Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 519 svar. Det senaste inlägget skrevs .

I stort sett alla jag känner som har iPhone har en 16GB oavsett deras personliga ekonomi. De enda som jag stött på som har större är folk som lider av specialintresse.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2011-10-25 21:49

Beställde just en 16GB från Apple Store då det var på tiden att byta ut min 2G som jag köpte 14 november 2007.

Senast redigerat 2011-10-26 16:59
Ursprungligen av Marco:

Beställde just en 16MB från Apple Store då det var på tiden att byta ut min 2G som jag köpte 14 november 2007.

16GB. Och första iPhone heter helt enkelt iPhone. Det finns inget 2G i det.

Kul att du köpt en ny telefon!

Det är onsdag idag - har någon fått SMS med ordernummer från Telia? Det verkar så att vi som har beställt via telias.se inte kommer att se våra iphones på fredag och jag som har lagt min beställning den 21 oktober kl.05.52 när Telia "av misstag" lagt ut möjlighet att beställa på nätet.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2011-10-26 17:10
Ursprungligen av Tobias Schelin:

16GB. Och första iPhone heter helt enkelt iPhone. Det finns inget 2G i det.

Kul att du köpt en ny telefon!

Tack har nu ändrat MB till GB. Ja det ska verkligen bli kul men en nu iPhone nu men den gamla har fungerat bra hittills. Den iPhone som aldrig såldes i sverige har ju kallats 2G här. Det är den jag har.

Fick precis SMS från Telia med följande meddelande:

Din beställning är mottagen och ligger i kö.

Beställningen lades när Telia släppte förhandsbokningen av "misstag".

Men du fick ingen sms med ordernummer eller?.
Enligt Telia så ska man få "en separat bekräftelse med ordernummer via sms när ordern blivit registrerad. Med ordernumret kommer du kunna följa din leverans via telia.se/leverans"
Men det verkar så att dem arbetar med beställningar iaf ... Hoppas att jag också får sms snart. Vilken tid har du lagt din beställning den 21/10? Jag har lagt 05.25

Ursprungligen av toox500:

Men du fick ingen sms med ordernummer eller?.
Enligt Telia så ska man få "en separat bekräftelse med ordernummer via sms när ordern blivit registrerad. Med ordernumret kommer du kunna följa din leverans via telia.se/leverans"
Men det verkar så att dem arbetar med beställningar iaf ... Hoppas att jag också får sms snart. Vilken tid har du lagt din beställning den 21/10? Jag har lagt 05.25

Ja det följde med ett ordernummer.

Beställningen las kl 07:00.

En vit 16giggare.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-10-26 11:21
Ursprungligen av deamhan:

Fick precis SMS från Telia med följande meddelande:

Din beställning är mottagen och ligger i kö.

Beställningen lades när Telia släppte förhandsbokningen av "misstag".

Jag fick också ett sms från Telia idag med ordernummer och om man går in på telias sida för leverans så står det:
"Status - Väntar på leverans.
Din beställning är nu orderlagd och placerad i kö. Beroende på tillgång av telefoner från Apple kan väntetiderna variera."

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-26 10:36

Ja, jag går på det leveransbeskedet jag fått i orderbekräftelsen, dvs den 31/10. Så jag räknar kallt med att få ett sms denna veckan,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-26 10:47

Då har jag fått min svarta 64 giggare från Apple UK Jag går på moln just nu, haha

Ringde nyss Telias kundtjänst då jag inte kunde förlänga mitt abonnemang när jag beställde min 4s i lördags. De var därför tvungen att makulera min beställning och lägga en ny. Trots detta så är mitt förväntade leveransdatum den 28/10, enligt den nya orderbekräftelse som Telia mailade mig. Kan det stämma? Beställde en vit 16gb.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-26 16:01
Ursprungligen av Bagewitz:

Ringde nyss Telias kundtjänst då jag inte kunde förlänga mitt abonnemang när jag beställde min 4s i lördags. De var därför tvungen att makulera min beställning och lägga en ny. Trots detta så är mitt förväntade leveransdatum den 28/10, enligt den nya orderbekräftelse som Telia mailade mig. Kan det stämma? Beställde en vit 16gb.

