Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 519 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Torkel:

Nu så…

TNT försökte leverera vid dörren i fredags…men misslyckades (förstås) då de ju inte hade portkoden…

Fick meddelande att de försökt…samt att paketet var på väg till deras omlastningscentral…för vidare förvaring under helgen!

Kastade mig på telefon (min gamla 3G) för att om möjligt möta upp TNT-bilen någonstans här i förorten…men ack nej, så enkelt är det inte…"av säkerhetsskäl" enligt dem…

Suck…!!

Kom överens om att istället hämta ut den på deras "utlämningsställe" här i Stockholm (Mailboxes.etc på Birger Jarlsgatan) under måndagen.

Nu så…nu ligger den här hemma och blänker!!

-"What is the weather in Stockholm, Sweden"

Då tog jag emot den i fredags på returavdelningen
Det är helt galet många som inte är hemma i väntan på sin nya 4s >_<

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-08 12:07
Ursprungligen av Pain Reaper:

Då tog jag emot den i fredags på returavdelningen
Det är helt galet många som inte är hemma i väntan på sin nya 4s >_<

Jag tycker det är helt galet av distributionsfirmorna att räkna med att folk ska sitta hemma hela dagen och vänta på sitt paket, när man inte ens kan säga om det blir på fm eller em!

Ursprungligen av kenjon:

Jag tycker det är helt galet av distributionsfirmorna att räkna med att folk ska sitta hemma hela dagen och vänta på sitt paket, när man inte ens kan säga om det blir på fm eller em!

Det är sant! Borde ju dock finnas information hos ÅF vid vilken tid ungefär det blir leverans (fm/em beror ju helt på distrikt).. Det är helt klart en brist i systemet..

  • Medlem
  • 2011-11-07 23:53

Hehe, myspys...

Snackade med Telenors kundtjänst idag angående leveransstaus på iPhone 4s Vit 32GB.

Hade man beställt innan den 26e okt så var luren skickad.
Senare beställningar skulle ta ca 3 veckor att levereas.

Jag beställde tidigt på morgonen den 27e. Jippie....

Ursprungligen av maagnusj:

Snackade med Telenors kundtjänst idag angående leveransstaus på iPhone 4s Vit 32GB.

Hade man beställt innan den 26e okt så var luren skickad.
Senare beställningar skulle ta ca 3 veckor att levereas.

Jag beställde tidigt på morgonen den 27e. Jippie....

Du har i alla fall ett hum då, jag beställde på eftermiddagen den 23:e från Tre's hemsida (Vit 64 GB) och de vet ingenting om när nästa vända skickas it eller ens när de får nästa batch från Apple.. De säger att det kan ta allt från mindre än en vecka till 4 veckor.. Snacka om att fumla runt i mörkret xP

Ursprungligen av Pain Reaper:

Du har i alla fall ett hum då, jag beställde på eftermiddagen den 23:e från Tre's hemsida (Vit 64 GB) och de vet ingenting om när nästa vända skickas it eller ens när de får nästa batch från Apple.. De säger att det kan ta allt från mindre än en vecka till 4 veckor.. Snacka om att fumla runt i mörkret xP

O andra sidan så sa Telenor ca 2 veckors leveranstid förra gången jag snackade med dem.
Jag litar inte direkt på deras tidsestimat...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-08 15:44

Jag har aldrig förstått de som beställer sin telefon via nätet och sedan givetvis tvingas vänta på den. Varför inte köpa den direkt i butik? Jag kan förstå om man bor ute på vischan men som du Pain Reaper, nog borde du väl istället enkelt få tag i en i sthlm?

Inget illa menat, jag bara undrar.

Ursprungligen av zinned:

Jag har aldrig förstått de som beställer sin telefon via nätet och sedan givetvis tvingas vänta på den. Varför inte köpa den direkt i butik? Jag kan förstå om man bor ute på vischan men som du Pain Reaper, nog borde du väl istället enkelt få tag i en i sthlm?

Inget illa menat, jag bara undrar.

Jag tror att dina meningsmotståndare tänkte ungefär "Varför stå i kö utanför en butik när jag kan få den hemskickad och få den före dem som köar?".

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-08 16:26
Ursprungligen av pmarriott:

Jag tror att dina meningsmotståndare tänkte ungefär "Varför stå i kö utanför en butik när jag kan få den hemskickad och få den före dem som köar?".

