Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Kivrennac:

Min PostNord-app uppdaterades precis, förhandsinfo lämnad från Telenor om ett paket till mig. Visserligen inte inlämnat till PostNord ännu, men det kanske närmar sig!

Kanske idag eller senast imorgon, kommer de skicka telefonen.
De sa att min telefon'r klar för leverans

  • Medlem
  • Linköping
  • 2016-09-27 16:41

Fick idag min faktura från Apple med ett spårningsnummer som matchar det som normalt är DHL Express till Sverige

Ska bli intressant att se hur det ser ut under kvällen/imorogn!

Det enda jag kan säga till alla som inte har beställt via Apple.. Det enda ni vet med säkerhet är att den inte kommer dagen där det står att den kommer

Pratade med Apple store här i Versailles idag och dom sa 2-3 V leveranstid på 7an, oavsett stl eller färg.

Ursprungligen av Suwdiah:

Kanske idag eller senast imorgon, kommer de skicka telefonen.
De sa att min telefon'r klar för leverans

Då hoppas vi på idag!

On the way iPhone 7 plus black 256GB ordered via Comviq. Ordered the 10th of Sept.
Will be here tomorrow. Sorry that it is in English, I understand Swedish fine but writing and speaking it is still in progress. Anyways...

Ursprungligen av Urme:

Fast vilken svartfärg valde du? gagatsvart/mattsvart tog jag

Mattsvart

Trodde inte efterfrågan skulle vara lika stor nu när de lanserades i Sverige samtidigt, men ack så fel jag hade! Med dessa leveranstider så var det inte svårt att kränga dessa inom ett par timmar:

27/9 Media Markt:
iPhone 7 Plus 128Gb Matt Svart (köpt för 9.895 kr Behåller jag själv)

26/9 Media Markt:
iPhone 7 128Gb Jet Black (köpt för 8.595 kr såld för 11.400 kr)

16/9 Apple Store:
iPhone 7 128Gb Matt Svart (köpt för 8.595 kr (använd 2 veckor, såld nu för 9000 kr)

20/9 Telia:
iPhone 7 32Gb Jet Black (köpt för 5.992 såld för 7500kr)

Jag borde bli försäljare

Total vinst 4.718 kr bara för förhandsbokningar.. Nästa år får jag nog boka upp ett tiotal istället

Ursprungligen av thesslin:

Enligt Halebops chat så är det 5+ veckors leverans för i alla fall den 7+ black jag beställde den 9:e..... från och med denna veckan så i mitten på nästa månad verkar det som. Fick inget vettigt svar på varför det är så olika leveranstider för olika operatörer tyvärr.
Så det är bara (För mig iaf) att sitta och vänta medans min arbetskamrat glider omkring med sin nya 7:a -_-

Drog iväg ett mail till halebop och fråga om dom har ett fungerande kösystem för förhandsbokningarna eller om dom skickar iväg random till folk och frågade hur många som är före mig i kön som beställt samma som mig och inte fått den än. Om dom har ett fungerande system lär detta inte vara svårt att ta reda på iaf. Blir intressant att se va dom svarar mig

  • Medlem
  • 2016-09-27 17:05
Ursprungligen av KrilliscH:

Drog iväg ett mail till halebop och fråga om dom har ett fungerande kösystem för förhandsbokningarna eller om dom skickar iväg random till folk och frågade hur många som är före mig i kön som beställt samma som mig och inte fått den än. Om dom har ett fungerande system lär detta inte vara svårt att ta reda på iaf. Blir intressant att se va dom svarar mig

Återkom gärna med information, jag beställde en mattsvart 7+ 256gb strax efter 9 den 9/9 och min preliminära tid står på vecka 40 och jag har inte fått ut något annat ur dom mer än att tiden troligtvis kommer bli ännu senare.

Frågan är, har Tele2 levererat något till någon? Känner mig tveksam just nu..

Ursprungligen av @ndreas:

20/9 Telia:
iPhone 7 32Gb Jet Black (köpt för 5.992 såld för 7500kr)

Ännu bättre förtjänst om du målat den själv? JB finns väl inte i 32Gb?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-27 17:14
Citat:

Hej! Vi vet att du väntar på din nya iPhone och gör allt vi kan för att du ska få hem den så snart som möjligt. Följ din order på http://leverans.telia.se/o/xxxxxxxxxxx, du kommer också få uppdateringar via sms när statusen ändras. Observera att leveransdatumet är preliminärt fram tills att du får ett kollinummer. Hälsningar Telia

Ursprungligen av Shader:

Ännu bättre förtjänst om du målat den själv? JB finns väl inte i 32Gb?

