Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 7 Beta ute

Tråden skapades och har fått 663 svar. Det senaste inlägget skrevs .

SIM-problemet: starta om telefonen och dra inte i slidern om att SIM är låst. Öppna på vanliga sättet så dyker pinkodsdialogen upp som vanligt också.

  • Medlem
  • Götene
  • 2013-07-09 10:27

Jag hade också problem med sim-kortet. Men startade bara om så dök den upp som vanligt

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-09 11:49

Spotify kraschar med Beta 3 när man höjer och sänker ljudet bara så ni vet

  • Medlem
  • Götene
  • 2013-07-09 13:10
Ursprungligen av lappen71:

Spotify kraschar med Beta 3 när man höjer och sänker ljudet bara så ni vet

Märkte också de
Tradera-appen kraschar direkt när man ska öppna listor.
SMHI-appen har grafiska buggar.

  • Medlem
  • Täby
  • 2013-07-09 21:41

Jag fick trycka ut och sätta i SIM-kortet så dök rutan för att trycka in PIN upp... var lite frustrerad ett tag innan då jag försökte starta om luren ett par gånger, ringa samtal (som bara blev abrutna) samt köra igång och stänga av airplane mode.

Luren drar mycket mindre batteri nu än den gjorde på de tidiga betorna.

Idag har den bara startat om sig en gång. (till skillnad från 2-3ggr om dagen med b1 och b2).

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-07-10 15:06

Har ni märkt något av det här, är det bättre läsbarhet?

http://www.marco.org/2013/07/08/a-thicker-hop...

(har inte lagt in sjuan än)

Det beror på hur man ser det:)

Jag fick ändra en inställning (kryssa bort "fet stil") för det blev riktigt fult i mejl med beta 3.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-10 17:40
Ursprungligen av Hjopek:

Har ni märkt något av det här, är det bättre läsbarhet?

http://www.marco.org/2013/07/08/a-thicker-hop...

(har inte lagt in sjuan än)

Här ser du skillnaden

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-07-12 15:47

Ni som har betan, har man gjort några förbättringar med AirPlay? Det jag saknar är att kunna streama till flera olika airplay-enheter samtidigt. Har 6 zoner hemma som jag gärna skulle kunna välja flera att spela i och inte bara en.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-12 17:54
Ursprungligen av dhanjel:

Ni som har betan, har man gjort några förbättringar med AirPlay? Det jag saknar är att kunna streama till flera olika airplay-enheter samtidigt. Har 6 zoner hemma som jag gärna skulle kunna välja flera att spela i och inte bara en.

Nej det fungerar bara mot en AirPlay enhet än sålänge.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-07-12 18:46

Hade ju varit fint om man hade det som det är i iTunes:

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-12 18:59

Det kommer
Är bara beta nr 3 så ta det lugnt.

Ursprungligen av dhanjel:

Hade ju varit fint om man hade det som det är i iTunes:
http://i.imgur.com/vffCstW.png

Holy mother of.. Det där var en feature jag gillar!

Testade och det är dessvärre fördröjning

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-07-12 20:59

Ja det är väl en risk för lite fördröjningar, men blir det det även om du bara kör mot airplay-enheter, dvs struntar i att spela via datorn med? Man tycker ju att den borde synka dom isåfall.

Jag har nämligen bara kopplat in en av mina zoner, väntar på nya kablar Så jag har inte testat så mycket där än.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Holy mother of.. Det där var en feature jag gillar!

Testade och det är dessvärre fördröjning

OT:
Med Airfoil får jag ingen fördröjning, värt att testa.

/OT

@lappen71, kommer man med iOS 7 alltså att kunna skicka till flera Airplay-receivers samtidigt?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-12 22:00
Ursprungligen av keptang:

OT:
Med Airfoil får jag ingen fördröjning, värt att testa.

/OT

@lappen71, kommer man med iOS 7 alltså att kunna skicka till flera Airplay-receivers samtidigt?

