Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av robertkarlsen:

Talade, FYI, med Comviq idag igen...han sa då att nästa leverans borde komma idag/början på nästa vecka...

Då ska tydligen dom flesta bokningar kunna skickas ut...återstår att se...

Bara att hoppas, stendött på leveransinfo i 4 veckor

Ursprungligen av EnDumEn:

Har också beställt från Apple Store, 16/9 (7+ 128gb svart). Beräknad leverans har hela tiden varit 11-17 okt. I fredags 30/9 fick jag ändrat till att den var skickad med beräknad leverans 10 okt... med expressfrakt. Bra expressfrakt, eller inte.
Men senare samma dag fick jag från UPS att de mottagit varan och beräknad leverans istället var 5 okt! Whoopii!
Inte långt kvar nu!

Ja det var en bedrövlig express-frakt minst sagt... men nu är telefonerna iaf påväg och kan ju hoppas på att UPS rappar på lite...

Ursprungligen av Vervu:

Vilket datum beställde du från halebop? Jag beställde en 7 plus rosegold 128gb den 10/9 men har inte fått någon bekräftelse på ens leveransdatum...

jag beställde den 9/9 kl09.05

Nu har äntligen min leveransstatus hos 3 ändrats från 3-5 veckor till 2-3 dagar! \o/ 7+ mattsvart 128GB

Ursprungligen av EnDumEn:

Har också beställt från Apple Store, 16/9 (7+ 128gb svart). Beräknad leverans har hela tiden varit 11-17 okt. I fredags 30/9 fick jag ändrat till att den var skickad med beräknad leverans 10 okt... med expressfrakt. Bra expressfrakt, eller inte.
Men senare samma dag fick jag från UPS att de mottagit varan och beräknad leverans istället var 5 okt! Whoopii!
Inte långt kvar nu!

Uppdaterad på UPS-sidan till 7/10 ? Liiiite bättre men inte helt bra ännu

Ursprungligen av KrilliscH:

jag beställde den 9/9 kl09.05

Då är vi 2. Jag beställde 7 plus 128 GOLD kl 9.02 releasedagen men har ännu inte fått besked om nåt. Eller jo, Netonnet skickar ut med jämna mellanrum att de ännu inte fått lev-besked :=( Vad fasen är felet?

  • Medlem
  • City
  • 2016-10-03 19:05
Ursprungligen av trickeh2k:

Nu har äntligen min leveransstatus hos 3 ändrats från 3-5 veckor till 2-3 dagar! \o/ 7+ mattsvart 128GB

Print screen på detta.....

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Nu ändrades min till skickad. Men expressfrakten verkar lite långsam då den förväntas anlända 11 oktober

Har fått samma ändringar angående leveranssatus samtidigt som dig och nu kan jag se att den är skickad från Amsterdam!

Ursprungligen av kraspor:

Print screen på detta.....

Förlåt... haha

Ursprungligen av hervic:

Har fått samma ändringar angående leveranssatus samtidigt som dig och nu kan jag se att den är skickad från Amsterdam!

Va fan, det sista jag kan se är;

ZhengZhou, CN
10/03/2016 11:35 P.M.

Inget efter det

Kan man spåra planet? ?

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Va fan, det sista jag kan se är;

ZhengZhou, CN
10/03/2016 11:35 P.M.

Inget efter det

Kan man spåra planet? ?

Haha tveksamt, men de finns en funktion i appen där man kan klicka "path" får se om de rör sig på kartan ikväll haha! Har du inte dhl-appen rekommenderar jag dig denna!

Ursprungligen av hervic:

Haha tveksamt, men de finns en funktion i appen där man kan klicka "path" får se om de rör sig på kartan ikväll haha! Har du inte dhl-appen rekommenderar jag dig denna!

DHL? Vilket nummer ska jag söka med där? Eller är ups och dhl i samma koncern så ups-numret funkar i appen eller vaddå?

Någon som beställt i Telenorbutik? beställde på morgonen den 16 enligt hemsidan v39-40 men tyst ännu

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

DHL? Vilket nummer ska jag söka med där? Eller är ups och dhl i samma koncern så ups-numret funkar i appen eller vaddå?

Jag fick sms från dhl i fredags med ett sändningsnummer, du kanske har fått en annan leverantör?

Ursprungligen av hervic:

Jag fick sms från dhl i fredags med ett sändningsnummer, du kanske har fått en annan leverantör?

Bara fått från Apple, men det numret går till UPS som transportör

  • Medlem
  • Gävle
  • 2016-10-03 20:24

Ringde Telias kundservice för butiker idag. Kom fram direkt, ingen kö! Helt sjukt!

