Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 7 Beta ute

Tråden skapades och har fått 663 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2013-09-15 11:03

Varför har appen för podcast inte fått någon uppdatering i 7an? Den ser ut exakt som i ios 6.

Ursprungligen av Dalle:

Varför har appen för podcast inte fått någon uppdatering i 7an? Den ser ut exakt som i ios 6.

Det är väl en separat app från App Store? Bör då förhoppningsvis uppdateras när iOS 7 släpps.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-15 11:08
Ursprungligen av Dalle:

Varför har appen för podcast inte fått någon uppdatering i 7an? Den ser ut exakt som i ios 6.

Den har inte fått någon direkt designmässig uppdatering förutom att dom tagit bort skeuomorfism.
Och att dom har uppdaterat den så att den fungerar under iOS7 något den inte gjorde från början.

Ursprungligen av keptang:

Det är väl en separat app från App Store? Bör då förhoppningsvis uppdateras när iOS 7 släpps.

Stryk "väl":)

Dessutom så finns det flera podcastappar (även om jag begriper att Dalle menar Postcaster från Apple).

Ursprungligen av BlackSmp:

Stryk "väl":)

Ok, hade bara fått för mig det och minns rätt då, använder den inte.

Ursprungligen av lappen71:

Den har inte fått någon direkt designmässig uppdatering förutom att dom tagit bort skeuomorfism.
Och att dom har uppdaterat den så att den fungerar under iOS7 något den inte gjorde från början.

Det finns som sagt fler appar från Apple som inte ingår i IOS. Dessa kommer troligen att uppdateras inom kort: Hitta vänner, Hitta min iphone, Ibooks med flera.

  • Medlem
  • 2013-09-15 11:14
Ursprungligen av keptang:

Det är väl en separat app från App Store? Bör då förhoppningsvis uppdateras när iOS 7 släpps.

Ja just ja, så är det ja. Reagerade på att den hade den gamla designen på tangentbordet. Men tidigare så ingick den från början i ios.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-15 11:29

Rimligtvis borde Apple uppdatera alla sina appar till ett mer iOS 7 utseende den 18:de när iOS 7 släpps.

Jag tror att vi har olika estetisk preferenser - helt enkelt.

Jag vill helt enkelt inte att min ipad och min iphone ska se ut som en leksak. Och det ser onekligen ut som att Ivy har kladdat med vattenfärg i iOS 7.

Senast redigerat 2013-09-15 23:26
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-15 23:25

Det ligger tyvärr i tiden. Ett par program på jobbet har blivit uppdaterade, och de har likadana färgade knappar, typ Windows Mobile

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-16 02:11

Hurpass mycket ledigt kan man tänkas behöva för att ladda in 7:an OTA? 5.x->6:an ville ha ~2,5GB om jag inte minns fel?
Vill upprätthålla scouthälsningen: alltid redo!

OBS, jag syftar på publika iOS 7 när den kommer, inte beta.

  • Medlem
  • 2013-09-16 09:43

Nuvarande filen är på ca 1,3GB. Sedan skall den packas upp och installeras. Vi landar kanske på 2,5-3GB?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-16 13:33

En tanke som slog mig.
Sitter på iOS 7 gm idag (jag är inte utvecklare, host host). Borde man återställa till ios 6 innan den skarpa versionen ios 7 släpps på onsdag?

Ursprungligen av bjorsi:

En tanke som slog mig.
Sitter på iOS 7 gm idag (jag är inte utvecklare, host host). Borde man återställa till ios 6 innan den skarpa versionen ios 7 släpps på onsdag?

Behövs inte - det är med största sannolikhet samma build

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-16 13:36

Troligen behöver du inte göra något. Den som släpps brukar vara samma som GM.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-16 13:37
Ursprungligen av bjorsi:

En tanke som slog mig.
Sitter på iOS 7 gm idag (jag är inte utvecklare, host host). Borde man återställa till ios 6 innan den skarpa versionen ios 7 släpps på onsdag?

Det är inte ens säkert att det är någon skillnad på GM och den skarpa versionen.
Är det skillnad kommer det en uppdatering OTA.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-16 13:47

Ok, tackar för snabbt svar :).

