Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Ljung:

Det fick jag också. Till saken hör att jag fick ett preliminärt leveransdatum 28/10 när jag beställde byte av min lur med Change. Så det här SMS:et har de skickat ut till alla, oavsett om det är relevant för vederbörande eller inte. De har ingen koll överhuvudtaget.

Inget SMS varken jag eller min polare som också väntar på telefon från Telenor har fått..

Båda har beställt: 7+, gagatsvart, 128GB

Ser ju även att dom har flyttat fram leveransen en vecka till v41-42..

Man får ge Telia lite cred då de verkar ha humor. Nu har de flyttat fram min till 16/12. Jag kontaktade dem via Twitter och ville plocka bort min beställning. Då erbjöd de mig att köpa en 6s istället, den kunde jag få till samma pris, dvs en 16GB för samma pris som en 32GB 7:a och samma visa med 64/128GB. Nu var de roliga....

Ursprungligen av Illmound:

Man får ge Telia lite cred då de verkar ha humor. Nu har de flyttat fram min till 16/12. Jag kontaktade dem via Twitter och ville plocka bort min beställning. Då erbjöd de mig att köpa en 6s istället, den kunde jag få till samma pris, dvs en 16GB för samma pris som en 32GB 7:a och samma visa med 64/128GB. Nu var de roliga....

Vilken modell hade du beställt?

Ursprungligen av CarlRydell:

Vilken modell hade du beställt?

7+ 128GB Svart (vanlig svart)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2016-09-23 21:07

Idag, 2 v efter jag beställde från Apple reserverade dom beloppet!

Väntar fortfarande på något tecken från Comviq, 2 veckor nu....

Följde länken någon la ut här, satt och uppdaterade då och då under dagen. Lyckades hämta ut en 7 plus, 128 gb svart på Apple Store i Malmö i eftermiddags. Rekommenderas verkligen!

Ursprungligen av hampols89:

Följde länken någon la ut här, satt och uppdaterade då och då under dagen. Lyckades hämta ut en 7 plus, 128 gb svart på Apple Store i Malmö i eftermiddags. Rekommenderas verkligen!

Hur? Har du befintligt abb hos en operatör? Förlängt avtalet etc?

Avbeställde min 7 plus black 128 från Tele2, då det skulle ta 3 veckor.
Bestämde mig att traska in på Telia Kungsgatan och chansa att dom hade en i lager.
Kom ut med exakt det jag ville jäkla lycka bammmm hehehe

Ursprungligen av trickeh2k:

Hur? Har du befintligt abb hos en operatör? Förlängt avtalet etc?

Ja, bokade en telefon bara. Men släpps bara typ en åt gången någon gång om dagen. Förlängde mitt abonnemang på plats. Bytte tom från Halebop till Telia, men räknades som en förlängning då det är "samma" bolag. Tecknade via Telias system. Precis som Telia gör.

Någon som har erfarenhet av att boka och betala i förväg för en telefon på Telia och sedan avboka den?
Hur lång tid tar det innan pengarna kommer tillbaks på kontot?

Nu ändrade Applestore min beställning till förbereder leverans

Beställde en iPhone 7+ Matt svart 128gb 9/9 kl 09.05. Fick bekfräftelse 09.15. Leverans 4-10 okt. Hoppas kanske man kan få den tidigare då

EDIT: SKICKAD!

Senast redigerat 2016-09-24 14:05

Fick min iPhone 7 plus 128gb svart (matt) av Telenor igår. Gillar skarpt!

Går det att fixa avbetalning på telefonen i en fysisk apple butik?

  • Medlem
  • 2016-09-24 14:51
Ursprungligen av rosen888:

Inget SMS varken jag eller min polare som också väntar på telefon från Telenor har fått..

Båda har beställt: 7+, gagatsvart, 128GB

Ser ju även att dom har flyttat fram leveransen en vecka till v41-42..

Har inte heller fått det meddelandet. Det enda jag fått från Telenor är ett sms precis efter beställningen, efter det har det varit tyst.

Någon som kan dela med sig av hur lång leveranstid det är för Apple? Apple skickade min iphone idag med UPS express.. dom säger leverans 4e oktober.. men det e ju typ 1,5 vecka dit.. DHL express tog 3 dar från USA..

  • Medlem
  • Linköping
  • 2016-09-24 15:24
Ursprungligen av razorfisk:

Någon som kan dela med sig av hur lång leveranstid det är för Apple? Apple skickade min iphone idag med UPS express.. dom säger leverans 4e oktober.. men det e ju typ 1,5 vecka dit.. DHL express tog 3 dar från USA..

Har samma händelse som dig.. Markerad som skickad med spårningsnummer. Tror vi får avvakta måndag och sen se om det dyker upp så vi kan spåra manuellt och se var den befinner sig. Men dom har ju alltid sagt 4-10 oktober så..

Ursprungligen av razorfisk:

Någon som kan dela med sig av hur lång leveranstid det är för Apple? Apple skickade min iphone idag med UPS express.. dom säger leverans 4e oktober.. men det e ju typ 1,5 vecka dit.. DHL express tog 3 dar från USA..

