Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråd för alla som beställt macbook (augusti 2006).

Tråden skapades och har fått 379 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-08-26 09:33

Haha. Jag tror dom på apple har börjat bli lite flasmisga. Vet varken ut eller in på sitt företag.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-08-26 09:53

Nu har mitt datum ändrats till den 15 september hehe

Jag fick min igår en liten svart sak!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-08-26 11:12

Grymt! Hur funkar den? Fasen vad man längtar!

Ursprungligen av Ovsing:

Grymt! Hur funkar den? Fasen vad man längtar!

Den funkar väldigt bra och den gör jobbet utan några problem.
Jag tittar på digital med hjälp av TvMini Digital - Funkar som en ljuvlig dröm!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-08-26 11:34

Mysig dator hörna du har, den är inte dum den svarta Macbooken, nästan så att jag ångrar att jag inte tog den, men ville ha så mycket hd som möjligt. Vad har du mer för macar?

Ursprungligen av Ovsing:

Mysig dator hörna du har, den är inte dum den svarta Macbooken, nästan så att jag ångrar att jag inte tog den, men ville ha så mycket hd som möjligt. Vad har du mer för macar?

För tillfället inga andra macar!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-08-26 12:25

Ok, men en Macbook lär ju räcka ganska bra den, jag har sålt mina andra mackar och ska bara ha en Macbook är det tänkt en vit dock.

Ursprungligen av Ovsing:

Ok, men en Macbook lär ju räcka ganska bra den, jag har sålt mina andra mackar och ska bara ha en Macbook är det tänkt en vit dock.

Samma sak är det för mig!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-08-27 04:00

jag med men iofs så sålde jag min iBook G3 bara xD

Längtar tills expot och se om den uppdateras lite:)

Har det hörts ngt mer om vad det är som skall bytas i MacBook?
13275:- för 2.0 (vit) med 80Gb hårddisk vs. 14795:- 2.0 (svart) med 80Gb hårddisk. Är det en extremt dyr svart färg eler något annat jag missat pga det högre priset?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-08-27 13:36

Ja, det är rätt lustigt att dom tar ut så pass mycket extra för svart färg.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-08-27 18:01

...Och så är ju tillbehören vita! Det retar mig allra mest. Betala dyrt för en svart färg och så är inte ens tillbehören svarta. Skrattretande roligt.

  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-08-27 18:16

Jäklar vad nyfiken man e på vad som skall "bytas" ut i macbooken.. Känns hårt att behöva vänta i typ 3 veckor till men det är det säkert värt.

Ursprungligen av impen:

Jäklar vad nyfiken man e på vad som skall "bytas" ut i macbooken.. Känns hårt att behöva vänta i typ 3 veckor till men det är det säkert värt.

Ja och sen kommer du behöva vänta ännu längre eftersom det inte kommer hända i samband med mässan med MacBooken. Det lovar jag.

  • Medlem
  • Degerfors
  • 2006-08-27 18:55

Först stod det 4 sept som leverans på min Macbook (beställd 20 aug), sedan 15 eller så.. Nu tillbaka på 4 sept som utlevereringsdatum och den skulle ha blivit skickad i fredags, den 25e, men det står "ej skickad" än på sidan. Lär väl komma en uppdatering på det imorgon måndag. Vad är det för 2 duo ni snackar om egentligen, den lär väl knappast komma på Macbooken väl?

Ursprungligen av miccet:

Vad är det för 2 duo ni snackar om egentligen, den lär väl knappast komma på Macbooken väl?

Denna kanske?

Ursprungligen av thefinger:

Denna kanske?

?? det där är ju helt vnliga core duo.

Ursprungligen av Baltazar:

?? det där är ju helt vnliga core duo.

Ja har det pratats om någon annan? Nån som hoppades på att 2.0 skulle bli instegsmodell.

Jag kan säga att det kliar nu Jag vill så gärna köpa en Macbook men vågar inte eftersom det vart snack och rykten om nya processorer hit och dit. Jag ska nog vänta en bit in i September innan jag slår till, var nere på MacHuset och kollade på den, fy fan va underbar den såg.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-08-27 22:03

Man ska väl vänta några veckor efter lanseringen för att få den då det lär vara världens rus om alla ska köpa. Dessutom så är det väl oftast barnsjukdomar första veckorna? jag har kanske fel men det är vad jag har hört.

  • Medlem
  • Degerfors
  • 2006-08-28 14:33

Bara jag som tror att de inte kommer att skicka i en core 2 duo i Macbook än? Jag tror att MBP kommer få den nu och MB får den om några månader.

