Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av robertkarlsen:

Hur FAN har dom mage att börja ta betalt innan du fått telefonen?!?!?! Får dom ens göra så?!?!?!

Oooo ja... Det informerar dom om tydligt.. Dom tar betalt direkt från beställningsdatum OAVSETT när du får din telefon.. Jag betalde in 1443 kr!!!!! häromdagen för abonnemang och delbetalning för telefonen för oktober månad..
(big mistake... borde hållit inne betalningen och hänvisat till Konsumentköplagen) men men..

Ursprungligen av Mahler72:

Oooo ja... Det informerar dom om tydligt.. Dom tar betalt direkt från beställningsdatum OAVSETT när du får din telefon.. Jag betalde in 1443 kr!!!!! häromdagen för abonnemang och delbetalning för telefonen för oktober månad..
(big mistake... borde hållit inne betalningen och hänvisat till Konsumentköplagen) men men..

Jäääääävlar!!! Ursäkta, men DAMN! Hur kan det vara så dyrt?

Ursprungligen av robertkarlsen:

Jäääääävlar!!! Ursäkta, men DAMN! Hur kan det vara så dyrt?

Abonnemang 499 kr (Telenor Frihet 24)
Delbetalning 410 kr (för telefonen)
Extra delbetalning 320 kr x 2 för återstående månader på mitt gamla abonemang (bindningstid)

Visst är dom duktiga på att ta betalt.. Nä jag har krävt tillbaka rubbet..

Ursprungligen av Mahler72:

Abonnemang 499 kr (Telenor Frihet 24)
Delbetalning 410 kr (för telefonen)
Extra delbetalning 320 kr x 2 för återstående månader på mitt gamla abonemang (bindningstid)

Visst är dom duktiga på att ta betalt.. Nä jag har krävt tillbaka rubbet..

Vilken modell?

Ursprungligen av robertkarlsen:

Vilken modell?

Iphone 7 plus 128 svart

Ursprungligen av zinned:

Varför ens hämta ut den och lägga massa tid på att sälja den om det nu är samma summa du ska ha för den? Känns meningslöst. Bara låt bli att hämta ut den eller så returnerar du den "manuellt" direkt alternativt lämnar in den i en Telia-butik och får pengarna tillbaka. Det måste väl vara bra mycket enklare än att hämta ut den för att sedan lägga tid och energi på att sälja den?

För det är kul. Och för att göra tvärtemot vad du tycker. Och för att någon ska få vänta lite längre. Och för att någon inte ska få vänta alls. Massa anledningar. Men absolut mest för att göra tvärtmot av vad du tycker och alla andra som skriver meninslösa åsikter här i tråden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-02 16:37
Ursprungligen av iphoneinho:

För det är kul. Och för att göra tvärtemot vad du tycker. Och för att någon ska få vänta lite längre. Och för att någon inte ska få vänta alls. Massa anledningar. Men absolut mest för att göra tvärtmot av vad du tycker och alla andra som skriver meninslösa åsikter här i tråden.

Hahahahahahahahaha, tack för humorn

"och alla andra som skriver meninslösa åsikter här i tråden"...ja, tänk om vi ändå hade haft ett forum som var fritt från massa åsikter. DET hade varit något, det! Jag menar, vem fasen vill ha massa åsikter att läsa på ett internetforum?

Avdelning Dagens paradox

Telenor ändrade precis till vecka 47-48, om man gjorde beställningen den 9:e september. 128 mattsvart +

Börjar mer och mer kännas som man ska vänta in iPhone 8 istället.

Ursprungligen av iphoneinho:

Idag anländer min Plus 128 Svart från Telia. Beställd 16/9.

Imorgon anländer min Plus 256 Svart från NetOnNet. Beställd 21/10.

256orna är uppenbarligen bra mycket mindre populära! Tog alltså 10 dagar ungefär att få hem en sådan. NetOnNet delgav dessutom köplats och information så fort jag hörde av mig och frågade.

