Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hu går det för er allla som hoppas på Telias 20e datum är sant? Kundtjänst nästan skrattade åt mig när jag undrade om det datumet skulle hålla...

Jag hade tänkt beställa en 7+ idag ifrån tele2 och såg den fruktansvärt långa väntetiden.
Är det samma med andra operatörer som telia/telenor/3 osv? För isåfall kan jag lika gärna beställa ifrån tele2.

  • Medlem
  • 2016-09-17 19:35
Ursprungligen av ryckarn34:

Jag hade tänkt beställa en 7+ idag ifrån tele2 och såg den fruktansvärt långa väntetiden.
Är det samma med andra operatörer som telia/telenor/3 osv? För isåfall kan jag lika gärna beställa ifrån tele2.

Gå in på deras webbsidor och kolla. iPhone 7 Plus räcker inte som info, hur mycket lagring och vilken färg? Efterfrågan på gagatsvart är enorm och väntetiden på exempelvis silver är betydligt kortare.

  • Medlem
  • 2016-09-17 19:40

Jag kommer att ändra min order på måndag när kundtjänsten öppnar. Jet Black är extremt lätt att repa. Trodde det inte var så lätt men det är den tydligen, finns flera "scratch test" ute på exempelvis Youtube nu.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2016-09-17 19:42

Haha från släppdagen i Danmark:
http://www.dailydot.com/unclick/iphone-7-laun...

  • Medlem
  • 2016-09-17 20:20
Ursprungligen av dermike:

Haha från släppdagen i Danmark:
http://www.dailydot.com/unclick/iphone-7-laun...

Kul ju

Ursprungligen av WiFi:

Gå in på deras webbsidor och kolla. iPhone 7 Plus räcker inte som info, hur mycket lagring och vilken färg? Efterfrågan på gagatsvart är enorm och väntetiden på exempelvis silver är betydligt kortare.

Jag tänkte på den mattsvarta varianten och 32gb eller 128gb. Gissar på att det är de mest populära?
Jag har tittat runt på en hel del ställen, och det ser ut att vara 6-7 veckor överallt. Utan jag undrade bara ifall någon här vet om det är samma leveranstider överallt.

Ursprungligen av Niveon:

Hu går det för er allla som hoppas på Telias 20e datum är sant? Kundtjänst nästan skrattade åt mig när jag undrade om det datumet skulle hålla...

Var ganska hoppfull tills jag läste ditt inlägg.. Vilken modell har du beställt? Gav dom dig nån mer information?

Har beställt en svart 7a 128gb från Telia, sjukt tröttsamt att det ska ta sån satans tid..

  • Medlem
  • 2016-09-17 21:27
Ursprungligen av ryckarn34:

Jag tänkte på den mattsvarta varianten och 32gb eller 128gb. Gissar på att det är de mest populära?
Jag har tittat runt på en hel del ställen, och det ser ut att vara 6-7 veckor överallt. Utan jag undrade bara ifall någon här vet om det är samma leveranstider överallt.

Om du köper den direkt från Apple (det vill säga utan abonnemang från någon operatör) så slipper du vänta så länge. Men vill man ha abonnemang så blir det ju oftast billigare att köpa den från en operatören med en fast månadskostnad.

Är inte helt säker, men jag tror att gagatsvart är den populäraste färgen. Philip från EverythingApplePro säger samma sak. Det är en enorm efterfrågan på just gagatsvart och om man beställer en gagatsvart från Apple så får man vänta tills november.

Iphone7+

Ursprungligen av ryckarn34:

Jag tänkte på den mattsvarta varianten och 32gb eller 128gb. Gissar på att det är de mest populära?
Jag har tittat runt på en hel del ställen, och det ser ut att vara 6-7 veckor överallt. Utan jag undrade bara ifall någon här vet om det är samma leveranstider överallt.

Jag beställde en iphone 7 + 128 gb hos telia den 9/9 kl 10.55 för hämtning i butik. Fick först ett sms, leveransdatum 24/10, ändrades sedan till den 26/10 och nu senast den 31/10. Chattade med telia och frågade varför leveransdagen ändrades och dom trodde att leveransen skulle ske tidigare, i början av okt. Fast det tror jag inte på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-18 01:04

Finns det någon som fått en jetblack variant alls? I + storleken?

Beställt 256 GB versionen på mängder med ställen, var enormt tidigt ute på alla.

Fick som tips att välja 256 då alla vill ha 128, men verkar som fler tänkt samma haha

....

Gällande jetblack (vägrar kalla den gagat) så repas den lätt ja, men syns inte så tydligt som man tror.. En kille på youtube testar med en tandpetare mot den, då vart det inte repor. Så har du den i en ficka utan annat i, samt om du lägger den på bort med skärmen nedåt (som tål betydligt mer) så kommer det gå bra

Tippar på att iPhone (som den lär heta nästa år endast, alltså utan siffra) är vad jetblack är idag, alltså alla färger kommer vara glansiga av glas och inte repas lätt.

Ett tips är att beställa på NetOnNet då de är stora.

Ursprungligen av Esa:

Finns det någon som fått en jetblack variant alls? I + storleken?

Beställt 256 GB versionen på mängder med ställen, var enormt tidigt ute på alla.

Fick som tips att välja 256 då alla vill ha 128, men verkar som fler tänkt samma haha

....

