Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.2 är nu lanserat!

Tråden skapades och har fått 301 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2010-11-22 23:38

Inte jag heller. Men jag har i.o.f.s. inte varken Airport Express eller en Apple TV. Har du?

Ursprungligen av barvid:

är det bara jag som inte har airplay-ikonen på min iPhone 4?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-23 06:26
Ursprungligen av James Clerk Maxwell:

Inte jag heller. Men jag har i.o.f.s. inte varken Airport Express eller en Apple TV. Har du?

Jo, jag har en Airport Express som jag använder flitigt..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-11-22 22:18

Ny ikon för röstmemon i denna version.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-22 22:20
Ursprungligen av joakimo:

Ny ikon för röstmemon i denna version.

Jisses, den har man i princip bara startat en gång så den märkte man inte

Ursprungligen av barvid:

är det bara jag som inte har airplay-ikonen på min iPhone 4?

I vilket läge kan du inte se den?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-22 22:23
Ursprungligen av zinned:

I vilket läge kan du inte se den?

I alla lägen.. varken i iPod, eller i fotoalbumet för att kunna visa sina bilder!

jag har återställt och installerat 4.2 igen.. utan framgång. What to do?

Dessutom har jag inte Find my phone heller!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-22 22:41
Ursprungligen av barvid:

I alla lägen.. varken i iPod, eller i fotoalbumet för att kunna visa sina bilder!

jag har återställt och installerat 4.2 igen.. utan framgång. What to do?

Dessutom har jag inte Find my phone heller!

Kan du ta en screenshot och visa hur det ser ut när du spelar upp en låt i iPod-appen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-23 08:34
Ursprungligen av zinned:

Kan du ta en screenshot och visa hur det ser ut när du spelar upp en låt i iPod-appen?

Det ser ut precis som innan uppdateringen!

Senast redigerat 2010-11-23 09:26

Jag är glad att Apple fortfarande släpper uppdateringar som fungerar till min 2,5 år gamla iPhone :).

Ni andra med 3G har ni märkt några prestanda förbättringar/förluster?

Ursprungligen av barvid:

I alla lägen.. varken i iPod, eller i fotoalbumet för att kunna visa sina bilder!

jag har återställt och installerat 4.2 igen.. utan framgång. What to do?

Dessutom har jag inte Find my phone heller!

Samma här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-22 22:26

Ok, fick inte gratis Find my iPhone och inte nya meddelandesignaler...

Apple, jag kommer köpa en ny telefon när mitt abonnemang går ut, ni behöver inte försöka stöta bort min telefon (3GS).

Känner mig snuvad på konfekten. Finns ingen hårdvaruanledning till dessa beslut.

Ursprungligen av vajone:

Ok, fick inte gratis Find my iPhone och inte nya meddelandesignaler...

Apple, jag kommer köpa en ny telefon när mitt abonnemang går ut, ni behöver inte försöka stöta bort min telefon (3GS).

Känner mig snuvad på konfekten. Finns ingen hårdvaruanledning till dessa beslut.

Om du har en ipad eller touch 4:a kan du komma runt Find my iPhone:
How to Enable and Use Find My iPhone for Free on iPhone 3GS and Other Pre-2010 Devices

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 23:29
Ursprungligen av vajone:

Ok, fick inte gratis Find my iPhone och inte nya meddelandesignaler...

Apple, jag kommer köpa en ny telefon när mitt abonnemang går ut, ni behöver inte försöka stöta bort min telefon (3GS).

Känner mig snuvad på konfekten. Finns ingen hårdvaruanledning till dessa beslut.

* AirPlay (replacement of AirTunes, AirPlay will offer stream video, music, and photos over Wi-Fi) [56]
* AirPrint Wireless Printing with Print Center (select models)[56]
* Import .ics calendar files directly for events
* Improved Battery Performance
* Birthdays icon has been changed in calendar
* Text search on web pages
* 2 new fonts for Notes in Settings (Helvetica and Chalkboard)
* Safari 6533.18.5, WebKit 533.17.9
* Added support for Chinese URL over Safari
* Added an indicator in the App Store which shows if an App supports Game Center
* Support for CoreMIDI
* YouTube voting
* Minor improvements in UI graphics
* New Parental Controls for deleting Apps, changing mail accounts and location services[58]
* New wallpapers
* Additions to multitasking tray

* Volume controls
* AirPlay controls

* New Voice Memos icon
* Ability to initiate FaceTime calls from Voice Control
* Ringer & Alerts on/off switch (Settings > Sounds) for volume buttons
* Assign different text tone alerts to each contact
* Restores full Field Test Mode
*The fontsize of text in Calendar can now be changed in the Accessibility settings

+ buggfixar och säkerhetspatchar.

Har iphone 3gs. Den är snart 1 år. Denna fantastiska uppdatering gav mig möjligheten att söka i safari. Fantastiskt!

