Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iTunes med Nike + iPodstöd släppt

Tråden skapades och har fått 237 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-08-02 02:08

Är det någon som är med på en utmaning?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-08-03 17:02

Kort meddelande...

Har nu hunnit upp i 5 rundor...

Som en total löp-amatör kan jag meddela att de 3 första rundorna gick det bara sämre och sämre för mig...men på runda 4 vände det och nu runda 5 idag gick det riktigt bra... ...jag behövde bara stanna till lite kort 2 ggr...hoppas på att inte behöva det snart och kanske söka mig en lite längre runda sen...(hmm kanske var det för att värmen gått ner lite)

Är alltså mycket nöjd med grejerna

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-08-06 12:01

En annan liten kul detalj är att när man gjort något nytt rekord...längd/tid/etc så får man ett litet kort meddelande ifrån någon känd löpare. Antagligen bara amerikanska...själv vet jag inte vilka det är (är ju snarare en anti-sportare i vanliga fall)

Blev också sugen på att börja löpa.

  • Medlem
  • 2006-08-06 12:41

Jag har bara hört Lance Armstrong ("Hi, I'm Lance Armstrong. Congratulations on your longest workout so far"), men det skulle inte vara förvånande om även Paula Radcliffe var med eftersom båda är affischnamn för Nike+.

Nu sätter jag upp en utmaning för oss. Först till 50 km är väl lättsamt och lagom? Så ePatel, Mats Börjesson och vanilj (och om det är några fler som skaffat grejerna): skicka era e-postadresser till mig så jag kan skicka ut inbjudningar.

En av få saker i golfsporten som tilltalar mig är handikappsystemet.
Finns det nåt liknande i det här systemet så att löpare på olika nivåer kan utmana varandra?

  • Medlem
  • 2006-08-07 17:23

Det var som jag trodde. Idag var det Paula Radcliffe som var i lurarna. "Hi I'm Paula Radcliffe. Congratulations, that was your best workout so far!"

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-08-08 22:55

Oj oj oj... 99 km

Kommer nog ta sin lilla tid för mig att samla ihop den sträckan...man va fan...vi kör!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-16 18:39

Tycker att vi behöver en tråd för att bevaka utmaningen... är ju ruskigt motiverande det här!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-08-16 19:24
Ursprungligen av vanilj:

Tycker att vi behöver en tråd för att bevaka utmaningen... är ju ruskigt motiverande det här!

Uh...vet inte det jag

Men lägger upp nuvarande status för de som är nyfikna...

Hur går det för er då?
Själv är jag uppe i 108 km hittills i Augusti , fast jag kör old school med ett excel-blad.

jag har börjat jogga regelbundet...och kör med shuffle o koss porta pro...springer längs akers älva i oslo...finemangfint...hur som helst...jag vill ha detta men kör brooks

Hade jag ägt en nano och inte varit så förbaskat nöjd med min mini så hade ni sett mig i den listan. :/

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-08-16 23:36

Köpte en sensor till min flickvän som också blivit motiverad att börja springa. Till saken hör att vi har bara en iPod nano. Klart man får ta och köpa henne en nano någon dag

Men, det gick fin fint att ha två sensorer. Det ser ut som om de använder serienumret från sensorn i skon för hantera och koppla till konton etc.

Man kan inte annat än imponeras av hur mkt de har tänkt på redan i "1.0"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-18 22:23

Tjena.

Köpte en sensor från Ebay som jag fick för ett par dagar sedan (betalade en femhundring, men då fick jag även med ett Nike armband för Ipoden).
Väldigt rolig pryl måste jag säga, lite lättare att motivera sig att komma ut i löparspåret kommer det sannolikt bli i framtiden.
Hur som helst är jag gärna med på en utmaning när någon har lust...
/Jonas

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-10-21 18:09

Jag har beställt en Nano och hade tänkt köpa Nike+ på Löplabbet lagom tills Nanon levereras. Kanske deltar i novemberutmaningen.

Ursprungligen av ePatel:

Köpte en sensor till min flickvän som också blivit motiverad att börja springa. Till saken hör att vi har bara en iPod nano. Klart man får ta och köpa henne en nano någon dag

Men, det gick fin fint att ha två sensorer. Det ser ut som om de använder serienumret från sensorn i skon för hantera och koppla till konton etc.

Det låter lovande. Så bara för att klargöra – med flera fotsensorer kan man alltså dela på en och samma Nano, och den synkar automatiskt just den personens (sensorens) data till den personens konto?

Måste man byta enheten som sitter i Nanon också, eller enbart fotsensorn? Måste man vid synk välja vem som ska synkas i en lista, eller fattar den av sig själv att den ska synka den man senast använde?

Senast redigerat 2006-10-21 18:33
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-20 19:35

Någon som vet hur man lägger in kaloribränningen på Nike-sidan? Jag ser uppgifterna i Ipoden, men det kommer inte med när jag laddar upp informationen till sidan. Det står bara: calories N/A.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-08-21 00:08

Nu när jag lyckats utöka min runda lite har jag upptäckt att jag tycker det är rätt tråkigt att springa. Trycka på center knappen för att höra hur det går är ju lite kul men har börjat leta lite musik som passar...har varit lite svårt men hittade denna podcast

http://www.djsteveboy.com/mixes.html

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2006-08-22 15:39

måste man ha såna där nike+ skor för att det ska funka?
kan tänka mig att beställa sensorn över nätet men skor vill jag gärna prova ut.. så kan man använda sina nuvarande skor?

vad är det för speciellt med nike+ skorna?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-08-22 15:45
Ursprungligen av nysta:

måste man ha såna där nike+ skor för att det ska funka?
kan tänka mig att beställa sensorn över nätet men skor vill jag gärna prova ut.. så kan man använda sina nuvarande skor?

vad är det för speciellt med nike+ skorna?