Det är här jag menar att man behöver ju INTE köa. Det är ju bara att gå in och köpa. Det har jag alltid gjort och kan inte förstå varför man ska beställa via nätet och sedan sitta och slita sig i håret för att den givetvis tar en evinnerlig tid på sig att bli levererad

Ursprungligen av zinned:

Jag har aldrig förstått de som beställer sin telefon via nätet och sedan givetvis tvingas vänta på den. Varför inte köpa den direkt i butik? Jag kan förstå om man bor ute på vischan men som du Pain Reaper, nog borde du väl istället enkelt få tag i en i sthlm?

Inget illa menat, jag bara undrar.

Förstår vad du menar.
Jag tyckte mest det var bekvämt att beställa en när jag satt med datorn i famnen på lördagskvällen och tänkte att den kommer när den kommer.. Det är mest med glimten i ögat och ironi jag "klagar och gnäller" över väntetiden.. Jag har 3-butiker överallt här så det hade bara varit att knata in som du säger men egentligen är det inte så bråttom att få den..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-08 16:59

Jag förstår dig då, absolut. Dock syftade jag inte direkt på dig utan talade i mer generella termer, man ser ju de som är helt vansinniga på att de aldrig får sin lur och skriker både hit o dit. Då tänker man ju "Ge då fan i att beställa på nätet där alla vet att det blir väntetider och köp den direkt i butik istället...fubbick."

Exakt:)

Det var så som jag tänkte. Det blir ingen prisskillnad, jag kunde välja att betala hela telefonen direkt istället för 200:- extra i månaden (jag föredrar direktbetalning, det känns så surt att betala det sista året när jag ändå vill ha en ny) och jag får den direkt

Och detta år så räknade jag med att det inte skulle vara några större problem att få tag på en eftersom alla andra ändå förhandsbeställde;)

Citerar mig själv från fb angående min beställda iPhone 4s.

Som en örfil tar jag emot den ena chauffören efter den andra med returer idag och får över 100 paket med iPhone 4s när jag väntar på att Tre ska skicka min >_<

Trodde inte jag skulle bry mig om jag får vänta på den men fasen vad det börjar klia i nördfingrarna -_-

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-09 06:02

Nu ska äntligen min vita 32 Gb vara på väg från Tele2. Blir till att hålla tummarna för att den fungerar med tanke på de oroande rapporterna här på forumet.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-09 08:37
Ursprungligen av ezzin:

Nu ska äntligen min vita 32 Gb vara på väg från Tele2. Blir till att hålla tummarna för att den fungerar med tanke på de oroande rapporterna här på forumet.

Överdrivet, de flesta fungerar utmärkt.

Ursprungligen av zappee:

Överdrivet, de flesta fungerar utmärkt.

Exakt. Med 1 promille felaktiga telefoner blir det 1 000 missnöjda kunder på en miljon. Med tanke på alla miljoner 4S som har levererats nu så blir det en och annan surpuppa där ute. Nu är 1 promille taget ur luften. Hos oss med våra produkter har vi som mål att antalet maskiner som går sönder under garantitiden helst ska vara under 3%. Antar att den siffran är långt lägre på iPhone.

Jag hade gärna köpt i butik för att slippa vänta, men Tre ville tydligen ha kvar mig som kund då jag fick något de kallade "trogen kund" -erbjudande.

Jag har kört deras flat rate abb sedan det kom, då kostade det 599/mån vilket sedemera höjdes till 699/mån. I detta ingår (om jag inte minns fel):

3000 sms/mms till valfritt nät
3000 min samtal till valfritt nät
10Gb data

Om jag hade förlängt i 24 mån hade jag fått en 64gb och betalat 699/mån där ovanstående ingått.

Jag nappade istället på "trogen kund" erbjudandet vilket innebär att mitt nuvarande abb förlängs 24mån jag får en 32gb för 599/mån där föjlande ingår:

3000 sms/mms Till tre-nätet
3000 sms/mms till telia
3000 sms/mms telenor+övriga nät

3000 samtalsminuter till fasta nätet
3000 samtalsminuter till telia mobil
3000 samtalsminuter till tre
3000 samtalsminuter till telenor + övriga nät

10gb data

USB dongle med deras snabbaste mobila bredband.