*Rensat ett sidospår: iOS 7 och lås upp-ljud ?!*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-16 18:45

Är det bara hos mig iMessages är fruktansvärt buggigt just nu i iOS7 GM? Missade jag någon notis om det? SMS går igenom men inte iMessages och iOS är enormt dåligt på att notera att det finns ett problem med att skicka meddelanden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-16 18:48
Ursprungligen av Johan Thuresson:

Jag tror att vi har olika estetisk preferenser - helt enkelt.

Jag vill helt enkelt inte att min ipad och min iphone ska se ut som en leksak. Och det ser onekligen ut som att Ivy har kladdat med vattenfärg i iOS 7.

Det är onekligen en smaksak. iOS 6 känns överlag daterat och "bloated". iOS 7 känner fräscht och modernt. Sedan märks det på sina ställen man har version 1.0 av ett nytt GUI-tänk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-16 18:49

Har förresten Apple en egen feedback sida för utvecklare? Lika bra att rapportera allt jag upplever.

Ursprungligen av Erik.dv:

Har förresten Apple en egen feedback sida för utvecklare? Lika bra att rapportera allt jag upplever.

Självklart, https://developer.apple.com/bug-reporting/.

  • Medlem
  • 2013-09-16 19:05

Var sätter jag upp restriktioner för vilka appar som inte får uppdateras automatiskt i App Store?

Ursprungligen av Dalle:

Var sätter jag upp restriktioner för vilka appar som inte får uppdateras automatiskt i App Store?

Det går inte att ställa på app-nivå. Det är allt eller inget som gäller.

  • Medlem
  • 2013-09-16 19:31

Surt. Då kommer det inte att funka för mig. Tack iaf.

Ursprungligen av Erik.dv:

Är det bara hos mig iMessages är fruktansvärt buggigt just nu i iOS7 GM? Missade jag någon notis om det? SMS går igenom men inte iMessages och iOS är enormt dåligt på att notera att det finns ett problem med att skicka meddelanden.

vet inte om det är generellt, men jag hade läget att jag inte kunde ta emot iMessage på telefonens telefonnummer. Var tvungen att avaktivera/aktivera iMessage för att få igång det igen

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Jag tror att vi har olika estetisk preferenser - helt enkelt.

Jag vill helt enkelt inte att min ipad och min iphone ska se ut som en leksak. Och det ser onekligen ut som att Ivy har kladdat med vattenfärg i iOS 7.

Ursprungligen av Erik.dv:

Det är onekligen en smaksak. iOS 6 känns överlag daterat och "bloated". iOS 7 känner fräscht och modernt. Sedan märks det på sina ställen man har version 1.0 av ett nytt GUI-tänk.

Det är knepigt. Jag kan förstå Johan - även om jag inte håller med honom utan håller mer med Erik. Fast om de inte hade gjort något så hade de (vi) verkligen fått höra att de ändrar sig aldrig...

Jag gillar det hela - det känns lättare och smidigare utan att slänga bort grunderna från förr. Det går att känna igen sig. Till och med min fru som är notorisk emot förändringar sa - "man vänjer sig..."

Det blir väldigt intressant att höra vad normalanvändare tycker om ändringarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-16 19:55

Jag har sökt på Google men kan inte hitta något svar på frågan: om man har slagit på att appar får uppdatera sig automatiskt och även slagit på att de får göra det över mobildata - finns det någon gräns på storleken för om de uppdaterar sig eller inte? Inte så kul om ett spel på flera hundra megabyte får för sig att uppdatera sig över mobildata, varken för batteritiden eller abonnemanget. Rimligtvis borde det vara samma gräns som den här: http://www.macrumors.com/2012/03/07/apple-boo...

Är det fortfarande 50MB som gäller?

@tooobe, jag vet inte vad gränsen är tyvärr, men det lär snart uppdagas.
Jag skulle dock aldrig ha det på att köra över 3G/4G då det kommer att äta upp ditt batteri i ett nafs.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-16 20:09

Sket sig, jag tänkte visa en bild av min desktop, bakgrund av van Gogh i iOS-style. (klarade inte av att bifoga en fil..)

Bevaka tråden