Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklammusiktråden

Tråden skapades och har fått 563 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av marika:

Men oj... vart har alla tagit vägen? Förut kunde man snabbt som attan få hjälp här, men nu verkar det som om ingen är här och kollar, vart har ni tagit vägen gott folk? Jag som fortfarande undrar över Dressman-reklamen, och nu också är nyfiken på vilken låt det är som spelas i nya reklamen för Apoteket, den där de gör reklam för att man kan få medicinen hem i brevlådan.

Tack... //Marika

Håller med dig. Men på sommaren misstänker jag att de flesta av oss tillbringar mer tid framför grillen än TVn. Hur som helst!
Här kommer reklammusiken för Apoteket och Dressman.

Apoteket
Nerina Pallot - Mr King

Dressman (fanns flera, vet inte exakt vilken som spelas i senaste reklamen)
Spencer Davis Group - I'm A Man
Ugress - Shadows And Doubts
Johannes Brahms - Symphony No. 3 In F Major op.90: 3. Poco Allegretto
Ladytron - Destroy Everything You Touch
Bryan Ferry - Don't Stop the Dance

Musik från Training Day

Hej!
Det här är inte riktigt rätt ställe att fråga på men hittade inget bättre.

Jag undrar vad låten heter som spelas när Alonzo och den vita killen sätter sig i bilen efter att ha varit på baren. Alonzo knäpper på några knappar till bilens hydralik och bilen höjs upp och dom åker iväg.
Låten är lite "plingig" och rap/hiphop stil.

Tacksam för svar
/Anton

Ursprungligen av anton_m5:

Hej!
Det här är inte riktigt rätt ställe att fråga på men hittade inget bättre.

Jag undrar vad låten heter som spelas när Alonzo och den vita killen sätter sig i bilen efter att ha varit på baren. Alonzo knäpper på några knappar till bilens hydralik och bilen höjs upp och dom åker iväg. Låten är lite "plingig" och rap/hiphop stil.

Tacksam för svar
/Anton

Provlyssna på soundtracken från filmen så kanske du hittar låten
Länk för provlyssning.

  • Medlem
  • 2006-09-02 11:33

Postkodsmiljonären 26/8

Hej!
Satt och tittade på postkodsmilionären i lördags (26/8) och i programmet så var det ett inslag till förmån för cancersjuka tror jag.
Under det lilla inslaget så spelades en låt med en ukelele och en kvinna som "ummade". Vad heter den låten?
Tacksam för svar då jag snart går i bitar av att inte veta namnet.

vh

Fredrik

Har sökt runt men hittar inte låten till den nya reklamen för JC?

"hey i'm in the band"

Mvh stephan

Hellacopters.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-09-07 17:33

nån som vet vad låten i tv3:s reklam diamanten (pris för programledare) heter? den är bara instrumental under reklamen.. Känner igen den men kan inte greppa vad det är..

  • Oregistrerad
  • 2006-09-11 07:26

Tack Daniels; Ladytron och Nerina, stämmer finfint! =o)

Lättaste sättet i dehär lägena är väl att ringa till företaget i fråga och helt enkelt fråga dem? Vet de inte så vet de i alla fall vilken som är deras reklambyrå, och de vet ju vilken musik de använt...
Busenkelt - dessutom har man chansen att vara trevlig mot stackars receptionister och kundtjänst-människor som antagligen mest får skäll av sura gubbar på dagarna...

Ingen reklam men jag hoppas kunna få svar ändå.

Såg Kristallen på tv4 för någon dag sen och precis i början var det en låt där det låter som en ung pojke sjunger något i stil med "la doremi".
Väldigt högt och nästan utan musik.
Tror den har varit med i någon film men kan inte komma på vilken.
Någon som vet namnet på låten eller åtminståne filmen den varit med i?

hej någon som vet vad låten i reklamen med en liten elefant som sitter i en bil mellan två barn och blåser tuggummi heter? låtne går ungefär såhär; He he hey baby, you make me feel fine...