Med både Airparrot och Airfoil från MBP fick jag inte fördröjning till flera enheter men ett visst lagg när man bytte låt eller spolade fram och tillbaka.

Jag får verkligen hoppas att det kommer i framtiden till iOS 7 att man kan spela till flera enheter för det gick med iOS 6.1.3

Ursprungligen av lappen71:

Med både Airparrot och Airfoil från MBP fick jag inte fördröjning till flera enheter men ett visst lagg när man bytte låt eller spolade fram och tillbaka.

Jag får verkligen hoppas att det kommer i framtiden till iOS 7 att man kan spela till flera enheter för det gick med iOS 6.1.3

De brukar inte ta bort funktionalitet… men som sagt detta är en beta.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-13 09:37
Ursprungligen av Mattias Hedman:

De brukar inte ta bort funktionalitet… men som sagt detta är en beta.

Med iOS7 beta 1 har dom tagit bort några funktioner såsom röstmemo men som kommit tillbaka med beta 3.

Även skämten i Siri var borta vet inte om det återkommit… t.ex "I need to hide a body".

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Även skämten i Siri var borta vet inte om det återkommit… t.ex "I need to hide a body".

Är de IOS7 kopplade? Det är väl Siri-servern som kommer med dem?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-16 09:02

Nu kom det en uppdatering av Imdb-appen som fungerar

Ursprungligen av BlackSmp:

Är de IOS7 kopplade? Det är väl Siri-servern som kommer med dem?

Vad de än kommer från så fungerar inte det jag skrev i 7 men mycket väl i 6.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Vad de än kommer från så fungerar inte det jag skrev i 7 men mycket väl i 6.

Ok, intressant, det visst jag inte.

Rent allmänt så tycker jag att Siri fungerar bättre i IOS7 än tidigare men eftersom jag i princip bara använder Siri då och då på min telefon (och i princip aldrig på Ipaden som ligger kvar på IOS6) så trodde jag att det var en generell förbättring.

Min stora irritation är det fula ofunktionella musikappen samt att det är beta 3 och fortfarande väldigt mycket felande texter och funktioner.

Någon mer än jag som inte får upp några knappar alls när man har klickat igång internetdelning?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-18 11:11
Ursprungligen av snällpåriktigt:

Min stora irritation är det fula ofunktionella musikappen samt att det är beta 3 och fortfarande väldigt mycket felande texter och funktioner.

Någon mer än jag som inte får upp några knappar alls när man har klickat igång internetdelning?

Är du en utvecklare?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-07-22 00:08

Sedan jag uppgraderade till iOS 7 kan jag ladda telefonen hur länge som helst utan att det blir helt färdigladdad, Den står på 100% i evigheter men blixten byts inte ut mot en sladd. Känner ni igen er? Ska det se ut så har framöver?

Ursprungligen av DLP:

Sedan jag uppgraderade till iOS 7 kan jag ladda telefonen hur länge som helst utan att det blir helt färdigladdad, Den står på 100% i evigheter men blixten byts inte ut mot en sladd. Känner ni igen er? Ska det se ut så har framöver?

Så ser det inte ut för mig.

Kom ihåg att det är en beta.

Ursprungligen av DLP:

Sedan jag uppgraderade till iOS 7 kan jag ladda telefonen hur länge som helst utan att det blir helt färdigladdad, Den står på 100% i evigheter men blixten byts inte ut mot en sladd. Känner ni igen er? Ska det se ut så har framöver?

Den står ju på 100%, den är färdigladdad, vad väntar du på? Om vi vänder på det, du tar ut sladden och telefonen säger 100% anser du då att den är fullt laddad?

Ursprungligen av BlackSmp:

Den står ju på 100%, den är färdigladdad, vad väntar du på? Om vi vänder på det, du tar ut sladden och telefonen säger 100% anser du då att den är fullt laddad?

Det kan ju ha betydelse för det som står under "Användning". Kanske du inte kan få upp tid sedan full laddning? Bara en spekulation.

Iofs, det skulle kunna påverka det.

Bevaka tråden