Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iTunes med Nike + iPodstöd släppt

Tråden skapades och har fått 237 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-23 13:36
Ursprungligen av hkim:

Jösses vilken press!

Jamen ni herrar är ju tydligen dem enda här som har råd med grejerna

Kom igen då!

Ursprungligen av boris91:

Jamen ni herrar är ju tydligen dem enda här som har råd med grejerna

Kom igen då!

Råd? Det är en extrakostnad på max 300 kronor om man har en nano.

Själv har jag ingen nano så jag har inte skaffat något kit, men jag har redan sprungit över 99km i oktober

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-23 16:28

Har ju inte Nano!!

Ursprungligen av hkim:

Suck, fick inte ha ledningen speciellt länge... Ja, Nikeplus växer. På forumet talades om att Nike kanske har en pulsmätare på gång. Fria spekulationer än så länge, men visst vore det verkligen pricken över i:et eller hur?

I helgen ska det springas!

Nike har öppet sagt att detta bara är en början, så jag gissar att det kommer. Speciellt med tanke på Adidas+Polar-samarbetet, Nike kan inte ligga på latsidan och se Adidas rycka in.

En undran; går det att köpa de speciella Nike-spellistorna i Sverige än?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-21 16:43
Ursprungligen av Leftrustle:

Nike har öppet sagt att detta bara är en början, så jag gissar att det kommer. Speciellt med tanke på Adidas+Polar-samarbetet, Nike kan inte ligga på latsidan och se Adidas rycka in.

En undran; går det att köpa de speciella Nike-spellistorna i Sverige än?

Fast någonting säger mig att Adidas + Polar samarbetet inte alls kommer att sälja i samma volymer. De siktar ju på ett helt annat segment. Jag skulle aldrig betala 5000:- för Adidas + Polars variant...

Ursprungligen av hkim:

Fast någonting säger mig att Adidas + Polar samarbetet inte alls kommer att sälja i samma volymer. De siktar ju på ett helt annat segment. Jag skulle aldrig betala 5000:- för Adidas + Polars variant...

Nej, sjlvklart, men Nike gjorde rätt som släppte en enkel grej först, för att sonera marknaden. Sen kan man släppa mer högprofil-prylar som säljer mindre, men med högre marginal.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-21 16:29
Ursprungligen av jonas.f:

Fick min nya sensor idag och gick direkt och köpte ett par nike+ dojjor. Körde med sensorn inklämd mellan skosnörena förut...
Hur som helst har det kommit en uppdatering på nike+-sidan, men man måste byta region till US först. Om man sen klickar på community och sen på find other runners så finns det ett forum där man kan starta utmaningar mm. För övrigt kan jag starkt rekomendera ett annat forum för ändamålet: www.runpl.us där man kan signa upp sig och få utmaningar en gång i veckan, man blir indelad i olika heat beroende på hur snabbt man springer...

Hemsk sida det där www.runplus.us rent designmässigt...

  • Oregistrerad
  • 2006-10-23 11:43

vad jag fick för mig angående uppdateringen till ipoden var man fick några nya röster?? för alla som har nike+ och ipod, men jag kan ha fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-23 12:18
Ursprungligen av vonbondie:

vad jag fick för mig angående uppdateringen till ipoden var man fick några nya röster?? för alla som har nike+ och ipod, men jag kan ha fel.

Uppdateringen innehöll buggfixar och röstpaket för tyska, italienska, franska och kanske något mer språk. Inget på svenska än alltså.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-23 11:43

jag kommer komma igen på november utmaningen, ligger liiite för långt efter

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-23 17:27

WOHOO!!! Fick Nanon idag. "Nike röd" ;-). Har testat lite bara än så länge. Behövde inte kalibrera. stämde förvånansvärt bra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-23 17:52

Hehe, grattis till top 10 på 5 km i sverige hkim, och 6:e plats på milen jonasf

  • Oregistrerad
  • 2006-10-23 20:57
Ursprungligen av Beleg:

Hehe, grattis till top 10 på 5 km i sverige hkim, och 6:e plats på milen jonasf

Grattis själv till den första löprundan!

