Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.2 är nu lanserat!

Tråden skapades och har fått 301 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-22 17:21
Ursprungligen av Eva:

Jag hoppas på att AirPrint kommer att fungera till min OKI-skrivare med den nya uppdateringen.

Det kommer den inte tyvärr. Som jag har förstått det är det ungefär 5(!) HP-skrivare som fungerar och ingenting annat i dagsläget.

Ursprungligen av acke:

Det kommer den inte tyvärr. Som jag har förstått det är det ungefär 5(!) HP-skrivare som fungerar och ingenting annat i dagsläget.

Kommer inte iPhonen/iPaden att kunna skriva ut med hjälp av en utdelad skrivare i alla fall?

Ursprungligen av acke:

Det kommer den inte tyvärr. Som jag har förstått det är det ungefär 5(!) HP-skrivare som fungerar och ingenting annat i dagsläget.

Här är en av flera lösningar på problemet: AirPrint on steroids: first look at Printopia, bringing shared printer support for iPad

Testade just med min gamla och usla HP B9180 och det funkade bra att skriva ut från paddan.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-11-22 17:48
Ursprungligen av acke:

Det kommer den inte tyvärr. Som jag har förstått det är det ungefär 5(!) HP-skrivare som fungerar och ingenting annat i dagsläget.

Ja... det där har man läst. Men jag blir lite fundersam när det saknas finstilt text om AirPrint som säger att man måste ha en AirPrint-kompatibel skrivare för att få det att fungera.

Apple - iOS 4.2 Software Update

Har de missat den finstilta texten eller var det bara i beta-stadiet man var tvungen att ha en viss skrivare? Att skrivaren måste vara kompatibel kan på sätt och vis vara förståeligt men finns drivrutinerna i datorn så borde det ändå inte krävas något speciellt kan man tycka. Om en timme och 12 minuter vet vi.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-22 18:04
Ursprungligen av acke:

Det kommer den inte tyvärr. Som jag har förstått det är det ungefär 5(!) HP-skrivare som fungerar och ingenting annat i dagsläget.

Hoppades att Apple lyckats ordna det till idag. Men nu spelar det faktiskt inte så stor roll längre, jag har hittat ett program som fixar det Printopia - Share Your Mac's Printers to iPhone and iPad - Print from iPhone - Ecamm Network Jag har hämtat demoversionen och testat. Fungerar alldeles strålande! (Förutom att man inte kan välja hur många sidor som ska skrivas ut, när jag skulle skriva ut denna sida så kom alla 8 sidor!)

Ursprungligen av Eva:

Hoppades att Apple lyckats ordna det till idag. Men nu spelar det faktiskt inte så stor roll längre, jag har hittat ett program som fixar det Printopia - Share Your Mac's Printers to iPhone and iPad - Print from iPhone - Ecamm Network Jag har hämtat demoversionen och testat. Fungerar alldeles strålande! (Förutom att man inte kan välja hur många sidor som ska skrivas ut, när jag skulle skriva ut denna sida så kom alla 8 sidor!)

Printopia är bra, men det går att lösa gratis också om man vill:
How to get AirPrint working on Mac OS 10.6.5 | 9 to 5 Mac How to get AirPrint working on Mac OS 10.6.5 | Apple Intelligence

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 16:17

Annars kommer Eva att köpa en ny skrivare tror jag

Yes!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-22 16:29
Ursprungligen av Yes:

Annars kommer Eva att köpa en ny skrivare tror jag

Yes!!

Haha, där har du faktiskt fel. Jag är nöjd med min skrivare och jag kan skriva ut via appen ePrint. Men det skulle vara mycket trevligare att kunna skriva ut via den "inbyggda" funktionen. Mycket trevligare.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 16:20

Om jag åker hem från jobbet redan nu, kommer uppdatering snabbare då? Nästan julaftonskänsla nu.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-22 16:31
Ursprungligen av -David-:

Om jag åker hem från jobbet redan nu, kommer uppdatering snabbare då? Nästan julaftonskänsla nu.

Ja, det tror jag! Far hem du så kommer säkert uppdateringen lite snabbare

Så länge det inte finns en bekräftad & fungerande Jailbreak till iOS 4.2 så stannar jag på 4.1 då det inte innehåller några "wow"-funktioner enligt mej. SMS signaler kan jag byta själv och vem bryr sej om 2 nya typsnitt i anteckningsblocket?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 16:29
Ursprungligen av robertkarlsen:

Så länge det inte finns en bekräftad & fungerande Jailbreak till iOS 4.2 så stannar jag på 4.1 då det inte innehåller några "wow"-funktioner enligt mej. SMS signaler kan jag byta själv och vem bryr sej om 2 nya typsnitt i anteckningsblocket?

