Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av thelars:

Ja det är nog lite tur samt att det finns lite konkurrens också:) Bor ju i Örebro. Bodde i Sthlm för några månader sedan.

Både Telia och MM var ju order som inte var tänkt att hämta överhuvudtaget, mest för att försäkra min Apple leverans. Telia hade jag ju dessutom avbeställt ändå fick jag sms att den fanns att hämta ut butik, la då ut en annons och pengarna på kontot innan jag hämtade den. Lika så med MM la ut en annons och köparen kom till MM, jag hämtade ut den och han betalade med sitt kort plus extra till mig då
Man får passa på att smida medans.... ?

Ursprungligen av Kivrennac:

Vet du om din är skickad än? Min är fortfarande bara registrerad hos PostNord, verkar inte vara inlämnad än.

Det samma här.
Och jag har inte ens fått ett sms om min beställning bearbetas som alla andra fått. ?
Jag skulle fråga om det är nån som inte fåt spårningsnummer?
Det låter ju liksom jämt och ständigt leka katt och råttaleken?

Är det någon som har ett bra svar på denna fråga?

Om man knatar in på en Apple Store i USA och köper en iPhone cash...är det då samma modell som i Europa/Sverige? Alltså funkar den även här felfritt?

Ursprungligen av Suwdiah:

Det samma här.
Och jag har inte ens fått ett sms om min beställning bearbetas som alla andra fått. ?
Jag skulle fråga om det är nån som inte fåt spårningsnummer?
Det låter ju liksom jämt och ständigt leka katt och råttaleken?

Tror SMS bara går till dom som beställt den för uthämtning i butik. Har bevakning på PostNord-appen, hade den inte dykt upp där hade jag inte ens vetat att den är på gång ?

http://macworld.idg.se/2.1038/1.666167/rekord...
Kan ju ha nått att göra med sånna försenade leveranser överallt

Ursprungligen av Christian_W:

Gick in på min lokala Telia butik i dag och la en beställning på iPhone 7+ Silver 128GB. Fick ett sms med väntat leverans datum till 9/11.

lite konstigt att jag som beställde 12/9 har samma leveransdatum...

Ursprungligen av wibbixen:

Det står recovered Amsterdam.... Men inte fått något sms ...??
EDIT: Nu när jag kolla igen så står det out for delivery och nu till och med shippment delivered . Hoppas den kommer innan nösta vecka

fast det där betyder väl att någon annan fått din telefon?
Du bör nog kontakta Apple, för det ser ut som att något har gått fel någonstans.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-28 01:57

Han har beställt i butik (MediaMarkt tror jag), så det är dit den levereras.

fast det där betyder väl att någon annan fått din telefon?
Du bör nog kontakta Apple, för det ser ut som att något har gått fel någonstans.[/quote]

Tror inte de..men på apples sida så står det att den är påväg. Shippmentdelivered va att dhl hade fått den från China. Enligt så ska den komma idag ?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-28 07:43

Nytt från Telia:

Vi har fått ny information om våra inleveranser. Din order: ************** beräknas att levereras till dig 2016-11-10. Hälsningar Telia

Vilken berg- och dalbana det här är alltså.

Ursprungligen av jonasn:

Nytt från Telia:

Vi har fått ny information om våra inleveranser. Din order: ************** beräknas att levereras till dig 2016-11-10. Hälsningar Telia

Vilken berg- och dalbana det här är alltså.

Det datumet är endast preliminärt och taget ur luften då dom inte vet när dom får in telefonerna i lager. Det datumet kommer ändras varje dag. När jag la min beställning var det 2016-11-01 som gällde men har skjutits fram varje dag till att nu vara 2016-11-10.

Ursprungligen av Jaw_B:

Hade 3/10 som beräknat datum.

Blev nervös att jag inte skulle få någon men fick ett glatt sms från telia igår att den är på väg.

  • Medlem
  • 2016-09-28 08:19

Det verkar ju som Telia fått en en batch med telefoner, så jag hoppas att min finns att hämta i butik idag!

Min order är SKICKAD! Tack Tele2!

Iphone 7+ Svart!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-28 09:20
Ursprungligen av jonasn:

Nytt från Telia:

Vi har fått ny information om våra inleveranser. Din order: ************** beräknas att levereras till dig 2016-11-10. Hälsningar Telia

Vilken berg- och dalbana det här är alltså.

