Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.2 är nu lanserat!

Tråden skapades och har fått 301 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-11-22 23:52

Hmm...tvärnit med IOS 4.2.1

Skaffade ett tvillingkort till mitt Telia Prata På abonnemang. Fungerade rakt av på iPaden. Helt perfekt m.a.o. Ja... dvs ända tills jag uppgraderade till IOS 4.2 IPaden vägrar efter detta ta emot vare sig PIN eller PUK-kod.

Undra om det har något att göra med att "Telia kommer inom kort erbjuda särskilda data abonnemang för iPad med Wi-Fi + 3G.".

Jaja, det var kanske Litet För Bra som det var...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-22 23:56
Ursprungligen av bjornw:

Hmm...tvärnit med IOS 4.2.1

Skaffade ett tvillingkort till mitt Telia Prata På abonnemang. Fungerade rakt av på iPaden. Helt perfekt m.a.o. Ja... dvs ända tills jag uppgraderade till IOS 4.2 IPaden vägrar efter detta ta emot vare sig PIN eller PUK-kod.

Undra om det har något att göra med att "Telia kommer inom kort erbjuda särskilda data abonnemang för iPad med Wi-Fi + 3G.".

Jaja, det var kanske Litet För Bra som det var...

Detta är inget som Telia styr, troligen något i programvaran på iPad som inte är som det ska vara. iPaden kommer väl inte att vara låst till enbart Telia på nåt sätt.

Jag får exakt samma fel på iPaden som förra gången jag skulle uppdatera min iPhone, när jag ska synka klagar iTunes på att det saknas bildfiler "Filen som behövs hittas inte". Kan bara synka efter ha kryssat ur alla album.

Så jäkla frustrerande, kommer inte ihåg hur jag fick det att funka igen då iPhone krånglade, mer än att det tog flera dagars pulande... :">

Ingen som fått samma fel?

Ursprungligen av wild-one:

jag får exakt samma fel på ipaden som förra gången jag skulle uppdatera min iphone, när jag ska synka klagar itunes på att det saknas bildfiler "filen som behövs hittas inte". Kan bara synka efter ha kryssat ur alla album.

Så jäkla frustrerande, kommer inte ihåg hur jag fick det att funka igen då iphone krånglade, mer än att det tog flera dagars pulande... :">

ingen som fått samma fel?

Konstigt när jag såklart inte ändrat album mot innan uppdateringen till 4.2.
Det funkar att synka album jag tidigare inte synkat.

Ursprungligen av bjornw:

Hmm...tvärnit med IOS 4.2.1

Skaffade ett tvillingkort till mitt Telia Prata På abonnemang. Fungerade rakt av på iPaden. Helt perfekt m.a.o. Ja... dvs ända tills jag uppgraderade till IOS 4.2 IPaden vägrar efter detta ta emot vare sig PIN eller PUK-kod.

Undra om det har något att göra med att "Telia kommer inom kort erbjuda särskilda data abonnemang för iPad med Wi-Fi + 3G.".

Jaja, det var kanske Litet För Bra som det var...

Även jag fick lite problem med Telia på min iPad, kunde mata in PIN men data tog den inte emot. Upptäckte att APN var blankt. Matade in telia.online.se. Startade om och då funkade det igen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-11-26 11:30
Ursprungligen av bjornw:

Hmm...tvärnit med IOS 4.2.1

Skaffade ett tvillingkort till mitt Telia Prata På abonnemang. Fungerade rakt av på iPaden. Helt perfekt m.a.o. Ja... dvs ända tills jag uppgraderade till IOS 4.2 IPaden vägrar efter detta ta emot vare sig PIN eller PUK-kod.

Mycket skämmigt :">
Eftersom jag har tvillingkort förstår ni vad jag gjorde för fel...

Ursprungligen av bjornw:

Mycket skämmigt :">
Eftersom jag har tvillingkort förstår ni vad jag gjorde för fel...

En del tvillingpar är ju omöjliga att skilja åt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-22 23:33
Ursprungligen av Konrad:

Lite gnäll dårå. Uppdateringen tömde iTunes-bibblan på telefonen. Men det gör inte så mycket eftersom jag kan lägga tebax den.

Så var det för mig också...trodde jag! Telefonen visade inga låtar eller videor alls i iPod-appen men gick jag in i settings och kollade så visade den att jag hade 888 låtar på min telefon. Jag gjorde en extra synkronisering efter uppdateringen och då var allt som vanligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-22 23:45

Jag har en "gamling" en iphone 3gs men jag är bara glad att det kommer nått nytt i rutan så jag har inget att klaga över

Tycker att Apple sköter sig i huvudsak bra. Roliga att "paddan" får svenskt tangentbord.

Köpte en SE xperia X8 till min dotter, snacka om "buggphone" jisses...... då kan man klaga.

Jag säger ändå halleluja för nu kan jag äntligen skriva på svenska på min iPad!

Ursprungligen av pmarriott:

Jag säger ändå halleluja för nu kan jag äntligen skriva på svenska på min iPad!

