Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av dfgh:

Alltid alltid ta hämta i butik när du förbokar ny iphone hos telia! i år kunde man ju dessutom välja vilken telia butik som helst i sverige så då hade du redan haft den i hand vid de här laget. Hämtade tjejens på vår lokala felia som ligger i princip på landet. Future is here!

För egen del tog ju plus modellerna snabbt väldigt fort förra fredagen, så fick preliminär leverans från telia till slutet av oktober. Några dagar senare kom sms med ny beräknad till 26e sept - någon mer som fått sms med datum flyttat närmare i tiden?!

Har inte fått några SMS överhuvudtaget men fått leveransen framflyttad från 25 oktober till 30 oktober.
Samtidigt fick jag nyss ett SMS från telia om att de börjat sälja iphone 7 i butikerna och att de har något inbyteserbjudande för gamla iphones.

Något man kan fixa i efterhand om man redan beställt och betalat?

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2016-09-16 12:15
Ursprungligen av ChristopherA:

Vad beställde du?

Konstigt om du får så snabb leveranstid när andra har över en månad.

Lite mer än en vecka, 10 dagar. Men ändå, Telenor lyckades inte ens lägga en order fast jag fick bekräftelse att den var beställd.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2016-09-16 12:23
Ursprungligen av BlackSmp:

Bara en nyfiken fråga, hur kunde du ställa dig i Telias kö femton minuter innan den öppnade? Jag trodde att den öppnade 9.01 och innan dess så fanns det ingen kö att ställa sig i?

Jag "droppade" in cirka 9.07 och då var det fortfarande priser utan moms.

haha... Omformulering: loggade in på telia.se innan kön öppnade men kom inte in förrän efter de rättat till priserna.

Har fått ETA via Postnord om leverans på måndag.

Beställde rose 7plus att hämta på machuset, men inte hört något därifrån ännu om den finns att hämta lr inte idag lr när den finns att hämta

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-16 12:30

Inget sms än men enligt postnord appen så är den på väg till mitt utlämningsställe! Kom igen då, leverera nuuuuu!

Edit: NU är den framme Bara ett par timmar till på jobb då sen jäklar.

Senast redigerat 2016-09-16 13:03
Ursprungligen av Sapphire:

Beställde rose 7plus att hämta på machuset, men inte hört något därifrån ännu om den finns att hämta lr inte idag lr när den finns att hämta

Machuset får ju alltid sina prylar sist beställde iPad Pro när den kom! 1,5 månad efter ringde dem! Då hade jag redan varit på MM och hämtat ut en 4 veckor tidigare över disk

Ursprungligen av @ndreas:

Machuset får ju alltid sina prylar sist beställde iPad Pro när den kom! 1,5 månad efter ringde dem! Då hade jag redan varit på MM och hämtat ut en 4 veckor tidigare över disk

Var ju synd jag inte visste det innan jag beställde, då hade jag beställt från Telia istället

Men men... ingen risk då m a o jag får den nya luren innan jag åker på semester om 2 veckor och kan spendera mer pengar på resan istället

  • Medlem
  • Linköping
  • 2016-09-16 12:49
Ursprungligen av kenjon:

Förra året slog de igen Teliabutiken här
Det verkar vara få som har beställt direkt via AppleStore, utan bara hos sina resp operatörer. Är det så många som binder sina abonnemang? Alla klagar ju på att de inte får dem i tid....

Jag har beställt en mattsvart 7 plus 128 GB från Applestore. Fick bekräftelse mail 9 september 2016 09:57 och har leveransdatum 4-10 oktober. Har haft det i princip sen dag 1

  • Superhjälte
  • 2016-09-16 12:54

Är det någon här med Telenor Change som fått hämta ut sin iPhone i butik i dag? Jag beställde en av de mindre populära modellerna relativt tidigt och jag har inte hört ett ljud från Telenor i dag. Har däremot hört rykten om att vissa butiker bara fått in enstaka iPhone 7, vilket inte gör mig mer hoppfull.