Ursprungligen av Kalasleo:

Det datumet är endast preliminärt och taget ur luften då dom inte vet när dom får in telefonerna i lager. Det datumet kommer ändras varje dag. När jag la min beställning var det 2016-11-01 som gällde men har skjutits fram varje dag till att nu vara 2016-11-10.

Jo, mitt datum har också ändrats några gånger: 26/10, 2/11, 3/11, 4/11, 22/9 och sedan förskjutet med en dag varje dag fram till igår.

Min gissning är att de får leveranser på tis/ons, och uppdaterar leveransdatum då. Om de räknar fel och beställningen inte kan levereras (tex pga att de inte har fått så många enheter som de har beställt) så skjuts datumet automatiskt framåt med en dag i taget. Nu har de manuellt satt ett datum långt fram för att undvika att folks beräknade datum ändras hela tiden eftersom de vet att folk håller koll på det.

Med andra ord - nästa onsdag kanske jag får ett datum som det finns lite substans i. Kanske tidigare om det dyker upp strölurar, tex enheter som inte hämtas ut.

Edit: Bra av Telia att åtminstone försöka hålla oss uppdaterade även om det är solklart att de har noll koll (antagligen pga Apple). Hellre dålig info än ingen info alls.

" En krånglande sorteringsmaskin på terminalen i Jönköping, Torsvik, innebar i går kväll ett produktionsstopp på drygt en timme. Tyvärr har detta medfört att 8 400 paket försenats. Paketen kommer från avsändare i postnummerområde 293, 294, 33-39, 52-59 och är på väg till mottagare i hela landet.

De försenade paketen beräknas delas ut under torsdagen, 29 september. "

Tack PostNord! Ingen telefon idag heller...

Hmm.. Jag har ju inte hört ett knyst från telenor angående leveransen på min Iphone 7 + 128 mattsvart. Jag beställde 9/9 kl 09:15ish.
Men nu såg jag på "mitt telenor" att abonnemanget startade när jag fick och aktiverade nya simkortet 20/9 och att telefon avbetalningen är från och med 10/02. Kan det vara så att telefonen dimpar in 10/02?
Hur har det varit för er andra med telenor?

Ursprungligen av Simonizer:

Hmm.. Jag har ju inte hört ett knyst från telenor angående leveransen på min Iphone 7 + 128 mattsvart. Jag beställde 9/9 kl 09:15ish.
Men nu såg jag på "mitt telenor" att abonnemanget startade när jag fick och aktiverade nya simkortet 20/9 och att telefon avbetalningen är från och med 10/02. Kan det vara så att telefonen dimpar in 10/02?
Hur har det varit för er andra med telenor?

Står exakt samma för mig, frågade Telenor om det och ska inte vara något hinder. I mitt fall berodde det på att avbetalningen på min gamla telefon gick ut 2016-10-02, därför startar den nya från samma datum. Ska inte ha något med leveransen att göra.

Jag beställde 09.03 den 9/9 (samma modell) och min är påväg nu, så du bör inte vara alltför långt ifrån!

  • Medlem
  • 2016-09-28 10:50
Ursprungligen av Simonizer:

Hmm.. Jag har ju inte hört ett knyst från telenor angående leveransen på min Iphone 7 + 128 mattsvart. Jag beställde 9/9 kl 09:15ish.
Men nu såg jag på "mitt telenor" att abonnemanget startade när jag fick och aktiverade nya simkortet 20/9 och att telefon avbetalningen är från och med 10/02. Kan det vara så att telefonen dimpar in 10/02?
Hur har det varit för er andra med telenor?

Min 7 Plus 128GB blev sorterad/packad igår hos Telenor. Den verkar fortfarande inte vara skickad dock :/
"Försändelsen har ännu inte lämnats in till PostNord för transport."

  • Medlem
  • Skåne
  • 2016-09-28 10:56

Ni som beställt via Apple som har fått SMS från DHL med shippment info recieved i Amsterdam eller Eindhoven!!! Logga in på apple store så är där ett annat tracking nummer, klistra in det på: http://www.dhl.com/en/logistics/customer_reso... så ser man vilken flight leveransen kommer med från kina till nederländerna.

edit: har man inget att göra sen kan man ta flight nummer från DHL och klistra in på https://www.flightradar24.com ?

