Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråd för alla som beställt macbook (augusti 2006).

Tråden skapades och har fått 379 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-09-20 10:37
Ursprungligen av Pantern:

Vore intressant om dom som fått dom skrev vilken vecka de är gjorda. De första 3 siffrorna i den långa raden av nummer ska vara år och vecka.

Min har ett serienummer som börjar med 4H636... så den ska alltså vara tillverkad vecka 36. Samma vecka som när jag beställde den.

Har inte visat några tecken på problem med värme, avstängningar eller nåt annat än.

Senast redigerat 2006-09-20 10:59

ok. nu när man väntar på sin macbook. vad ska man göra undertiden? är det någon som har något bra förslag som får tiden att gå och som gör att man inte sitter på google och söker på macbookbilder eller läser macbookrecensioner?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-20 10:54

min MB kom igår

beställde den 11:e och levererades den 19:e. tycker det var grymt snabbt och flexibelt och jag är hur nöjd som helst med datorn!!

  • Medlem
  • 2006-09-20 11:47

Vet ni, jag hatar just nu mig själv!

Har till 99% bestämt mig för en macbook, men vågar inte beställa, pga att "den kanske uppdateras i november"... Macbook Pro blev för dyr, (lägger hellre de extra 5000 på en plasma eller något annat roligt)

Hur ska jag göra? Hilfe!

jag resonerade så ett tag men beslutade mig rätt snabbt sen, det är svårt att vänta i datorvärlden. händer ju alltid något och det är alltid någon uppdatering i framtiden. risken blir ju att man blir sittande och väntar och väntar på uppdatering efter uppdatering. själv tänkte jag att jag köper nu, kommer det en uppdatering som jag, mot förmodan, bara måste ha så får jag helt enkelt sälja min macbook och införskaffa den nya modellen om priset är rätt.

om man nu inte väntar på någon specifik funktion som man behöver av någon anledning....

väntar till nästa revision.. hoppas där är ett bättre grafikkort

  • Medlem
  • 2006-09-20 13:11

Det enda som talar emot Macbooken är ju den lilla 13,3-tums-skärmen och just grafikkortet! (inte för att jag spelar, det gör jag på Xbox-360:n och sen på Wii)

Ähum, sen en fråga, kan man koppla ihop 360:n till macbooken? Streama osv?

Efter att ha strulat med en återförsäljare i nästan tre veckor beslutade jag mig för att beställa via Apple Store. Gjorde detta igår och fick redan idag ett mail att min MacBook är på väg med TNT hem till mig. Äntligen!

@bastuman: vad beställde du för konfiguration?

hmm. funderar på om man ska ringa apple och jäkta dom lite. min macbook, orginal 1,83:a, är fortfarande inte skickad....

  • Oregistrerad
  • 2006-09-20 14:38

Nu är min skickad Framme senast 28/9. Underbart!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-20 14:53

Jag bäställde min macbook i söndags, och betalade med bankgiro i måndags. Men inte fan har dom fått pengarna än! Det står fortfsarande Granskas som status:mad: Hur lång tid brukar det ta för dom att få pengarna? nån som vet?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-20 15:09
Ursprungligen av Luken:

Jag bäställde min macbook i söndags, och betalade med bankgiro i måndags. Men inte fan har dom fått pengarna än! Det står fortfsarande Granskas som status:mad: Hur lång tid brukar det ta för dom att få pengarna? nån som vet?

Min erfarenhet av bankgiro är mellan 3-7 dagar extra jämfört med VISA.

Ursprungligen av hallogallo:

@bastuman: vad beställde du för konfiguration?

hmm. funderar på om man ska ringa apple och jäkta dom lite. min macbook, orginal 1,83:a, är fortfarande inte skickad....

1.83 utan något extra bling bling, fattigmansmodellen helt enkelt! :">

Ursprungligen av bastuman:

1.83 utan något extra bling bling, fattigmansmodellen helt enkelt! :">

me2

@bastuman: hmm. samma här. nu får de lägga på ett kol. svårt att koncentrera mig här hemma, sitter mest och uppdaterar beställningsstatussidan om och om igen. haha.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-20 16:45
Ursprungligen av hallogallo:

@bastuman: hmm. samma här. nu får de lägga på ett kol. svårt att koncentrera mig här hemma, sitter mest och uppdaterar beställningsstatussidan om och om igen. haha.

Det behövs inte. Så fort den ändrats så får du ett mail..

@Pantern: aha... såpass. moderniteter. då får det räcka med mailen igång i bakgrunden då. har nog inte varit såhär förväntansfull när det kommer till datorer sen jag sålde min amiga 500 och bytte till amiga 1200 när det begav sig, eller möjligtvis när samma a1200 fick ett 68030 kort i sig.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-20 17:04
Ursprungligen av hallogallo:

@Pantern: aha... såpass. moderniteter. då får det räcka med mailen igång i bakgrunden då. har nog inte varit såhär förväntansfull när det kommer till datorer sen jag sålde min amiga 500 och bytte till amiga 1200 när det begav sig, eller möjligtvis när samma a1200 fick ett 68030 kort i sig.

