Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråd för alla som beställt macbook (augusti 2006).

Tråden skapades och har fått 379 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av hallogallo:

ahh. nice. jag har ännu inte fått något sådant "in transit to final destination" står det bara.

på apples sida? för på tnt brukar det inte stå så, ta ditt söknummer som börjar på 80....... o gå till www.tnt.se och skriv in numret där o markera att det är referensnummer du ska söka på och tryck sök, så bör du kunna se det mer specefikt

nixpix. får inte mycker till resultat där ännu. vet inte om det kanske inte registrerats ännu ordentligt av tnt, men det borde det väl egentligen göra redan när apple beställer frakt för paketet.... hmm. destination "not found" står det bara...

Prova att söka på ditt paketnummer på Flextronics hemsida. Det är de som står för frakten till Holland om jag har förstått det rätt. Jag kunde i varjefall se mitt paket där från det att det lämnade Kina.

MVH Uffe

Ursprungligen av UffeBluff:

Prova att söka på ditt paketnummer på Flextronics hemsida. Det är de som står för frakten till Holland om jag har förstått det rätt. Jag kunde i varjefall se mitt paket där från det att det lämnade Kina.

MVH Uffe

Ursäkta om jag är trög men var hittar jag den sidan och vad ska jag söka med för siffror?

hmm, vad ska man ange för costumer reference för att tracka från flextronics sida då?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-22 14:15

Jag beställde min i butik den 1 september, en vit 2.0 med 100 GB hårddisk. 3 veckor senare har den ännu bara nått status "processing order to factory", vilket känns ganska hopplöst. Butiken har inte fått NÅGON Macbook-leverans på 3 veckor, inte ens standardkonfigurationer, vilket sägs bero på att Apple brottats med problem med Logik-korten till datorn. Nu skall dessa tydligen vara lösta så att man kan börja leverera igen.

/Galex

Ursprungligen av Galex:

Jag beställde min i butik den 1 september, en vit 2.0 med 100 GB hårddisk. 3 veckor senare har den ännu bara nått status "processing order to factory", vilket känns ganska hopplöst. Butiken har inte fått NÅGON Macbook-leverans på 3 veckor, inte ens standardkonfigurationer, vilket sägs bero på att Apple brottats med problem med Logik-korten till datorn. Nu skall dessa tydligen vara lösta så att man kan börja leverera igen.

/Galex

Jag var i samma sits som du. Beställde en MacBook via återförsäljare den 30/8, tiden gick och de kunde inte ge mig något besked. Bestämde mig förra veckan och beställde en via Apple Store i stället. Rinde den 19 skickad en 20 och enligt TNT ska jag ha den i början av nästa vecka.

Jag förstår inte fortfarande vad som gjorde att återförsäljaren inte kunde ge mig varken leveransdatum eller någon information varför det dröjde. Jag nyttjade då en av de få möjligheter jag har som konsument och gick med mina affärer till någon annan, och den aktuella återförsäljaren kommer jag aldrig mer att använda mig av.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-22 16:54
Ursprungligen av bastuman:

Jag var i samma sits som du. Beställde en MacBook via återförsäljare den 30/8, tiden gick och de kunde inte ge mig något besked. Bestämde mig förra veckan och beställde en via Apple Store i stället. Rinde den 19 skickad en 20 och enligt TNT ska jag ha den i början av nästa vecka.

Jag förstår inte fortfarande vad som gjorde att återförsäljaren inte kunde ge mig varken leveransdatum eller någon information varför det dröjde. Jag nyttjade då en av de få möjligheter jag har som konsument och gick med mina affärer till någon annan, och den aktuella återförsäljaren kommer jag aldrig mer att använda mig av.

Antagligen kunde din återförsäljare inte ge dig något leveransdatum eller någon information om varför det dröjde pga att det inte fanns information om det. Jag beställde min macbook den 1 sept. och har nu lev. datum 26 sept. Tror inte det har med återförsäljaren att göra att utan med att du timade din nya beställning med ett bättre tillfälle helt enkelt.

Prestandaökning

Min farsa var inne i en butik idag och skulle kolla - de sa att macbook (den svarta i alla fall) hade uppgraderats vad gäller processorhastighet och grafikkort - och att de leveranserna skulle börja komma v39... Han beställde... har ngn hört ngt om detta? Apple har väl smygit ut hårdvaruuppgraderingar förr utan att ha ändrat på specarna på hemsidan? Eller minns jag fel?