* AirPlay (replacement of AirTunes, AirPlay will offer stream video, music, and photos over Wi-Fi) [56]
Har ingen hårdvara
* AirPrint Wireless Printing with Print Center (select models)[56]
Fungerar inte med min skrivare
* Import .ics calendar files directly for events
Ointressant
* Improved Battery Performance
Tror inte att det innebär någon enorm ökning av prestanda.
* Birthdays icon has been changed in calendar
Wow! (ironi)
* Text search on web pages
Bra funktion
* 2 new fonts for Notes in Settings (Helvetica and Chalkboard)
Ointressant, använder inte notes
* Safari 6533.18.5, WebKit 533.17.9
Jaha?
* Added support for Chinese URL over Safari
ointressant
* Added an indicator in the App Store which shows if an App supports Game Center
ointressant
* Support for CoreMIDI
ointressant
* YouTube voting
mer än ointressant
* Minor improvements in UI graphics
???
* New Parental Controls for deleting Apps, changing mail accounts and location services[58]
ointressant
* New wallpapers
ointressant
* Additions to multitasking tray
* Volume controls
* AirPlay controls
ointressant
* New Voice Memos icon
mer än oitressant
* Ability to initiate FaceTime calls from Voice Control
funkar inte på 3gs
* Ringer & Alerts on/off switch (Settings > Sounds) for volume buttons
ointressant
* Assign different text tone alerts to each contact
fungerar inte på 3gs
* Restores full Field Test Mode
???
*The fontsize of text in Calendar can now be changed in the Accessibility settings
ointressant använder inte calendar

+ buggfixar och säkerhetspatchar.
Bra

Ursprungligen av kreaktiv:

Har iphone 3gs. Den är snart 1 år. Denna fantastiska uppdatering gav mig möjligheten att söka i safari. Fantastiskt!

Antecknat!

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-12-06 12:15

Vart vill du komma med detta egentligen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-06 12:26

Alltså ingen tvingar dig uppdatera. Jag älskar 4.2.1. Framför allt på iPaden!

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-12-06 12:30
Ursprungligen av 20hz:

Alltså ingen tvingar dig uppdatera. Jag älskar 4.2.1. Framför allt på iPaden!

Ja svenska tecken på tangentbordet va inte en sekund för sent (Skrivet från min iPad )

Det var ett jädra gnäll från alla med förra luren.

Några dåliga sms-signaler? Testat alla precis en gång. Använder ingen av dem.
Det var väl tråkigt att allt inte funkar på gamla modeller men att för den sakens skull gå i hat-tankar och låta som " Buhu jag tar nästan livet av mig..." är ju befängt.

Det är jobbigt att hela tiden läsa inlägg av folk som verkar lida av BiPolarPersonality.
Ena sekunden "Halleluja Beatles på iTunes, jag älskar Apple" och i nästa skall det hatas för att ngt släpp inte ger världsfred och gratis Jetpacks till alla.

Lite mer Hakuna Matata för fan!

Ursprungligen av Goflorp:

Det var ett jädra gnäll från alla med förra luren.

Några dåliga sms-signaler? Testat alla precis en gång. Använder ingen av dem.
Det var väl tråkigt att allt inte funkar på gamla modeller men att för den sakens skull gå i hat-tankar och låta som " Buhu jag tar nästan livet av mig..." är ju befängt.

Det är jobbigt att hela tiden läsa inlägg av folk som verkar lida av BiPolarPersonality.
Ena sekunden "Halleluja Beatles på iTunes, jag älskar Apple" och i nästa skall det hatas för att ngt släpp inte ger världsfred och gratis Jetpacks till alla.

Lite mer Hakuna Matata för fan!

hahaha.. Bra sagt Goflorp, kan bara hålla med.

Ursprungligen av Goflorp:

Det var ett jädra gnäll från alla med förra luren.

Några dåliga sms-signaler? Testat alla precis en gång. Använder ingen av dem.
Det var väl tråkigt att allt inte funkar på gamla modeller men att för den sakens skull gå i hat-tankar och låta som " Buhu jag tar nästan livet av mig..." är ju befängt.

Det är jobbigt att hela tiden läsa inlägg av folk som verkar lida av BiPolarPersonality.
Ena sekunden "Halleluja Beatles på iTunes, jag älskar Apple" och i nästa skall det hatas för att ngt släpp inte ger världsfred och gratis Jetpacks till alla.

Lite mer Hakuna Matata för fan!

Jag tycker nog det hatades ganska ordentligt när Beatles hamnade på iTunes, men jag är med på vad du menar och håller nog med dig ...även om jag tycker det är onödligt av Apple att inte skicka med SMS-signaler till 3G/3GS. Det skapar nog mer irritation än iPhone 4-köp.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-11-22 23:12

Är det bara jag som har problem med att uppdatera? Får ingen kontakt med Programuppdateringsservern...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-22 23:21
Ursprungligen av gneblon:

Är det bara jag som har problem med att uppdatera? Får ingen kontakt med Programuppdateringsservern...

Har problem här också. Varit uppe och vänt på 50% 2 gånger nu innan den avbryter. Innan den avbröt gick det extremt långsamt. Beräknad nedladdning 4 timmar!! och då sitter jag ändå på 100Mbit Fiber.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-11-22 23:24
Ursprungligen av Goflorp:

Det var ett jädra gnäll från alla med förra luren.