Hanna - Ring biltillverkaren i fråga...

Arlareklamen

Hej!

Ngn som känner igen låten till senaste Arlareklamen; "Orka vara du"? Hoppas ingen frågat tidigare!

någon som vet vad apotekets reklam (dimpedampedompedimp) är för någon? den är ju sötast

Honing - Pröva att ringa hit...

Presschef Apoteket
08-466 10 58
070-359 10 58

  • Medlem
  • 2006-10-28 13:18

ingen som hittar?

Ja kan inte förstå at de inte e någon som hittar apotekets reklam?
Jag har hört att sångaren kan vara Nerina Pallot. men ja har börjat undra om de verkligen kanvara det?

Ursprungligen av shubi:

Ja kan inte förstå at de inte e någon som hittar apotekets reklam?
Jag har hört att sångaren kan vara Nerina Pallot. men ja har börjat undra om de verkligen kanvara det?

Apoteket har flera reklamfilmer, vilken av dem menar du?

Sök på "apoteket" i denna tråden, så hittar du låten med Nerina Pallot.
En annan låt som spelas i en av reklamfilmera är Grethe Agatz - Ekkoleg (Barn som sprider förkylning på dagis.)

  • Oregistrerad
  • 2006-11-12 15:41

Vilken låt?

Hej kanske lite fel forum, men jag håller på o sätta ihop en partyskiva till en kompis och hon vill eha en låt som jag hört men inte vet titel och artist på. Den lite halvt fjantiga texten går: "do you wanna fuck, yes I wanna do, I wanna lay my dick in you" eller ngt sådant. Lite pinsamt, japp, men hursomhelst...någon som vet?:p

Senaste Citroën (stavning?...) reklamen, den där en stor bil-robot-transformet åker skridskor, det är nån typ snäll-synth i bakgrunden...

Nån som vet?

//A

arla musiken heter forsman&bodenfors arlaenergi-this feeling

/khavos to all my people

Ursprungligen av Atte:

Senaste Citroën (stavning?...) reklamen, den där en stor bil-robot-transformet åker skridskor, det är nån typ snäll-synth i bakgrunden...

Nån som vet?

//A

Här får du nästan allt serverat!
Senaste Citroënreklamen

Ursprungligen av äpplet:

Hej kanske lite fel forum, men jag håller på o sätta ihop en partyskiva till en kompis och hon vill eha en låt som jag hört men inte vet titel och artist på. Den lite halvt fjantiga texten går: "do you wanna fuck, yes I wanna do, I wanna lay my dick in you" eller ngt sådant. Lite pinsamt, japp, men hursomhelst...någon som vet?:p

Do you wanna' fuck med Byz

är det nån som vet vad låten heter i xbox reklamen med en superman typ som springer runt sen kommer det en stor spindel tror jag det var var länge sen jag såg den
tack på förhand

Ursprungligen av stephan__4:

är det nån som vet vad låten heter i xbox reklamen med en superman typ som springer runt sen kommer det en stor spindel tror jag det var var länge sen jag såg den
tack på förhand

Gary Jules - Mad World

Tack det var precis den jag letade efter!

TV4s nya program "I en annan del av Köping" har en mycket bra reklam låt.

"...make your own kind of music..."

Tack för hjälpen!

Ursprungligen av minipod:

TV4s nya program "I en annan del av Köping" har en mycket bra reklam låt.
"...make your own kind of music..."
Tack för hjälpen!

Nu är jag här och härjar igen!
Reklamslingan till "I en annan del av Köping" Mama Cass - Make Your Own Kind of Music

  • Medlem
  • Nykvarn
  • 2007-02-02 19:01

Vad heter låten som är med Citroen C4 reklamen?

Ursprungligen av zlop:

Vad heter låten som är med Citroen C4 reklamen?

Kan det vara The Egg - Walking Away (Tocadisco Remix)
Se reklamfilmen här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-05 20:00

vet nån vad låten i den senaste trereklamen är för nått? asså den när de msn:ar

Bevaka tråden