Kommer sälja min 128a idag via blocket/tradera alt. här om någon vill ha den för nypris.

Vilken jävla soppa ändå! Lider verkligen med er som har Comviq. Samtidigt är det välkänt att det är ett pissföretag med urusel kundsupport. Beställer man därifrån så får man nääästan skylla sig själv. Att Apple nedprioriterar leveranser till dom är föga förvånande - även om det i slutändan påverkar den privata kunden i sig. Vilket är fett trist för alla som beställt men är knappast något Apple tar skada av eller som dom bryr sig om. Alla klagar bara på Comviq ändå...

Ja du comviq... har använt det förr i många år (kontantkort) men nuförtiden är de bara skit. Sista gången man har nått med dem att göra. Sjukt kassa!

Tror därimot inte att de är sämst på att leverera. Har 2 polare som beställde ifrån telenor FÖRSTA dagen (9/9) det har inte hört ett piss ifrån telenor. Har inte hört så mycket klagomål angående dem här i tråden dock. Är de få som beställer där? De har ju sjuka priser så det skulle inte förvåna mig.

Vet inte vart man ska ta och beställa nästa gång, alla verkar ha fått en hel del klagomål. Får nog försöka ta mig till en butik så tidigt som möjligt och hoppas på att få en.

Någon här som fått sin 7 plus 256gb mattsvart från halebop?

Hej! Skrev tidigare idag här i tråden om min långa meddelande jag skrev till Comviq i chatten. Valde att även mejla det. Klipper in det nedanför:

Citat:

"Hejsan. Jag tänker inte ens fråga idag hurvida min iPhone kommer skickas snart eller inte, eftersom jag insett att den kommer aldrig att komma.

Där emot så vill jag anmärka på er hantering av mitt och säkert andras ärenden.

När jag beställde, så stog det i mejlet ”Leverans till ombud inom 4-5 veckor”. Så stog det även formulerat på er hemsida när jag beställde. Det är inte förens man kollar sin orderstatus som man ser att det är ”Beräknad” leveranstid. Redan där blir man som kund lurad och vilseledd.

Att sen er kundtjänst både 2 OCH 3 gånger lovat leveranas ”slutet av veckan” är bara beklagligt. Man ska inte ge kunder löften som man vet med sig inte kan hållas.

Nej, jag tror bara att ni chansar hej vilt när ni ska ”delge kunder information”. Ni är klåpare, amatörer och riktiga skojjare.

En av er jag pratade med påstod till och med att jag var tvungen att betala den nya avgiften (alltså den med telefon inräknad) innan leverans kunde ske.

Hade så varit fallet, så hade ni enligt Brottsbalken 9 kap 11 § gjort er skyldiga till ”Försök till bedrägeri”.

Tänk på hur ni behandlar era kunder.

Robert, väntat snart 8 veckor!"

Nu har jag fått svar

Citat:

Hej,

tack för ditt mail till Comviq! Då vi har många kunder som kontaktar oss via mail är svarstiden svår att beräkna. Vi jobbar så snabbt vi kan för att besvara ditt ärende.
Denna bekräftelse betyder att du har en plats i vår kö av inkommande mail, vi besvarar alla mail i tur och ordning.

Många av svaren på våra vanligaste frågor går att hitta på www.comviq.se/kundservice eller om du loggar in på Mitt Konto.

Vi hörs!

Comviq

Efter ett par timmar kom det...kul...

Ursprungligen av Berg8201:

Telenor ändrade precis till vecka 47-48, om man gjorde beställningen den 9:e september. 128 mattsvart +

Börjar mer och mer kännas som man ska vänta in iPhone 8 istället.

Ursprungligen av Berg8201:

Telenor ändrade precis till vecka 47-48, om man gjorde beställningen den 9:e september. 128 mattsvart +

Börjar mer och mer kännas som man ska vänta in iPhone 8 istället.