Fick prata med en förstående medarbetare som förstod att man började bli rätt irriterad. Han påstod att en leverans av Plus modellen hade kommit typ som idag eller i fredags. Och att han trodde jag bara behövde stå ut några dagar till. Vi får väl se.

Så har dom absolut inte svarat tidigare.

Fick bekräftelse 9:03 mattsvart 32gb.

Ursprungligen av Castel:

Ringde Telias kundservice för butiker idag. Kom fram direkt, ingen kö! Helt sjukt!

Fick prata med en förstående medarbetare som förstod att man började bli rätt irriterad. Han påstod att en leverans av Plus modellen hade kommit typ som idag eller i fredags. Och att han trodde jag bara behövde stå ut några dagar till. Vi får väl se.

Så har dom absolut inte svarat tidigare.

Fick bekräftelse 9:03 mattsvart 32gb.

Vad har du haft för preliminärt leveransdatum?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2016-10-03 20:45
Ursprungligen av Kalasleo:

Vad har du haft för preliminärt leveransdatum?

Reserverade och skulle fått hämta den på releasedagen(utan moms).

Beställde iPhone 7 128GB Silver 25/9. Skrev till Halebop tidigare idag och frågade om de visste något nytt om leveranserna av den modellen.

"Tjenixen!

Preliminärt så ser det ut som att vi får in en leverans denna vecka som täcker alla beställningar av just den modellen. Jag vet dock inte vilken dag vi får in leveransen.

/ Sabine"

Hoppas hon har rätt

Fick mail av Halebop att Iphonen är skickad!! * Iphone 7 32gb *
Står fortfarande "Din preliminära leveranstid skrivs ut så fort den finns tillgänglig för oss." på halebop.se/orderstatus
Så orderstatusen kan nog ignoreras helt.
Beställdes 11/9

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Bara fått från Apple, men det numret går till UPS som transportör

Förstår inte hur jag INTE kan ha fått något spårningsnummer än?? Beställde den 11 Sept och den "skickades" den 30e enligt Apple Store. Kan ni söka med ert ordernummer som referens?

Fick min 7 Plus idag. Ingen större skillnad mot 6S. Men det hade jag inte förväntat mig heller. Är dock inte så lyrisk som många andra. Fin telefon är det iaf. Hemknappen är skum men trevlig.

Ursprungligen av EmilNordlund:

Förstår inte hur jag INTE kan ha fått något spårningsnummer än?? Beställde den 11 Sept och den "skickades" den 30e enligt Apple Store. Kan ni söka med ert ordernummer som referens?

Har du ingen "spåra" knapp på Apple store att trycka på så du länkas rätt?

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Har du ingen "spåra" knapp på Apple store att trycka på så du länkas rätt?

Om du kikar på sida 39 så ser du en bild jag la in. Fortfarande samma text. Känns konstigt

Ursprungligen av trickeh2k:

Nu har äntligen min leveransstatus hos 3 ändrats från 3-5 veckor till 2-3 dagar! \o/ 7+ mattsvart 128GB

Det va ju bra... vilken tid beställde du?

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Bara fått från Apple, men det numret går till UPS som transportör

Ah okej, får hålla tummarna att de dyker upp snart då! På dhl står de för mig att leverans ska ske innan dagens slut, men vågar inte hoppas nått för den är i Stockholm nu och bor uppe i Lapp-helvetet!

Ursprungligen av hervic:

Ah okej, får hålla tummarna att de dyker upp snart då! På dhl står de för mig att leverans ska ske innan dagens slut, men vågar inte hoppas nått för den är i Stockholm nu och bor uppe i Lapp-helvetet!

Bor på Gotland så har samma sits lite men det brukar gå snabbt i Sverige för min del eftersom det flygs över och sen ringer budet och frågar vart jag är och kommer med paketet så behöver inte sitta hemma och vänta

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Bor på Gotland så har samma sits lite men det brukar gå snabbt i Sverige för min del eftersom det flygs över och sen ringer budet och frågar vart jag är och kommer med paketet så behöver inte sitta hemma och vänta

De låter ju bra! Här kör de bara ut grejerna och är man inte hemma får man skylla sig själv :/

Äntligen Tre.se!
Igår ändrades min status på ordern från 3-5 veckor till 2-3 dagar.
och imorse fick jag ett mail att min lur 7plus 128gb svart var skickad!
Beställde den 9/9 cirkus 09:15

WOHO!

Mitt datum gick entligen åt rätt håll! Började på 16/9 sen har de flyttats pö om pö till 14/11. Och nu har de ändrats till 7/11!

7 + 126gb mattsvart via Telia

Bevaka tråden