Nike+ skorna har en liten urgröpning i sulan för sensorn...men det finns dem som provat att lägga sensorn under snörningen...

http://podophile.com/2006/07/14/shoe-hacker-nikeipod-sport-kit-shoe-mod/

Om man inte nöjer sig med ett hembygge så såg jag den här också: http://www.drbott.com/prod/db.lasso?code=7613-KCBK
Det dyker säkert upp andra liknande fickor om man väntar lite.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-17 02:52
Ursprungligen av hallgren:

Om man inte nöjer sig med ett hembygge så såg jag den här också: http://www.drbott.com/prod/db.lasso?code=7613-KCBK
Det dyker säkert upp andra liknande fickor om man väntar lite.

Jag letar efter svenska återförsäljare, utan framgång dessvärre. Någon som har hittat en europeisk nätåterförsäljare?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 11:16
Ursprungligen av MacJake:

Jag letar efter svenska återförsäljare, utan framgång dessvärre. Någon som har hittat en europeisk nätåterförsäljare?

Varför inte köpa direkt från Marware? Jag har beställt lite saker därifrån utan större problem. Småsaker = liten risk för att åka på tull och liknande.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-20 19:04
Ursprungligen av hkim:

Varför inte köpa direkt från Marware? Jag har beställt lite saker därifrån utan större problem. Småsaker = liten risk för att åka på tull och liknande.

Gjorde som du rekommenderade. Är nu i väntans tider:)

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-26 16:01
Ursprungligen av MacJake:

Gjorde som du rekommenderade. Är nu i väntans tider:)

Nu är det slutväntat. Skall strax knalla ner till Konsum för att hämta ut försändelsen. 8 dagars väntan är över.
"Klarade" mig inte från moms och tullavgifter men det är ändå överkomligt. Så här blev slutnotan för 3 st "pungar":

Marware 314,28
Tull 9
Moms 78
Sped.avg. 63

Totalt 464,28

vilket ger en styckkostnad på ca 155 SEK

Nu har Polar och Adidas presenterat sitt motsvarande samarbete.
http://www.adidas-polar.com/

Fördelar:
- Verkar ha alla funktioner man kan tänkas vilja ha (utom musikspelaren).
- Det är Adidas istället för Nike (personlig preferens).

Nackdelar:
- Mycket dyrare (4700:- enligt http://www.polarpuls.com/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=133)
(- Ingen ipod)

Känns som en mer "seriös" produkt än apple/nike-upplägget.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-01 13:36
Ursprungligen av hallgren:

Nu har Polar och Adidas presenterat sitt motsvarande samarbete.
http://www.adidas-polar.com/

Fördelar:
- Verkar ha alla funktioner man kan tänkas vilja ha (utom musikspelaren).
- Det är Adidas istället för Nike (personlig preferens).

Nackdelar:
- Mycket dyrare (4700:- enligt http://www.polarpuls.com/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=133)
(- Ingen ipod)

Känns som en mer "seriös" produkt än apple/nike-upplägget.

Mnja... skulle inte vilja påstå att detta riktar sig till samma publik som NIKE+ iPod. Det finns ju ingen koppling till musik. Är man ute efter ett precist verktyg för att mäta sina träningsframgångar så är ju inte Apple och Nike's paket det man bör välja i första hand.

Ursprungligen av vanilj:

Mnja... skulle inte vilja påstå att detta riktar sig till samma publik som NIKE+ iPod. Det finns ju ingen koppling till musik. Är man ute efter ett precist verktyg för att mäta sina träningsframgångar så är ju inte Apple och Nike's paket det man bör välja i första hand.

Nej, med en prislapp på närmare 5000 kronor är det klart att det inte är riktat till samma publik. Men det finns ju iallafall vissa likheter, som att det är ett samarbete mellan ett sportskoföretag och ett mer teknikinriktat dito, skor med en liten grop att lägga en sensor i, och vissa av funktionerna.

Dessutom är ju en av de funktioner som många frågat efter till kommande versioner av i ipod-systemet just pulsmätningsgrejen, vilket är något av Polars specialitet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-10 18:19
Ursprungligen av hallgren:

Nej, med en prislapp på närmare 5000 kronor är det klart att det inte är riktat till samma publik. Men det finns ju iallafall vissa likheter, som att det är ett samarbete mellan ett sportskoföretag och ett mer teknikinriktat dito, skor med en liten grop att lägga en sensor i, och vissa av funktionerna.

Dessutom är ju en av de funktioner som många frågat efter till kommande versioner av i ipod-systemet just pulsmätningsgrejen, vilket är något av Polars specialitet.

Du saknar ändå hela musik-biten vilket måste ses som huvudpoängen med Apples system. Vidhåller att det är olika produkter för olika publik. Diskussionen är ju lite onödig i och för sig...men men.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-09-25 21:51

Vi har en vinnare!

Nu är 99km utmaningen över...och Micke vann stort! Grattis!

Vi var nog inget större hot

Bevaka tråden