Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt iMac (sept -06)

Tråden skapades och har fått 213 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Haknor:

Beställde en Imac 17' 1,83/512MB/160 förra veckan, nu får jag istället en 2,0/1GB/160, dessutom blir priset 1000,- lägre. BINGO!!!!

Grattis Haknor. Perfekt timing!

iMac beställd: Saxat från Applestore.

* 2.16GHz Intel Core 2 Duo
* 2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM - 2x1 GB
* NVIDIA GeForce 7600 GT 256MB SDRAM
* 250 GB Serial ATA-enhet
* Tangentbord och Mighty Mouse + Mac OS X
* 24-inch TFT display
* 8x double-layer SuperDrive (DVD±RW, CD-RW)
* AirPort Extreme
* Bluetooth 2.0

Ahmed satsa pa grafiken! allt det andra kan du vall upgradera senare, eller?

**gruppkram**

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-08 08:04

Undrar om en mille skulle räcka. :/

  • Oregistrerad
  • 2006-09-08 09:36

Jag beställde en 20" ett par timmar efter den kom, nu har dom ändrat leveransdatum från 25 till 12 sept. HURRA!!!!!

Senast redigerat 2006-09-08 19:45

Ja du oscar, trevligt trevligt, sjalv har min andrats fran 22sep til 28...

Min 24":a kommer kanske inte förrän 9. oktober

Det ser ut som att man faktiskt kan sjalv upgradera grafikkortet iaf, folj lanken!
Men det skulle inte forvana om den inte var fast lodd...
http://www.macsimumnews.com/index.php/archive/graphics_card_in_24_inch_imac_are_apparently_upgradeable/

Pa en annan tanke bana, skulle det funka tro, att satta in 2x2gb stickor?
Pratade med damen i apple store Australien och hon trodde att det skulle inte vara nagra problem, hon ringde snallt upp nagot tecknisk support och de medelade ansvarigt ut att de had inte fatt nagron ducumentation som papekade detta, sa svaret blev, pa eget ansvar och invaliderad garanti...

Varfor skulle det inte funka?

Vad innebär det att 24-tummaren har stöd för 2.1 ljud? Den har väl inbyggda stereohögtalare men ingen inbyggd sub hoppas jag
Ska man kunna koppla in en subbas eller? Kan nån förklara?

Ursprungligen av Executive:

Vad innebär det att 24-tummaren har stöd för 2.1 ljud?

Vart fick du det ifran??

Ursprungligen av GeneralMotors:

Vart fick du det ifran??

Jag kan nästan svära på att jag läste det på Apples hemsida. Nu kan jag dock inte hitta det igen så jag har väl drömt det

Edit:

"It includes an internal 24 watt digital amplifier which is twice as powerful than the one found in the 17 and 20 inch iMac. The 24” iMac also provides 2.1 channel sound."

http://www.macsimumnews.com/index.php/archive/graphics_card_in_24_inch_imac_are_apparently_upgradeable/

Det är en översättning där från denna franska sidan: http://www.macgeneration.com/mgnews/depeche.php?aIdDepeche=122252

("Il inclut un amplificateur numérique interne 24 watts qui est deux fois plus puissant que celui des iMac 17 et 20 pouces. De plus, l’iMac 24" incorpore un kit son 2.1.")

Det later juh super ballt!!! The Imac now generates creative vibes! -not only cuss it's an excellent aesthetic design but also cuss your base will ripple your wireless mouse into (litterally) motions!

Tack för de bilderna...!
Det tog inte lång tid.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-09-11 16:58

Jag beställde min första mac idag!
Det blev en iMac 20" standard + 256mb grafikminne och trådös mus och tangentbord.

Ursprungligen av orrefan:

Jag beställde min första mac idag!
Det blev en iMac 20" standard + 256mb grafikminne och trådös mus och tangentbord.

Grattis orrefan! Välkommen till Macvärlden. Bra instegsdator du har beställt! Du lär inte bli besviken

Beställt

Ursprungligen av orrefan:

Jag beställde min första mac idag!
Det blev en iMac 20" standard + 256mb grafikminne och trådös mus och tangentbord.

Beställt en likadan.

Applestore: Ja, den skickas inom 24 timmar.
Jag: kul!
A_S: nja, du vet den skickas ju änna då från Shanghai....
Jag; Döh?
A_S; Ja, du har den inom 21 dgr......

Slutsats: Den som väntar på ngt gott väntar ofta för länge.

//Goflorp

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 00:06
Ursprungligen av Goflorp:

Beställt en likadan.