Jonas.f kommer nog ta hem det här, men jag ska försöka ge honom en match in till mållinjen!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-23 21:10

Marware Sportsuit Relay

Jag fick idag hem Marware Sportsuit Relay till Nanon för bruk med Nike+. Med i paketet medföljer också en liten hållare för sensorn så att man inte behöver känna sig bunden till Nike+ skor. Första intrycket är att det är klart bättre än Nikes eget armband. Jag tror att den är mer fuktbeständig än Nikes. Jag gillar också att man själv kan välja att ha det som ett armband eller vristband. Den genomskinliga fronten gör också att man kan se displayen på Nanon vilket är en klar fördel. Köp rekommenderas. Hoppas bara att vi får en svensk leverantör så småningom.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-24 16:03
Ursprungligen av hkim:

Jag fick idag hem Marware Sportsuit Relay till Nanon för bruk med Nike+. Med i paketet medföljer också en liten hållare för sensorn så att man inte behöver känna sig bunden till Nike+ skor. Första intrycket är att det är klart bättre än Nikes eget armband. Jag tror att den är mer fuktbeständig än Nikes. Jag gillar också att man själv kan välja att ha det som ett armband eller vristband. Den genomskinliga fronten gör också att man kan se displayen på Nanon vilket är en klar fördel. Köp rekommenderas. Hoppas bara att vi får en svensk leverantör så småningom.

Öhh... "vristband"? Jag menar förstås att ha runt handleden...:">

  • Oregistrerad
  • 2006-10-24 20:23
Ursprungligen av hkim:

Grattis själv till den första löprundan!

Jonas.f kommer nog ta hem det här, men jag ska försöka ge honom en match in till mållinjen!

Återtagit ledningen efter att ha sprungit i ösregnet. Blev ett tag lite orolig för sensorn eftersom jag plumsade i sjön i början. Verkar hålla, men har för säkerhetsskull tagit ut den från skon. Aldrig sprungit lika regelbundet i mitt liv! 52km på 3 veckor är definitivt personbästa!

Kan också rapportera att Marwares armband höll tätt i det idoga regnandet. Var ett tag lite orolig men en halvtimme eller så i störtregn verkar det hålla för. Jag tror inte att Nikes armband är lämpligt att använda i regnväder.

Senast redigerat 2006-10-24 21:36
  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-24 14:47

iPod Nano - check
Nike+ - check
Marwares "pung" - på ingång
Novemberutmaningen - på G
Macjakes fetma - stor
Macjakes karaktär - :">

  • Oregistrerad
  • 2006-10-24 16:02
Ursprungligen av MacJake:

iPod Nano - check
Nike+ - check
Marwares "pung" - på ingång
Novemberutmaningen - på G
Macjakes fetma - stor
Macjakes karaktär - :">

Ahh...
Fetma och karaktär har den gemensamma egenskapen att de är temporära verbala kategoriseringar. Det är inte så intressant att skärskåda i varje enskilt ögonblick utan det som är intressant är rörelsen över ett visst tidsintervall...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-24 17:51

Såg att Nike+ nu finns på svenska Applestore. När hände det? Där hade man ju kunnat spara 125kr till något roligare :/

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-10-24 18:49

Ack. Har min nu, och sprang fem härliga kilometer, men när jag kopplade ur Nike+ och kopplade Nanon till datorn stod det nåt om "corrupt". Den dök upp i iTunes som "IPOD" bara i stället för namnet. Efter urkoppling från datorn funkar den inte alls, är fast på Apple-logo-skärmen trots upprepade omstarter (via hold på/av, menu + select).

  • Medlem
  • 2006-10-24 18:59

haha, vad bra e-mail registreringen på sportpaketet funkade... det finns nu att köpa - inget mail har kommit från Apple om denna nyhet...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-24 21:19

Det skulle förmodligen löna sig ekonomiskt för staten att subventionera ett sånt här system. Synd bara att vi redan köpt våra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-25 16:54
Ursprungligen av Macce65:

Intressant, men inte riktigt rätt tråd kanske...? :rolleyes:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-26 20:45

Någon som har lyckats komma in på Nike+ idag? För mig stannar den halvvägs under "Loading" sedan händer inte mer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-26 20:59

eh, "connected" menar jag. inte loading

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-26 21:06

Jag kom in tidigare idag, men nu stannar den halvägs här också...
Såg att du hade snott ledningen av mig i 10 K utmaningen från run+:'(

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-26 21:16

Sorry :). Var meningen att jag skulle knipa 3k och 5k men det kändes bra efter det så jag tog ett varv till på rundan. Nu är jag dock helt slut och kommer förmodligen inte springa mer denna veckan. Fick blåsor på båda fötterna av de nya skorna dessutom :(.

Angående Nike+ så kan vi ju hoppas att de håller på att uppdatera eller något. Om man väljer amerikansk location så har de ju en del fler funktioner än vi andra.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-26 22:12

Har flyttat resterna från den gamla lägenheten idag. Skruvar nu upp träningsrundorna enligt proffstips och ska variera tempo med längre distanser samtidigt som jag håller mig till den nuvarande frekvensen. Nu jäklar ska segern bärgas!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-27 15:22

hkim, häng med på utmaningarna på sidan jonasf länkade till också.

Bevaka tråden