Allt detta för 100kr mindre/mån än jag betalar idag, någon mer som nappat på detta?

Jag får snällt vänta på att telefonen kommer...

Senast redigerat 2011-11-09 11:08
Ursprungligen av 24-seven:

Jag hade gärna köpt i butik för att slippa vänta, men Tre ville tydligen ha kvar mig som kund då jag fick något de kallade "trogen kund" -erbjudande.

Jag har kört deras flat rate abb sedan det kom, då kostade det 599/mån vilket sedemera höjdes till 699/mån. I detta ingår (om jag inte minns fel):

3000 sms/mms till valfritt nät
3000 min samtal till valfritt nät
10Gb data

Om jag hade förlängt i 24 mån hade jag fått en 64gb och betalat 699/mån där ovanstående ingått.

Jag nappade istället på "trogen kund" erbjudandet vilket innebär att mitt nuvarande abb förlängs 24mån jag får en 32gb för 599/mån där föjlande ingår:

3000 sms/mms Till tre-nätet
3000 sms/mms till telia
3000 sms/mms telenor+övriga nät

3000 samtalsminuter till fasta nätet
3000 samtalsminuter till telia mobil
3000 samtalsminuter till tre
3000 samtalsminuter till telenor + övriga nät

10gb data

USB dongle med deras snabbaste mobila bredband.

Allt detta för 100kr mindre/mån än jag betalar idag, någon mer som nappat på detta?

Jag får snällt vänta på att telefonen kommer...

Minus dongeln du fick så får jag allt det där till min 64GB för 499/mån.. Jag är dessutom ny kund iom iPhone 4s..

Tillägg:

Jag beställde tisdagen efter lansering, säljaren uppgav då 1-2 veckors leveranstid, vilket tre även skriver på sin hemsida gällande svart 32gb beställd innan 27:e okt. Då det nu har gått drygt 2 veckor utan att jag hört något, ringde jag idag 3:s kundservice där de nu säger att det är MINST 4 veckors leverans, WTF!!!

Ursprungligen av 24-seven:

Tillägg:

Jag beställde tisdagen efter lansering, säljaren uppgav då 1-2 veckors leveranstid, vilket tre även skriver på sin hemsida gällande svart 32gb beställd innan 27:e okt. Då det nu har gått drygt 2 veckor utan att jag hört något, ringde jag idag 3:s kundservice där de nu säger att det är MINST 4 veckors leverans, WTF!!!

Huua ! Då går det till och med snabbare på Apple Store.......;)

Ursprungligen av 24-seven:

Tillägg:

Jag beställde tisdagen efter lansering, säljaren uppgav då 1-2 veckors leveranstid, vilket tre även skriver på sin hemsida gällande svart 32gb beställd innan 27:e okt. Då det nu har gått drygt 2 veckor utan att jag hört något, ringde jag idag 3:s kundservice där de nu säger att det är MINST 4 veckors leverans, WTF!!!

Vet hur det känns.. Jag sitter och väntar på att Tre ska skicka ut min vita 64GB som det tom är längre väntetid på än övriga modeller.. Jag skulle ha gått till en Tre-butik känner jag >_<

Du verkar fått en riktigt bra deal! Är det ett ett allmänt erbjudande för kunder som går över från andra operatörer eller varför fick du det?

Jag är egentligen helt ointresserad av dongeln och ringer inte så mycket att jag har någon direkt användning för alla extra minuter, (då jag ringer mest på jobbmobilen) men tyckte att det var bra med 100kr mindre kostnad... Säljaren sa också att mobila bredbandet skulle stå med som 99kr/mån på fakturan med att erbjudandet gällde i sin helhet, och att det inte gick att avstå från detta.

Tre skickde ut dongeln dagen efter jag beställt 4s enligt erbjudandet jag fått, tillsammans med ett papper som man skulle skriva under och skicka tillbaka inom 10 dagar. Detta var givetvis för att binda upp mig så jag inte kan häva köpet då de helt plötsligt lägger mig sist i leveranskön. Detta hade jag tänkt skriva under då telefonen kommit, men nu skickar jag nog tillbaka dongeln och hotar med att gå till Telia om de inte avskriver det mobila bredbandet och ger mig 499kr/mån.

Jag hade varit lika nöjd med en 16gb för 699/mån bara skiten levereras någon gång...

