Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 7 Beta ute

Tråden skapades och har fått 663 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-16 20:10
Ursprungligen av keptang:

@tooobe, jag vet inte vad gränsen är tyvärr, men det lär snart uppdagas.
Jag skulle dock aldrig ha det på att köra över 3G/4G då det kommer att äta upp ditt batteri i ett nafs.

Har haft det på hela beta-tiden, och har ändå 50% batteri kvar i slutet av dagen, så verkar funka bra för mig
Men ändå orolig för stora uppdateringar, har bara 1GB mobildata/mån.

Ursprungligen av tooobe:

Jag har sökt på Google men kan inte hitta något svar på frågan: om man har slagit på att appar får uppdatera sig automatiskt och även slagit på att de får göra det över mobildata - finns det någon gräns på storleken för om de uppdaterar sig eller inte? Inte så kul om ett spel på flera hundra megabyte får för sig att uppdatera sig över mobildata, varken för batteritiden eller abonnemanget. Rimligtvis borde det vara samma gräns som den här: http://www.macrumors.com/2012/03/07/apple-boo...

Är det fortfarande 50MB som gäller?

Jag utgår från att 50MB gäller även för automatiska nerladdningar. Den gäller fortfarande för medvetna nerladdningar och att den då inte skulle gälla för automatiska nerladdningar har jag svårt att se.

Ursprungligen av tooobe:

Har haft det på hela beta-tiden, och har ändå 50% batteri kvar i slutet av dagen, så verkar funka bra för mig
Men ändå orolig för stora uppdateringar, har bara 1GB mobildata/mån.

50MB låter nog rimligt. Det lär spruta ut uppdateringar efter att iOS 7 har släppts på onsdag, har börjat lite smått redan, så var försiktig med dina 1GB.

Jag har för mig att automatiska uppdateringar bara görs när enheten laddas. Stänger man av uppdatering på mobilnätet så blir det sålunda laddas + WiFi som kriterium.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-16 21:06
Ursprungligen av pmarriott:

Jag har för mig att automatiska uppdateringar bara görs när enheten laddas. Stänger man av uppdatering på mobilnätet så blir det sålunda laddas + WiFi som kriterium.

Men inte kan det väl krävas laddning om man har via mobildata påslaget? Hur ofta är man utan wifi när man laddar liksom. Måste testa att ha den på över en natt utan wifi och utan att ladda och se om den uppdaterar något då.

Ursprungligen av tooobe:

Men inte kan det väl krävas laddning om man har via mobildata påslaget? Hur ofta är man utan wifi när man laddar liksom. Måste testa att ha den på över en natt utan wifi och utan att ladda och se om den uppdaterar något då.

Det händer ganska ofta för mig att jag laddar utan wi-fi anslutning. I bilen, på jobbet, på resa, i stugan... M.m

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-16 21:47
Ursprungligen av BlackSmp:

Det händer ganska ofta för mig att jag laddar utan wi-fi anslutning. I bilen, på jobbet, på resa, i stugan... M.m

Inget problem om du har att den får auto-uppdatera via mobildata avslaget väl? Men har man att den får uppdatera över mobildata vore det bra om den får göra det utan att ladda också. Tycker dom två hänger ihop...

Varför finns det ingen möjlighet att visa olästa mail i Mail-appen, eller har jag missat nåt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-16 22:27
Ursprungligen av keptang:

Varför finns det ingen möjlighet att visa olästa mail i Mail-appen, eller har jag missat nåt?

Du menar inne i själva appen? Om du trycker ändra på skärmen när du ser alla brevlådor så kan du lägga till brevlådan "Oläst"

Ursprungligen av tooobe:

Du menar inne i själva appen? Om du trycker ändra på skärmen när du ser alla brevlådor så kan du lägga till brevlådan "Oläst"

Tack, ska kolla när jag är hemma igen.

edit: Där satt den, tack @tooobe.

Senast redigerat 2013-09-16 22:47
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-17 10:51

*gäsp* Säger jag om vad de sa.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-17 13:47

Någon som kan testa att Pokerstars poker klient fungerar under iOS 7 GM på iPad eller iPhone.