Där gick de lite fort
Artikelnummer: MN8X2QN/A
Benämning: Apple iPhone 7 32GB - Svart

var det såklart.

  • Medlem
  • 2016-09-27 17:28

Pratade nyss med Telenor via Facebook och min telefon är nu än äntligen på väg

iPhone 7 Plus 128GB - Beställde 9/9 ~09:04 via Telenors hemsida

Ursprungligen av ChristopherA:

Hur gör man för att köpa telefon på Telia-abbonemang som vissa säger att de gjort på Apples hemsida?
Jag får aldrig fram något sådant alternativ.

Går inte, det går bara att lösa när du hämtar ut telefonen i butik!

Beställde en iPhone 7+ matt svart den 9 september klockan 17.26, har skickats idag från Kina och beräknade leveransdagen är den 5 oktober, beställde från Apple.

Ursprungligen av jolsson2:

Beställde en iPhone 7+ matt svart den 9 september klockan 17.26, har skickats idag från Kina och beräknade leveransdagen är den 5 oktober, beställde från Apple.

Trevligt ? själv beställde men 9 september kl 9.15 och skickades från Kina i lördags och står att den är på väg till mig nu. Med beräknad leverans tid imorgon. Hade frånbörjan 5-10 oktober. (Beställt från Apple)

  • Medlem
  • Skåne
  • 2016-09-27 18:43

Märkligt hur telia kan vara snabbare än apple själva. Beställde 9.03 på förbokningsdagen från apple. 9.45 från telia. Båda med preliminär leverans 4/10. Nu är luren på G från sthlm med telia medans apple bara har lämnat in notis om att de kommer skicka den från eindhoven med dhl. Antar att när man beställer från apple store så "tävlar" man med hela eu om första batchen medans operatörer får batchar kontinuerligt.

Ursprungligen av chapterzwei:

Frågan är, har Tele2 levererat något till någon? Känner mig tveksam just nu..

Undrar jag med. Inne på min sista vecka enligt leveranstiden och de har inte ens fått in min 7+ 32gb svart i lager...

Fler som fått meddelande från Telia idag på deras ordrar?

2016-09-27 17:52
Hej! Vi vet att du väntar på din nya iPhone och gör allt vi kan för att du ska få hem den så snart som möjligt. Följ din order på ****************, du kommer också få uppdateringar via sms när statusen ändras. Observera att leveransdatumet är preliminärt fram tills att du får ett kollinummer. Hälsningar Telia

Verkar som man får vänta ett bra tag till dock menmen!

Ursprungligen av 5AA:

Återkom gärna med information, jag beställde en mattsvart 7+ 256gb strax efter 9 den 9/9 och min preliminära tid står på vecka 40 och jag har inte fått ut något annat ur dom mer än att tiden troligtvis kommer bli ännu senare.

Här är svaret dom gav på det mail jag skickade. Jo, vi har ett kösystem vi skickar ut efter. Dock kan jag inte se den listan, utan den har vårt lager. Vi gör allt vi kan för att du ska få din iPhone så snart som möjligt.
Dom har ju noll koll tydligen bara deras "lager" som vet nått

  • Medlem
  • 2016-09-27 19:33
Ursprungligen av KrilliscH:

Här är svaret dom gav på det mail jag skickade. Jo, vi har ett kösystem vi skickar ut efter. Dock kan jag inte se den listan, utan den har vårt lager. Vi gör allt vi kan för att du ska få din iPhone så snart som möjligt.
Dom har ju noll koll tydligen bara deras "lager" som vet nått

Jag fick ur dem att de inte delar lager med Telia så det blir inga "glada" besked den vägen heller... och så väger vi in att Halebop helt enkelt är en liten operatör vilket leder mig till slutsatsen att det här säkert kan dröja en stund. Det är väl bara härda ut men det är ju inte den roligaste releasen man varit med om när man får tag i luren sist av alla

Ursprungligen av KrilliscH:

Här är svaret dom gav på det mail jag skickade. Jo, vi har ett kösystem vi skickar ut efter. Dock kan jag inte se den listan, utan den har vårt lager. Vi gör allt vi kan för att du ska få din iPhone så snart som möjligt.
Dom har ju noll koll tydligen bara deras "lager" som vet nått

Samma lama standardsvar som Comviq ger sina kunder (inkl mig)...man tycker ju att man på sin ordersida kan se ett könummer liksom. Så svårt ska det inte behöva vara...

t.ex "Din köplats för vald produkt är: 56"

Titta, så lätt det var!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-27 20:17
Ursprungligen av ekjavel:

Vad hade du för beräknat leveransdatum innan du fick sms:et?

