Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av ryckarn34:

Är det verkligen så? Fick du ett sms om att din var försenad och beräknas komma i slutet av v43?

Ringde du dem? Ifall du går in och tittar på orderstatus är den skickad då? Eller var det något fel på hemsidan?

Det är de jag säger, att det strular med deras hemsida så man kan inte se någon uppdaterad information om sin beställning. Det står fortfarande inte "skickad" på min beställning, men enligt comviq så är den de. Det var iallfall det de sa till mig när jag skrev med dem tidigare idag via chatten.

jösses har du v43, Jag fick ett sms förra vecka där det stod precis som ovan fast det var vecka 45.

Ursprungligen av köttbullar mums:

Ni som har beställt genom comviq bör ta kontakt med kundservice, eftersom det gjorde jag idag och fick nämligen reda på att min telefon är skickad. De har tydligen lite tekniska problem på deras hemsida, därför uppdateras inte informationen om beställningen.

Beställd: 19/11, mattsvart iphone 7 plus 32 gb. Beräknad leverans 4-5 v

När beställde du den?

[quote name="Aliceblyn" postid="2294381"]När beställde du den?[

Kom på att jag skrev fel, 19/09 ska det vara.

[quote name="köttbullar mums" postid="2294383"]

Ursprungligen av Aliceblyn:

När beställde du den?[

Kom på att jag skrev fel, 19/09 ska det vara.

Ringde å kollade...ej skickad 7+ 128 Rosa

18/9

Min iPhone 7 plus som jag beställde den 12/9 till en Telia butik är nu framflyttad till 14/12.
Jag gick i dag in till butiken och frågade om dom hade någon Iphone 7 plus?
Låt mig kolla sa killen bakom disken.....
Han kom tillbaka och sa ett det fanns en 7 plus 32 Svart som jag skulle få om ingen hämtade ut den inom 2 timmar.
Nu är jag inte intresserad av en 32:a har beställt en 128, men frågade om dom som inte blev utlämnade gick till dom som stod i kö för uthämtning på deras butik?
Svaret blev nej, det är först till kvarn som gäller, så kika in varje morgon så har du störst chans!
Tack Telia!!!!
Jag bor 2 mil från er butik och har kanske lite andra saker för mig den tiden på dygnet än att hänga på ert lås!
Dåligt tycker jag!!!!!

[quote name="köttbullar mums" postid="2294383"]

Ursprungligen av Aliceblyn:

När beställde du den?[

Kom på att jag skrev fel, 19/09 ska det vara.

Enligt en snubbe jag snackade med så var det inget strul på deras hemsida tyvärr

[quote name="ryckarn34" postid="2294389"]

Ursprungligen av köttbullar mums:

Enligt en snubbe jag snackade med så var det inget strul på deras hemsida tyvärr

Jaha konstigt, dock så var det en tjej jag skrev med. Men aja.

Ursprungligen av Aspeboda:

Min iPhone 7 plus som jag beställde den 12/9 till en Telia butik är nu framflyttad till 14/12.
Jag gick i dag in till butiken och frågade om dom hade någon Iphone 7 plus?
Låt mig kolla sa killen bakom disken.....
Han kom tillbaka och sa ett det fanns en 7 plus 32 Svart som jag skulle få om ingen hämtade ut den inom 2 timmar.
Nu är jag inte intresserad av en 32:a har beställt en 128, men frågade om dom som inte blev utlämnade gick till dom som stod i kö för uthämtning på deras butik?
Svaret blev nej, det är först till kvarn som gäller, så kika in varje morgon så har du störst chans!
Tack Telia!!!!
Jag bor 2 mil från er butik och har kanske lite andra saker för mig den tiden på dygnet än att hänga på ert lås!
Dåligt tycker jag!!!!!

Jag beställde en 7+ 128gb till butik den 29/9 och har fortfarande datum den 22/11. Nu blir jag ju brydd.

Men man kanske ska in och kika varje morgon om dom har någon över, orkar inte vänta längre!

[quote name="köttbullar mums" postid="2294392"]

Ursprungligen av ryckarn34:

Jaha konstigt, dock så var det en tjej jag skrev med. Men aja.

hojta gärna till ifall du får den imorrn.

