Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Beställde en 7+ Jet Black 13/9 Hos Telia!
Fick först 23/10 som leveransbesked.
Nu flyttas datumet fram varje dag och nu är det 05/11 som gäller och imorgon kommer det vara 06/11.
Skiter nog i detta nu och avbeställer.
Min 6 + funkar ju den också!

Ursprungligen av 1nsomnia:

Avbeställde min 7 plus black 128 från Tele2, då det skulle ta 3 veckor.
Bestämde mig att traska in på Telia Kungsgatan och chansa att dom hade en i lager.
Kom ut med exakt det jag ville jäkla lycka bammmm hehehe

Hoppas du köpte en trisslott med....

Ursprungligen av Rulle1970:

Hoppas du köpte en trisslott med....

LoL det borde man ha gjort hehehe

Jag beställde min iPhone 7 några timmar efter Apple hade keynoten. Tyvärr har webhallen ingen aning om när de får in telefonerna från sin leverantör. Känns väldigt ovisst. ?

  • Medlem
  • 2016-09-25 20:35

Beställde 7 plus 128 gb 9.03 på lanseringsdagen via tele 2.
Är på väg nu, skall finnas för avhämtning i morgon

Kan då inte låta bli att undra hur "förbeställd" definieras av tele2... Typ innan kl 9.04 den 9/9 och inte + och inte JB?

Ursprungligen av Cie:

Beställde 7 plus 128 gb 9.03 på lanseringsdagen via tele 2.
Är på väg nu, skall finnas för avhämtning i morgon

Färg?

Ursprungligen av _empty:

Någon som fått leverans av Tele2? Beställde en 128 Svart +, 2-3 veckor..

EDIT. såg detta på fejsbook:

Vi räknar just nu med att få in nästa leverans från Apple i början av nästa vecka. Vi hoppas då få in tillräckligt med telefoner för att kunna skicka alla de förbeställda telefonerna.

Ha en trevlig helg!

Med vänlig hälsning,

Såg der också, känns föga troligt.. ?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2016-09-26 08:43

Dom som fick spårningsnummer i fredags kommer med största sannolikhet få den imorgon. Spårnings numret vi fick är leveransen mellan Kina och Holland.

Ursprungligen av Lidlund:

Dom som fick spårningsnummer i fredags kommer med största sannolikhet få den imorgon. Spårnings numret vi fick är leveransen mellan Kina och Holland.

När tror du att vi får dom då?

Ursprungligen av wibbixen:

När tror du att vi får dom då?

"Dom som fick spårningsnummer i fredags kommer med största sannolikhet få den imorgon. Spårnings numret vi fick är leveransen mellan Kina och Holland."

  • Medlem
  • Linköping
  • 2016-09-26 09:13
Ursprungligen av wibbixen:

När tror du att vi får dom då?

Med all säkerhet imorgon. Borde gå spåra på spårningsnummer idag.

Du kan spåra ditt nummer som du har nu på https://dhli.dhl.com/dhli-client/publicTracki...

Ursprungligen av Lidlund:

Med all säkerhet imorgon. Borde gå spåra på spårningsnummer idag.

Du kan spåra ditt nummer som du har nu på https://dhli.dhl.com/dhli-client/publicTracki...

Hoppsan, läste fel! Läste att vi inte skulle få dom hehehe. Ops sorry!

Kommer jag få ett annat spårningsnummer via sms? Farsan är inte hemma på hela veckan, så måste få tag på han isf...

  • Medlem
  • 2016-09-26 09:50

Mattsvart

Jag har fortfarande 3-5 veckor på min så det tycks vara universal svaret från 3´s sida oavsett längd fastän jag beroende på hur dom tycker att man räknar anser att jag är inne på vecka 3 (releasedag) annars vecka 2 (första leverans). Den kommer väl helt enkelt i slutet av Oktober.

  • Medlem
  • 2016-09-26 10:58

Hur fungerar reserveringssidan på apple och köpa en mobil där?
Jag förstår att man kan köpa ett abonnemang till men får man då rabatten som de ger, tex Telia?

Jag försökte se vad man kan göra genom att välja en 7 med nån konfiguration men när jag trycker på nästa så kommer jag bara till sidan som säger att tjänsten inte är tillgänglig
Kul att sidans tider alltid är tider som redan har varit

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-26 11:38

nu har man avbokat min beställning hos Telia, hade lagt en på 256 JB ,7:a , och fått olika leveranstider hela tider , och nu den senaste så skulle den komma den 3/10... men det är ju knappast troligt det heller ... Deras kösystem/bokningssystem är ju ett stort skämt.... fick mitt bekräftelsemail 9:15 på bokningsdagen... men inte faan så ser man röken av den ändå...

Men en glädjande nyhet är ju att ni som står kvar i kösystemet , hoppar ju upp ett pinnhål iaf....:)

  • Medlem
  • City
  • 2016-09-26 11:49
Ursprungligen av Stefan Willard:

Jag har fortfarande 3-5 veckor på min så det tycks vara universal svaret från 3´s sida oavsett längd fastän jag beroende på hur dom tycker att man räknar anser att jag är inne på vecka 3 (releasedag) annars vecka 2 (första leverans). Den kommer väl helt enkelt i slutet av Oktober.

