Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag på ny 99mac-logotype!

Tråden skapades och har fått 227 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-11-15 15:41

Jag röstar på mitt förslag, det är tidstypiskt men ändå tidlöst + inte kopplat till Apple - och inte kantutjämnat / inte oskarpt.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-15 15:52

Då vill jag också vara med och leka!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-15 15:54

Jaaaa! Ett äpple, som dessutom är copyrightskyddat, vilken bra idé!

Njeee...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christofer
Jag vet, tänkte först skriva det i posten, men det var intressantare att se hur lång tid det tog innan någon reagerade på just det Jag skulle tro att de känns gamla om ca ett år när 10.4(?) släpps, då säkert med ett uppdaterat GUI.

Jo precis. Men det var snyggt gjort!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-15 16:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Jaaaa! Ett äpple, som dessutom är copyrightskyddat, vilken bra idé!

Njeee...

Äh, jag bara lekte lite

  • Avstängd
  • 2003-11-15 17:35

Jag skriver ju mycket på livsstil.

Nu gäller det att ni tänker innan kommenterar

Jag tänkte på ett Australiskt uttryck ( som en ledtråd )

Edit. felstavning som vanligt Grr Trasig i pallet

Here we go again...

  • Avstängd
  • 2003-11-16 00:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Per-Olof Rupp
Alternativ...

Ja snygg lite rörig Städa Den är på gång +++

  • Avstängd
  • 2003-11-16 00:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Bede
Minimalistiskt kan det bli sä här:

Etta på listan. Min Lista

Bara 99Mac

Om se tas bort

Abseluut

Nää oavsett den är bäst.

Har jag bestämt så de saa

  • Oregistrerad
  • 2003-11-16 02:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Ja snygg lite rörig Städa Den är på gång +++

Städad, och lite anorlunda...eller

  • Oregistrerad
  • 2003-11-16 12:44

"Plattan" är snygg och "the out going"-ikonen läcker, men du ska bara ha med en sådan, gärna kan den stråla från ett hörn och snett nedåt.

Typsnittet är förskräckligt, särskilt där du har kondenserat ("99") i den fetare linjären som skriver "99mac.se". "Mac forum" är inte korrekt svenska.

Mitt förslag till en undertext, om man nu ska ha det, är "99 % Mac-diskussioner". Man kan inte sätta samman Mac och diskussioner, eftersom Mac inte är ett vedertaget svenskt ord. Dessutom ser det konstigt ut, "Macdiskussioner" - därav bindestrecket.

När du väljer typsnitt, förvanska det inte. Däremot kan det var viktigt att knipa texten så att avståndet mellan bokstäverna blir grafiskt korrekt.

Förslagsvis kan du göra "plattan" och ikonen och någon annan (gärna en grafiker) sätta texten.

  • Medlem
  • 2003-11-16 13:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Per-Olof Rupp
Städad, och lite anorlunda...eller

Lite konstuktiv kritik. "Mac" upprepas två gånger. Är det fler än jag som tycker att det blir lite rörigt och krysstat med upprepningar?
Annars, snygg layout.

  • Avstängd
  • 2003-11-16 14:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Bede
Minimalistiskt kan det bli sä här:

Har tittat på alla flera gånger men den mimalistiska är bäst tycker jag

  • Oregistrerad
  • 2003-11-16 15:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
"Plattan" är snygg och "the out going"-ikonen läcker, men du ska bara ha med en sådan, gärna kan den stråla från ett hörn och snett nedåt.

Typsnittet är förskräckligt, särskilt där du har kondenserat ("99") i den fetare linjären som skriver "99mac.se". "Mac forum" är inte korrekt svenska.

Mitt förslag till en undertext, om man nu ska ha det, är "99 % Mac-diskussioner". Man kan inte sätta samman Mac och diskussioner, eftersom Mac inte är ett vedertaget svenskt ord. Dessutom ser det konstigt ut, "Macdiskussioner" - därav bindestrecket.

När du väljer typsnitt, förvanska det inte. Däremot kan det var viktigt att knipa texten så att avståndet mellan bokstäverna blir grafiskt korrekt.

Förslagsvis kan du göra "plattan" och ikonen och någon annan (gärna en grafiker) sätta texten.

Ny variant på G.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-16 16:30

Ett litet gäng.

Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
"Plattan" är snygg och "the out going"-ikonen läcker, men du ska bara ha med en sådan, gärna kan den stråla från ett hörn och snett nedåt.

Typsnittet är förskräckligt, särskilt där du har kondenserat ("99") i den fetare linjären som skriver "99mac.se". "Mac forum" är inte korrekt svenska.

Mitt förslag till en undertext, om man nu ska ha det, är "99 % Mac-diskussioner". Man kan inte sätta samman Mac och diskussioner, eftersom Mac inte är ett vedertaget svenskt ord. Dessutom ser det konstigt ut, "Macdiskussioner" - därav bindestrecket.

När du väljer typsnitt, förvanska det inte. Däremot kan det var viktigt att knipa texten så att avståndet mellan bokstäverna blir grafiskt korrekt.

Förslagsvis kan du göra "plattan" och ikonen och någon annan (gärna en grafiker) sätta texten.

Jag tror inte man ska krångla till det för mycket - utan satsa på en stilren logotype med texten 99mac. Den måste kunna fungera internationellt t ex.

  • Avstängd
  • 2003-11-16 16:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Ett litet gäng.

Färgerna t.ex.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-16 17:24

Jag får väl dra mitt strå till stacken...

  • Oregistrerad
  • 2003-11-16 17:26

.. den fula färgen ska föreställa den bakgrundsfärg som pryder 99mac..

  • Oregistrerad
  • 2003-11-16 17:27

Från och med Pjutsis förslag och framåt känns det som om det är en snabbköpskedja ni ritar logga åt.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-16 17:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av MB1256
Jag får väl dra mitt strå till stacken...

Känns lite för mycket choklad.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-16 18:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Från och med Pjutsis förslag och framåt känns det som om det är en snabbköpskedja ni ritar logga åt.

Öh... Tack?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-16 21:39

Kan inte låta bli att använda samma typsnitt även om en del inte håller med mig Förslag till annat mottages gärna!

Alla loggor som försöker vara 3D är skitfula… No offence!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-16 23:21

P-O, jag tycker den blev ganska fin faktiskt.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-16 23:23

Pjutsi - kolla på ditt eget förslag, dina loggor är SÅ snabbköp! Typ någon ny kedja i stil med OnOff eller Siba.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-16 23:39

Bara för det så kommer här det allra simplaste förslaget. Simplicity rules?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-16 23:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Pjutsi - kolla på ditt eget förslag, dina loggor är SÅ snabbköp! Typ någon ny kedja i stil med OnOff eller Siba.

Tack, tack. Ska komma ihåg att titta efter nästa gång. I en annan tråd.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-17 00:38

3D rules

Tack PF!

Lägger ner nu. Har laggt aldeles för mycket tid på det *puh* Fast det var kul. Hoppas att det gör någon nytta när en logga skall tas fram.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-17 01:24

:rolleyes: Okej då! Bara en till för dom som inte gillar 3D *sigh*

Bevaka tråden