Det är till iPad den gör skillnad. Det är där det är WOW för mig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-22 16:48
Ursprungligen av robertkarlsen:

Så länge det inte finns en bekräftad & fungerande Jailbreak till iOS 4.2 så stannar jag på 4.1 då det inte innehåller några "wow"-funktioner enligt mej. SMS signaler kan jag byta själv och vem bryr sej om 2 nya typsnitt i anteckningsblocket?

Ursprungligen av -David-:

Det är till iPad den gör skillnad. Det är där det är WOW för mig.

Jaså? Följande är alltså inte intressant för era iPhones :

Airplay?
Airprint? (för de som av någon märklig anledning inte lever i det papperslösa samhället)
Find my iPhone?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 17:09
Ursprungligen av zinned:

Jaså? Följande är alltså inte intressant för era iPhones :

Airplay?
Airprint? (för de som av någon märklig anledning inte lever i det papperslösa samhället)
Find my iPhone?

Klart det är intressant. Det är dock saker jag skulle kunna leva utan. Multitasking, mappar och trådad e-post är sådant jag måste ha till iPad.

Ursprungligen av robertkarlsen:

Så länge det inte finns en bekräftad & fungerande Jailbreak till iOS 4.2 så stannar jag på 4.1 då det inte innehåller några "wow"-funktioner enligt mej.

Gör så.

Ursprungligen av robertkarlsen:

Så länge det inte finns en bekräftad & fungerande Jailbreak till iOS 4.2 så stannar jag på 4.1 då det inte innehåller några "wow"-funktioner enligt mej. SMS signaler kan jag byta själv och vem bryr sej om 2 nya typsnitt i anteckningsblocket?

Om du tror att det är det största nyheterna med 4.2 har du missat en del.

I sann Gert Fylking-anda kan jag inte motstå frestelsen att utbrista ÄNTLIGEN!

Min iPad har längtat efter detta sedan dagen den lämnade produktionsbandet. Prisa Gudarna, här kommer iOS 4.2!

Citat:

You can now prevent the physical hardware volume buttons from affecting ringers and alerts, if you so choose.

Bästa som hänt iOS sedan jag skaffade min 3G.

Jag kör 4.2 GM i min iPhone 4 nu.. Hur gör jag kl.19 idag? iTunes säger att min är den senaste versionen.

Ursprungligen av Johan Kybjär:

Jag kör 4.2 GM i min iPhone 4 nu.. Hur gör jag kl.19 idag? iTunes säger att min är den senaste versionen.

iTunes kommer säkert hitta ny version åt dig, version 4.2.1, men om den inte gör det, kolla efter länk för att ladda ned filen manuellt.

Skriva ut känns som gårdagen, många gör det bara av vana, vad är det ni absolut måste skriva ut?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-11-22 17:51
Ursprungligen av Olav Rust:

Skriva ut känns som gårdagen, många gör det bara av vana, vad är det ni absolut måste skriva ut?

Jag äger ingen skrivare... men ändå. Cool feature juh!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-22 18:43
Ursprungligen av Olav Rust:

Skriva ut känns som gårdagen, många gör det bara av vana, vad är det ni absolut måste skriva ut?

Finns bara en kommentar på detta - WORD.

Äger man sedan även en iPhone/iPad så har man väl per definition förstått att man inte längre behöver skriva ut. Skriva ut är 1900-tal

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 17:50

Find my iPhone känns som det roliga i denna.

Man kan ju hoppas de lyckats fixa buggar som proximity sensorn.

puh. Nu har mina kollegor fått se vad som kan få mig att avvika tidigare än planerat från jobbet... Nu är både iPhone och iPad inkopplade och inväntar att klockan ska slå 19...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-22 18:22
Ursprungligen av sirsnurre:

Nu är både iPhone och iPad inkopplade och inväntar att klockan ska slå 19...

Man kan ju undra hur många som kan ladda ner samtidigt, var går gränsen tro?

Nära nu. Undra hur nära ett jailbreak är

Ursprungligen av PeeMaN:

Nära nu. Undra hur nära ett jailbreak är

Mycket!.. synd bara att klockan står still när man tittar på den:)

  • Medlem
  • 2010-11-22 18:57

iPhone och iPad inkopplade. 3 minuter kvar!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 18:59
Ursprungligen av Dalle:

iPhone och iPad inkopplade

Vilket är ett problem i sig. AirPrint i all ära, men när kommer AirSync?

Bevaka tråden