Nattsvart!!!! Nä man blir nog tvungen nu att häva köpet faktiskt å kräva tillbaka pengarna!!
Någon som vet hur Telia skött sina leveranser???? Har dom liknande svårigheter som Telenor??

Jag fick också sms från comviq igår där det stod att de beklagar förseningen och de får leverans i slutet av vecka 50 och därefter kommer de att skicka telefonen. Helt otroligt!
Jag beställde 9/9 kl 23.00 och fick då leveranbesked 7-8 veckor! Nu får jag vänta ytterligare 6 veckor! Man får ju hoppas att de skojar.......
Det är Iphone 7 plus jetblack jag väntar...

Ursprungligen av Tasse:

Fick ett sms av comviq igår, där det stod av leveransen var försenad och att telefonen (iphone 7 JB 128 GB) kommer in under nästa vecka. Sedan skickas den direkt.

Nu vet jag inte om detta sms är det smset som skickades under förra veckan eller om det är aktuellt för denna veckan. När jag kontaktade kundservice och berättade att jag inte fått sms förra veckan sa Hans E att han skulle skicka det vidare så att jag får smset. Nu är jag inte säkert om telefonen skickad denna veckan eller nästa någon mer som fått sms av comviq igår?

Hade inget o göra så jag gjorde lite research angående kassa svenska operatörer (comviq)

Hitta lite angående Sveriges sämsta operatörer
http://www.svd.se/basta-och-samsta-mobilforet...

http://www.expressen.se/dinapengar/har-ar-ope...

Hur kan comviq ha så nöjda kunder??!? Jag hör sällan något positivt med dem. De är ju helt värdelösa, har inte ens några butiker!

Telenor har högst priser och även minst nöjda kunder/mest klagomål?? Spenderar de alla deras pengar på tv reklam?

Har funderat ett tag på om jag verkligen skulle byta min 6s, men lade nyss en beställning på en svart 7 plus 256gb hos Tele2 ?
6-7 veckor är den beräknade leveranstiden...

Någon som fått leverans från Tele2?

Blir min första i plusstorlek, hoppas man inte tycker den är för stor!

  • Medlem
  • 2016-11-02 20:38
Ursprungligen av Tollis82:

Jag fick också sms från comviq igår där det stod att de beklagar förseningen och de får leverans i slutet av vecka 50 och därefter kommer de att skicka telefonen. Helt otroligt!
Jag beställde 9/9 kl 23.00 och fick då leveranbesked 7-8 veckor! Nu får jag vänta ytterligare 6 veckor! Man får ju hoppas att de skojar.......
Det är Iphone 7 plus jetblack jag väntar...

Vecka 50?!? Och du beställde 9/9? Helt sinnesjukt ju! De borde väl ha fått in + JB redan??! Lider med dig hoppas bara inte att samma vecka gäller mig.

Ursprungligen av Tasse:

Vecka 50?!? Och du beställde 9/9? Helt sinnesjukt ju! De borde väl ha fått in + JB redan??! Lider med dig hoppas bara inte att samma vecka gäller mig.

Japp den skulle komma senast denna vecka..väldig konstig turordning de har...vissa får och vissa inte...

Ursprungligen av C.Barrow:

Har funderat ett tag på om jag verkligen skulle byta min 6s, men lade nyss en beställning på en svart 7 plus 256gb hos Tele2 ?
6-7 veckor är den beräknade leveranstiden...

Någon som fått leverans från Tele2?

Blir min första i plusstorlek, hoppas man inte tycker den är för stor!

Ifall jag vore du skulle jag beställa ifrån netonet, dustin, apple eller mediamarkt. Lär gå mycket fortare, du kanske tom har tur och det finns en i lager.

Ursprungligen av ryckarn34:

Hade inget o göra så jag gjorde lite research angående kassa svenska operatörer (comviq)

Hitta lite angående Sveriges sämsta operatörer
http://www.svd.se/basta-och-samsta-mobilforet...

http://www.expressen.se/dinapengar/har-ar-ope...