Fick min levererad ett par timmar sen.

Ursprungligen av Zop:

Är det någon här med Telenor Change som fått hämta ut sin iPhone i butik i dag? Jag beställde en av de mindre populära modellerna relativt tidigt och jag har inte hört ett ljud från Telenor i dag. Har däremot hört rykten om att vissa butiker bara fått in enstaka iPhone 7, vilket inte gör mig mer hoppfull.

Se inlägg 400.

Känns skit kul att ha orderstatus under behandling och inte ens ett preliminärt leveransdatum från halebop på min matt svarta 7plus 128gb ja beställde 9.04. Jävla halebop skit -.-

Ursprungligen av KrilliscH:

Känns skit kul att ha orderstatus under behandling och inte ens ett preliminärt leveransdatum från halebop på min matt svarta 7plus 128gb ja beställde 9.04. Jävla halebop skit -.-

Som sagt, det är nog Apple du ska gnälla på. Halebop sitter bakbundna.

Det rör på sig "Din varuorder xxxxx plockas från lagret och inom kort kommer ett sms till dig med ditt kollinummer." Hälsningar Telia

  • Medlem
  • Linköping
  • 2016-09-16 14:28

Problemet är att ingen vet vad dom får av Apple, operatörerna "märker" hur många enheter som dök upp när dom dyker upp.

Ursprungligen av Snoopy:

Det rör på sig "Din varuorder xxxxx plockas från lagret och inom kort kommer ett sms till dig med ditt kollinummer." Hälsningar Telia

Modell?

Jag var inne i en Telenorbutik precis. Killen i butiken nämnde att de skulle få ca 300 telefoner (bara till den butiken) men att hela Telenor Sverige endast fått 30 (trettio) stycken...

Ursprungligen av +Pine+:

Jag var inne i en Telenorbutik precis. Killen i butiken nämnde att de skulle få ca 300 telefoner (bara till den butiken) men att hela Telenor Sverige endast fått 30 (trettio) stycken...

Då måste dom sålt j**ligt dåligt tidigare år eller så drog han en vals. Jag har hört tidigare år att de som sålt flest året innan får flest året efter. Men seriöst 30 telefoner då kan det likaväl kvitta skulle jag anse som återförsäljare.

De hade en iPhone 7 demoenhet det var allt. Inte fått in någon iPhone 7 plus demoenhet.

Var inne i en andra butik nu också. De hade inte fått en enda telefon (inte ens demo-ex). Antalet bokningar har varit "överväldigande".

Ursprungligen av xXMALmenXx:

Modell?

7:an black 32

Ursprungligen av +Pine+:

De hade en iPhone 7 demoenhet det var allt. Inte fått in någon iPhone 7 plus demoenhet.

Var inne i en andra butik nu också. De hade inte fått en enda telefon (inte ens demo-ex). Antalet bokningar har varit "överväldigande".

Låter lite udda men då måste dom ha varit lågprioriterade eller så har det varit för få för att gå ut i butik och utgått från eventuellt centrallager direkt.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-16 14:51
Ursprungligen av mjewl:

inte den blekaste. själv har jag blivit framflyttad till 31/10 nu. i den här takten med framskjutande av datum varje dag så har jag mobilen först 2019.

Samma här, fast det står fortfarande två olika datum på min sida: 24/10 står oförändrat men 27/10 ändrades till 31/10. Jag tror det där bara är datum tagna ur luften pga ovisshet. Bättre att leverera tidigare och kunden blir glatt överraskad än att leverera senare än beräknat och få missnöjda kunder.