Ursprungligen av lappen71:

Någon som kan testa att Pokerstars poker klient fungerar under iOS 7 GM på iPad eller iPhone.

Vet inte, men SvS Ipadklient har fungerat bra under alla betor och även med GM

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-17 14:05
Ursprungligen av BlackSmp:

Vet inte, men SvS Ipadklient har fungerat bra under alla betor och även med GM

Varför jag frågar är för att Pokerstars klient aldrig fungerat undrer någon beta av iOS7

Ursprungligen av lappen71:

Varför jag frågar är för att Pokerstars klient aldrig fungerat undrer någon beta av iOS7

Då är chansen att den fungerar i GM liten.

Kört iOS7 sedan GM släpptes och jag är sjukt nöjd med batteritiden på mina iPhone 5.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-17 15:45
Ursprungligen av Mattias Hedman:

*gäsp* Säger jag om vad de sa.

Tycker de hade många poänger. Det spretar på vissa håll. Varför toningar på vissa symboler men inte på andra.
Varför följer inte Kart-symbolen några som helst regler. Varför skiljer sig Väder grafiskt helt från de andra apparna. Där borde vädret vara stiliserat om man nu ska konsekvent. Antar att de inte kunde hålla sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-17 18:39

Kan fortsätta med Påminnelser och Anteckningar. Apple, våga släpp det gamla helt och ta bort pappersgrafiken och skuggorna i rubrikerna.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-09-17 23:31

Det här var snyggt, vet inte om det tagits upp någon annanstans.
https://beta.icloud.com

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 00:04
Ursprungligen av Hjopek:

Det här var snyggt, vet inte om det tagits upp någon annanstans.
https://beta.icloud.com

Du är sen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-18 00:06
Ursprungligen av Hjopek:

Det här var snyggt, vet inte om det tagits upp någon annanstans.
https://beta.icloud.com

Jodå, det har tagits upp för ett bra tag sedan. Lika snyggt, trots det

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-09-18 00:19
Ursprungligen av lappen71:

Du är sen

Bäst jag går och lägger mig då...;D

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 00:20
Ursprungligen av Hjopek:

Bäst jag går och lägger mig då...;D

Gör du det som kan. En annan blir uppe hela natten

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 04:53

Nog märks det att iOS 7 kommer snart för det bara ramlar in uppdateringar på appar
Bara nu natt har det kommit 9st och glädjande är Synology på bettet för att säkerställa att det ska fungera.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-09-18 05:02

?36 st uppdateringar nu när jag tänkte stänga av. Det kommer att bli nya rekord på en månad.

  • Medlem
  • 2013-09-18 05:16
Ursprungligen av Darth Bader:

Kört iOS7 sedan GM släpptes och jag är sjukt nöjd med batteritiden på mina iPhone 5.

Men snart ramlar det in rapporter om folk som är sååååå missnöjda och besvikna över batteritiden när 7an släpps publikt.

Känns fortfarande som att det finns någon enstaka bugg som borde ha åtgärdats innan släppet. Har GM inne men när man ska stänga av 2 eller fler program när man har dubbelklickat på hemknappen så brukar åtminstone 1 apps logo ligga kvar där nere, precis som att programmet inte stängs av helt och då får man dra programmet uppåt igen för att loggan ska försvinna. Denna bugg har funnits ett tag nu och jag rapporterade den när jag såg den men den finns alltså fortfarande kvar.

Ursprungligen av iAmFille:

Känns fortfarande som att det finns någon enstaka bugg som borde ha åtgärdats innan släppet. Har GM inne men när man ska stänga av 2 eller fler program när man har dubbelklickat på hemknappen så brukar åtminstone 1 apps logo ligga kvar där nere, precis som att programmet inte stängs av helt och då får man dra programmet uppåt igen för att loggan ska försvinna. Denna bugg har funnits ett tag nu och jag rapporterade den när jag såg den men den finns alltså fortfarande kvar.

Har aldrig hänt mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-18 15:07
Bevaka tråden