  • Medlem
  • Lerum
  • 2006-08-28 20:31

Helst av allt vill jag bara köpa min macbook idag eller allra helst igår, men det är så förargeligt om dom slänger in core 2 i dom efter expot, men samtidigt verkar det ju som många tror ganska konsitgt att dom skulle slänga in en core 2 eftersom maskinen redan är blixtsnabb som den är.

Men eftersom det verkar lite som om intel slutar tillverka den vanliga core duo så kanske dom inte har något val ?

Jag arbetar själv i PC-branchen och jag bygger och installerar en hel del maskiner, där är det just nu en trend som pekar åt att core duo kommer att ersättas helt med core 2 duo över en ganska kort period, precis som med allt inom pc världen

Aja, det är "bara" några veckor kvar tills man vet vad som händer, det verkar ju ändå vara hopplöst att få tag på en macbook just nu.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-08-28 20:46

Har jag klarat mig utan bärbart sedan PB190 kan jag vänta till nästa alt nästnästa MacBook men då med Leopard förinstallerat.
Ultimate companion?!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2006-08-29 15:20

Beställde i förmiddags en vit Macbook 2 Ghz, standardkonf. + en 30 gb Ipod och en Canon ip4200 skrivare. Härligt med GU-studentrabatt rabatt på 10% + att man utnyttjade båda rabatterbjudandena, men jag kände inte för en sugig HP så att betala några hundringar extra för en riktigt bra Canon kändes mer värt.

Detta blir min första mac, känns riktigt spännande må jag säga. Jäkligt trevlig och serviceminded personal på applestore även om han inte ville bjuda på en mighty mouse hur mycket jag än tjatade...

Ursprungligen av go.ahmed:

Beställde i förmiddags en vit Macbook 2 Ghz, standardkonf. + en 30 gb Ipod och en Canon ip4200 skrivare. Härligt med GU-studentrabatt rabatt på 10% + att man utnyttjade båda rabatterbjudandena, men jag kände inte för en sugig HP så att betala några hundringar extra för en riktigt bra Canon kändes mer värt.

Detta blir min första mac, känns riktigt spännande må jag säga. Jäkligt trevlig och serviceminded personal på applestore även om han inte ville bjuda på en mighty mouse hur mycket jag än tjatade...

Du kan väl ändå inte vara förvånad över att du inte fick en Mighty Mouse gratis när du får 10% rabatt, 1450kr rabatt och rabatt på skrivaren?!

Det är ju ingen direkt jätteorder du lagt.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-29 23:41

Vad är nu detta prat om core duo och core 2 duo? Är det stor skillnad, så pass att det är värt att vänta några veckor för att få core 2 duo?

Ursprungligen av Jake_Styles:

Vad är nu detta prat om core duo och core 2 duo? Är det stor skillnad, så pass att det är värt att vänta några veckor för att få core 2 duo?

core 2 duo ger lite mer prestanda per watt, alltså svalare vid samma prestanda eller snabbare vid samma temperatur. MEN skillnaden är inte enorm.

sen tror jag att om det är nån av de bärbara som får den före den andra, så är det PRO modellen som kommer få sig en översyn. dels för att det ska vara en lite bättre dator rent hårdvarumässigt och dels för att den funnits ute i nästan 5 månader längre än macbook. men man ska aldrig säga aldrig

Ursprungligen av Jake_Styles:

Vad är nu detta prat om core duo och core 2 duo? Är det stor skillnad, så pass att det är värt att vänta några veckor för att få core 2 duo?

"Merom är arbetsnamnet på Intels kommande Core 2 för bärbara datorer. I jämförelse med nuvarande Core Duo har en mängd förbättringar gjorts. Merom kan bland annat köra 64-bitarskod, har snabbare systembuss och effektivare energisparlägen."

källa: http://mikrodatorn.idg.se/ArticlePages/200608/09/20060809145031_MD883/20060809145031_MD883.dbp.asp

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-08-30 10:53
Ursprungligen av ilecks2:

"Merom är arbetsnamnet på Intels kommande Core 2 för bärbara datorer. I jämförelse med nuvarande Core Duo har en mängd förbättringar gjorts. Merom kan bland annat köra 64-bitarskod, har snabbare systembuss och effektivare energisparlägen."

källa: http://mikrodatorn.idg.se/ArticlePages/200608/09/20060809145031_MD883/20060809145031_MD883.dbp.asp

Vilket inte riktigt stämmer, båda har ju 667MHz buss?
800MHz Buss kommer ju först i samband med santa rosa i vår?

Bevaka tråden