EXAKT!

Känner mig lika sprallig som när jag sommaren 88 väntade på min Amiga 500!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-20 17:09
Ursprungligen av danjo:

EXAKT!

Känner mig lika sprallig som när jag sommaren 88 väntade på min Amiga 500!

Haha, sommaren 88 var jag inte ens född^^

ahhh, det var dagar det. när datorer hade lite personlighet och när man läste hårddiskrecensioner så angavs pris/megabyte som en bra jämförelse diskarna emellan. och operativsystemet på två dd diskar. inte illa. mmm.

Oj oj, nu händer det grejer. Beräknat leveransdatum är helt plötsligt den 21 september. Någon som vet hur man gör? Ringer man TNT eller ringer de mig? Vill ju ha den IDAG.

EDIT: Ändrade en särskrivning.

Senast redigerat 2006-09-21 07:26
Ursprungligen av bastuman:

Oj oj, nu händer det grejer. Beräknat leverans datum är helt plötsligt den 21 september. Någon som vet hur man gör? Ringer man TNT eller ringer de mig? Vill ju ha den IDAG.

Datorn är beräknad att skickas 21/9 från fabrik/lager. När det väl skett får du ett mail med leveransuppgifter och sen tar det allt mellan 2-7 arbetsdagar beroende på vartifrån datorn skickas innan du får den. Oftast hör TNT inte av sig utan du får själv vara proaktiv och spåra sändningen på nätet och sen kontakta TNT för att försöka bestämma tid för leverans. Försöka säger jag för det har hänt flera ggr att de ändå levererar när man inte är hemma. Att få exakt tid kan vara svårt eftersom de levererar enligt en slinga så ligger man mitt i den får man snällt vänta.

Ursprungligen av Rickard A:

Datorn är beräknad att skickas 21/9 från fabrik/lager. När det väl skett får du ett mail med leveransuppgifter och sen tar det allt mellan 2-7 arbetsdagar beroende på vartifrån datorn skickas innan du får den. Oftast hör TNT inte av sig utan du får själv vara proaktiv och spåra sändningen på nätet och sen kontakta TNT för att försöka bestämma tid för leverans. Försöka säger jag för det har hänt flera ggr att de ändå levererar när man inte är hemma. Att få exakt tid kan vara svårt eftersom de levererar enligt en slinga så ligger man mitt i den får man snällt vänta.

Det mail du talar om fick jag igår, idag är status "Estimated Delivery Date 21 Sep 2006". Vet inte hur du tolkar det, men för mig betyder det leverans den 21/9, alltså idag! Hoppas hoppas!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-10-01 16:21

förväntansutveckling

Detta är mitt första inlägg eftersom jag även jag FÖRHOPPNINGSVIS ska få min första mb imorgon...

Jag beställde den 13/9 och har gått från likgiltig till en sjuåring dagen innan julafton...

Dock är jag lite orolig, apples kundtjänst sa den 28 att min mb skulle levereras med tnt antingen i fredags eller imorgon. Appletrackern säger "truck arrived at final destination" den 29, och på applesidan står det att leveransen är on-schedule 30/9 senaste leverans är 2/10.

Men problemet är att när jag ringde tnt i torsdags, fredags, igår och idag kände de inte till leveransen..

Min fråga är alltså- kan den fortfarande komma imorgon eller måste jag skjuta upp julafton?? Är det någon som har haft liknande problem med TNT?

Senast redigerat 2006-10-01 16:58
  • Oregistrerad
  • 2006-09-21 08:09

Hmm det står vid spårning "Estimated Delivery Date 21 Sep 2006 (Subject to change)". Innebär det att den troligen kommer idag verkligen?! För i mailet står det 29e. Iofs står det senast 29e.

Jag funderar som en annan på om de tar kontakt med mig eller? För jag är ju inte hemma dagtid liksom.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-21 20:29

YES! Nu har min macbook nåt Arnhem, så nu är det inte så många dagar kvar tills den kommer till mig!

wihoo! nu har den skeppats iväg från apple någonstans. vet inte riktigt. någon info om var den är finns inte ännu men den har i valt fall lämnat fabriken. bör nå mig den 1:a senast om man ska lite på deras skeppningsdatum.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-22 08:58
Ursprungligen av hallogallo:

wihoo! nu har den skeppats iväg från apple någonstans. vet inte riktigt. någon info om var den är finns inte ännu men den har i valt fall lämnat fabriken. bör nå mig den 1:a senast om man ska lite på deras skeppningsdatum.

Min har status "Suzhou". Det är tydligen en av ca 10 städer i Kina som har speciella gynsamma förhållanden för företagen. Så min har lämnat Apple för att nu vara i TNTs händer i Kina
Kommer nästa vecka då..

Ett tips är att söka via wap.

wap.tnt.com sen slår man in numret som står på spårningssidan. För mig börjar det på 21xxxxxx.

ahh. nice. jag har ännu inte fått något sådant "in transit to final destination" står det bara.

Bevaka tråden