Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 3.0 presenteras 17 mars!

Tråden skapades och har fått 552 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-01 16:08

Jag skulle gärna se att man skulle kunna gömma orginalprogram som man aldrig kommer att använda.

Ursprungligen av acke:

Jag skulle gärna se att man skulle kunna gömma orginalprogram som man aldrig kommer att använda.

Ja det vore ett bra tillägg, håller med.

För övrigt kan jag nämna att 3.0 beta 2 som kom i går kväll var en rätt rejäl förbättring. Stabiliteten är tillbaka och allt känns betydligt rappare. Och nu är jag såå sugen på att skolka från jobbet och sitta hemma och hacka ihop nåt kul peer-to-peer-program, eller använda notifierings-api:t som nu är inkopplat på riktigt.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-04-01 16:13
Ursprungligen av acke:

Jag skulle gärna se att man skulle kunna gömma orginalprogram som man aldrig kommer att använda.

mm det vore schysst.. har nog bara öppnat aktieappen en gång... (troligen av misstag)

Jag är fortfarande mest irriterad att de inte finns veckovy i kalendern, de är för mej helt sjukt, alla kalendrar har den vy i smartphones sen långt tillbaka... Hoppas verkligen att de kommer till sommaren.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-01 18:49

odis och westerlu77 > http://www.apple.com/feedback/iphone.html

Gör er röst hörd, antar att Per har sina egna bättre vägar för feedback.

Det där med veckonummer har jag gett upp. Har tjatat och feedbackat och skrivit till Apple flera gånger men det verkar vara lönlöst. Det är väl typ bara Sverige och Tyskland som använder veckonummer och det är för små fläckar på jorden för att Apple ska bemöda sig. Jag använder veckonummerkalendern man kan prenumerera på istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-01 21:19

Fast nu blandas väl veckovy och veckonummer ihop igen?

Ursprungligen av acke:

Fast nu blandas väl veckovy och veckonummer ihop igen?

Ooops! Jag rodnar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-04-02 11:13

Med TVersity på sin dator hemma har man tillgång till all möjlig radio och sitt eget musikbibliotek från sin iPhone. Det där med att synka över gigabyte av data via en sladd känns väl ändå rätt passé eller hur? Så länge man befinner sig inom 3g täckning kan man ju streama allt.

Så där har jag p3 och p1 också, som jag tycker är guld. Varje dag börjar förstås med morgonekot.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-02 15:36

Igen, sagt det förut men jag tror att eventets minst omtalade del är en av de viktigaste. Att man i och med 3.0 kan koppla in hårdvara i iPhone.

Ursprungligen av acke:

Igen, sagt det förut men jag tror att eventets minst omtalade del är en av de viktigaste. Att man i och med 3.0 kan koppla in hårdvara i iPhone.

Jag tror du har helt rätt, det här är killer things. Kunna koppla iPhonen till ett fordon för diagnostik eller till olika mätinstrument, eller för att programmera PLU:er etc, är hur stort som helst. iPhone kommer få helt nya användningsområden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-03 00:21

9to5mac visar upp bild på att det går och skicka video-MMS. http://www.9to5mac.com/video-sms

Tror någon undrade om det nämligen.

Jag tappade bort mig någonstans mellan radio och iTunes store vs. radio. Det jag är ute efter är: VIDEO-MMS. Finns möjligheten till film med andra ord? eller kommer finnas rättare sagt.

En tanke kring den kommande releasen av 3.0 som på många sätt är en fantastisk uppdatering från 2.0.

En fundering med tanke kring den kommande lanseringen av Palm´s nya mobil och dess möjlighet att kunna köra flera program samtidigt. Detta låter visserligen fantastiskt men om man förstår det rätt påverkar detta både prestanda som batteritid. Vilket självklart är logiskt. Det som skiljer Palm´s OS med iPhones är också att Palm kör ett webbaserat OS. (om jag förstått det rätt) Betyder inte det att programmen inte kommer vara lika kraftfulla? (obs detta är inte en kombat mellan Pre och iPhone)

Ok. När man kikar på Palm Pre´s filmer så ser det onekligen bra ut att kunna köra flera program samtidigt och självklart hoppas man på att iPhone om några år kommer lansera detta när det är redo. Men det jag idag skulle önska att Apple kunde göra är ett enklare sätt att vandra mellan program. Alltså programmen behöver inte vara igång samtidigt men det vore trevligt om man kunde på ett enkelt sätt öppna kalendern, snabbt gå till sms, gå till msn program, tillbaka till kalendern osv.

