Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iTunes med Nike + iPodstöd släppt

Tråden skapades och har fått 237 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-15 20:23

Jag kan nog också hoppa in på utmaningen någon gång i mitten av veckan.
Beställde precis en nano från Applestore. Beställde sensor igår och köpte skor i fredags. Blev ett par Nike Air Max Moto+. Hmm... På löplabbet sa de att de var neutrala men på deras hemsida står det att de är för lätt pronation. Får väl se hur de känns. Var väldigt sugen på att beställa ett par specialdesignade Air Zoom Moire men inga butiker hade den modellen inne så man kunde testa dem. På löplabbet sa de också att den var mer en tävlingssko. Börjar tvivla lite på om de vet vad de pratar om...

Tycker också att det är dåligt att svenska Applestore inte kan sälja sensor ännu när alla andra kan det.

Är den sista bilden på utmaningen den aktuella? Den var ju exakt lika som förra.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-10-15 20:32
Ursprungligen av Beleg:

Var väldigt sugen på att beställa ett par specialdesignade Air Zoom Moire men inga butiker hade den modellen inne så man kunde testa dem. På löplabbet sa de också att den var mer en tävlingssko. Börjar tvivla lite på om de vet vad de pratar om...

Jag köpte Moire dojjorna. Visst de är snygga men jag tycker de är alldeles för "tunna" både i sulan och i tyget speciellt framtill. Kanske är det väldigt bra för tävling eller så, men för mig kändes de inte att vara så robusta. Blev lite besviken.

Ursprungligen av Beleg:

På löplabbet sa de också att den var mer en tävlingssko. Börjar tvivla lite på om de vet vad de pratar om...

Min erfarenhet av löplabbet är att de nästan alltid vet precis vat de pratar om. Jag köper nästan alltid mina löparskor där. Senast gjorde jag dock inte det, men då är jag inte helt nöjd med skorna heller.

Ang. vilka skor man "ska" ha så är det helt individuellt. De flesta skor på marknaden som inte är uttalat terrängskor är gjorda för att springa på asfalt med. För min egen del har jag de 5 senaste paren köpt Mizuno (helt enorm löpkänsla, finns dock nästan bara på löplabbet i sverige) och Adidas. Nike funkar dock inte alls för mina fötter.

Ursprungligen av vanilj:

Om du har möjlighet att handla i en riktig butik, så fråga personalen vad de har för råd att ge dig. Hittar man skor som passar ens löpstil bra så är chansen stor att man slipper problem i knän och leder längre fram.

Låter vettigt. Jag var förbi NK, men där var säljarkillen mer jobbig än bra. Provar nog Löplabbet innan jag handlar.

För de som söker skor men som, liksom de flesta, pronerar och behöver lite mer stabila skor kan jag rekommendera Nike + Equalon, finns på Runner's store.

När jag ser löplängder och hastigheter här så efterlyser jag ännu en gång ett handikapp-system.;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-16 19:18

Har inte riktigt kunnat hålla uppe mitt tempo på 2-3 rundor i veckan på grund av tentaperiod på universitetet. Det har mer blivit en runda i veckan senaste tiden...
Men så idag passade jag på att ge mig ut för att ändå kunna prestera något resultat, men när jag har ca 500 meter kvar av min 5K runda så hänger sig iPoden när jag ska byta låt...damn! Jag får nollställa den ute på gatan och när jag startat om den så är datan från rundan borta... Så tyvärr mina herrar och damer, mr_Starbuck drar sig ur utmaningen för denna gången

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-16 20:15

Hmmm... Hoppas de fixar lite buggar med ny firmware snart. En iPod ska ju inte behöva hänga sig tycker man...

  • Oregistrerad
  • 2006-10-16 21:17
Ursprungligen av vanilj:

Har inte riktigt kunnat hålla uppe mitt tempo på 2-3 rundor i veckan på grund av tentaperiod på universitetet. Det har mer blivit en runda i veckan senaste tiden...
Men så idag passade jag på att ge mig ut för att ändå kunna prestera något resultat, men när jag har ca 500 meter kvar av min 5K runda så hänger sig iPoden när jag ska byta låt...damn! Jag får nollställa den ute på gatan och när jag startat om den så är datan från rundan borta... Så tyvärr mina herrar och damer, mr_Starbuck drar sig ur utmaningen för denna gången

Det var tråkigt! Nåväl, vi får hoppas på en strålande comeback av mr Starbuck i novemberutmaningen...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-10-16 23:30

En ide för att bättra på sina resultat?

http://www.tuaw.com/2006/10/16/nike-ipod-not-just-for-humans/

jag blir sååå avundsjuk att jag inte är med ännu!! i november är jag med på joggingtåget

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-17 18:23

Jag fick min sändare idag. Väntar bara på iPoden. KOM IGEN APPLE!!! Borde komma på torsdag.
Hur ser oktoberutmaningen ut? Har ni gått förbi Jonasf ännu?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 18:53

testrundan

Nu har jag gort jungfrufärden med ipoden och nikenikttet. Grymt inspirerande, känner ni flåstet i nacken nu

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 20:34
Ursprungligen av Beleg:

Jag fick min sändare idag. Väntar bara på iPoden. KOM IGEN APPLE!!! Borde komma på torsdag.
Hur ser oktoberutmaningen ut? Har ni gått förbi Jonasf ännu?

Usch, jag har så mycket jobb nu att jag faktiskt inte hinner med träningsrundor i den utsträckning jag hade tänkt mig... Jonas får ha sin ledning ett tag till...

