Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av vosten:

WOHO!

Mitt datum gick entligen åt rätt håll! Började på 16/9 sen har de flyttats pö om pö till 14/11. Och nu har de ändrats till 7/11!

7 + 126gb mattsvart via Telia

samma för mig

  • Medlem
  • City
  • 2016-10-04 09:34
Ursprungligen av rich710:

Äntligen Tre.se!
Igår ändrades min status på ordern från 3-5 veckor till 2-3 dagar.
och imorse fick jag ett mail att min lur 7plus 128gb svart var skickad!
Beställde den 9/9 cirkus 09:15

Är glad för din skull.

Ursprungligen av vosten:

WOHO!

Mitt datum gick entligen åt rätt håll! Började på 16/9 sen har de flyttats pö om pö till 14/11. Och nu har de ändrats till 7/11!

7 + 126gb mattsvart via Telia

Jag med, samma modell av lur. (15:15 på förbokningsdagen).
Äntligen!

Ursprungligen av Wille_3:

Jag med, samma modell av lur. (15:15 på förbokningsdagen).
Äntligen!

Då är ju bara frågan om de fortsätter sig flyttas bakåt eller om de kommer stå still nu tills vi är framme i november.

Ja beställde min 9:15

Ursprungligen av rich710:

Äntligen Tre.se!
Igår ändrades min status på ordern från 3-5 veckor till 2-3 dagar.
och imorse fick jag ett mail att min lur 7plus 128gb svart var skickad!
Beställde den 9/9 cirkus 09:15

Fick samma mail

  • Medlem
  • 2016-10-04 11:04
Ursprungligen av iceman11:

Någon som beställt i Telenorbutik? beställde på morgonen den 16 enligt hemsidan v39-40 men tyst ännu

Japp bokade första dagen. Ingen vet när den kommer de kan inte svara på något alls. Kollade i helgen med min butik hur det låg till och de hade fått in mindre än 10 totalt att ge ut till bokningar sedan släppet.

Ursprungligen av marinetti:

Det va ju bra... vilken tid beställde du?

Fick orderbekräftelsen 09:12 9/9.

Någon som hört något från Tele2?

Ursprungligen av chapterzwei:

Någon som hört något från Tele2?

Varken från Tele2 eller Comviq...horribelt

Det är sjukt hur förbannat sega Comviq är!

Ursprungligen av robertkarlsen:

Det är sjukt hur förbannat sega Comviq är!

Händer inte ett skit hos Comviq, tvivlar på att de får några telefoner alls

Läste ett inlägg tidigare här i denna tråden där någon hade pratat med Comviqs kundtjänst där de hade sagt något i stilen ''Vi ska få in en leverans idag (senaste fredagen) och ännu en leverans i början av nästa vecka (denna veckan)''. Snackade med kundtjänsten igår och de sade att de inte fått in någon leverans varken i fredags eller igår. Tänkte att det inte skadar att fråga idag igen (personalen i Comviq har en tendens att ge ut olika informationer). Idag bekräftade de återigen det de sade igår. Ingen leverans i fredags eller i början av denna veckan. Måste tillägga att det inte var samma person jag pratade med vid dessa två tillfällena.

Ursprungligen av Swifts:

Läste ett inlägg tidigare här i denna tråden där någon hade pratat med Comviqs kundtjänst där de hade sagt något i stilen ''Vi ska få in en leverans idag (senaste fredagen) och ännu en leverans i början av nästa vecka (denna veckan)''. Snackade med kundtjänsten igår och de sade att de inte fått in någon leverans varken i fredags eller igår. Tänkte att det inte skadar att fråga idag igen (personalen i Comviq har en tendens att ge ut olika informationer). Idag bekräftade de återigen det de sade igår. Ingen leverans i fredags eller i början av denna veckan. Måste tillägga att det inte var samma person jag pratade med vid dessa två tillfällena.

Det inlägget som du hänvisar till skrev jag, och du bekräftade nyss det jag hela tiden kännt på mig...att Comviq bara snackar massa skit!

Nästa iPhone beställer jag INTE hos Comviq i alla fall!

Jag hatar den här förbannade texten "DIN ORDER ÄR AKTIVERAD"

Ursprungligen av hervic:

Har fått samma ändringar angående leveranssatus samtidigt som dig och nu kan jag se att den är skickad från Amsterdam!

Inget har hänt på typ ett dygn nu, förutom att datumet flyttats fram till 10/10 ?

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Inget har hänt på typ ett dygn nu, förutom att datumet flyttats fram till 10/10 ?

Precis hämtat min på dhl!

Ursprungligen av hervic:

Precis hämtat min på dhl!

Grattis, en dag tidigt not beräknat?

Använder Apple alltid UPS eller är det olika? Typ som DHL med flera för att sprida leveranserna och få fart på det. Så här segt har jag aldrig upplevt det gå innan

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Grattis, en dag tidigt not beräknat?

Använder Apple alltid UPS eller är det olika? Typ som DHL med flera för att sprida leveranserna och få fart på det. Så här segt har jag aldrig upplevt det gå innan

1 vecka tidigare än Apples första utsatta tid, och 1 dag tidigare än vad dhl skrev när den skickades!