Idag tycker jag detta är onödigt jobbigt.

Den kunde spara de senast öppnade program, och man snabbt fick upp dessa vart man är var. Då skulle känslan vara densamma som om programmen låg i bakgrunden.

Sedan undrar jag om det finns en enkel api som gör att när man tex bokar biobiljett en viss dag så kan det programmet skicka den infon till kalendern, detta vore väldigt trevlig funktion.

Hej igen 99.se har inte varit inloggad på rett länge nu...men jag har sökt på forumet, men jag hittar inte presis det jag vill, jag undrar om man kan skicka tex: Musik med bluetooth i 3.0?

Det skulle jag inte tro att Apple tillåter.

okej...lite tråkigt, men finns det nån på forumet som har 3.0 i iphonen, och kan testa att skicka nånting mellan iphonen och en annan telefon? bara en fråga

Det är nog ingen funktion som är inbyggd i OS:et från början. Däremot har API:et för Bluetooth öppnats, som jag fattar det, så vilka funktioner som kommer i tredjepartsmjukvara kan man bara spekulera i. Att skyffla filer från iPoddelen via Bluetooth däremot kommer icke att hända.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-07 17:35

Macrumors.com har hitta intressanta saker i 3.0 betan.
http://www.macrumors.com/2009/04/07/iphone-video-recording-interface-digital-compass-voice-control-and-auto-focus-camera/

Auto-focus, voicecontrol, videorecording osv.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-08 00:14
Ursprungligen av acke:

Macrumors.com har hitta intressanta saker i 3.0 betan.
http://www.macrumors.com/2009/04/07/iphone-video-recording-interface-digital-compass-voice-control-and-auto-focus-camera/

Auto-focus, voicecontrol, videorecording osv.

Autofocus låter nästan för bra för att vara sant. Vill ha.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Autofocus låter nästan för bra för att vara sant. Vill ha.

Det lär väl bara gälla kommande iPhone-modeller, inte dagens.

Hm, kanske ska vänta ändå...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-07 19:24

Dagen OS 1.0 släpptes, släpptes iPhone gen1.
Dagen OS 2.0 släpptes, släpptes iPhone 3G.
Dagen OS 3.0 släpps, släpps iPhone gen3? (eller va man nu ska kalla den)

Ursprungligen av Luken:

Dagen OS 3.0 släpps, släpps iPhone gen3? (eller va man nu ska kalla den)

Ja det kan man kalla en lågoddsare. Det är så mycket hintar om ny modell gömt i OS 3.0 så den stora överraskningen blir om det INTE kommer en ny modell i samma släpp som OS:et. Man kan knappt bärga sig!

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-04-09 17:47

hur lång tid tog det för 3G att börja säljas i Sverige efter det att man hade släppt OS 2.0?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-09 19:49
Ursprungligen av thor:

hur lång tid tog det för 3G att börja säljas i Sverige efter det att man hade släppt OS 2.0?

Ja, presenterades den inte i början på juni och sen så var det säljstart 12 juli?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-09 18:17

Är det inte dags att stänga den här tråden eftersom det varit 17 Mars?
Kanske ska fortsätta i en ny tråd?

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Är det inte dags att stänga den här tråden eftersom det varit 17 Mars?
Kanske ska fortsätta i en ny tråd?

Du har en god poäng, jag har skapat Tråden om iPhone OS 3.0 för all fortsatt diskussion om iPhone OS 3.0 från och med nu och framåt.

Jag ogillar dock att låsa trådar i onödan, så jag lämnar denna öppen så länge ifall någon prompt vill diskutera något som bara rör denna tråd, och väntar med att låsa den.

Ursprungligen av Adrian B:

Du har en god poäng, jag har skapat Tråden om iPhone OS 3.0 för all fortsatt diskussion om iPhone OS 3.0 från och med nu och framåt.

Jag ogillar dock att låsa trådar i onödan, så jag lämnar denna öppen så länge ifall någon prompt vill diskutera något som bara rör denna tråd, och väntar med att låsa den.

Doh! jag som just skapade Spekulationer om nya iPhone (2009)

Bevaka tråden