Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt iMac (sept -06)

Tråden skapades och har fått 213 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu hade jag fått ett mail om att min dator var skickad. Längst ner stod följande:

"Fakturan för din beställning följer inte med i leveransen utan kan komma fram efter det att du har tagit emot dina varor."

Men det kanske burkar stå så i levmal ifrån apple.

Tycker i alla fall dem agerar konstigt, först reserverar dem pengarna men drar dem inte, sedan flyttar dem fram lev över en månad och nu är datorn helt plötsligt skickad.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-24 14:40
Ursprungligen av Hugeman:

Nu hade jag fått ett mail om att min dator var skickad. Längst ner stod följande:

"Fakturan för din beställning följer inte med i leveransen utan kan komma fram efter det att du har tagit emot dina varor."

Men det kanske burkar stå så i levmal ifrån apple.

Tycker i alla fall dem agerar konstigt, först reserverar dem pengarna men drar dem inte, sedan flyttar dem fram lev över en månad och nu är datorn helt plötsligt skickad.

Apple har nu dragit pengar från mitt konto. Skum procedur men nu slipper man fundera över det iaf.

Angående fakturan eller kvittot så vet jag att när jag beställde min iPod så fick jag inte den förrän ett par veckor efter att min iPod anlänt.

Gött att din dator är skickad iaf! Kan hålla med dig om att det är konstigt agerande, men det hade varit surt att behöva vänta en månad till

  • Medlem
  • Timrå
  • 2006-09-24 14:18

min skickades 19 sep inget har hänt sen dess.. inte ens fått ett mail.. vad är fel?

Hittade svaret på min fråga jag hade ställt här

Senast redigerat 2006-09-24 20:26

"min skickades 19 sep inget har hänt sen dess.. inte ens fått ett mail.. vad är fel?"

jbn, har du provat att spåra försändelsen på TNT's hemsida?

  • Medlem
  • Timrå
  • 2006-09-25 00:21
Ursprungligen av Johannes123:

"min skickades 19 sep inget har hänt sen dess.. inte ens fått ett mail.. vad är fel?"

jbn, har du provat att spåra försändelsen på TNT's hemsida?

Har inte fått nåt Carrier Tracking Number.. Apple har inte dragit några pengar heller.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-25 01:13

Beställningsnumret funkar på TNT om du väljer referens..

Min 3e iMac är på väg.. Anländer i morgon (Jo jag har haft en jäklar otur. Först en trasig skärm, och nu en fläkt som börjar "ticka" och skorra i ett hjullager när datorn varit på en stund.)

Ursprungligen av governor:

Beställningsnumret funkar på TNT om du väljer referens..

Min 3e iMac är på väg.. Anländer i morgon (Jo jag har haft en jäklar otur. Först en trasig skärm, och nu en fläkt som börjar "ticka" och skorra i ett hjullager när datorn varit på en stund.)

Har du hunnit med 3st av de nya? Eller har Apple varit bussiga och gett dig en av de nya till slut?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-25 20:13
Ursprungligen av Executive:

Har du hunnit med 3st av de nya? Eller har Apple varit bussiga och gett dig en av de nya till slut?

Den första jag beställde var en Core Duo.. Den hade fel på skärmen. Jag fick en Core 2 Duo, och den har mekaniskt fel på fläkten.. ett flapprande ljud som sätter igång till som tätt. Jag ville fått det fixat, men apple skickar en ny dator som jag får imorgon.

Börjar bli lite irriterad nu.. Men men. Det hade ju varit ännu jävligare att skicka iväg en 2 dagar gammal dator på reparation hos Mediatek i Skövde.

Jag HOPPAS innerligt att den jag får imorgon är fläckfri.

  • Medlem
  • 2006-09-25 22:41

Jag är fattigast här. Men jag ska sälja mig och köpa en gigantmac en dag. Snyft.

Yeah, min 24"a har kommit. Den e grym.
Ska lägga upp lite bilder sen

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-26 10:41

Min har också kommit! 20" piece of beauty! Lätt den snyggaste datorn jag ägt. Och grymt mycket snabbare än min 15" PowerBook G4.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-26 14:08

Wohoo! Min 24" kom idag, hann imponeras av den en kort stund innan det var dags att åka till jobbet. Sitter som på nålar och vill bara hem och labba nu

http://www.stereohero.se

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-09-26 15:04

Min 20" kom idag! STÅFRÄS

Ursprungligen av orrefan:

Min 20" kom idag! STÅFRÄS

Jag är fortfarande lite "slak". Min 24:a är nämligen försenad några dagar...