Senast redigerat 2006-10-17 22:50
  • Oregistrerad
  • 2006-10-18 20:41
Ursprungligen av hkim:

Usch, jag har så mycket jobb nu att jag faktiskt inte hinner med träningsrundor i den utsträckning jag hade tänkt mig... Jonas får ha sin ledning ett tag till...

Nu ligger/sitter jonasf lös på tronen!

Senast redigerat 2006-10-18 21:36
  • Oregistrerad
  • 2006-10-19 13:19

Nu närmare jag mig sakta men säkert!! fast idag var det riktigt jobbigt:'(

/mikael

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-17 21:40

Hehe. Kanske blir en riktig rysare när Jonas får sin nya sändare

Whoho! Nu har jag beställt en ny nano (svart, 8 GB), nya lurar, NIke+ arband och sensor samt Marwares lilla... pung för att fästa fast sensorn på mina Asics. I november gäller det!

A propos november: jag har inte lyckats hitta någon information om vilka temperaturer sensorn fungerar i - får hoppas på en mild vinter. Antar att problemet blir mer akut när man inte har Nike plus-dojjor.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-19 13:31

Fan. Ingen iPod idag heller. Kommer den inte i morgon så skriker jag.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-19 21:48

Är det bara jag som har problem att skicka träningsdata till nikeplus.com just nu? Ledningen ligger inom räckhåll och jag kan inte få över mina data... Får följande felmeddelande:

"iTunes kunde inte kontakta nikeplus.com. Ett okänt fel uppstod (504)."

... ahh... många som har varit ute och sprungit!

Senast redigerat 2006-10-19 22:17
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-19 23:28

Det är kanske USA som varit ute och sprungit?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-20 16:24

AAAARRGGGHHHH!!! Apple-sopor. Får min nano den 25e . Stod att den kunde skickas efter 2 dagar när jag beställde. Nu blev det 10...

Ett par frågor till er som har ett fungerande system:
Kan man ställa in hur ofta man får feedback automatiskt? I manualen står det "As you work out, Nike+iPod periodically gives you spoken feedback."
Om man kör "distance goal", kan man också mata in en tid då? Hade ju varit fint om man hade fått höra om man låg efter eller före det satta målet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-10-20 19:50

*pust*. Kom precis tillbaka från en riktig genomkörare. 14 km. Nu retar man sig lite på att iPoden inte kommit ännu ;).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-20 21:31

Fick min nya sensor idag och gick direkt och köpte ett par nike+ dojjor. Körde med sensorn inklämd mellan skosnörena förut...
Hur som helst har det kommit en uppdatering på nike+-sidan, men man måste byta region till US först. Om man sen klickar på community och sen på find other runners så finns det ett forum där man kan starta utmaningar mm. För övrigt kan jag starkt rekomendera ett annat forum för ändamålet: www.runpl.us där man kan signa upp sig och få utmaningar en gång i veckan, man blir indelad i olika heat beroende på hur snabbt man springer...

Crille: du undrade över ljudvolymen. Testa att "starta om" ipoden genom att hålla in meny- och mittenknappen i typ 2 sekunder, tills Apple-loggan dyker upp. Läste detta i ovannämnda forum och det funkade för mig i alla fall...

  • Oregistrerad
  • 2006-10-21 13:18
Ursprungligen av jonas.f:

Fick min nya sensor idag och gick direkt och köpte ett par nike+ dojjor. Körde med sensorn inklämd mellan skosnörena förut...
Hur som helst har det kommit en uppdatering på nike+-sidan, men man måste byta region till US först. Om man sen klickar på community och sen på find other runners så finns det ett forum där man kan starta utmaningar mm. För övrigt kan jag starkt rekomendera ett annat forum för ändamålet: www.runpl.us där man kan signa upp sig och få utmaningar en gång i veckan, man blir indelad i olika heat beroende på hur snabbt man springer...

Crille: du undrade över ljudvolymen. Testa att "starta om" ipoden genom att hålla in meny- och mittenknappen i typ 2 sekunder, tills Apple-loggan dyker upp. Läste detta i ovannämnda forum och det funkade för mig i alla fall...

Suck, fick inte ha ledningen speciellt länge... Ja, Nikeplus växer. På forumet talades om att Nike kanske har en pulsmätare på gång. Fria spekulationer än så länge, men visst vore det verkligen pricken över i:et eller hur?

I helgen ska det springas!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-21 15:07

Veckans uppdatering på oktoberutmaningen?

Hur går det med johan.f, kommer det en ny sensor?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-21 16:22
Ursprungligen av boris91:

Veckans uppdatering på oktoberutmaningen?

Hur går det med johan.f, kommer det en ny sensor?

Här kommer uppdateringen. Som synes har jonas.f återtagit ledningen... men jag stretar på... Den åtråvärda titeln "99 Champ" hägrar ju!

  • Oregistrerad
  • 2006-10-22 15:45
Ursprungligen av hkim:

Här kommer uppdateringen. Som synes har jonas.f återtagit ledningen... men jag stretar på... Den åtråvärda titeln "99 Champ" hägrar ju!

Återtagit ledningen (men Jonas.f lär väl göra ett ryck så småningom...) Var ute och sprang med min son så det vart inte så långt, men varje meter räknas ju...

Jag uppdaterade Nano:n igår och det tog en evighet... Vad var det egentligen som uppdaterades? Någon som har koll?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-22 22:53

Hinner någon springa 99 kilometer före octobermånaden slutar då?

Det få väl bli en powerup, eller?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-23 12:53
Ursprungligen av boris91:

Hinner någon springa 99 kilometer före octobermånaden slutar då?

Det få väl bli en powerup, eller?

Jösses vilken press!

Bevaka tråden