Applestore: Ja, den skickas inom 24 timmar.
Jag: kul!
A_S: nja, du vet den skickas ju änna då från Shanghai....
Jag; Döh?
A_S; Ja, du har den inom 21 dgr......

Slutsats: Den som väntar på ngt gott väntar ofta för länge.

//Goflorp

Va?

men det är ju from. i onsdags eller? när jag kontaktade apple i fredags och de sa att den skickas tidigast på tisdag, så menar de väl från EU eller?

Senast redigerat 2006-09-13 00:17

Shanghajjad ?

Ursprungligen av governor:

Va?

men det är ju from. i onsdags eller? när jag kontaktade apple i fredags och de sa att den skickas tidigast på tisdag, så menar de väl från EU eller?

Min skulle enl AppleStores säljare skickas från Shanghaj..."ca 3v leveranstid"
"-men det går säkert snabbare"
(Typiskt att överträffa kundens förväntningar - tar det tio dagar så säj 17 - då blir kunden glad när han får den tidigare...även om ngt strulat på vägen)

Om en vecka får man väl kolla på nätet var burken är ngn stans...

Får väl vara glad över att den inte skickas från asteroidbältet eller liknande

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-13 23:24

Tjipp! Bestälde den "näst" sämsta modellen 17" med 2 gig ram. Står att den skickar om 7 dagar, och sedan har 2 dagars leveranstid? Hur fungerar det? Ligger den i Europa å väntar på att få sitt RAM monterat, eller vad är grejen? Har några andra med liknande tids-specar någon uppfattning om hur lång tid det tog? Det står skickas den 20e, framme 22a.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-14 00:00
Ursprungligen av hweb:

Beställt och fått hem en sprillans MacBook pro 15" 2.0GHz varianten...

Härligt, mina första timmar någonsin vid OSX och BT tangentbordet är fantastiska, jag är redan frälst vid hur Finder hanterar filsystemet samt hur enkelt det är att installera/ta bort program...

Herregud, varför har man inte bytt tidigare... Bootcamp kommer aldrig in på min pjäs, thats one for sure!

Välkommen till den ljusa sidan

  • Oregistrerad
  • 2006-09-13 23:57

Desh: Precis!

2 saker tar längre tid hos applestore.. Om du väljer en dator som inte följer grundkonfigurationerna.. Eller.. om du köper en iPod och välje att lasergravera den.

Dessa ordrar skickas från shanghai då de tar emot ordrar utöver standard, och efter behov skräddarsyr dem för dig och skickar till europa. Därefterskickas de från EU-lagret (Cork i Irland tror jag det är) stil dig!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-09-14 12:20

Beställde nyss en iMac 20" Core 2 Duo!

2.16 GHz Intel Core 2 Duo
1GB RAM
VRAM 256 MB
250GB Serial ATA Drive
SuperDrive 8X (DVDR-DL/CD-RW)
Kybd, Mighty Mse & Mac OS X-S

Själv har jag sedan tidigare en 15" PowerBook G4 och en iPod nano 1G (vit). Det känns lite som julafton...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-09-14 17:58

La precis en beställnig på en 20"

Min har shippats... jag menar forstass att den har blivigt SKICKAD... Kommer den 20e!!! Wohhhhooooooo.. Lite laskigt faktiskt, satt o surfa runt igar kvall och hittade en del bilder som jamforde storleken pa 24" och lite saker sa som ipod, ibook 14" och dylikt, jag borjade smatt undra for mig sjalvb om jag inte skulle ta och avbryta bestallningen och gora en ny pa en 20"...24 ar juh saaa stooor... men men tack o lov fick jag inte chansen!!!!

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2006-09-19 16:48

Är det stor chans att få något extra i macen, såsom mera minne eller större skärm, om apple inte skickat det innan det beräknade datumet?
Jag beställde min 20" imac den 11de och beräknas skickas innan den 20de.

Är det värt de xtra kronorna att uppgradera prollen i 24"?
Min andra fråga lyder följande, är det blåtand mus och tangentbord om man beställer det trådlösa paketet?

/Lasse

Ursprungligen av gasoline_rainbow:

Är det värt de xtra kronorna att uppgradera prollen i 24"?
Min andra fråga lyder följande, är det blåtand mus och tangentbord om man beställer det trådlösa paketet?

/Lasse

"Uppgradera prollen" ? jag har ingen aning....

Tangentbord och mus som är trådlösa använder Bluetooth.

//Goflorp

förlåt om jag var lite otydlig.

det jag menade var om det är värt 2196 kr (student) att uppgradera processorn från standard 2.16GHz Intel Core 2 Duo
till 2.33GHz Intel Core 2 Duo [+ SEK 2.196,25]

Bevaka tråden