(7+ gagat 256)

Beställde som tidigare sagt en 7 plus 128 gagatsvart från Applestore. Nyss fick jag mejl att den är skickad idag 16/9 med leverans 26:e, har aldrig beställt från Apple förut, stämmer det att det tar 10 dagar med dhl efter statusuppdatering skickad? Eller kan det ändras?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2016-09-16 15:10
Ursprungligen av Bjofor:

Beställde som tidigare sagt en 7 plus 128 gagatsvart från Applestore. Nyss fick jag mejl att den är skickad idag 16/9 med leverans 26:e, har aldrig beställt från Apple förut, stämmer det att det tar 10 dagar med dhl efter statusuppdatering skickad? Eller kan det ändras?

Beror lite på varifrån den skickas... är det från Kina kan det ta lite längre tid. Är det inom Europa får du den nog på måndag. När du kan spåra på DHL brukar det stå ett beräknat leveransdatum.

Ursprungligen av dermike:

Beror lite på varifrån den skickas... är det från Kina kan det ta lite längre tid. Är det inom Europa får du den nog på måndag. När du kan spåra på DHL brukar det stå ett beräknat leveransdatum.

Det står ca 26:e när jag spårar leverans, får se om det ändras!

Ursprungligen av Bjofor:

Det står ca 26:e när jag spårar leverans, får se om det ändras!

Skickad: Din beställning har skickats! Du kommer att se en knapp för att spåra leveransen om 24 timmar på beställningssidan.

? Spännande!

Ni som fått era telefoner, intryck såhär långt?

Flyter iOS10 bra?
Knappen, hur är känslan?

Såg att någon skrev att gagatsvart repas typ direkt, fler som upplever det?
Jag sitter och väntar på en gagatsvart, men funderar nästan på att köpa en mattsvart istället. Stör mig inte på om telefonen ser använd ut, men om den blir repig bara av att ta ur den ur kartongen så kommer den ju att se för jävlig ut om några månader.

Ursprungligen av jonasn:

Jag tror det där bara är datum tagna ur luften pga ovisshet. Bättre att leverera tidigare och kunden blir glatt överraskad än att leverera senare än beräknat och få missnöjda kunder.

sen finns risken att kunderna är som mig, blir förbannad på den sena leveranstiden, avbokar och försöker fixa telefonen på annat håll. (t.ex köa i butik) Så tror inte det är något smart drag att bara skriva en senare tid än vad de faktiskt kan leverera. (om det nu skulle vara så)

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-09-16 15:36
Ursprungligen av tmjonasson:

Ni som fått era telefoner, intryck såhär långt?

Flyter iOS10 bra?
Knappen, hur är känslan?

Såg att någon skrev att gagatsvart repas typ direkt, fler som upplever det?
Jag sitter och väntar på en gagatsvart, men funderar nästan på att köpa en mattsvart istället. Stör mig inte på om telefonen ser använd ut, men om den blir repig bara av att ta ur den ur kartongen så kommer den ju att se för jävlig ut om några månader.

iOS 10 flyter bra. Avskydde knappen från början, men tycker den känns naturlig efter ett par timmars användning (se separat tråd). Jävligt snygg, men för mig som kommer från 5c känns det lite stor för enhandsgrepp.

Ursprungligen av Jånte:

iOS 10 flyter bra. Avskydde knappen från början, men tycker den känns naturlig efter ett par timmars användning (se separat tråd). Jävligt snygg, men för mig som kommer från 5c känns det lite stor för enhandsgrepp.

Instämmer att knappen vänjer man sig med ganska fort.. Nu älskar jag den!
Men den är grymt snabb! Flyter på oerhört fort. Sålde min 6S 5/9 och sedan dess haft en 5S.. så nu kändes telefonen stor och perfekt som man annars glömmer efter en tid när man vant sig. Tog Matt svart och ångrar mig inte en sekund, grymt snygg är den!

Lite sugen på en Plus nu Men nej Fablet får vänta tills nästa år om Apple lyckas göra edge to edge skärm istället.

Ni som väntar.. ni väntar på ngt gott så håll ut

Bevaka tråden