Hej igen!

https://www.iec-logistics.com/apps/tracktrace/trk_tracking.asp

Här spårar du ditt paket! Använd APP som customer reference, Europe som region och ditt trackingnummer som börjar på 80. Jag har för mig att trackingen inte funkar i firefox men jag har aldrig testat safari till det. Däremot så funkar Explorer.

MVH Uffe som inte behöver vänta längre utan är inne på sin andra vecka som mac-ägare

Ursprungligen av UffeBluff:

Hej igen!

https://www.iec-logistics.com/apps/tracktrace/trk_tracking.asp

Här spårar du ditt paket! Använd APP som customer reference, Europe som region och ditt trackingnummer som börjar på 80. Jag har för mig att trackingen inte funkar i firefox men jag har aldrig testat safari till det. Däremot så funkar Explorer.

MVH Uffe som inte behöver vänta längre utan är inne på sin andra vecka som mac-ägare

Jag får det då inte att fungera. Dessutom står det ju TNT som Assigned Carrier.

Någon som får det att funka?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-24 13:29
Ursprungligen av bastuman:

Jag får det då inte att fungera. Dessutom står det ju TNT som Assigned Carrier.

Någon som får det att funka?

Nej det var kass. Gå in på www.tnt.se istället o spåra försändelsen med ditt "spårningsnummer" / "carrier tracking number"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-24 15:27

Ursäkta mitt språk men jag måste bara säga det! Fy fan i helvete så jävla glad jag är:D Jag betalade min lilla dator i torsdags (21/9) och den skulle vara färdigbyggd 2/10 och levererad 11/10. Idag fick jag ett mail från apple som sa att datorn var skickad!:D och Estimated Delivery Date 25 Sep 2006 (Subject to change) ! E de inte helt sjukt! nästan 2 veckor för tidigt:D ibland ska man ha tur:p

Ursprungligen av Jake_Styles:

Nej det var kass. Gå in på www.tnt.se istället o spåra försändelsen med ditt "spårningsnummer" / "carrier tracking number"

Jag tror snart jag kan gå in på www.tnt.se och skriva in mitt tackingnummer i sömnen. Hoppas verkligen datorn rullar in i början i veckan som TNT lovade.

Ursprungligen av bastuman:

Jag tror snart jag kan gå in på www.tnt.se och skriva in mitt tackingnummer i sömnen. Hoppas verkligen datorn rullar in i början i veckan som TNT lovade.

Känner igen beteendet!

Ursprungligen av mcbenke:

Min farsa var inne i en butik idag och skulle kolla - de sa att macbook (den svarta i alla fall) hade uppgraderats vad gäller processorhastighet och grafikkort - och att de leveranserna skulle börja komma v39... Han beställde... har ngn hört ngt om detta? Apple har väl smygit ut hårdvaruuppgraderingar förr utan att ha ändrat på specarna på hemsidan? Eller minns jag fel?

kollar du deras hemsida så ser du att de inte uppdaterat nått, när det kommer, så kommer det synnas där först. så "tyvärr" är den nog bara en "vanlig" svart macbook, men det ä ju inte fyskam det med. det finns ju lixom inte så mycket ny hårdvara de kan trycka i, som de inte skulle ha flaggat om att de tryckt i. för nästa steg är ju core 2 duo och när det kommer, så kommer apple me största sannolikhet flagga stort för det

Ursprungligen av Baltazar:

kollar du deras hemsida så ser du att de inte uppdaterat nått, när det kommer, så kommer det synnas där först. så "tyvärr" är den nog bara en "vanlig" svart macbook, men det ä ju inte fyskam det med. det finns ju lixom inte så mycket ny hårdvara de kan trycka i, som de inte skulle ha flaggat om att de tryckt i. för nästa steg är ju core 2 duo och när det kommer, så kommer apple me största sannolikhet flagga stort för det

försäljaren snackade om ett NGT uppgraderat grafikkort och processor - kan det vara en bättre modell (fast med samma minne) på grafikkortet samt 2.16 Ghz processorn?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-22 14:44

GEEEH! Helsingborg kl 10.45 i dag På måndag borde jag kunna räkna med lite julafton!