Senast redigerat 2016-09-28 11:08
Ursprungligen av Zelda:

Min 7 Plus 128GB blev sorterad/packad igår hos Telenor. Den verkar fortfarande inte vara skickad dock :/
"Försändelsen har ännu inte lämnats in till PostNord för transport."

Samma för mig, men tror det kan bero på nedan. Enligt Telenor är min skickad ifrån dem igår.

" En krånglande sorteringsmaskin på terminalen i Jönköping, Torsvik, innebar i går kväll ett produktionsstopp på drygt en timme. Tyvärr har detta medfört att 8 400 paket försenats. Paketen kommer från avsändare i postnummerområde 293, 294, 33-39, 52-59 och är på väg till mottagare i hela landet.

De försenade paketen beräknas delas ut under torsdagen, 29 september. "

  • Medlem
  • 2016-09-28 11:30

JAAA!! Fick just sms från Halebop: "Hejbop! Nu har vi lämnat dina varor till Posten. Dina saker är på väg. Tip top - Halebop."

7+ 256gb mattsvart beställd mellan 9:00 och 9:15 den 9/9.

  • Medlem
  • 2016-09-28 12:36

Hämtade just ut min 7+ på Teliabutiken. Kändes gött att betala 5460kr för en plus

Ursprungligen av Kivrennac:

Samma för mig, men tror det kan bero på nedan. Enligt Telenor är min skickad ifrån dem igår.

" En krånglande sorteringsmaskin på terminalen i Jönköping, Torsvik, innebar i går kväll ett produktionsstopp på drygt en timme. Tyvärr har detta medfört att 8 400 paket försenats. Paketen kommer från avsändare i postnummerområde 293, 294, 33-39, 52-59 och är på väg till mottagare i hela landet.

De försenade paketen beräknas delas ut under torsdagen, 29 september. "

Det är fortfarande "2016-09-27 14:32 Telenor Sverige AB Avsändaren har informerat PostNord om en kommande transport"

Jag beställde min mattsvarta iPhone 7 Plus 256GB från tre den 16:e och fick den idag.

Ursprungligen av Suwdiah:

Det är fortfarande "2016-09-27 14:32 Telenor Sverige AB Avsändaren har informerat PostNord om en kommande transport"

Samma för mig! Tänker att det kanske inte scannats av PostNord igår, utan dyker upp först ikväll. Eller så har Telenor helt enkelt ingen koll som vanligt och har inte skickat dom...

Hej!

När har ni alla bokat era lurar? Jag bokade min 7+ 32gb den 15/9 från Telia. Ligger jag långt efter er andra då? Har ni någon koll?
Verkar ju stå stilla hos dom eller nått..

Ursprungligen av Suwdiah:

Det är fortfarande "2016-09-27 14:32 Telenor Sverige AB Avsändaren har informerat PostNord om en kommande transport"

Fick precis svar från Telenor att de inte har skickats än, bara plockats på lagret. Får väl hoppas på att de går iväg idag då...

Ursprungligen av dfgh:

Ni som beställt via Apple som har fått SMS från DHL med shippment info recieved i Amsterdam eller Eindhoven!!! Logga in på apple store så är där ett annat tracking nummer, klistra in det på: http://www.dhl.com/en/logistics/customer_reso... så ser man vilken flight leveransen kommer med från kina till nederländerna.

edit: har man inget att göra sen kan man ta flight nummer från DHL och klistra in på https://www.flightradar24.com ?

http://i.imgur.com/pcdXG7Q.jpg

Då är våra telefoner på samma plan? När står det att din blir levererad?

  • Medlem
  • Skåne
  • 2016-09-28 14:26
Ursprungligen av jolsson2:

Då är våra telefoner på samma plan? När står det att din blir levererad?

5 okt. planet lyfte ett par timmar sent så vi får väl se om de hinner börja köras med lastbil mot sverige ikväll... i så fall bör vi ha dem imorgon. Senast fredag iaf.

Ursprungligen av Kivrennac:

Fick precis svar från Telenor att de inte har skickats än, bara plockats på lagret. Får väl hoppas på att de går iväg idag då...

Jag har precis kikat på PN appen och den är på väg.
"2016-09-28 14:10 Torsvik, Sverige Försändelsen är på väg"

Bevaka tråden