Ursprungligen av 24-seven:

Du verkar fått en riktigt bra deal! Är det ett ett allmänt erbjudande för kunder som går över från andra operatörer eller varför fick du det?

Jag är egentligen helt ointresserad av dongeln och ringer inte så mycket att jag har någon direkt användning för alla extra minuter, (då jag ringer mest på jobbmobilen) men tyckte att det var bra med 100kr mindre kostnad... Säljaren sa också att mobila bredbandet skulle stå med som 99kr/mån på fakturan med att erbjudandet gällde i sin helhet, och att det inte gick att avstå från detta.

Tre skickde ut dongeln dagen efter jag beställt 4s enligt erbjudandet jag fått, tillsammans med ett papper som man skulle skriva under och skicka tillbaka inom 10 dagar. Detta var givetvis för att binda upp mig så jag inte kan häva köpet då de helt plötsligt lägger mig sist i leveranskön. Detta hade jag tänkt skriva under då telefonen kommit, men nu skickar jag nog tillbaka dongeln och hotar med att gå till Telia om de inte avskriver det mobila bredbandet och ger mig 499kr/mån.

Jag hade varit lika nöjd med en 16gb för 699/mån bara skiten levereras någon gång...

Jag valde det vanliga Pott 499 med 64GB (tillkommer en engångskostnad på 495:- för mobilen) och sedan lägger jag till de tillval de har för de olika operatörerna (3000 SMS + minuter) och månadsavgiften för dessa paket dras från potten.. Om jag väljer samtliga operatörer så har jag fortfarande pott kvar som täcker långt mer än de uppkopplingsavgifter jag drar på mig varje månad, så för mig blev det ett "Ring och SMSa så mycket du vill till alla"-abonnemang för 499 ist för de 699 de flesta operatörer tar.. Detta är något som inte annonseras hos 3 så det är inte många som tänker på det..

Nackdelen är ju att jag inte beställde föränn eftermiddagen den 23:e så jag får väl vänta en månad till innan jag får hem skiten -.-

Sjukt att de som beställt från Apple Store får sin tredje batch utskickad om knappt 2 veckor medan vi som beställt från operatörerna inte ens fått batch #2 skickad än.. -.-

Ursprungligen av Pain Reaper:

Sjukt att de som beställt från Apple Store får sin tredje batch utskickad om knappt 2 veckor medan vi som beställt från operatörerna inte ens fått batch #2 skickad än.. -.-

Och just nu sitter tusentals köpare och gnäller i andra trådar och på andra forum om vilket oskick det är att operatörerna ens har fått telefoner att leverera överhuvudtaget trots att alla som beställt direkt hos Apple inte fått sina än.

Ursprungligen av pmarriott:

Och just nu sitter tusentals köpare och gnäller i andra trådar och på andra forum om vilket oskick det är att operatörerna ens har fått telefoner att leverera överhuvudtaget trots att alla som beställt direkt hos Apple inte fått sina än.

Que¿ Nu hänger jag inte med på vad du menar.. Jag var mest ironisk (lite smått satirisk) till det faktum att Apple nästan verkar bortprioritera de som beställer hos operatörerna framför de som köper från deras egna online store.. >_<

Ursprungligen av Pain Reaper:

Que¿ Nu hänger jag inte med på vad du menar.. Jag var mest ironisk (lite smått satirisk) till det faktum att Apple nästan verkar bortprioritera de som beställer hos operatörerna framför de som köper från deras egna online store.. >_<

I tråden om att beställa iPhone 4S från Apple Store online så klagas det på det rakt motsatta!

Ursprungligen av Capeman:

I tråden om att beställa iPhone 4S från Apple Store online så klagas det på det rakt motsatta!

Klassiskt! Dock så verkar de som beställt från Apple Store få en rejäl utskickning runt v. 47 då Apple informerat oss som levererar deras produkter om en ovanligt stor kvantitet gods från dom då.. Förhoppningsvis så gäller detta även operatörerna..

Nu är min vita 64 GB på väg!!! ÄNTLIGEN!!

Update:

Den är hämtad och finns hemma hos mig! Snacka om att Posten och Tre inte är snabba på att uppdatera systemen när ett paket är i rörelse >_<

Senast redigerat 2011-11-25 22:35
Bevaka tråden