Hade 3/10 som beräknat datum.

Ursprungligen av robertkarlsen:

Samma lama standardsvar som Comviq ger sina kunder (inkl mig)...man tycker ju att man på sin ordersida kan se ett könummer liksom. Så svårt ska det inte behöva vara...

t.ex "Din köplats för vald produkt är: 56"

Titta, så lätt det var!

Detta tkr jag är en standard alla operatörer eller leverantörer borde kunna ge kunderna för bäst service speciellt när dom inte kan ge datum så borde en köplats vara nått

  • Medlem
  • 2016-09-27 20:34
Ursprungligen av zwizzen:

Fler som fått meddelande från Telia idag på deras ordrar?

2016-09-27 17:52
Hej! Vi vet att du väntar på din nya iPhone och gör allt vi kan för att du ska få hem den så snart som möjligt. Följ din order på ****************, du kommer också få uppdateringar via sms när statusen ändras. Observera att leveransdatumet är preliminärt fram tills att du får ett kollinummer. Hälsningar Telia

Verkar som man får vänta ett bra tag till dock menmen!

Fick detsamma.
Alltså jag beställt I7+ skal i måndags (spigen liquid crystal clear case från USA och får redan sms om att leverans ska komma denna vecka. Hahaha, fan snabbare än Apple Store) ?

Ursprungligen av @ndreas:

Trodde inte efterfrågan skulle vara lika stor nu när de lanserades i Sverige samtidigt, men ack så fel jag hade! Med dessa leveranstider så var det inte svårt att kränga dessa inom ett par timmar:

27/9 Media Markt:
iPhone 7 Plus 128Gb Matt Svart (köpt för 9.895 kr Behåller jag själv)

26/9 Media Markt:
iPhone 7 128Gb Jet Black (köpt för 8.595 kr såld för 11.400 kr)

16/9 Apple Store:
iPhone 7 128Gb Matt Svart (köpt för 8.595 kr (använd 2 veckor, såld nu för 9000 kr)

20/9 Telia:
iPhone 7 32Gb Jet Black (köpt för 5.992 såld för 7500kr)

Jag borde bli försäljare

Total vinst 4.718 kr bara för förhandsbokningar.. Nästa år får jag nog boka upp ett tiotal istället

Vart fick du så mycket för dom? Jag har lagt ut en mattsvart 7a 128gb för 8000 och får bara massa struntbud:( Typ 7000 och neråt. Använd 2 dagar dessutom

Ursprungligen av Suwdiah:

Kanske idag eller senast imorgon, kommer de skicka telefonen.
De sa att min telefon'r klar för leverans

Vet du om din är skickad än? Min är fortfarande bara registrerad hos PostNord, verkar inte vara inlämnad än.

  • Medlem
  • 2016-09-27 21:13
Ursprungligen av Link85:

Undrar jag med. Inne på min sista vecka enligt leveranstiden och de har inte ens fått in min 7+ 32gb svart i lager...

Jag hämtade min 7 + 128 gb mattsvart igår.Beställd via tele2

Ursprungligen av thelars:

Vart fick du så mycket för dom? Jag har lagt ut en mattsvart 7a 128gb för 8000 och får bara massa struntbud:( Typ 7000 och neråt. Använd 2 dagar dessutom

Ja hade nog en hel del tur! Sålde 2 på blocket men då fanns inga andra annonser heller. Tog bara någon timme. Fick ju dem ganska tidigt också, kan ju vara så att de nu börjar komma i lager lite här och där.

8000 borde ju dock inte va ngt problem. Beror väl också lite på var man bor. Har sålt alla till folk hemmahörande i Göteborg

Ursprungligen av @ndreas:

Ja hade nog en hel del tur! Sålde 2 på blocket men då fanns inga andra annonser heller. Tog bara någon timme. Fick ju dem ganska tidigt också, kan ju vara så att de nu börjar komma i lager lite här och där.

8000 borde ju dock inte va ngt problem. Beror väl också lite på var man bor. Har sålt alla till folk hemmahörande i Göteborg

Ja det är nog lite tur samt att det finns lite konkurrens också:) Bor ju i Örebro. Bodde i Sthlm för några månader sedan.

Bevaka tråden