Tror ni de åtgärdat problemet med random shutdowns på macbookarna som kommer nu?

alltså, det ryktas om att apple uppdaterar både macbook och macbook pro i november. men detta är ju bara rykten och inget som handlar om nu, vecka 39 som börjar imorgon + att han i butiken inte lär räknas som en säker källa, tyvärr.

Ursprungligen av Baltazar:

alltså, det ryktas om att apple uppdaterar både macbook och macbook pro i november. men detta är ju bara rykten och inget som handlar om nu, vecka 39 som börjar imorgon + att han i butiken inte lär räknas som en säker källa, tyvärr.

Säg inte det, på måndag har Apple presskonferens på Photokina-mässan som börjar den 26/9. Mest sannolikt kommer uppdaterad Aperture lanseras men en del pekar även på att MacBook Pro får sig en uppdatering. Chansen finns då att även MacBook halkar med på ett bananskal.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-24 12:03

Nu har byggtiden på Applestore ändrats från sju till fem dagar, så man kanske kan börja hoppas på att den dyker upp snart...

  • Oregistrerad
  • 2006-09-24 17:53

Det är bara till o gratulera luken, du beställde den vid rätt tillfälle. Ska få min macbook imon också men beställde den dock 1/9.

Får inte mycket till resultat på flextronics sida, det framgår mest att de har ett paket till mig. Skeppar flextronics till sverige eller lämnas det över till tnt i slutändan? Inte kommit upp något carrier tracking number ännu. men den som väntar på något gott.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-24 19:36

Enligt en vän till mig som jobbar med leveranser (DHL) så står allt still på helger hos fraktbolag som posten/DHL/TNT osv. Uppdateringar och fortsatta leveranser påbörjas ikväll/natt.

Ursprungligen av Pantern:

Enligt en vän till mig som jobbar med leveranser (DHL) så står allt still på helger hos fraktbolag som posten/DHL/TNT osv. Uppdateringar och fortsatta leveranser påbörjas ikväll/natt.

Kan det verkligen stämma? Har så stora bolag som DHL råd att inte ha verksamhet under helgerna. Möjligtvis att utkörningar och liknande ligger nere, men inte allt?!?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-24 23:04
Ursprungligen av Pantern:

Enligt en vän till mig som jobbar med leveranser (DHL) så står allt still på helger hos fraktbolag som posten/DHL/TNT osv. Uppdateringar och fortsatta leveranser påbörjas ikväll/natt.

För några timmar sen idag så blev min försändelsestatus ändrad från helsingborg kl 10.45 22/9 till göteborg 17.49 24/9 YES!!! Den är nära nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-25 10:39
Ursprungligen av Pantern:

Enligt en vän till mig som jobbar med leveranser (DHL) så står allt still på helger hos fraktbolag som posten/DHL/TNT osv. Uppdateringar och fortsatta leveranser påbörjas ikväll/natt.

Det verkar konstigt med tanke på att de skeppade min maskin från Arnhem till Helsingborg mellan fredag och lördag, men det kan vara som du säger.

Min kommer i alla fall under dagen! så spännande :D:D:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-25 14:16

Wiiiieee! Första posten från min nya macbook. Mycket trevlig maskin måste jag säga. Har inte hunnit pilla så värst myket med den ännu dock. Leveransen tog ganska precis 7 dagar vilket är riktigt bra tycker jag.

Hepp!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-25 15:51
Ursprungligen av jonasdf:

Wiiiieee! Första posten från min nya macbook. Mycket trevlig maskin måste jag säga. Har inte hunnit pilla så värst myket med den ännu dock. Leveransen tog ganska precis 7 dagar vilket är riktigt bra tycker jag.

Hepp!

Hur levererades den? Ringde de eller kom de och knackade på bara?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-25 16:48

Det står så här på min beställning nu:

Citat:

25 sep 2006 17:25 Suzhou Shipped From Originating Depot

Men betyder det att den skeppades där ifrån 17,25 lokal tid eller 17,25 svensk tid.. För det har ju inte ens varit än.. klockan e ju bara 16,45... Och vet nån hur lång tid det brukar ta från att det står så tills man får den?

Bevaka tråden