Förresten ni som fått era 24:or, hur är högtalarna på den?

Senast redigerat 2006-09-26 15:53
Ursprungligen av Executive:

Jag är fortfarande lite "slak". Min 24:a är nämligen försenad några dagar...

Förresten ni som fått era 24:or, hur är högtalarna på den?

Inte helt usla, mycket bättre än tex. min gamla PB 12", men fortfarande inget att ha om man gillar att lyssna mycket på musik. Jag kör med externa

  • Oregistrerad
  • 2006-09-26 18:22

Min nya 20" C2D kom idag..

3e datorn gillt hemskickad till mig, och ÄNTLIGEN en som funkar perfekt. Den är knäpptyst och har en tyst hårddisk och en tyst superdrive till skillnad från den felaktiga.

Dessvärre har den en slö pixel, men det har jag redan glömt bort.. Den syns bara om man verkligen tittar noga, och den syns bara på riktigt ljusa färger.

Min erfarenhet av apple efter det lilla "strul" jag varit utför med felaktiga datorer är, att de skött det bättre än något annat företag gjort för mig.

Jag ringde dem i torsdags och reklamerade.. Idag ringde det på dörren, och en snubbe tog min felaktiga dator, och jag fick en ny direkt i handen.

Hatten av! :rolleyes:

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-09-26 15:36

Min 20" kom igår! Sjukt nöjd.

Fick min 24" igår....den var trasig! Den knarrar så fort man sätter den i arbete. Jag fick prata med en kille på apple i england och han lovade mig en ny. Hoppas det inte tar för lång tid!

Finns det siffror på hur många datorer det är problem med när dem levereras. Jag får alltid trasiga macar!

MVH Dave

  • Oregistrerad
  • 2006-09-26 19:37
Ursprungligen av DaveHill:

Fick min 24" igår....den var trasig! Den knarrar så fort man sätter den i arbete. Jag fick prata med en kille på apple i england och han lovade mig en ny. Hoppas det inte tar för lång tid!

Finns det siffror på hur många datorer det är problem med när dem levereras. Jag får alltid trasiga macar!

MVH Dave

Med tanke på att jag har fått lämna tillbaks 2 macar på en 3 veckors period, så är det nog lite strul, även om det inte kommer upp i Dell-proportioner.

Skall tilläggas att av de 6 nya imacs jag på något sätt kommit i kontakt med, har 3 haft döda eller lata pixlar.

Ursprungligen av DaveHill:

Fick min 24" igår....den var trasig! Den knarrar så fort man sätter den i arbete. Jag fick prata med en kille på apple i england och han lovade mig en ny. Hoppas det inte tar för lång tid!

Finns det siffror på hur många datorer det är problem med när dem levereras. Jag får alltid trasiga macar!

MVH Dave

Jag har också en tendans att få trasiga saker från Apple... Å andra sidan har de bra support så i slutänden brukar jag bli nöjd. Men det är trist att man får vänta...

Min skall enl uppgift skickas den 27:e och lvereras till mig den 29:e (fredag).
Passar ju bra iom att jag är ledig just fredagen...

...håller bara tummarna för att den är hel när den kommer.....(läst en del i tråden här som ger mig ont i magen...)

Skriver detta inlägg från min nya iMac24", helt otrolig. Först var min reaktion - vilken stor skärm men efter 3-4 timmars användande så börjar jag fundera på hur jag någonsin skall kunna arbeta med någon mindre yta (har en bärbar PB 12" :_). Som sagt, jätttenöjd, frun är också jättenöjd och har inte hittat några döda pixlar.
/Fredrik

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-27 08:57

Idag kom löningen!

24-tums iMac, Intel Core 2 Duo
NVIDIA GeForce 7600 GT med 256 MB SDRAM
2,16 GHz Intel Core 2 Duo
250 GB Serial ATA-enhet
2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM - 2x1 GB
Tangentbord och Mighty Mouse + Mac OS X
SuperDrive 8x (DVD+R DL/DVD+RW/CD-RW)
Country kit

...och sedan köpte jag till två st. mini DVI - DVI adaptrar (en till datorn på jobbet och en till denna datorn)

Min största skräck är om det kommer att finnas döda pixlar (åtminstone om de ligger någorlunda centralt på skärmen). Jag har haft en död pixel tidigare på mina två Mac (som har TFT-panel).

Hoppas att de håller sina tider för skickande... lämnar den Shanghai inom 4 dygn är jag nöjd... sedan vet jag att det brukar ta en dryg vecka innan den kommer hem till dörren.

