill man ha röstinstruktioner och automatisk omplanering (ifall man avviker) blir det till att köpa till navigation. Det är även rekommenderat att uppgradera Nokia Maps till 1.2 om det inte redan är gjort.

Är det värt denna uppgradering, eller ska man satsa på TomTom eller Navigon istället?

Ursprungligen av scooterbabe:

Är det värt denna uppgradering, eller ska man satsa på TomTom eller Navigon istället?

Du kan ju inte jämföra ett system som är gjord för GPS och har jobbat med det hur länge som helst med nokia som typ lagt in dessa funktioner

Själv har jag en Tomtom II GO SE Edition .. Hur nöjd som helst med den.

Ok - ska testa en version av TomTom som en vän till mig fått tag på här för att se om den fungerar, annars blir det Route66 eller Navigon. Vilken av dessa är att rekommendera?

Annat problem: har gjort en autofill av musik, men när jag försöker spela något i Music Playern knastrar det bara till, och sedan står det "General" system error"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-14 23:28
Ursprungligen av scooterbabe:

Ok - ska testa en version av TomTom som en vän till mig fått tag på här för att se om den fungerar, annars blir det Route66 eller Navigon. Vilken av dessa är att rekommendera?

Annat problem: har gjort en autofill av musik, men när jag försöker spela något i Music Playern knastrar det bara till, och sedan står det "General" system error"

Det finns ingen version av tomtom som fungerar med N95:ans inbyggda GPS, Navigon vet jag inte...

Jag kör det som går... i det här fallet Route66... tills nya tomtom kommer ut

Ursprungligen av scooterbabe:

Annat problem: har gjort en autofill av musik, men när jag försöker spela något i Music Playern knastrar det bara till, och sedan står det "General" system error"

Ok, svarar mig själv - google is your friend

Reboot löser problemet <http://www.amazon.com/review/product/B000XQOE...>

Måste säga att det är hysteriskt bra ljud i luren; vågar inte spela på 100% av rädsla att spräcka högtalaren

Bevaka tråden