Verkar som det beror på vart den skickas ifrån

Ursprungligen av robertkarlsen:

Det inlägget som du hänvisar till skrev jag, och du bekräftade nyss det jag hela tiden kännt på mig...att Comviq bara snackar massa skit!

Nästa iPhone beställer jag INTE hos Comviq i alla fall!

Vilket sammanträffande ja, man ogillar ju att de säger olika saker till olika kunder! vad har du för beräknat leveransdatum och när beställde du?

Ursprungligen av Swifts:

Vilket sammanträffande ja, man ogillar ju att de säger olika saker till olika kunder! vad har du för beräknat leveransdatum och när beställde du?

Beställde 10/9 vid 17-tiden...fick 3-4 veckor...sista veckan för mig nu. Sen ska dom få se på F-A-N om dom inte fixar fram luren åt mig!

Ursprungligen av robertkarlsen:

Beställde 10/9 vid 17-tiden...fick 3-4 veckor...sista veckan för mig nu. Sen ska dom få se på F-A-N om dom inte fixar fram luren åt mig!

Antar att du beställde vanliga 7-modellen med tanke på den ''korta leveranstiden''? Beställde nämligen 7plus vid 00:10 den 10/9 och fick 6-7v leveranstid.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-04 17:43

Fick ordern lagt lördag 10/9 hos Comviq. 29:e kom den till min lokala ICA.

Ursprungligen av Swifts:

Antar att du beställde vanliga 7-modellen med tanke på den ''korta leveranstiden''? Beställde nämligen 7plus vid 00:10 den 10/9 och fick 6-7v leveranstid.

Jag tog iPhone 7 Plus 128 GB Rose Gold...verkar inte som att den färgen va lika "het"

Ursprungligen av reboot81:

Fick ordern lagt lördag 10/9 hos Comviq. 29:e kom den till min lokala ICA.

Lucky bastard

Ursprungligen av reboot81:

Fick ordern lagt lördag 10/9 hos Comviq. 29:e kom den till min lokala ICA.

Vad beställde du?

Köpte min först på Comviq 14/9. 6-8 veckors leverans.

Var förbi Phonehouse/Elgiganten och försäljaren skrattade åt det... sa att jag skulle få den m 1-1,5 veckor hos dem. Nåväl. Köpte där istället: Iphone plus 256gb svart (3-abbonnemang olåst 599:-/mån).

Nu har det gått 2,5 veckor. Ger dem en vecka till sen ska jag ha gratisgrejer som plåster.

Påpekade för dem häromdan att det enligt min logik ser mörkt ut då Apple själva anger 4-6 v om du köper idag, men det var irrelevant sa dem då de ofta får fler enheter snabbare än Apple själva eftersom de är större återförsäljare. Återstår att se....

Fick iallfall hem denna livräddande pärla som jag redan törs rekommendera. Kolla själv Youtube för att imponeras.
https://rhinoshield.io/pages/crashguard

Ursprungligen av Grandmastermac:

Köpte min först på Comviq 14/9. 6-8 veckors leverans.

Var förbi Phonehouse/Elgiganten och försäljaren skrattade åt det... sa att jag skulle få den m 1-1,5 veckor hos dem. Nåväl. Köpte där istället: Iphone plus 256gb svart (3-abbonnemang olåst 599:-/mån).

Nu har det gått 2,5 veckor. Ger dem en vecka till sen ska jag ha gratisgrejer som plåster.

Påpekade för dem häromdan att det enligt min logik ser mörkt ut då Apple själva anger 4-6 v om du köper idag, men det var irrelevant sa dem då de ofta får fler enheter snabbare än Apple själva eftersom de är större återförsäljare. Återstår att se....

Fick iallfall hem denna livräddande pärla som jag redan törs rekommendera. Kolla själv Youtube för att imponeras.
https://rhinoshield.io/pages/crashguard

Hahaha vad drömde idioten sen?

Ursprungligen av grenhall:

Välkommen tillbaka Mattias. Tack! Kul att vara tillbaka!

Bokade 7 Plus Jet Black 128GB idag. Leveranstid 4-10 oktober. Wtf? Fick bekräftelsemail 09:15.

7 Plus Jet Black verkar ha varit superpoppis. Leveranserna nu är November.

  • Medlem
  • City
  • 2016-10-04 23:01
Ursprungligen av grenhall:

Är den där bilden tänkt som avskräckare och att vi alla skall avboka våra JB och vänta ytterligare 8 veckor för en mattsvart eller har du ätit chips och inte haft mobilen i fickan på väldigt länge?

Ursprungligen av kraspor:

Är den där bilden tänkt som avskräckare och att vi alla skall avboka våra JB och vänta ytterligare 8 veckor för en mattsvart eller har du ätit chips och inte haft mobilen i fickan på väldigt länge?

Skulle nog kalla det en vardagsbild gissningsvis Mycket putsande blir det säkerligen med den färgen, men snygg när den är ren kan jag tänka mig

Bevaka tråden