Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Shader:

Ja, ser man på. Aldrig upphöras att förvånas... 3-5v fram till igår. Idag kom ett sms, paket finns att hämta...

4st Iphone 7(ingen +) , 128GB i JB från Tre. Sweeet! Beställde 09:01 direkt vid förbokningen.

Kränga på Blocket?

Ursprungligen av robertkarlsen:

Kränga på Blocket?

Synd att de är låsta till tre dock
Enda operatör som låser sina telefoner även kontantköpta har jag för mig

Ursprungligen av FruVanheden:

Ups?
Våra kom med ups..
De la min på trappan utanför ytterdörren så nu när makens kommer imorgon ska jag fan stå vakt!

Tycker du ska anmäla det. Såvitt jag vet skickar Apple aldrig något utan att underskrift krävs. Så den chauffören har gjort en makalös fadäs. Om inte du har MyChoice och där har skrivit under så de kan lämna av den.

Ursprungligen av @ndreas:

4 st ? nöjde du dig inte med att den har stereo skall du köra surround ?

Hahah ja det kan man tro.
Men nae, har 3 medarbetare som var sugna på nya telefoner.

hmm kanske ska ta alla själv och bygga en surroundbox, bra idé!

Ursprungligen av Shader:

Hahah ja det kan man tro.
Men nae, har 3 medarbetare som var sugna på nya telefoner.

hmm kanske ska ta alla själv och bygga en surroundbox, bra idé!

Är det så att Tre låser alla sina telefoner fortfarande ?

Jag har spårat min telefon. Det funkade med DHL Global Mail. Men nu är den på Schiphol och hänger med 130st andra på samma pall.

Senast redigerat 2016-09-30 01:04

Tror att Telia har ökat på leveransdatumet varje dag sedan jag beställde 15:15 på förbokningsdagen. +128Msvart
Men idag så stod det kvar på 10:e november. Äntligen ett trendbrott!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-29 22:08

Köpte en 7 plus jb 128gb bokstavligen 09.01 på telenor.. någon som vet något mer än det som står på hemsidan? V41-42 står det just nu :/

Ursprungligen av @ndreas:

Är det så att Tre låser alla sina telefoner fortfarande ?

Vet faktiskt inte. Skulle inte förvåna mig.
Har tyvärr inget annat sim att kolla med

Någon som vet om Apple byter budfirma i Holland?

Ursprungligen av grenhall:

Jag har spårat min telefon. Det funkade med DHL Global Mail. Men nu är den på Schiphol och hänger med 130st andra på samma pall.

Du skulle sagt till tidigare, mellanlandade där vid 19-tiden.

Hoppas du får leverans imorgon kanske med lite flyt.

Ursprungligen av grenhall:

Någon som vet om Apple byter budfirma i Holland?

Alltid varit samma för mig tidigare. Dubbla kostnader om man skulle byta så det lär fortsätta vara DHL till leverans för dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-30 01:20

Jävla förvirring då. Beställde 7+ 32gb 13/9 via Telia. Började fundera lite på när den skulle vara på g och upptäckte mindre kul att jag råkat beställa silver ist för svart, ännu mindre kul att silver dessutom är vit (uuuuusssch) och värst av allt att leveransdatum är 2016-11-10. Förstår av tråden att detta är bull (och det får man ju verkligen hoppas eftersom det är 3-4v om man beställer via Apple _nu_) men ja, vad göra? Kan väl leva med en vit telefon (setup senaste kvartalet har varit en sprucken note 1 med trasig simkortsläsare och en ännu äldre pytteliten kaosbudgetsamsung som tel/hotspot... båda vita) men vore verkligen gött som fan att slippa.
Går det alltså ibland att få tag på telefoner direkt i butik om man jagar runt? Täby?
Anledningen till att boka via Telia enbart att de har så många butiker och att slippa lägga ut multum innan man ens vet när telefonen ska komma, har inget abb hos dem eller så...

Edit: tittar på istocksidan och känns ju som helt oförsvarbart dålig planering att sitta på osålda varor i samtliga butiker i en region, och i en annan helt torrt och dessutom en månads leveranstid vilket helt säkerligen får folk att skippa att beställa.

Senast redigerat 2016-09-30 01:38
  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-30 09:18

Nu har telia gått från 10/11 till 14/11. Förstår inte riktigt varför då det uppenbarligen är ett uppskattat datum utan substans.

7+ 256GB JB.

Ursprungligen av jonasn:

Nu har telia gått från 10/11 till 14/11. Förstår inte riktigt varför då det uppenbarligen är ett uppskattat datum utan substans.

7+ 256GB JB.

Har nu också fått samma datum. 7+ 128 MB

sjukt att man kan få en telefon snabbare om man beställer från Apple nu än en person som beställde en telefon för tre veckor sedan.. Apple verkar behandla sina återförsäljare som skit när det gäller distribution.

Vid beställning stod det att telefonen skulle levereras 26 september...

