Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag på ny 99mac-logotype!

Tråden skapades och har fått 227 svar. Det senaste inlägget skrevs .

exzeros förslag är väl på sida 5? Ni som inte på något sätt kan hålla er till ämnet får räkna med borttagna inlägg.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
exzeros förslag är väl på sida 5? Ni som inte på något sätt kan hålla er till ämnet får räkna med borttagna inlägg.

Och på vilka grunder raderas inlägg? Vad jag ser så finns det fortfarande inlägg av samma klaraktär som mitt kvar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
exzeros förslag är väl på sida 5? Ni som inte på något sätt kan hålla er till ämnet får räkna med borttagna inlägg.

Är det unikt för den här tråden?
Alltså med att inlägg som inte håller sig till ämnet raderas?
Tror att det bara gäller trådar som du modererar, eller vad det heter.
Det är ju bara att titta runt lite.

exzero gjorde även andra förslag som numera verkar vara raderade.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
exzeros förslag är väl på sida 5? Ni som inte på något sätt kan hålla er till ämnet får räkna med borttagna inlägg.

Då får du lägga lite tid på att radera inadekvata inlägg. Bläddra runt lite och röj!:D
Det finns en hel trådar som har flippat ut. Ta hand om det Jon!
Finns det inget utrymme för skoj här längre?
Du låter som Polisen.
Inget kul...

Citat:

Skrevs ursprungligen av exzero
Ett litet förslag från mig.
Varför krångla till det så?
[/IMG]

Bäst helt klart. Den här funkar väl även på engelska? Tyckte Björnström läckte lite om ett kommande engelskt forum.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-11 23:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av exzero
Ett litet förslag från mig.
Varför krångla till det så?

Utan tvekan det bästa förslaget hittills.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-11 23:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Tyckte Björnström läckte lite om ett kommande engelskt forum.

Vill minnas att ett sådant har funnits i över ett år. Dog nog lite p.g.a. att ingen orkade skriva sina inlägg på både engelska och svenska.

Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Vill minnas att ett sådant har funnits i över ett år. Dog nog lite p.g.a. att ingen orkade skriva sina inlägg på både engelska och svenska.

Jo. Den nya planen tror jag är att låta en informationssida om 99mac på engelska ligga på 99mac.com och forumet och allt det andra på 99mac.se

Lekte lite... (ja, det är meningen att färgen inte ska vara exakt som 99mac-färgen)

Cool Adrian! exzeros förslag känns väldigt stilrena och proffsiga. Keep 'em coming.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Jo. Den nya planen tror jag är att låta en informationssida om 99mac på engelska ligga på 99mac.com och forumet och allt det andra på 99mac.se

Ett mål är att lansera 99mac internationellt, så det är bara ett plus om vi kan köra på med samma logo var vi än vänder oss. Tänkte på språkval osv, på vissa ord.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-12 08:39

Mitt förslag...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mondo
Jo, XCIX är rätt. Men man kunde tydligen skriva lite hur som helst. 4 skrevs normalt IV, men ibland IIII. 9 är IX, men ibland VIIII. 28 skrevs XXVIII, ibland XXIIX... Det måste ha varit helvetiskt jobbigt att räkna med romerska siffror!

Tumregel: man skriver aldrig mer än 3 streck (III) efter varandra. Undantag finns säkert.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Är det unikt för den här tråden?
Alltså med att inlägg som inte håller sig till ämnet raderas?
Tror att det bara gäller trådar som du modererar, eller vad det heter.
Det är ju bara att titta runt lite.

exzero gjorde även andra förslag som numera verkar vara raderade.

Nån som inte kom in på polisskolan?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-14 00:00

Det krångligaste kommer här Satt och pillade lite utan någon som helst tanke på copyright. Kanske inte direkt en nominerad logga men.....

  • Oregistrerad
  • 2003-11-14 00:50

?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-14 01:26

Ett procenttecken någonstans tycker jag är bra, så man förstår varför det heter "99", alla frågar varför när jag berättar om nå'n av 99-sajterna.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-14 01:28

Å andra sidan; en logga gör ju ingen websajt, men görs sajten om efter den logo som väljs? Mitt lilla lekfulla förslag menar ju att man byter bakgrundsfärger osv, säkert flera andras också.

  • Medlem
  • 2003-11-14 14:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Per-Olof Rupp
Det krångligaste kommer här Satt och pillade lite utan någon som helst tanke på copyright. Kanske inte direkt en nominerad logga men.....

Bäst hitills i min smak klart att gå vidare med.:)

Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
?

Den snyggaste loggan hittils tycker jag.
Kan du inte prova med olika bottenfärger? Mörkblå eller mörkröd? ':)'

/ Jan-Olov

  • Oregistrerad
  • 2003-11-14 15:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av F-102A Delta Dagger
Kan du inte prova med olika bottenfärger? Mörkblå eller mörkröd? ':)'

Visst, allt låter sig göras. Ska försöka hitta en alternativ font oxå. Spontant tyckte jag bara att svart å vitt kan användas utan att man behöver fimpa kaffe-temat, plus att nuvarande logo är s/v. Men jag ska kasta ihop lite mer prylar till helgen om jag hinner. Något måste göras, nuvarande logo blir allt hemskare ju mer jag tänker på det...

  • Oregistrerad
  • 2003-11-14 19:13

Ett förslag till. Kul det här. Timmarna bara sticker iväg

Joråsattéh!

Tenkte jeg kunne prøve jeg også.

Her er det tre forskjellige. To varianter av den øverste, en horisontal variant av den igjen, og en basert på Route 66 logoen...

  • Oregistrerad
  • 2003-11-14 23:28

Alternativ...

Det är väl bara att ge sig in i leken

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-15 15:01

Christofer: De där var snygga!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-15 15:05

Jag är ju konservativ. Vad händer när Apple drar vidare i sin design, följer 99mac-logotypen efter som en hund i kort koppel?

Jag är mer för en tidlös prägel, dessutom frånkopplad Apple för att ge 99mac en egen identitet.

Men snygga var dom, inte tal om det.

Håller med Linus, att försöka härma Apples design är en återvändsgränd, oavsett hur snyggt det är.

Jag vet, tänkte först skriva det i posten, men det var intressantare att se hur lång tid det tog innan någon reagerade på just det Jag skulle tro att de känns gamla om ca ett år när 10.4(?) släpps, då säkert med ett uppdaterat GUI.

Bevaka tråden