Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-09-27 12:07
Ursprungligen av Kalasleo:

Jag snackade lite med telias kundtjänst, den killen sa att nästa leverans från apple är preliminärt om 6v....

Omg?!?!?!? Are you fukcing shitting kidding me? Om 6 veckor??? ??????

Ursprungligen av Kalasleo:

Jag snackade lite med telias kundtjänst, den killen sa att nästa leverans från apple är preliminärt om 6v....

Passar in med det leveransdatum jag fått.

Det verkar som att Apple verkligen har underskattat efterfrågan på 7an.
Och det lär väl inte bli bättre nu när den ska släppas i fler länder.

Ursprungligen av Jaw_B:

Verkar som det äntligen blivit lite fart på telia. Ip7+ svart 256gb skickas idag. Fick precis sms.

Vad hade du för beräknat leveransdatum innan du fick sms:et?

Gick in på min lokala Telia butik i dag och la en beställning på iPhone 7+ Silver 128GB. Fick ett sms med väntat leverans datum till 9/11.

  • Medlem
  • Skåne
  • 2016-09-27 13:30

Fick sms från telia nu att min order plockas från lagret och snart kommer ett sms med kollinr. Dvs den levereras nog till butik i helsingborg imorgon eller kommande dagar om jag får gissa. Dock hann ju den beställning jag hade från apple store skickas före så den är redan betald och går inte att ångra så om någon vill ha en från telia i helsingborg (city) 7 plus matt svart 128gb kan den få ordernr av mig och köpa den på telia i helsingborg kommande dagar.

Efter att ha fått ett prel. datum för leverans 28/9 från dustin, ser det tyvärr väldigt mörkt ut.
Dem hade inga indikationer på att 7 JB 128GB var på väg in.....

Fick precis mail ifrån Media Markt att dom skickat min 7+ 128GB Mattsvart från sitt lager till butiken jag valt att hämta ut i, så imorgon eller senast torsdag skall jag kunna hämta den.

Beställde ca 09:30 9/9.

Det står recovered Amsterdam.... Men inte fått något sms ...??
EDIT: Nu när jag kolla igen så står det out for delivery och nu till och med shippment delivered . Hoppas den kommer innan nösta vecka

Ursprungligen av dfgh:

Fick sms från telia nu att min order plockas från lagret och snart kommer ett sms med kollinr. Dvs den levereras nog till butik i helsingborg imorgon eller kommande dagar om jag får gissa. Dock hann ju den beställning jag hade från apple store skickas före så den är redan betald och går inte att ångra så om någon vill ha en från telia i helsingborg (city) 7 plus matt svart 128gb kan den få ordernr av mig och köpa den på telia i helsingborg kommande dagar.

Be dom skicka den till Stockholm istället så tar jag den

Nån som fått 7+ gagasvart skickad?

  • Medlem
  • 2016-09-27 14:03
Ursprungligen av angelhug:

Fick precis mail ifrån Media Markt att dom skickat min 7+ 128GB Mattsvart från sitt lager till butiken jag valt att hämta ut i, så imorgon eller senast torsdag skall jag kunna hämta den.

Beställde ca 09:30 9/9.

Äntligen ett livstecken från Media Markt i alla fall"

Ursprungligen av bossebildoktor:

Det verkar som att Apple verkligen har underskattat efterfrågan på 7an.
Och det lär väl inte bli bättre nu när den ska släppas i fler länder.

Tror jag inte. Alltid samma visa när nya modeller släpps - med lite större uppdateringar. Apple vet nog på ett ungefär hur och var det bokas / säljs visst antal och modell.
Skulle snarare tro att våra återförsäljare i Sverige är försiktiga - när det gäller bokningar. Ingen vill sitta med "svarte petter" beroende på konfiguration - vilket ju blir ett ansenligt antal lurar. Bara att räkna på modell - färg och minne. Blir som ett tipssystem för att täcka in allt. Stora belopp också.

