Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om Notiscenter

Tråden skapades och har fått 132 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av theplague:

Därför att man ibland inte vill ha några notiser alls. Dels pga att man inte vill bli störd, men ibland för att spara batteri(notiser drar rätt bra med batteri).

Om du vill vara ifred och spara batteri är det väl bara att stänga av mobildata? Då är du isolerad från omvärlden utom för samtal och sms.

Ursprungligen av pmarriott:

Om du vill vara ifred och spara batteri är det väl bara att stänga av mobildata? Då är du isolerad från omvärlden utom för samtal och sms.

Absolut, det kan jag göra när jag vill stänga av all data, men nu vill jag bara stänga av Notiser. Innan har det funnits en switch för just detta, tycker den borde vara kvar.

Ursprungligen av theplague:

Därför att man ibland inte vill ha några notiser alls. Dels pga att man inte vill bli störd, men ibland för att spara batteri(notiser drar rätt bra med batteri).

Då missförstod jag dig, jag trodde att du menade att slå av själv notiscenter men du vill slå av alla notifieringar

Ursprungligen av BlackSmp:

Då missförstod jag dig, jag trodde att du menade att slå av själv notiscenter men du vill slå av alla notifieringar

Ja precis, slå av alla notifieringar. Men ändå kunna använda mobildata, ta emot epost etc.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-25 18:08
Ursprungligen av theplague:

Därför att man ibland inte vill ha några notiser alls. Dels pga att man inte vill bli störd, men ibland för att spara batteri(notiser drar rätt bra med batteri).

Gör de?

Det är min erfarenhet. Att jag sparar batteri när jag slagit av det. Det har väl att göra med att man finnas tillgänglig för Notisservern, samt att det sedan handlar om mobildata skickas fram och tillbaka vid varje notis.

Ursprungligen av sh0an:

Hej,

Antar min fråga hör hit.
Jag gillar notiserna och hur de har löst detta - men jag kunde inte bry mig mindre om när någon fyller år och så vidare (Vilket förövrigt syns i kalenderns notiser - när man drar ner notisfönstret)

Detta är något kopplat till min kalender, antar jag. Men jag verkar inte kunna få bort dem. Jag har det inte aktiverat på min dator och de visas inte i gmailen. Antar att den kör de saker som finns i apples egna kalender <- där jag inte heller valt att ha födelsedagar ifyllda. Trots detta syns de under notiser. Någon som vet hur jag blir av med denna information??

Detta styrs av Kontakterna (om det syns som ett litet paket i Kalendern i stället för en färgad prick) och du får ta bort födelsedagen i dina kontakter eller välja att de inte ska synas i Kalendern (minns inte hur men jag får alltid valet, förut i alla fall, att lägga till födelsedagen i Kalendern..

Hmm.. fick svar från Yahoo, om att jag skulle skicka skärmdumpar, och det gjorde jag. Sedan dess, inte ett ord.

Erm, nån mer än jag som tycker det är irriterande att Spammail också visas i Notiscenter? För visst kan man inte välja bort det?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-31 11:57
Ursprungligen av theplague:

Erm, nån mer än jag som tycker det är irriterande att Spammail också visas i Notiscenter? För visst kan man inte välja bort det?

Jag ser inget spam i notiserna. Använder Gmail.

Jag kör också gmail, men då undrar jag:
1. Har du Gmail inställt som Exchange ActiveSync på iPhonen(för Push)?
2. Har du Spammappen förbockad för Push eller inte?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-31 12:32
Ursprungligen av theplague:

Jag kör också gmail, men då undrar jag:
1. Har du Gmail inställt som Exchange ActiveSync på iPhonen(för Push)?
2. Har du Spammappen förbockad för Push eller inte?

Jag är nog ganska säker på att det inte är inställt som Exchange. Hur jag kollar om spammappen är inställd för push eller ej vet jag inte. Men att spam dyker upp i notiserna borde inte vara normalt.

Ursprungligen av joakimo:

Jag är nog ganska säker på att det inte är inställt som Exchange. Hur jag kollar om spammappen är inställd för push eller ej vet jag inte. Men att spam dyker upp i notiserna borde inte vara normalt.

Om den inte är inställd som Exchange har du inte Push för gmail. Men det kollar man under resp kontos inställningar i just Inställningar.
Har nu själv stängt av Push för Spam där så får jag se om det blir nån skillnad.

Fråga om ljud: Är det möjligt att ändra notifieringsljud för individuella appar? Som det är idag är det samma ljud för ex.vis SMS som Wordfeud (och säkert andra). Det hade varit skönt att ha olika ljud för olika appar så man kan skilja ut framförallt SMS från annat.

Ursprungligen av sickan_25:

Fråga om ljud: Är det möjligt att ändra notifieringsljud för individuella appar? Som det är idag är det samma ljud för ex.vis SMS som Wordfeud (och säkert andra). Det hade varit skönt att ha olika ljud för olika appar så man kan skilja ut framförallt SMS från annat.

Under Settings / Sounds kan du ställa in ljud för bl.a. SMS.
Se där vilka ljud du kan ändra, finns det inte där så går det inte att ändra.