Hur kan comviq ha så nöjda kunder??!? Jag hör sällan något positivt med dem. De är ju helt värdelösa, har inte ens några butiker!

Telenor har högst priser och även minst nöjda kunder/mest klagomål?? Spenderar de alla deras pengar på tv reklam?

Comviq är billigast! Fler som beställer, och då är det flera som blir förseningar och då hörs klagomålen mera. Men jag har aldrig haft problem med dem förutom att de har sega leveranser...men det bli väl så när fler beställer från dem..då hänger de inte med i svängarna...sen är de beroende av leveranser från apple kan jag tänka mig...

Ursprungligen av ryckarn34:

Ifall jag vore du skulle jag beställa ifrån netonet, dustin, apple eller mediamarkt. Lär gå mycket fortare, du kanske tom har tur och det finns en i lager.

Ja, skadar åtminstone inte att fortsätta kolla runt

Kan man ju avbeställa om det skulle vara så.

Tycker att trycket på beställningarna borde avta inom kort så att "alla" kommer ikapp med leveranserna.

Ursprungligen av Tollis82:

Comviq är billigast! Fler som beställer, och då är det flera som blir förseningar och då hörs klagomålen mera. Men jag har aldrig haft problem med dem förutom att de har sega leveranser...men det bli väl så när fler beställer från dem..då hänger de inte med i svängarna...sen är de beroende av leveranser från apple kan jag tänka mig...

Det vet jag, men det har ju inte direkt varit kända för bra support...

har någon fått sin 7 plus från media markt?

[quote name="ryckarn34" postid="2294395"]

Ursprungligen av köttbullar mums:

hojta gärna till ifall du får den imorrn.

Fick mobilen idag:))))))))

Ursprungligen av Mahler72:

Nattsvart!!!! Nä man blir nog tvungen nu att häva köpet faktiskt å kräva tillbaka pengarna!!
Någon som vet hur Telia skött sina leveranser???? Har dom liknande svårigheter som Telenor??

Telia har väl inte direkt skött sina leveranser så galant dem heller, ingen skillnad mot andra operatörer.
Beställde en 7+ 128 JB fick bekräftelsen 9/9 runt 15.00 har preliminär leverans 161205. ???

Ni som fått leverans av 7+ JB när beställde ni?

Ursprungligen av THXex1974:

Telia har väl inte direkt skött sina leveranser så galant dem heller, ingen skillnad mot andra operatörer.
Beställde en 7+ 128 JB fick bekräftelsen 9/9 runt 15.00 har preliminär leverans 161205. ???

Ni som fått leverans av 7+ JB när beställde ni?

Nä du har väl rätt antar jag!! Men man läser ju hela tiden om folk som beställer från annat håll och får dom vansinnigt mkt snabbare.. Som snubben som på en månad och två olika tillfällen beställde 2 olika plus modeller.. Ena 21 oktober från Netonnet som levererades 10 dagar senare!! Vansinne!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-03 09:19
Ursprungligen av Berg8201:

Telenor ändrade precis till vecka 47-48, om man gjorde beställningen den 9:e september. 128 mattsvart +

Börjar mer och mer kännas som man ska vänta in iPhone 8 istället.

Ursprungligen av jensklas:

Någon här som fått sin 7 plus 256gb mattsvart från halebop?

Apple har svart 256 GB 7+ hemma på Väla i hbg.

Ursprungligen av Mahler72:

Nä du har väl rätt antar jag!! Men man läser ju hela tiden om folk som beställer från annat håll och får dom vansinnigt mkt snabbare.. Som snubben som på en månad och två olika tillfällen beställde 2 olika plus modeller.. Ena 21 oktober från Netonnet som levererades 10 dagar senare!! Vansinne!!