Ursprungligen av Timber:

Idag kom löningen!

24-tums iMac, Intel Core 2 Duo
NVIDIA GeForce 7600 GT med 256 MB SDRAM
2,16 GHz Intel Core 2 Duo
250 GB Serial ATA-enhet
2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM - 2x1 GB
Tangentbord och Mighty Mouse + Mac OS X
SuperDrive 8x (DVD+R DL/DVD+RW/CD-RW)
Country kit

Nu blev jag nyfiken på vad Country Kit är för något...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-27 09:58
Ursprungligen av Executive:

Nu blev jag nyfiken på vad Country Kit är för något...

Jag tror helt enkelt att det har att göra med att tangentbordet ska ha svensk layout. Det står nog med som en extra rad för att det ska uppmärksammas av dem som packar ner det.

Country Kit

Ursprungligen av Executive:

Nu blev jag nyfiken på vad Country Kit är för något...

Det är ett litet portabelt land, ihoppackat ungefär som origami...
Vecklar man ut rätt så står man där med hela ämrans Varaslätten i näven.

Nej, det är en kartong med all dokumentation och media på ett språk.
Kruxet blir ju att en beställd Mac skall ha

Svensk Bruksanvisningsuppsättning, garantier mm
"Svensk" nätkabel
Svenskt OSX på Hårddisken samt alla andra programmen i iLife-sviten...
Svenskt tangentbord
Ibland ligger det landsanpassningar i t ex nätdelen, en TV tex har ju PAL här men NTSC i usa osv...

Fråga mig, jag jobbar på Volvo - vi marnadsanpassar in absurdum...:-)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-27 09:26

Fick min nya 24":are igår

Tog 2gig ram samt 7600gfx

Inga döda pixlar eller någon annan defekt/missljud

Körde wow i native upplösning med allt på max, förutom full screen glow. FPS:en låg på 30-60. Kändes helt flytande.

Installerade Windows XP, allt funkade perfekt.

Körde lite F.E.A.R. Körde allt på max och upplösningen på 1024*768, rätt långt från native mao. Men gick flytande. Höjde man upplösningen var det ganska segt faktiskt.

Ska testa lite HL2 samt Quake4, men dom lär går gå helt flytande, kanske tom i native upplösning!

Jag är grymt nöjd med datorn och man fattar inte hur stor skärmen är förrän man ser den.

Jag kör faktiskt ljusstyrkan på lägsta, det är så jäävla ljust annars

Bifogar en riktigt crappig bild, en jämförelse mellan en liten laptop

Senast redigerat 2006-09-27 09:38
Ursprungligen av copse:

Fick min nya 24":are igår

Tog 2gig ram samt 7600gfx

Inga döda pixlar eller någon annan defekt/missljud

Körde wow i native upplösning med allt på max, förutom full screen glow. FPS:en låg på 30-60. Kändes helt flytande.

Installerade Windows XP, allt funkade perfekt.

Körde lite F.E.A.R. Körde allt på max och upplösningen på 1024*768, rätt långt från native mao. Men gick flytande. Höjde man upplösningen var det ganska segt faktiskt.

Ska testa lite HL2 samt Quake4, men dom lär går gå helt flytande, kanske tom i native upplösning!

Jag är grymt nöjd med datorn och man fattar inte hur stor skärmen är förrän man ser den.

Jag kör faktiskt ljusstyrkan på lägsta, det är så jäävla ljust annars

Bifogar en riktigt crappig bild, en jämförelse mellan en liten laptop

Hade det där varit en PB 12" hade jag hoppat utför ett stup
Vad är det för laptop? 8"?

Väntans tider

Ursprungligen av Goflorp:

Min skall enl uppgift skickas den 27:e och lvereras till mig den 29:e (fredag).
Passar ju bra iom att jag är ledig just fredagen...

...håller bara tummarna för att den är hel när den kommer.....(läst en del i tråden här som ger mig ont i magen...)

Satt och bet av mig ovan nämnda tummar innan status ändrades:
Skeppas den 2:e och lev till mig den 4:e.

Har en FV som är duktig på att trösta....
Hon är glad som får ärva min PB G4 1.5GHz/80Gb....
Jag är glad att jag fick hiva hennes Dull utför berget !
(Skämt åsido, vi sålde den)

...Så skeppas på Måndag och ankommer på Onsdag.

Sitter och skriver lång lista på allt som skall göras...

Bevaka tråden