Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.2 är nu lanserat!

Tråden skapades och har fått 301 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Att sms signaler inte kommer till 3GS är ju bara för att man skall höra oss som har nya iPhones

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-22 20:22

Självklart så är dom nya sms SIGNALERNA i html5 och tar alldeles för mycket kraft utav processorn. Suck vilket pajasföretag!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 20:38
Ursprungligen av atomlab:

Självklart så är dom nya sms SIGNALERNA i html5 och tar alldeles för mycket kraft utav processorn. Suck vilket pajasföretag!

Källa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-22 20:47
Ursprungligen av zappee:

Källa?

Det var osynlig ironi. Självklart så finns det ingen som helst prestanda förlust i att inte inkludera alla signaler i alla iOS. Det är enbart apple som är småaktiga.

Ursprungligen av atomlab:

Det var osynlig ironi. Självklart så finns det ingen som helst prestanda förlust i att inte inkludera alla signaler i alla iOS. Det är enbart apple som är småaktiga.

Kan vara så att Apple vill att man köper nya iPhone 4.

Facebook slutade fungera efter uppdatering på en iphone och en iPod touch. Kunde inte längre uppdatera något i Facebook. Ominstallation av Facebook appen löste biffen.

Fråga från en som får vänta att uppgradera min iPhone 4 tills i morgon. Är det bara med ipoden som jag kan skicka ljudet med airplay, eller kan jag skicka från spotify också?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 20:40

Håh håh ja ja. Vi 3GS:are fick ju iallafall 3 typsnitt att välja på i notes.

Ursprungligen av h_e:

Håh håh ja ja. Vi 3GS:are fick ju iallafall 3 typsnitt att välja på i notes.

Åja, äntligen ETT typsnitt

  • Medlem
  • Piteå
  • 2010-11-22 20:59
Ursprungligen av h_e:

Håh håh ja ja. Vi 3GS:are fick ju iallafall 3 typsnitt att välja på i notes.

Och att kunna söka i webbsidor i Safari!

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-11-22 20:41

Asså jag vill kunna ta min iPad och lägga mig i sängen och strömma mina filmer/tv serier i iTunes till min iPad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-22 20:43
Ursprungligen av Aldrin:

Asså jag vill kunna ta min iPad och lägga mig i sängen och strömma mina filmer/tv serier i iTunes till min iPad.

AirVideo?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-22 20:47

Fick heller inte några nya SMS signaler, verkar vara bara för iPhone 4, men det står inte att läsa någon stans på Apples hemsida.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-11-22 21:03

Lite antiklimax vart det allt när man sitter med en iPhone 3. Ett par typsnitt i anteckningar... Betydligt större antiklimax än Beatles på iTunes

  • Medlem
  • Piteå
  • 2010-11-22 21:04
Ursprungligen av gunek:

Lite antiklimax vart det allt när man sitter med en iPhone 3. Ett par typsnitt i anteckningar... Betydligt större antiklimax än Beatles på iTunes

Sant, fast inte ens med iPhone 4 är det en särskilt stor release. Den här är bara "stor" i mina ögon om man har iPad, eller vill satsa på AirPrint i framtiden, eller bor i USA och kör med Apple TV.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 21:28
Ursprungligen av gunek:

Lite antiklimax vart det allt när man sitter med en iPhone 3. Ett par typsnitt i anteckningar... Betydligt större antiklimax än Beatles på iTunes

Det är en .x uppdatering...

Dessutom är det mycket mer än nya typsnitt.

http://en.wikipedia.org/wiki/IOS_version_history#4.2

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-22 21:42
Ursprungligen av gunek:

Lite antiklimax vart det allt när man sitter med en iPhone 3. Ett par typsnitt i anteckningar... Betydligt större antiklimax än Beatles på iTunes

Allt är väl antiklimax med iP3G (kör själv med den) nu för tiden, jämfört med iP4. Uppdatering eller inte. Tacka vet jag 2.2, då var den snabb som blixten!

edit: antiklimax 2. Estetiskt fult att det nu står Sweden 3G istället för Telia 3G (som före uppdateringen).