Javisst är det härligt! Äntligen en bra uppbyggnad på tangentbordet!

För iPhone (av senare modell): En trevlig uppdatering som putsar på saker och ting ytterligare.
För iPad: en gudagåva, speciellt här i Sverige. Speciellt om man varit van vid fördelarna med iOS 4 (mappar, multitasking etc) på telefonen och varit frustrerad över att det saknas på iPaden.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-22 23:46

Å, så väldigt trevligt. Och så väldigt fint. Det har kommit ett litet vitt paket med röda snören bredvid födelsedagar i iCal. Sånt gör mig så väldigt glad

Ursprungligen av Eva:

Å, så väldigt trevligt. Och så väldigt fint. Det har kommit ett litet vitt paket med röda snören bredvid födelsedagar i iCal. Sånt gör mig så väldigt glad

Smådetaljer är viktigare än vad man tror!:)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-22 23:53
Ursprungligen av Engalunda:

Smådetaljer är viktigare än vad man tror!:)

Ja, så är det för mig i alla fall. Men så konstigt - Ann fyller år i morgon i min iPhone men inte i min iPad

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-22 23:50
Ursprungligen av Eva:

Å, så väldigt trevligt. Och så väldigt fint. Det har kommit ett litet vitt paket med röda snören bredvid födelsedagar i iCal. Sånt gör mig så väldigt glad

hehehe ni ser va lite det behövs för lite sann glädje

Apple lyser verkligen upp november mörkret för många av oss.

Här behövs inga "elskåp" eva här räcker det med en liten uppdatering.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-22 23:54
Ursprungligen av CUBEIS:

hehehe ni ser va lite det behövs för lite sann glädje

Apple lyser verkligen upp november mörkret för många av oss.

Här behövs inga "elskåp" eva här räcker det med en liten uppdatering.

Precis, så är det

Uppdaterad iphone 4

- Alla låtar försvann
- Find my iphone finns inte på enheten
- Sms-signalerna går ej att provlyssna, vet ej om de funkar alls än

  • Oregistrerad
  • 2010-11-23 08:47

Kör en synk.

Ursprungligen av zingoalla:

Uppdaterad iphone 4

- Alla låtar försvann
- Find my iphone finns inte på enheten
- Sms-signalerna går ej att provlyssna, vet ej om de funkar alls än

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-23 12:58
Ursprungligen av zingoalla:

Uppdaterad iphone 4

- Alla låtar försvann
- Find my iphone finns inte på enheten
- Sms-signalerna går ej att provlyssna, vet ej om de funkar alls än

Nej alla låtar försvann inte. Synka bara.

Find my iPhone dyker inte upp av sig själv, se längre upp i tråden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-23 09:49

Några kända buggar än? Vis av erfarenheterna med 4.0 så väntar jag lite med att uppdatera på min iPod Touch G2 tills jag vet att det verkligen är säkert.

  • Medlem
  • Warszawa
  • 2010-11-23 10:55

Skulle inte någon vänlig själ kunna ta en skärmdump på hur AirPlay visas i iPod-läget? Är det något som endast är för de lyckliga med iPhone 4 kanske? Sitter med 3gs.

Ursprungligen av Amlux:

Skulle inte någon vänlig själ kunna ta en skärmdump på hur AirPlay visas i iPod-läget? Är det något som endast är för de lyckliga med iPhone 4 kanske? Sitter med 3gs.

Ja, iPhone 4, nyaste iPod touch samt iPad.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-11-23 12:55
Ursprungligen av Amlux:

Skulle inte någon vänlig själ kunna ta en skärmdump på hur AirPlay visas i iPod-läget? Är det något som endast är för de lyckliga med iPhone 4 kanske? Sitter med 3gs.

AirPlay fungerar finfint i flickvännens iPhone 3Gs (Samt min 4) från iPod till AirportExpress.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-23 11:15

Skrivarna som fungerar med Airprint:
iOS: AirPrint 101

Ursprungligen av acke:

Skrivarna som fungerar med Airprint:
iOS: AirPrint 101

Hmmm. Kort lista. Jag har givetvis en skrivare som inte är med - en Xerox WorkCentre 7328.

Hur hittar man AirPlay? Är det en app, eller en ikon någonstans inne i iPod-appen? Jag finner nada. Har iPhone 4 och ett gäng AirPort Express i huset...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-23 11:57
Ursprungligen av Mutant:

Hur hittar man AirPlay? Är det en app, eller en ikon någonstans inne i iPod-appen? Jag finner nada. Har iPhone 4 och ett gäng AirPort Express i huset...

Den ska vara till höger om >>-"knappen" .. Men du har kanske samma problem som jag, att du inte har någon!?

Ursprungligen av barvid:

Den ska vara till höger om >>-"knappen" .. Men du har kanske samma problem som jag, att du inte har någon!?

Aha, ja då finns det ingen sådan ikon. WTF?

Bevaka tråden