Nu vet jag inte var din lur skickas ifrån, men det jag beställt hos Apple tidigare (inga telefoner) har kommit efter en arbetsdag.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2016-09-24 17:37

Tröttnade på att ringa kundtjänst på Telia, så gick in i butiken till vilken min reservation ska hämtas ut.
Frågade vad som händer, efter mycket om och men så gick butiksmedarbetaren och kollade i deras reservations/beställningslistor.

Det fanns 3 st reservationer kvar i butiken som skulle levererats den 16/9. Så en av dessa var min.
Hoppas den ska komma i veckan.
7+ 32Gb Mattsvart, utan moms.

Den som väntar på nått gott.... :/

Jag tröttnade på Telia (som nu flyttat fram leveransen till mitten av december) och avbokade. Jag knallade in i den lokala teliabutiken och frågade om de hade några 6s 128GB kvar. Javisst hade de det. Då påpekade jag att de tar samma pris som en 7:a och då sa han att det var felaktiga priser på hemsidan och på skärmarna i butiken. Jag gick därifrån med en 6s 128GB för 4700kr. 1000kr rabatt för att det var en 6S och ytterligare 2000kr rabatt för att jag förlängde med 24 månader. Det enda jag ville ha var något som ersatte min gamla trötta 5:a och nu fick jag det.

Ursprungligen av Kivrennac:

Nu vet jag inte var din lur skickas ifrån, men det jag beställt hos Apple tidigare (inga telefoner) har kommit efter en arbetsdag.

Jag fick också meddelande från Apple nu. Den är skickad men står att den kommer 4 oktober. Men det kan väll inte stämma. 1,5 vecka låter lite länge. Beställde en + svart 32 gb

Hämta min igår i apple store efter att jag avbokat min beställning från tre.. super nöjd med besöket

Ursprungligen av razorfisk:

Någon som kan dela med sig av hur lång leveranstid det är för Apple? Apple skickade min iphone idag med UPS express.. dom säger leverans 4e oktober.. men det e ju typ 1,5 vecka dit.. DHL express tog 3 dar från USA..

Min beställning kom på tisdagen när det stod skickad på fredagen, skickades med DHL express, fick ett spårningsnummer på måndagen, på Applestore stod det gamla datumet kvar som var över en vecka fram, så du bör nog ha den i mitten på nästa vecka.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2016-09-24 21:51

Avbokade min svarta 7 plus 128gb från Applestore (online) eftersom jag fick tag i en 7 plus svart 256gb på Apple store på Väla. Enda exemplaret av 7 plus de hade och det passade mig perfekt. Beräknad lev. annars på den andra var 5-11 okt.

Grym lur.

Ursprungligen av robertkarlsen:

Comviq kvalar nog in till Top 3 av cirkuskonster när det gäller iPhone 7. Dom har ingen koll what so ever...hoppas att min beställda iPhone 7 Plus 128GB Rose Gold kommer snart...känns inte som en kombo (storlek/minne/färg) som varit lika populär som svarta modellerna!

Samma sak hos machuset/mhstore

Inte hört ett ljud från de sen jag beställde

Någon som fått leverans av Tele2? Beställde en 128 Svart +, 2-3 veckor..

EDIT. såg detta på fejsbook:

Vi räknar just nu med att få in nästa leverans från Apple i början av nästa vecka. Vi hoppas då få in tillräckligt med telefoner för att kunna skicka alla de förbeställda telefonerna.

Ha en trevlig helg!

Med vänlig hälsning,

Senast redigerat 2016-09-25 11:55
Ursprungligen av _empty:

Någon som fått leverans av Tele2? Beställde en 128 Svart +, 2-3 veckor..

EDIT. såg detta på fejsbook:

Vi räknar just nu med att få in nästa leverans från Apple i början av nästa vecka. Vi hoppas då få in tillräckligt med telefoner för att kunna skicka alla de förbeställda telefonerna.

Ha en trevlig helg!

Med vänlig hälsning,

Vart ser du detta meddelandet? Letat runt lite på deras sida men hittar inte

Gick in och skulle beställa en på tele2 och ser att väntetiden är ca 8 veckor tittar sedan comviq och samma där.
Hur är det med er som beställt ifrån comviq/tele2? hur länge ahr ni väntat och har någon fått något?

Ursprungligen av Swifts:

Vart ser du detta meddelandet? Letat runt lite på deras sida men hittar inte

Under deras unboxingvideo, bland kommentarerna!

Som skrivit tidigare beställde jag en Iphone 7+ 32GB svart den 9/9 med leverans 2-3v. Detta svar fick jag från Tele2 i Torsdags, får hålla tummarna att det stämmer att jag får den kommande vecka!
"Hej XXX!

Den beräknade leveranstiden vid beställningstillfället var 2-3 veckor och det är just det som gäller. Två veckor har passerat på måndag så du bör ha den under slutet av nästa vecka förutsatt att det inte uppstår någon försening från Apple.

Skulle leveransen komma att bli försenad meddelar vi givetvis dig via SMS men som det ser ut idag är allt enligt planerna för din beställning.

Mvh XXX

Bevaka tråden