Igår fick jag äntligen min telefon efter veckor av väntan. Det blev inte den jag hade tänkt mig men en större. Jag hade beställt en 7+ 128gb Jetblack men det slutade med att jag tog en samma färg och modell fast 256 gb då jag slapp vänta i kö på Tre på det viset. Storleken är jag inte riktigt kompis med än kan jag säga men den är lika fin som jag hade hoppats på och jag lider inte av någon hissgate.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-11-02 09:44
Ursprungligen av Stefan Willard:

Igår fick jag äntligen min telefon efter veckor av väntan. Det blev inte den jag hade tänkt mig men en större. Jag hade beställt en 7+ 128gb Jetblack men det slutade med att jag tog en samma färg och modell fast 256 gb då jag slapp vänta i kö på Tre på det viset. Storleken är jag inte riktigt kompis med än kan jag säga men den är lika fin som jag hade hoppats på och jag lider inte av någon hissgate.

Hur kunde du byta storlek utan att hamna sist i kön igen? Ringde du supporten?

Ursprungligen av clubSY:

Hur kunde du byta storlek utan att hamna sist i kön igen? Ringde du supporten?

Nej det var våran säljare som lyckades skaka fram en annan fast olåst som han sen bakade in i vårt avtal. Den kommer alltså inte ifrån 3 utan en fristående återförsäljare som han kände. Dock så är inte allt löst för Tre vägrar koppla på mig i företags växeln innan min ursprungliga order är levererad . Men jag har en ny fin mobil iaf.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-02 10:31

Fattar inte hur ni kan sitta utan telefoner hela sju veckor efter release...hur konstigt som helst.

Skrev idag till Comviq för sista gången:

Citat:

"Hejsan. Jag tänker inte ens fråga idag hurvida min iPhone kommer skickas snart eller inte, eftersom jag insett att den kommer aldrig att komma.

Där emot så vill jag anmärka på er hantering av mitt och säkert andras ärenden.

När jag beställde, så stog det i mejlet ”Leverans till ombud inom 4-5 veckor”. Så stog det även formulerat på er hemsida när jag beställde. Det är inte förens man kollar sin orderstatus som man ser att det är ”Beräknad” leveranstid. Redan där blir man som kund lurad och vilseledd.

Att sen er kundtjänst både 2 OCH 3 gånger lovat leveranas ”slutet av veckan” är bara beklagligt. Man ska inte ge kunder löften som man vet med sig inte kan hållas.

Nej, jag tror bara att ni chansar hej vilt när ni ska ”delge kunder information”. Ni är klåpare, amatörer och riktiga skojjare.

En av er jag pratade med påstod till och med att jag var tvungen att betala den nya avgiften (alltså den med telefon inräknad) innan leverans kunde ske.

Hade så varit fallet, så hade ni enligt Brottsbalken 9 kap 11 § gjort er skyldiga till ”Försök till bedrägeri”.

Tänk på hur ni behandlar era kunder.

Robert, väntat snart 8 veckor!"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-11-02 12:37
Ursprungligen av robertkarlsen:

Skrev idag till Comviq för sista gången:

Skriv det på deras Facebook-sida!

  • Medlem
  • 2016-11-02 12:58

Fick ett sms av comviq igår, där det stod av leveransen var försenad och att telefonen (iphone 7 JB 128 GB) kommer in under nästa vecka. Sedan skickas den direkt.

Nu vet jag inte om detta sms är det smset som skickades under förra veckan eller om det är aktuellt för denna veckan. När jag kontaktade kundservice och berättade att jag inte fått sms förra veckan sa Hans E att han skulle skicka det vidare så att jag får smset. Nu är jag inte säkert om telefonen skickad denna veckan eller nästa någon mer som fått sms av comviq igår?

Ursprungligen av clubSY:

Skriv det på deras Facebook-sida!

Fick räcka med chatten, tills vidare...redan rädd att dom kommer markulera min order :/

Snacka om att vara trött på comviq. De ger än samma svar varje gång. "Vi skickar ut i tur och ordning" och "vi har ingen leveransinformartion utöver det som står i leveransstatus".

En 3 årig unge kan ge mig lika mycket information som de kan ge mig.

Ursprungligen av ryckarn34:

Snacka om att vara trött på comviq. De ger än samma svar varje gång. "Vi skickar ut i tur och ordning" och "vi har ingen leveransinformartion utöver det som står i leveransstatus".

En 3 årig unge kan ge mig lika mycket information som de kan ge mig.

