Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om Notiscenter

Tråden skapades och har fått 132 svar. Det senaste inlägget skrevs .

zappee, notiserna visar vädret... so your point is?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-05 20:09
Ursprungligen av CyberPet:

zappee, notiserna visar vädret... so your point is?

Att de kommer från Weather.com så det är nog snabbast att vända sig dit.

Zappee, och det står ett Yahoo Y - och det var dit man kom när man klickade på info om appen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-02-29 11:14

Är detta nåt nytt?
Råkade av 'misstag' svepa på ikonen på ett missat SMS och vips var jag inne för att svara på det. Verkar fungera på SMS (svara), mail (läs), kanske fler?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-29 12:36
Ursprungligen av reboot81:

Är detta nåt nytt?
Råkade av 'misstag' svepa på ikonen på ett missat SMS och vips var jag inne för att svara på det. Verkar fungera på SMS (svara), mail (läs), kanske fler?

Det är en helt suverän funktion, framförallt om man missat ett samtal och vill ringa upp, bara att dra på ikonen och iPhone ringer upp direkt.

Ursprungligen av stile:

Det är en helt suverän funktion, framförallt om man missat ett samtal och vill ringa upp, bara att dra på ikonen och iPhone ringer upp direkt.

Fast inte om man har låskod väl?

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Fast inte om man har låskod väl?

Jodå!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-02-29 19:38
Ursprungligen av Pain Reaper:

Jodå!

Vilket inte är så bra kanske...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-29 19:45
Ursprungligen av zappee:

Vilket inte är så bra kanske...

Jag tycker det är en suverän funktion. Men om man inte vill ha det p.g.a t.ex att någon skulle kunna missbruka det kan man stänga av att missade telesamtal ska visas vid låst skärm.

Ursprungligen av stile:

Jag tycker det är en suverän funktion. Men om man inte vill ha det p.g.a t.ex att någon skulle kunna missbruka det kan man stänga av att missade telesamtal ska visas vid låst skärm.

Men det är ju lite surt att behöva välja.. Man borde kunna välja att även de missade samtalen skall omfattas av låskoden om man har en.

Det är nytt i och med iOS 5, ja. Fungerar på en mängd saker - SMS, e-post, missade samtal etc. Se här:

Apple - iOS 5 - See new features included in iOS 5.

... och välj Lock Screen.

News i notiscenter

Sedan iOS 10 finns News med bland notiserna, jag tycker att detta är kanon, men har en nöt jag inte lyckats knäcka: HUR ställer jag in vilka nyheter som skall visas?

I dagsläget kommer lite varierande nyheter från våra största tidningar, jag skulle vilja justera vilka nyheter som skall prioriteras, någon som vet hur man gör det?

  • Avstängd
  • 2016-10-12 09:28
Ursprungligen av Rocklets:

Sedan iOS 10 finns News med bland notiserna, jag tycker att detta är kanon, men har en nöt jag inte lyckats knäcka: HUR ställer jag in vilka nyheter som skall visas?

I dagsläget kommer lite varierande nyheter från våra största tidningar, jag skulle vilja justera vilka nyheter som skall prioriteras, någon som vet hur man gör det?

Du kan inte styra det utan den sköts automatiskt.

Bevaka tråden