Min 7+ jb 256gb från Telia står det 3/10 vilket är måndag. Då borde den bli skickad idag. Nån mer som har samma datum?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-30 10:09
Ursprungligen av ChristopherA:

Har nu också fått samma datum. 7+ 128 MB

sjukt att man kan få en telefon snabbare om man beställer från Apple nu än en person som beställde en telefon för tre veckor sedan.. Apple verkar behandla sina återförsäljare som skit när det gäller distribution.

Vid beställning stod det att telefonen skulle levereras 26 september...

Instämmer, jag förutsätter att det är Apples fel. Håller dock med många andra att det vore trevligt att veta vilken plats man har i kön för just den modellen. Om man har plats 22 eller 2200 är ju relevant för mig som kund, men jag förstår om det är saker Telia inte vill avslöja.

Jag hade 22 september som ursprungligt leveransdatum.

Och min blev flyttad åt rätt håll, 10/11 -> 31/10 hoppas det fortsätter neråt mer jb 128gb plus via Telia

Ursprungligen av grenhall:

Välkommen tillbaka Mattias. Tack! Kul att vara tillbaka!

Bokade 7 Plus Jet Black 128GB idag. Leveranstid 4-10 oktober. Wtf? Fick bekräftelsemail 09:15.

7 Plus Jet Black verkar ha varit superpoppis. Leveranserna nu är November.

Skickar en liten teaser till er som väntar älskar min jet black plus. den är inte alls lika repkänslig som de säger. Jag har använt min som vanligt i flera dagar och har inte fått en enda repa.

  • Medlem
  • 2016-09-30 11:41
Ursprungligen av caliwator:

Skickar en liten teaser till er som väntar älskar min jet black plus. den är inte alls lika repkänslig som de säger. Jag har använt min som vanligt i flera dagar och har inte fått en enda repa.

?? Vill ha min nu! ???? kollat på youtube videos än så länge. Dag in dag ut, JB unboxing. ?????

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-30 13:42

Jag beställde en svart 7+ 128 från apple.se. Statusen gick till "skickad" imorse. Hoppas man har den i nästa vecka.

Nu har man gått från 9/11 till 10/11 och idag är det 14/11 som gäller (iPhone 7plus Silver 128GB) från Telia.

Beställde en plus 128gb mattsvart på Apple store den 16 september och idag fick DHL Information om försändelsen och ska nu skickas från Eindhoven, någon som vet vad det brukar ta i tid innan den landar på service-stället?

Ursprungligen av hervic:

Beställde en plus 128gb mattsvart på Apple store den 16 september och idag fick DHL Information om försändelsen och ska nu skickas från Eindhoven, någon som vet vad det brukar ta i tid innan den landar på service-stället?

1-2 dagar vet ej hur det är med helger, början på nästa vecka!

Ursprungligen av Bjofor:

1-2 dagar vet ej hur det är med helger, början på nästa vecka!

Ah okej, de skrev 10 october på apple men det känns ju orimligt! Dock bor jag ju uppe i Lapp-helvetet så kan ju ta en dag extra!

Ursprungligen av hervic:

Ah okej, de skrev 10 october på apple men det känns ju orimligt! Dock bor jag ju uppe i Lapp-helvetet så kan ju ta en dag extra!

När jag beställde min så stod det leverans 26:e september till 3:e oktober, fick min den 20:e september. Jag fick sms från DHL på måndagen och tisdag eftermiddag hämtade jag telefonen hos mitt DHL (Stockholm) ombud, så har du fått sms från DHL så tar det nog inte allt för många dagar om paketet är i Eindhoven.

Ursprungligen av Bjofor:

När jag beställde min så stod det leverans 26:e september till 3:e oktober, fick min den 20:e september. Jag fick sms från DHL på måndagen och tisdag eftermiddag hämtade jag telefonen hos mitt DHL (Stockholm) ombud, så har du fått sms från DHL så tar det nog inte allt för många dagar om paketet är i Eindhoven.

Fick sms 06.01 imorse att det är påväg till mig, så får väl hålla tummarna för måndag/tisdag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-30 14:56

"Beloppet debiteras när beställningen har skickats." såg jag nu på Apple store. Haha så jag gick omvägen via Telia helt i onödan då. Jaja, when you assume...
Lagt en beställning där också nu då, vore ju komiskt ifall denna går snabbare än den existerande...

Ursprungligen av hervic:

Fick sms 06.01 imorse att det är påväg till mig, så får väl hålla tummarna för måndag/tisdag!

Perfekt, garanterat början på nästa vecka.

  • Medlem
  • Borås
  • 2016-09-30 15:36

Det börjar dyka upp telefoner hos diverse leverantörer nu. Beställde en svart 256 plus av MediaMarkt på webben idag. Skickad och finns att hämta på varuhuset på måndag. Ibland går det fort

  • Medlem
  • 2016-09-30 15:46

Får hoppas att Telenor får in lite snart då. Väntar på 128gb JB+ beställd på releasedagen. Inte ett ljud ännu.

Bevaka tråden