Gällande jetblack (vägrar kalla den gagat) så repas den lätt ja, men syns inte så tydligt som man tror.. En kille på youtube testar med en tandpetare mot den, då vart det inte repor. Så har du den i en ficka utan annat i, samt om du lägger den på bort med skärmen nedåt (som tål betydligt mer) så kommer det gå bra

Tippar på att iPhone (som den lär heta nästa år endast, alltså utan siffra) är vad jetblack är idag, alltså alla färger kommer vara glansiga av glas och inte repas lätt.

Ett tips är att beställa på NetOnNet då de är stora.

Netonnet har den 18/9 inte ens fått lev.datum.

Ursprungligen av foretshaun:

Var ganska hoppfull tills jag läste ditt inlägg.. Vilken modell har du beställt? Gav dom dig nån mer information?

Har beställt en svart 7a 128gb från Telia, sjukt tröttsamt att det ska ta sån satans tid..

Har beställt en likadan. Jag undrade om dem trodde 20e skulle hålla, då svarade dem att "vi får hoppas du får den då".

  • Medlem
  • Gävle
  • 2016-09-18 08:11

Reserverade utan moms på Telia 09:03.
Frugans 7 Rosé 32Gb fanns att hämta i fredags, men tyvärr inte min 7+ Mattsvart 32Gb.

Frågade när den kunde tänkas komma, fick svaret "1 månad ungefär".
Dock kändes det inte som hon hade någon aning alls eller ens brydde sig.
Jag tror kallt på att jag har den inom 2 veckor.

Ursprungligen av ryckarn34:

...jag undrade bara ifall någon här vet om det är samma leveranstider överallt.

Ganska mycket begärt, att någon här skulle ha örnkoll på alla återförsäljare.

Kolla Prisjakt. Du har fått länkar i en annan tråd. Bara att klicka runt bland alla säljarna.

Senast redigerat 2016-09-18 10:20
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ganska mycket begärt, att någon här skulle ha örnkoll på alla återförsäljare.

Kolla Prisjakt. Du har fått länkar i en annan tråd. Bara att klicka runt bland alla säljarna.

Äre så?

Beställde min 7 plus guld 32gb på release dagen och får den imorgon/tisdag,

Ursprungligen av Heneros:

Beställde min 7 plus guld 32gb på release dagen och får den imorgon/tisdag,

vart beställde du ifrån? hämta i butik/post?

Någon från Comviq som fått sin plus modell?

Ursprungligen av Niveon:

vart beställde du ifrån? hämta i butik/post?

Beställde min hos Telia, var in på hemsidan 4h efter release, fick kolli id idag och berkänad lev är onsdag,

Jahopp, Telia fortsätter sin ovana att flytta fram leveransdatumet varje arbetsdag. :/
Beställd 15:15 på förbokningsdagen. Plus 128 svart.
Beräknad leverans: 1/11

Ytterligare försening

Ursprungligen av Wille_3:

Jahopp, Telia fortsätter sin ovana att flytta fram leveransdatumet varje arbetsdag. :/
Beställd 15:15 på förbokningsdagen. Plus 128 svart.
Beräknad leverans: 1/11

Exakt samma här, beställde en 7+ svart 128gb, hos telia redan 10.55 releasedagen och hela tiden förändras leveransdatumet, nu senast till 1/11, funderar på att beställa hos apple istället.

Ursprungligen av bluewek:

Någon från Comviq som fått sin plus modell?

Nä, står 5-6 veckor på ordern!
På kundtjänst sa de dock att den kommer säkert tidigare då många beställer men inte hämtar ut.....

Ursprungligen av Wille_3:

Jahopp, Telia fortsätter sin ovana att flytta fram leveransdatumet varje arbetsdag. :/
Beställd 15:15 på förbokningsdagen. Plus 128 svart.
Beräknad leverans: 1/11

Plus 32 GB beställd hos Telia kl 16 den 9:e.
Började på 25/10 och vandrade sedan iväg till den 30/10. Hoppade idag tillbaka till 10/10.

Försökte nå telia via chatten men där stod det att leveransfrågor besvaras inte längre utan hänvisar till sms meddelanden, märkligt bemötande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-19 09:52

SMS från telia idag.. iphone7+ 256gb svart beräknat leveransdatum ändrat från 2016-09-26 till 2016-10-03. Man kan gissa att de fått färre än beräknat. Stör mig också på att deras j:a 07:00 kö-system krashade på förbokningsdagen så att man tappade sin plats

Någon som hört från Tele2 om 7+ jet black?
Fick 6-7 veckor vid beställning och ingen uppdatering ännu.

Ursprungligen av jesuisfestis:

Nä, står 5-6 veckor på ordern!
På kundtjänst sa de dock att den kommer säkert tidigare då många beställer men inte hämtar ut.....

På min står det ca 7 dagar och det har det stått sen jag beställde min... Fick en bekräftelse 09:04

Är det någon som fått sin leverans från Tre?
Jag har 3-5 veckors leveranstid på en 7+ 128 GB Jet Black. Beställd 09:01 den 9 september.

Fortfarande knäpptyst från Telenor, förutom att de ser att min order inte är packad eller skickad. Svart 7 Plus 128Gb beställd via hemsidan 09.02. Någon som fått sin leverans på en Plus från Telenor?

Bevaka tråden