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 21:48
Ursprungligen av ibish:

allt är väl antiklimax med iP3G (kör själv med den) nu för tiden, jämfört med iP4. Uppdatering eller inte. Tacka vet jag 2.2, då var den snabb som blixten!

Det ska vara förbättrat ytterligare nu.

Provade att streama från ex Spotify till min Apple TV (Gen2 som jag också uppdaterade nu i kväll) men inget händer!? när jag klickar på "Apple TV" i min iPhone 4 så händer inget, ljudet försvinner i min telefon men inget händer på min Apple TV?? har jag missat något?

Ursprungligen av gunek:

Lite antiklimax vart det allt när man sitter med en iPhone 3. Ett par typsnitt i anteckningar... Betydligt större antiklimax än Beatles på iTunes

Samma sak för 3GS. Är det så krävande att bara iPhone 4 klarar av de nya sms signalerna. Apple gör tydligen vad fan som helst för att man ska byta till en iPhone 4. Fanns en tid då man älskade Apple, men idag blir man bara irriterad på dem...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-22 21:14

Alltså, jag måste säga att jag blir lite förvirrad...

Jag har uppdaterat min iPhone 4 och den säger då att den har iOS version 4.2.1 (8C148). Jag uppdaterade även min ATV2 och den säger då att den har version 4.1.

Efter detta läser jag det här --> iOS Firmware

Där står det ju att 8C148 till iPhone 4 är version 4.2 och inte 4.2.1 samt att senaste versionen till ATV2 är 4.2.1 och inte 4.1 som jag har uppdaterat till. Någon här som kan förklara lite för mig?

Ursprungligen av zinned:

Alltså, jag måste säga att jag blir lite förvirrad...

Jag har uppdaterat min iPhone 4 och den säger då att den har iOS version 4.2.1 (8C148). Jag uppdaterade även min ATV2 och den säger då att den har version 4.1.

Efter detta läser jag det här --> iOS Firmware

Där står det ju att 8C148 till iPhone 4 är version 4.2 och inte 4.2.1 samt att senaste versionen till ATV2 är 4.2.1 och inte 4.1 som jag har uppdaterat till. Någon här som kan förklara lite för mig?

Från Macrumors ;

Update: A software update for the new Apple TV is also now available, with Apple's servers reporting that it is iOS 4.2. The Apple TV itself, however, reports the software version as "4.1".

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 21:49

En hel del säkerhetshål fixade också, About the security content of iOS 4.2

För er som inte kan "uppdatera" från GM till 4.2.1:

Kör en DFU och börja om från början.

Jag har haft 4.2.1 ett tag men kan inte uppddatera till 4.2. Jag får bara upp iPad-enheten kan inte återställas just nu eftersom iPad-programuppdateringsservern inte kunde nås..
Jag har försökt flera ggr men med samma meddelande. Har även provat på en annan dator.

Ursprungligen av westerlu77:

Jag har haft 4.2.1 ett tag men kan inte uppddatera till 4.2. Jag får bara upp iPad-enheten kan inte återställas just nu eftersom iPad-programuppdateringsservern inte kunde nås..
Jag har försökt flera ggr men med samma meddelande. Har även provat på en annan dator.

Du behöver inte uppdatera eftersom du har den senaste versionen installerad.

Ursprungligen av heiko:

Du behöver inte uppdatera eftersom du har den senaste versionen installerad.

Men du menar att det inte är nån skillnad på official och beta? Jag tänker att den nya skulle vara bättre.

Ursprungligen av westerlu77:

Men du menar att det inte är nån skillnad på official och beta? Jag tänker att den nya skulle vara bättre.

Den sista som kom nu i förra veckan var Golden master, så det är exakt samma.

Fast iPhone fick en något nyare.

Ursprungligen av westerlu77:

Men du menar att det inte är nån skillnad på official och beta? Jag tänker att den nya skulle vara bättre.

Ingen skillnad alls så det är bara att tuta och köra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-22 22:10

är det bara jag som inte har airplay-ikonen på min iPhone 4?

Bevaka tråden