Senast redigerat 2011-10-31 16:18
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-31 16:01
Ursprungligen av sickan_25:

Fråga om ljud: Är det möjligt att ändra notifieringsljud för individuella appar? Som det är idag är det samma ljud för ex.vis SMS som Wordfeud (och säkert andra). Det hade varit skönt att ha olika ljud för olika appar så man kan skilja ut framförallt SMS från annat.

Det blev jag varse om för ett tag sedan, att det inte går. Det är inte en iOS-dependancy utan ett sådant, eller flera sådana, ljud måste utvecklaren av den aktuella appen själv bygga in. Då kan man ju tycka att Apple, som mig veterligen ägare av den numera officiella Twitter-appen, skulle ha några inbyggda redan men icke.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-31 16:16
Ursprungligen av zinned:

Det blev jag varse om för ett tag sedan, att det inte går. Det är inte en iOS-dependancy utan ett sådant, eller flera sådana, ljud måste utvecklaren av den aktuella appen själv bygga in. Då kan man ju tycka att Apple, som mig veterligen ägare av den numera officiella Twitter-appen, skulle ha några inbyggda redan men icke.

Fast för just Twitter-appen kan du väl ändra ljudet?

Ursprungligen av zappee:

Fast för just Twitter-appen kan du väl ändra ljudet?

Ja det kan man, finns ju under Sounds.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-31 16:30
Ursprungligen av keptang:

Ja det kan man, finns ju under Sounds.

Det jag menade

Ursprungligen av zappee:

Det jag menade

Absolut, bekräftade det bara, och du skrev det som en fråga.

Ursprungligen av zinned:

Det blev jag varse om för ett tag sedan, att det inte går. Det är inte en iOS-dependancy utan ett sådant, eller flera sådana, ljud måste utvecklaren av den aktuella appen själv bygga in. Då kan man ju tycka att Apple, som mig veterligen ägare av den numera officiella Twitter-appen, skulle ha några inbyggda redan men icke.

Tack för svaret, även om det var lite nedslående. Ju fler saker som kan pushas till telefonen desto bättre, men det hade varit önskvärt att inte få SMS-ljudet på allihop. Vi får väl vänta och se om det löser sig i någon uppdatering.

Ursprungligen av zinned:

Då kan man ju tycka att Apple, som mig veterligen ägare av den numera officiella Twitter-appen, skulle ha några inbyggda redan men icke.

Apple äger inte den officiella Twitterappen - det gör ju Twitter. Eller hur menar du?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-01 09:08
Ursprungligen av Capeman:

Apple äger inte den officiella Twitterappen - det gör ju Twitter. Eller hur menar du?

Njae...? Apple köpte väl upp den, det är jag säker på att jag läste för länge sedan. Har jag verkligen fått det om bakfoten?

Ursprungligen av zinned:

Njae...? Apple köpte väl upp den, det är jag säker på att jag läste för länge sedan. Har jag verkligen fått det om bakfoten?

Nej det har de inte gjort.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-01 09:21

Ok, fel av mig då.

Apple har väl gått ihop med twitter om denna funktionalitet men så mycket mer än så sträcker sig vad jag vet ute samarbetet..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-01 15:06
Ursprungligen av Pain Reaper:

Apple har väl gått ihop med twitter om denna funktionalitet men så mycket mer än så sträcker sig vad jag vet ute samarbetet..

Vi talar inte om integreringen av Twitter i iOS 5 här utan om appen Twitter.

Som sagt ovan, det enda Apple har med Twitter att göra är integreringen i iOS 5. Appen är fortfarande Twitters.

Fick ännu ett svar från Yahoo om vädret. Verkar rätt kört, men jag har skickat ett klagomål även via länken jag fick (uppmanar även andra utan lokalt väder att göra samma sak).

Citat:

Hello Petra,

Thank you for contacting Yahoo! Mail Customer Care.

From what I understand, you are not able to get results for your home
town Piteå using the Yahoo! Weather app on your iPhone. I am very sorry
you have experienced this inconvenience, and I will be glad to address
this issue for you.

I am very sorry, but it appears I am unable to assist you with this
issue. The results returned from the Yahoo! Mobile Weather app and
service are provided by the website weather.com. I just looked on that
site, and while I was able to find results for Stockholm and Luleå, I
was not able to locate results for Piteå. Nor was I able to get results
for Bergsviken or Öjebyn. The reason why you are not able to get results
on the app is do to the lack of information on weather.com, not because
of an issue with the app itself.

For further help, or to let them know that your area is not represented
with weather information, please contact weather.com. You can find more
information at:

Feedback and Helpdesk

I am very sorry I wasn't able to assist you further with this issue, but
if you have any other questions or concerns about Yahoo! Mail, please do
not hesitate to contact us again. Have a wonderful day!

Thank you again for contacting Yahoo! Mail Customer Care.

Regards,

Darcy

Yahoo! Mail Customer Care

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-02 22:09
Ursprungligen av CyberPet:

Fick ännu ett svar från Yahoo om vädret. Verkar rätt kört, men jag har skickat ett klagomål även via länken jag fick (uppmanar även andra utan lokalt väder att göra samma sak).

Inte för att vara sån men http://www.99.se/iphone/290352-traden-om-notiscenter.html#post2028126

Bevaka tråden