Om vi räknar med att Tre har koll och vet att deras första större leverans kommer till dem runt månadsskiftet till oktober så stämmer deras info men det verkar som att Tre helt lever i det mörka när det gäller information. Det är ju inte så att de (apple) sitter helt utan mjukvara för att hantera alla planerade leveranser?

Ursprungligen av kraspor:

Om vi räknar med att Tre har koll och vet att deras första större leverans kommer till dem runt månadsskiftet till oktober så stämmer deras info men det verkar som att Tre helt lever i det mörka när det gäller information. Det är ju inte så att de (apple) sitter helt utan mjukvara för att hantera alla planerade leveranser?

Nej man kan ju tycka det men jag antar att dom lider av samma problem som Telia Telenor Tele2 m.fl nämligen order system ala 1980 som bara krånglar och ingen som förstår hur dom fungerar ...

Ursprungligen av Lovan:

Hur fungerar reserveringssidan på apple och köpa en mobil där?
Jag förstår att man kan köpa ett abonnemang till men får man då rabatten som de ger, tex Telia?

Jag försökte se vad man kan göra genom att välja en 7 med nån konfiguration men när jag trycker på nästa så kommer jag bara till sidan som säger att tjänsten inte är tillgänglig
Kul att sidans tider alltid är tider som redan har varit

Ja det får man.

Hej. Har beställt en 7+ gaga 256gb från Telia. Får mitt datum framflyttat en dag hela tiden. Just nu är det 27/9. Imorn står det säkert 28/9. Nån som sitter i samma sits eller att ni fått den skickad?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-26 13:29
Ursprungligen av Starholk:

Hej. Har beställt en 7+ gaga 256gb från Telia. Får mitt datum framflyttat en dag hela tiden. Just nu är det 27/9. Imorn står det säkert 28/9. Nån som sitter i samma sits eller att ni fått den skickad?

Både jag och @NCSD är i samma sits med exakt samma beställning. Båda vi har beställt med hemleverans.

"Vi har fått ny information om våra inleveranser. Din order: XXXXXXXX beräknas att levereras till dig 2016-09-22. Hälsningar Telia"

Jag ger inte så mycket för den information de fick för snart en vecka sen. Vi kan väl bara konstatera att den var felaktig.

Någon som beställt från Telenor och fått ny info? Mig svarar dom bara att dom inte kan se något och att dom hoppas jag får telefonen "så snabbt som möjligt". Står dock V.40-41 i den generella infon på hemsidan nu, trots beställning 09.02 på releasedagen.

Svart 7 Plus 128GB.

Någon som hört något från Comviq, när de får sina leveranser utav Apple eller liknande?

  • Medlem
  • 2016-09-26 14:48
Ursprungligen av jonasn:

Både jag och @NCSD är i samma sits med exakt samma beställning. Båda vi har beställt med hemleverans.

"Vi har fått ny information om våra inleveranser. Din order: XXXXXXXX beräknas att levereras till dig 2016-09-22. Hälsningar Telia"

Jag ger inte så mycket för den information de fick för snart en vecka sen. Vi kan väl bara konstatera att den var felaktig.

Imorgon blir vår prel.datum framflyttat till 28/9. Hahahaha! ???? Och dagen efter 29/9 ???
(Men har hört att de,Telia, får in leverans varje tisdag. Om det är så lär vi nog får mobilen kanske den här vecka ??)

  • Medlem
  • Skåne
  • 2016-09-26 14:51
Ursprungligen av razorfisk:

Nu ändrade Applestore min beställning till förbereder leverans

Beställde en iPhone 7+ Matt svart 128gb 9/9 kl 09.05. Fick bekfräftelse 09.15. Leverans 4-10 okt. Hoppas kanske man kan få den tidigare då

EDIT: SKICKAD!

Nice, samma situation här, beloppet har dragits men inte skickad än - borde göras snart då med andra ord. kanske hamnade längre ner på listan för hade tomt på kontot när de gjorde första dragningsförsöket ?

Såg nyss att det finns iPhone 7 (4,7) för hämtning i olika färger och minnesstorlekar, Applestore Täby.

Frågade precis Halebop när man kan få den 7+ 128 Jet Black jag beställde några minuter efter öppning av förköpet:

"Hej! Då ska vi förhoppningsvis få in leveranser under de närmaste 3 veckorna men det skickas i väldigt små volymer så det är ca 3-5 veckors leveranstid kvar för dig."

Med andra ord inte så kul... Förhoppningsvis går det fortare, men har ju redan väntat ett bra tag. Någon annan som hört något från Halebop?

Ursprungligen av Swifts:

Någon som hört något från Comviq, när de får sina leveranser utav Apple eller liknande?

När jag beställde för 2 veckor sedan, fick jag inom 4-5 veckor...men när jag nu nyss chattat med dom, så säger dom att ALLA som beställt EFTER den 9:e kommer få vänta 7-8 veckor...kul...idioter!

Bevaka tråden