  • Medlem
  • ljungby
  • 2016-09-27 14:28

Och nu ändrades mitt till "Förbereder leverans" på apple store så det är ju ett gott tecken!

Ursprungligen av +Pine+:

Fick min iPhone 7 plus 128gb svart (matt) av Telenor igår. Gillar skarpt!

På riktigt?? Jag förbokade 09:10 och fick bekräftelse nästan med en gång. Och jag har inte hört någonting...

Ursprungligen av Simonizer:

På riktigt?? Jag förbokade 09:10 och fick bekräftelse nästan med en gång. Och jag har inte hört någonting...

Samma här! Fick bekräftelse på mail att telefonen var reserverad 09.03, men knäpptyst efter det. Enda svaret man får är vad som står på hemsidan, vilket är V.40-41.

Ursprungligen av adress@mac:

Tror jag inte. Alltid samma visa när nya modeller släpps - med lite större uppdateringar. Apple vet nog på ett ungefär hur och var det bokas / säljs visst antal och modell.
Skulle snarare tro att våra återförsäljare i Sverige är försiktiga - när det gäller bokningar. Ingen vill sitta med "svarte petter" beroende på konfiguration - vilket ju blir ett ansenligt antal lurar. Bara att räkna på modell - färg och minne. Blir som ett tipssystem för att täcka in allt. Stora belopp också.

Har för mig att jag läst om detta tidigare och att Apple bedriver hemlighetsmakeri som är på nästan högre nivå än militären. Återförsäljarna har åtminstone tidigare inte fått någon information om hur många enheter de kommer att få, därav att det blir ett väldigt gissande med när man kan förväntas få sin telefon. Med tanke på att det är så extremt vaga datum man får när man beställer samt att leveransdatum verkar ändra sig hela tiden så är det ju inte otänkbart att det fortfarande är så.

Efter att ha läst kommentarerna här så verkar det dock som det är extremt få av användarna som har 3 som operatör eller så är de överlägset störst när det gäller antalet bokningar. Folk som beställt samma telefon som jag hos andra operatörer en vecka efter jag lagt min order verkar få sina lurar medans det inte verkar hända ett dyft hos 3. Står fortfarande 3-5 veckor på min order och fick en orderbekräftelse 9/9 09:12 på min 7+ 128GB mattsvart.

Senast redigerat 2016-09-27 15:22
Ursprungligen av Simonizer:

På riktigt?? Jag förbokade 09:10 och fick bekräftelse nästan med en gång. Och jag har inte hört någonting...

Bokade 09:04-09:05 typ.

Ursprungligen av trickeh2k:

Efter att ha läst kommentarerna här så verkar det dock som det är extremt få av användarna som har 3 som operatör eller så är de överlägset störst när det gäller antalet bokningar. Folk som beställt samma telefon som jag hos andra operatörer en vecka efter jag lagt min order verkar få sina lurar medans det inte verkar hända ett dyft hos 3. Står fortfarande 3-5 veckor på min order och fick en orderbekräftelse 9/9 09:12 på min 7+ 128GB mattsvart.

Beställde min iPhone 7plus mattsvart 128gb 09.05 från halebop och min preliminära leverans är vecka 40 så kan inte direkt påstå folk som beställt efter dig fått dom överallt folk verkar mest haft tur där dom beställt ifrån

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2016-09-27 15:54

"Din varuorder 673xxx har lämnat Telias lager och ditt kollinummer är 003735004xxxxxx. Hälsningar Telia"

Woho!!! En iPhone 7 Plus 128GB Svart ! Beställde 10:10 samma dag den släpptes hos telia.se

Ursprungligen av Urme:

"Din varuorder 673xxx har lämnat Telias lager och ditt kollinummer är 003735004xxxxxx. Hälsningar Telia"

Woho!!! En iPhone 7 Plus 128GB Svart ! Beställde 10:10 samma dag den släpptes hos telia.se

Hur??
Beställde samtidigt som dig typ och har leveransdatumet 9/11...

