Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag på ny 99mac-logotype!

Tråden skapades och har fått 227 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mycket bättre

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Har tittat på alla flera gånger men den mimalistiska är bäst tycker jag

Man tackar ...

Det går ju alltid att utveckla med olika färger på text och botten men då blir den ju mindre minimalistisk!:D

  • Medlem
  • Gävle
  • 2003-11-19 16:25

Tycker det är lite väl mycket brun i samtliga loggor, ger mej bara 70-tals skrämselhicka.
Den som har sett min gamla barnvagn från -72 hämtar sej aldrig, se bara vad den och andra lika har gjort med alla 70talister, vi är helt galna!
:eek:

  • Avstängd
  • 2003-11-19 16:42

Lite Abba-stuk:

  • Medlem
  • 2003-11-19 16:44

Arne Anka i mitten där Pirre....kul

  • Oregistrerad
  • 2003-11-19 16:51

  • Oregistrerad
  • 2003-11-19 17:06

Kalkon!

Ååååkej, här kommer då mitt förslag. OBS! Att jag jobbat fram ett helt sidhuvud med knappar och så, så därför får ni smurfa in till http://www.stadsteatern.se/99mac/ för att kolla.

/sjovall

  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 10:50

Inte helt 100% men mycket nära, det var fint och genomtänkt tyckte jag. Det svagaste var själva loggan, varför den gamla som ett "eko" i bakgrunden? Loggan kändes lite pixlig på något vis.

Sedan är jag lite anti till "99MAC", sättet att skriva samman sajtnamnet. "99 Mac" tycker jag är bättre, annars ger vi de som felaktigt skriver MAC (Läs: "Både PC och MAC är datorer") vatten på sina kvarnar. Mac ska det ju vara, ju!

Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Inte helt 100% men mycket nära, det var fint och genomtänkt tyckte jag. Det svagaste var själva loggan, varför den gamla som ett "eko" i bakgrunden? Niorna kändes lite pixliga sådär.

Nä snarare 99% eller hur

Den gamla logon finns kvar för att den är så härligt fulsnygg, och för att den - precis som kaffefärgen finns kvar (om än med lite mer mjölk i) - trots allt ÄR 99mac i mångt och mycket. Av någon anledning verkar de flesta här, även om de är formgivare och designers av modernt snitt, vara överförtjusta i den ganska "fula PC-designen" på vårt kära forum. Därför finns den kvar i min redesign.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Mycket bättre

Lätt!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 11:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av sjovall
Ååååkej, här kommer då mitt förslag. OBS! Att jag jobbat fram ett helt sidhuvud med knappar och så, så därför får ni smurfa in till http://www.stadsteatern.se/99mac/ för att kolla.

/sjovall

Bra mycket bättre än dagens, för att inte säga alla tiders. Loggan kunde möjligtvis behöva lite mer "ompulning".

Citat:

Skrevs ursprungligen av sjovall
Ååååkej, här kommer då mitt förslag. OBS! Att jag jobbat fram ett helt sidhuvud med knappar och så, så därför får ni smurfa in till http://www.stadsteatern.se/99mac/ för att kolla.

/sjovall

Mmmm - jäkligt bra - I like!

Det enda jag inte gillar är själva loggan

Däremot, underbar revidering av kaffetemat - klart bättre nyans av kaffemjölkbrunt (som jag gillar och alltid hållit fast vid att 99mac skall hålla fast vid).

Och det allra bästa - logga-ut-knappen! Fan vad snygg och mac-relaterad!

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe

Och det allra bästa - logga-ut-knappen! Fan vad snygg och mac-relaterad!

Yeah! Me like!

Men... Rör inte kulören! 99mac´s själ.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-11-20 15:55

Jag gjorde tröjan först. Mitt förslag:

  • Avstängd
  • 2003-11-20 16:05

Jag var med i LuleåHockeyFanclub för många år sedan. Början på 80 (nittonhundraåttio)
Gör en tröja med HawaiiHockey
HonoLuleå

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-11-20 16:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Jag var med i LuleåHockeyFanclub för många år sedan. Början på 80 (nittonhundraåttio)
Gör en tröja med HawaiiHockey
HonoLuleå

Höll ni också till i Arnes farsas garage?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 16:33

Mitt snabba förslag (tycker också att nuvarande färgtema är heligt)

Citat:

Skrevs ursprungligen av sjovall
Ååååkej, här kommer då mitt förslag. OBS! Att jag jobbat fram ett helt sidhuvud med knappar och så, så därför får ni smurfa in till http://www.stadsteatern.se/99mac/ för att kolla.

/sjovall

Jag får väl dra mitt strå till stacken!

Här kommer en variant på logga!

/John

Ha ha

  • Avstängd
  • 2003-11-20 17:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Macus
Höll ni också till i Arnes farsas garage?

Nu var du rolig!

Arnes farsa eller Arne bor i Göteborg.

Luleå Fan Club höll till på Restaurang Wallonen Kungsgatan i Sthlm.
Sen flyttade den till Connection på Drottninggatan

  • Avstängd
  • 2003-11-20 17:15

Vidare i denna Off-diskussion fortsätter på Livstil

  • Medlem
  • 2003-11-21 02:13

Kanske för sent eller inte men här e ett till förslag på loga.

Vill ju inte vara petig, men MacNytt är Sveriges (Nordens?) största MUG med över 7000 medlemmar. Vad 99mac dock ÄR störst på är flest antal inlägg i forum. Men jag tror att man ska vara försiktig att använda sådana liknande saker i logotyper, det kan blir rätt surt om man inte längre är störst eller vad man nu har skrivit.

  • Avstängd
  • 2003-11-21 09:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Patric Malm
Vill ju inte vara petig, men MacNytt är Sveriges (Nordens?) största MUG med över 7000 medlemmar. Vad 99mac dock ÄR störst på är flest antal inlägg i forum. Men jag tror att man ska vara försiktig att använda sådana liknande saker i logotyper, det kan blir rätt surt om man inte längre är störst eller vad man nu har skrivit.

Statistik är bra för den som beställer den.

Verkligheten med antal aktiva medlemar är nog inte riktigt lika med vad siffrorna säger.
Varken för 99mac eller MacNytt

  • Avstängd
  • 2003-11-21 09:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av zero
Kanske för sent eller inte men här e ett till förslag på loga.

Snygg förbannat snygg

Intressant, är Macnytt en MUG? Jag har alltid undrat över ert medlemsantal och besökare. Kollade nyss, Macnytt hade 161 besökare, 99Mac hade 162. Då jag kollade vilka som var inloggade på Macnytt fick jag upp en lista, bl.a. guran fanns där 5 ggr. Då jag klickade på guran så fick jag meddelandet att personen hade avslutat sitt konto.
Det är definitivt nåt som inte stämmer med ert system.
Kanske byggt i Lule

Det är ju sånt här snack jag vill slippa genom att ha en enda stor Svensk Mac MUG istället...

Jag har en egen mugg. Med Musse på.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-21 10:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av sjovall
Ååååkej, här kommer då mitt förslag. OBS! Att jag jobbat fram ett helt sidhuvud med knappar och så, så därför får ni smurfa in till http://www.stadsteatern.se/99mac/ för att kolla.

/sjovall

Det bara till att tanka upp sjovalls förslag, vad väntar ni på? Loggan kan man altid ändra på i efterskott om så önskas.

Gör nått!

Mycket snack liten... Eller vad det nu heter.

Bevaka tråden