Några dåliga sms-signaler? Testat alla precis en gång. Använder ingen av dem.
Det var väl tråkigt att allt inte funkar på gamla modeller men att för den sakens skull gå i hat-tankar och låta som " Buhu jag tar nästan livet av mig..." är ju befängt.

Det är jobbigt att hela tiden läsa inlägg av folk som verkar lida av BiPolarPersonality.
Ena sekunden "Halleluja Beatles på iTunes, jag älskar Apple" och i nästa skall det hatas för att ngt släpp inte ger världsfred och gratis Jetpacks till alla.

Lite mer Hakuna Matata för fan!

Dummaste jag hört någonsin, dessutom ofantligt ogenomtänkt, det har inte så mycket med att göra att man vill ha dessa dåliga sms-signaler utan snarare att Apple selektivt begränsar en viss användargrupp utan någon vettig motivation, hårdvaran är mer än kapabel till att använda det extra lullullet som iP4 fick men Apple väljer ändå att begränsa 3Gs användare.

Tänk om, tänk rätt.

Dessutom snackar du precis som om hatare och älskare är samma identitet, vilket det givetvis inte är. Dessutom, du menar på fullt allvar att man MÅSTE älska precis varenda liten del av en produkt annars har man "BiPolarPersonality", mest korkade inlägget jag sett på bra länge.

Ursprungligen av x-per:

Dummaste jag hört någonsin, dessutom ofantligt ogenomtänkt, det har inte så mycket med att göra att man vill ha dessa dåliga sms-signaler utan snarare att Apple selektivt begränsar en viss användargrupp utan någon vettig motivation, hårdvaran är mer än kapabel till att använda det extra lullullet som iP4 fick men Apple väljer ändå att begränsa 3Gs användare.

Tänk om, tänk rätt.

Dessutom snackar du precis som om hatare och älskare är samma identitet, vilket det givetvis inte är. Dessutom, du menar på fullt allvar att man MÅSTE älska precis varenda liten del av en produkt annars har man "BiPolarPersonality", mest korkade inlägget jag sett på bra länge.

Om det var det dummaste du hört nånsin så lider du väl av samma åkomma.
Bristande förmåga att se några som helst nyanser...

Jag menar inte heller att man måste älska allt Apple gör, man kan ha BiPolarPersonality ändå

Jag vet inte vad Apple har för skäl, inte du heller, varför de gör som de gör.

Jag bara störde mig på de extrema reaktionerna - åt alla håll.

Att du försöker insuinera fram såväl i inledningen som avslutningen på ditt inlägg att jag skulle vara korkad är ju bara gulligt.

Ursprungligen av x-per:

dummaste jag hört någonsin, dessutom ofantligt ogenomtänkt, det har inte så mycket med att göra att man vill ha dessa dåliga sms-signaler utan snarare att apple selektivt begränsar en viss användargrupp utan någon vettig motivation, hårdvaran är mer än kapabel till att använda det extra lullullet som ip4 fick men apple väljer ändå att begränsa 3gs användare.

Tänk om, tänk rätt.

Dessutom snackar du precis som om hatare och älskare är samma identitet, vilket det givetvis inte är. Dessutom, du menar på fullt allvar att man måste älska precis varenda liten del av en produkt annars har man "bipolarpersonality", mest korkade inlägget jag sett på bra länge.

amen!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-23 07:25
Ursprungligen av x-per:

Dummaste jag hört någonsin, dessutom ofantligt ogenomtänkt, det har inte så mycket med att göra att man vill ha dessa dåliga sms-signaler utan snarare att Apple selektivt begränsar en viss användargrupp utan någon vettig motivation, hårdvaran är mer än kapabel till att använda det extra lullullet som iP4 fick men Apple väljer ändå att begränsa 3Gs användare.

Tänk om, tänk rätt.

Dessutom snackar du precis som om hatare och älskare är samma identitet, vilket det givetvis inte är. Dessutom, du menar på fullt allvar att man MÅSTE älska precis varenda liten del av en produkt annars har man "BiPolarPersonality", mest korkade inlägget jag sett på bra länge.

Hur många 1,5år gamla mobiler får över huvud taget en uppdatering?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-11-22 23:08

De där sms-signalerna kommer inte att göra någon lycklig ändå.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 23:12

Lite gnäll dårå. Uppdateringen tömde iTunes-bibblan på telefonen. Men det gör inte så mycket eftersom jag kan lägga tebax den.

Ursprungligen av Konrad:

Lite gnäll dårå. Uppdateringen tömde iTunes-bibblan på telefonen. Men det gör inte så mycket eftersom jag kan lägga tebax den.

Samma här. Men det var bara att göra en sync till så löste det sig.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 23:28
Ursprungligen av lilledanne:

Samma här. Men det var bara att göra en sync till så löste det sig.

Det märkliga var att den la tillbaka album som jag avmarkerade vid nya synkningen, som fanns där innan biblioteket blev tomt alltså. Plus dom nya dårå.

Bevaka tråden