Haha och där står det inte ett skit ändå! Jävla muppar dom är på Comviq! Skrattretande! Jag vägrar att avboka också. Nu är det en principsak. Har jag lagt 7, snart 8 veckor på att vänta, så ger jag inte upp. Det kommer bli en bra historia till barnbarnen en vacker dag

Idag anländer min Plus 128 Svart från Telia. Beställd 16/9.

Imorgon anländer min Plus 256 Svart från NetOnNet. Beställd 21/10.

256orna är uppenbarligen bra mycket mindre populära! Tog alltså 10 dagar ungefär att få hem en sådan. NetOnNet delgav dessutom köplats och information så fort jag hörde av mig och frågade.

Kommer sälja min 128a idag via blocket/tradera alt. här om någon vill ha den för nypris.

Vilken jävla soppa ändå! Lider verkligen med er som har Comviq. Samtidigt är det välkänt att det är ett pissföretag med urusel kundsupport. Beställer man därifrån så får man nääästan skylla sig själv. Att Apple nedprioriterar leveranser till dom är föga förvånande - även om det i slutändan påverkar den privata kunden i sig. Vilket är fett trist för alla som beställt men är knappast något Apple tar skada av eller som dom bryr sig om. Alla klagar bara på Comviq ändå...

Ursprungligen av iphoneinho:

Idag anländer min Plus 128 Svart från Telia. Beställd 16/9.

Imorgon anländer min Plus 256 Svart från NetOnNet. Beställd 21/10.

256orna är uppenbarligen bra mycket mindre populära! Tog alltså 10 dagar ungefär att få hem en sådan. NetOnNet delgav dessutom köplats och information så fort jag hörde av mig och frågade.

Kommer sälja min 128a idag via blocket/tradera alt. här om någon vill ha den för nypris.

Vilken jävla soppa ändå! Lider verkligen med er som har Comviq. Samtidigt är det välkänt att det är ett pissföretag med urusel kundsupport. Beställer man därifrån så får man nääästan skylla sig själv. Att Apple nedprioriterar leveranser till dom är föga förvånande - även om det i slutändan påverkar den privata kunden i sig. Vilket är fett trist för alla som beställt men är knappast något Apple tar skada av eller som dom bryr sig om. Alla klagar bara på Comviq ändå...

Men vad faaan... Jag beställde ju en Plus 256 Svart från NetOnNet den 20/10, alltså en dag före dig och jag har inte hört nåt om nån leverans....
När fick du besked om leverans från NetOnNet??

Ursprungligen av Crusse:

Men vad faaan... Jag beställde ju en Plus 256 Svart från NetOnNet den 20/10, alltså en dag före dig och jag har inte hört nåt om nån leverans....

Borde skickas idag då! Jag pratade med deras chatt och hon sa att den packats och kommer skickas idag! Så hade alltså inte fått något mail eller så om den.
Kontakta dom och fråga? Skulle vara intressant o se om de ligger till samma för dig !

Ursprungligen av iphoneinho:

Borde skickas idag då! Jag pratade med deras chatt och hon sa att den packats och kommer skickas idag! Så hade alltså inte fått något mail eller så om den.
Kontakta dom och fråga? Skulle vara intressant o se om de ligger till samma för dig !

Deras chatt är stängd just nu, så nu är jag i telefonkö till supporten...

Ursprungligen av Crusse:

Deras chatt är stängd just nu, så nu är jag i telefonkö till supporten...

Spänningen är olidlig!!!

Ursprungligen av iphoneinho:

Spänningen är olidlig!!!

Yiihaaaaa!!
Pratade just med kundservice och hon bekräftade vad du sa, den packas just nu och leveransbesked ska gå ut om en stund....
Bara att hoppas man hinner få den innan helgen, bor ju uppe i norr så det är ju en bit att transportera...

Ursprungligen av Crusse:

Yiihaaaaa!!
Pratade just med kundservice och hon bekräftade vad du sa, den packas just nu och leveransbesked ska gå ut om en stund....

Gött! Va faktiskt orolig att de inte stämde riktigt. Men då är de bekräftat!

Ursprungligen av iphoneinho:

Gött! Va faktiskt orolig att de inte stämde riktigt. Men då är de bekräftat!

K*KEN OXÅ! Alla får sina mobiler! Grattis i alla fall Båda 2!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-02 15:36
Ursprungligen av iphoneinho:

Kommer sälja min 128a idag via blocket/tradera alt. här om någon vill ha den för nypris.