Ursprungligen av KrilliscH:

Beställde min iPhone 7plus mattsvart 128gb 09.05 från halebop och min preliminära leverans är vecka 40 så kan inte direkt påstå folk som beställt efter dig fått dom överallt folk verkar mest haft tur där dom beställt ifrån

Kanske, man blir väl bitter antar jag Märkligt dock om man kikar på posten under din, beställde över en timme efter dig och har nu fått telefonen skickad till sig. Nu vet jag ju inte om det skiljer sig, men eftersom halebop är telias svar på comviq så borde ju de använda samma lager som Telia?

Ursprungligen av Starholk:

Nån som fått 7+ gagasvart skickad?

Beställde en JB 7+ 256gb några minuter efter nio lanseringsdagen och fick sms idag från Apple att den är skickad och på väg med ups express förväntas nästa onsdag:)

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2016-09-27 16:07
Ursprungligen av CarlRydell:

Hur??
Beställde samtidigt som dig typ och har leveransdatumet 9/11...

Fast vilken svartfärg valde du? gagatsvart/mattsvart tog jag

Update! Nu har Apple ändrat status till levereras till kund. Och den förväntats komma imorgon! Yippi!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-27 16:21

Herregud vad Telia krånglar till det. Min beställning har ett beställningsnummer, ett ärendenummer och ett ordernummer. Känns som att det hade räckt med ett nummer.

Frågade Telias kundtjänst via chatt om de fick färre gagatsvarta i leveranserna eller om de är mer populära och enligt kundtjänst är den bara mer populär än de andra färgerna. Och det har ju redan rapporterats om att 7+ är mer populär än vanliga sjuan den här gången pga kameran, så gagatsvarta 7+ lär kanske vara den populäraste modellen i Sverige. Gissar att 128GB är lite mer populär än 256GB. Läser man amerikanska siter så är mattsvart 7+ 128GB mest populär.

Ursprungligen av trickeh2k:

Kanske, man blir väl bitter antar jag Märkligt dock om man kikar på posten under din, beställde över en timme efter dig och har nu fått telefonen skickad till sig. Nu vet jag ju inte om det skiljer sig, men eftersom halebop är telias svar på comviq så borde ju de använda samma lager som Telia?

Haha är egentligen skit bitter över de med, tror inte ens jag hade ett preliminärt datum förens dom skrev vecka 40 förra veckan så svider de lite. Fick väl vänta 4veckor när 4an släpptes med så, men nått jag undrar på är varför man inte ens fått någon köplacering från operatören så man vet hur många före de är, iaf inget jag fått från halebop vet inte hur det är hos andra men.

Äntligen är min iPhone 7+ 128GB mattsvart på väg från Telenor
Beställde kl 11:58 den 9/9

Min PostNord-app uppdaterades precis, förhandsinfo lämnad från Telenor om ett paket till mig. Visserligen inte inlämnat till PostNord ännu, men det kanske närmar sig!

Ursprungligen av KrilliscH:

Haha är egentligen skit bitter över de med, tror inte ens jag hade ett preliminärt datum förens dom skrev vecka 40 förra veckan så svider de lite. Fick väl vänta 4veckor när 4an släpptes med så, men nått jag undrar på är varför man inte ens fått någon köplacering från operatören så man vet hur många före de är, iaf inget jag fått från halebop vet inte hur det är hos andra men.

Enligt Halebops chat så är det 5+ veckors leverans för i alla fall den 7+ black jag beställde den 9:e..... från och med denna veckan så i mitten på nästa månad verkar det som. Fick inget vettigt svar på varför det är så olika leveranstider för olika operatörer tyvärr.
Så det är bara (För mig iaf) att sitta och vänta medans min arbetskamrat glider omkring med sin nya 7:a -_-

Bevaka tråden