Jag beställde en svart 256GB Plus från Telia den 20/9 och preliminärt leveransdatum har jag just nu som 22/11.
Men sedan blev jag less och beställde en likadan från NetOnNet den 20/10 och den skickades igår (13 dagar från beställning till leveransbesked), har den förhoppningsvis på fredag.
Det är med samma abonnemang månadskostnad och bindningstid och blev dessutom som bonus 60:- billigare på NetOnNet...

Skiter sen bara i att hämta ut luren på Telia, om och när den nu kommer därifrån, vet dessutom till nästa gång att telefonbolagen står sist i kö när det gäller tilldelning av lurar från Apple.

Ursprungligen av Crusse:

Jag beställde en svart 256GB Plus från Telia den 20/9 och preliminärt leveransdatum har jag just nu som 22/11.
Men sedan blev jag less och beställde en likadan från NetOnNet den 20/10 och den skickades igår (13 dagar från beställning till leveransbesked), har den förhoppningsvis på fredag.
Det är med samma abonnemang månadskostnad och bindningstid och blev dessutom som bonus 60:- billigare på NetOnNet...

Skiter sen bara i att hämta ut luren på Telia, om och när den nu kommer därifrån, vet dessutom till nästa gång att telefonbolagen står sist i kö när det gäller tilldelning av lurar från Apple.

En fråga bara som jämförelse!!

Jag betalar 0 kr på Telenor direkt vid köp men får istället en månadskostnad på 769 kr.. Hur var skillnaden där när du jämför Netonnet med Telias erbjudande?? Vad fick du betala "kontant" på Netonnet och vad skulle du betalt på Telia??

Och hur blev det med ditt abonnemang på Telia när du redan registrerats för ett abonemang på Telia i samband med den ordern?? Menar du har ju två ordrar på 1 abonnemang samtidigt?? På Telenor har man ju dessutom fått börja betala av sitt "nya" abonnemang direkt från beställningsdatum.. Vad händer med dom pengarna liksom??

Ursprungligen av grenhall:

Välkommen tillbaka Mattias. Tack! Kul att vara tillbaka!

Bokade 7 Plus Jet Black 128GB idag. Leveranstid 4-10 oktober. Wtf? Fick bekräftelsemail 09:15.

7 Plus Jet Black verkar ha varit superpoppis. Leveranserna nu är November.

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-g...

Köp en direkt istället för att vänta. Jag fick min för en månad sedan snart och beställde på lanseringsdagen. Nu finns de ju i lager hos Elgiganten så varför vänta?

Ursprungligen av Mahler72:

En fråga bara som jämförelse!!

Jag betalar 0 kr på Telenor direkt vid köp men får istället en månadskostnad på 769 kr.. Hur var skillnaden där när du jämför Netonnet med Telias erbjudande?? Vad fick du betala "kontant" på Netonnet och vad skulle du betalt på Telia??

Och hur blev det med ditt abonnemang på Telia när du redan registrerats för ett abonemang på Telia i samband med den ordern?? Menar du har ju två ordrar på 1 abonnemang samtidigt?? På Telenor har man ju dessutom fått börja betala av sitt "nya" abonnemang direkt från beställningsdatum.. Vad händer med dom pengarna liksom??

Exakt samma deal på Telia och NetOnNet vad gäller abonnemang, bundet 24 månader, Telia mobil komplett 12GB, förhöjd månadsavgift 190:- och kontantinsats på NetOnNet 3780:- och 3840:- på Telia.
Alltså 60:- billigare på NetOnNet, nu är det ju en struntsumma men får man den fortare så är det ju en trevlig bonus att den dessutom är billigare.

Och inga problem med abonnemanget på Telia, man tecknar och betalar inte förrän man hämtar ut telefon, man har 2 dagar på sig att hämta den i Teliabutik sen går den till försäljnng, så det är bara att strunta i att hämta ut den.

Och på NetOnNet så tecknas abonnemanget när luren skickas och betalar gör man med faktura efter leverans, så hade Telia vart snabbare så hade jag bara avbeställt på NetOnNet.

Bevaka tråden