Varför ens hämta ut den och lägga massa tid på att sälja den om det nu är samma summa du ska ha för den? Känns meningslöst. Bara låt bli att hämta ut den eller så returnerar du den "manuellt" direkt alternativt lämnar in den i en Telia-butik och får pengarna tillbaka. Det måste väl vara bra mycket enklare än att hämta ut den för att sedan lägga tid och energi på att sälja den?

Ursprungligen av iphoneinho:

Idag anländer min Plus 128 Svart från Telia. Beställd 16/9.

Imorgon anländer min Plus 256 Svart från NetOnNet. Beställd 21/10.

256orna är uppenbarligen bra mycket mindre populära! Tog alltså 10 dagar ungefär att få hem en sådan. NetOnNet delgav dessutom köplats och information så fort jag hörde av mig och frågade.

Kommer sälja min 128a idag via blocket/tradera alt. här om någon vill ha den för nypris.

Vilken jävla soppa ändå! Lider verkligen med er som har Comviq. Samtidigt är det välkänt att det är ett pissföretag med urusel kundsupport. Beställer man därifrån så får man nääästan skylla sig själv. Att Apple nedprioriterar leveranser till dom är föga förvånande - även om det i slutändan påverkar den privata kunden i sig. Vilket är fett trist för alla som beställt men är knappast något Apple tar skada av eller som dom bryr sig om. Alla klagar bara på Comviq ändå...

Ja det är otroligt.. På TELE(S)NOR har dom inte ens levererat alla plus modeller till dom som beställde omedelbart efter släppet den 9:e september.. Jag beställde min svarta plus 128 den 14/9 och senaste framflyttade uppskattningen av leverans är denna veckan eller nästa vecka.. För övrigt exakt samma vecka som för SAMTLIGA som beställt från 9 september - 27 september.. HELT otroligt!!

Det verkar helt klart ligga något i spekulationen att APPLE bortprioriterar vissa leverantörer.. Isåfall är ju Telenor definitivt en av dom för dom verkar ju inte få en enda för utleverans överhuvudtaget..

Idag har jag kontaktat konsumentverket och Telenor och krävt omedelbar leverans eller fullständigt prisavdrag för både abonnemang och avbetalningar på telefonen för dom 1,5 månader hittills jag inte kunnat använda något.. Helt enkligt konsumentköplagen som anger att dom har 30 dagar max på sig att leverera.. När jag får det förväntade svaret att dom inte kan leverera och inte möter mina krav tänker jag skicka vidare ärendet till ARN som kostnadsfritt prövar ärendet..

Naturligtvis är det ett långskott som mest är ämnat för att störa och irritera Telenor.. Knappast roligt att få ARN också i hasorna.. Räcker med alla irriterade kunder..

Ursprungligen av Mahler72:

Ja det är otroligt.. På TELE(S)NOR har dom inte ens levererat alla plus modeller till dom som beställde omedelbart efter släppet den 9:e september.. Jag beställde min svarta plus 128 den 14/9 och senaste framflyttade uppskattningen av leverans är denna veckan eller nästa vecka.. För övrigt exakt samma vecka som för SAMTLIGA som beställt från 9 september - 27 september.. HELT otroligt!!

Det verkar helt klart ligga något i spekulationen att APPLE bortprioriterar vissa leverantörer.. Isåfall är ju Telenor definitivt en av dom för dom verkar ju inte få en enda för utleverans överhuvudtaget..

Idag har jag kontaktat konsumentverket och Telenor och krävt omedelbar leverans eller fullständigt prisavdrag för både abonnemang och avbetalningar på telefonen för dom 1,5 månader hittills jag inte kunnat använda något.. Helt enkligt konsumentköplagen som anger att dom har 30 dagar max på sig att leverera.. När jag får det förväntade svaret att dom inte kan leverera och inte möter mina krav tänker jag skicka vidare ärendet till ARN som kostnadsfritt prövar ärendet..

Naturligtvis är det ett långskott som mest är ämnat för att störa och irritera Telenor.. Knappast roligt att få ARN också i hasorna.. Räcker med alla irriterade kunder..

Hur FAN har dom mage att börja ta betalt innan du fått telefonen?!?!?! Får dom ens göra så?!?!?!

Bevaka tråden