Jo, 16GB har de gott om tydligen.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-26 15:09

Hur stor tror ni chansen är att man får tag i en svart 16 GB i butik den 28/10?
Jag velar om jag skall beställa en på telia.se nu eller om jag skall vänta tills på fredag och köpa i butik. Förväntas det bli långa köer osv? Jag bor i en relativt liten stad (Växjö), så har ingen aning om hur hårt tryck det kommer vara.. Någon som kan komma med en kvalificerad gissning? Jag hade i så fall tänkt sticka dit på lunchen - är det naivt att tro att det kommer gå? Vet man ens om det kommer finnas telefoner i butikerna den 28:e?

//Velig

Ursprungligen av Hallon:

Hur stor tror ni chansen är att man får tag i en svart 16 GB i butik den 28/10?
Jag velar om jag skall beställa en på telia.se nu eller om jag skall vänta tills på fredag och köpa i butik. Förväntas det bli långa köer osv? Jag bor i en relativt liten stad (Växjö), så har ingen aning om hur hårt tryck det kommer vara.. Någon som kan komma med en kvalificerad gissning? Jag hade i så fall tänkt sticka dit på lunchen - är det naivt att tro att det kommer gå? Vet man ens om det kommer finnas telefoner i butikerna den 28:e?

//Velig

Kolla med Telia i Växjö.
Var inne igår hos Telia i Malmö och de sa att de telefoner som kommer in till fredag är just 16GB. De andra är redan slut.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-26 15:22
Ursprungligen av heiko:

Kolla med Telia i Växjö.
Var inne igår hos Telia i Malmö och de sa att de telefoner som kommer in till fredag är just 16GB. De andra är redan slut.

Jag ringde till dom nu - eller dom och dom - alla Telia-butiker har tydligen en gemensam butiks-support. Men hon sa att man får gå dit och sätta upp sig på en kö-lista. Jag får väl kuta förbi där ikväll och se hur högt upp/långt ner man i så fall skulle hamna.. Hoppas dom kan svara på om man har någon chans på de första lurarna annars vill man ju beställa på webben ist - typ idag.

EDIT: Ni som har beställt på telia.se nyligen - har ni fått något leveransbesked?

Senast redigerat 2011-10-26 15:58
Ursprungligen av Hallon:

Jag ringde till dom nu - eller dom och dom - alla Telia-butiker har tydligen en gemensam butiks-support. Men hon sa att man får gå dit och sätta upp sig på en kö-lista. Jag får väl kuta förbi där ikväll och se hur högt upp/långt ner man i så fall skulle hamna.. Hoppas dom kan svara på om man har någon chans på de första lurarna annars vill man ju beställa på webben ist - typ idag.

EDIT: Ni som har beställt på telia.se nyligen - har ni fått något leveransbesked?

Har fått leveransbesked på en vit 64GB och jag hoppas att den dyker upp till helgen.

Ursprungligen av Hallon:

Hur stor tror ni chansen är att man får tag i en svart 16 GB i butik den 28/10?
Jag velar om jag skall beställa en på telia.se nu eller om jag skall vänta tills på fredag och köpa i butik. Förväntas det bli långa köer osv? Jag bor i en relativt liten stad (Växjö), så har ingen aning om hur hårt tryck det kommer vara.. Någon som kan komma med en kvalificerad gissning? Jag hade i så fall tänkt sticka dit på lunchen - är det naivt att tro att det kommer gå? Vet man ens om det kommer finnas telefoner i butikerna den 28:e? //Velig

Jag har köat utanför Teliabutiken på Storgatan i Växjö två gånger, för iPhone 3G och iPhone 4. Båda gångerna var jag bland de tio första i kön och fick den modell jag ville ha. För iPhone 4 började jag nog köa runt tvåtiden på natten tror jag... Men var ändå inte först. De som stod lite längre bak i kön fick ingen telefon. Smålandsposten var där bägge gångerna hehe.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-26 20:31
Ursprungligen av Capeman:

Jag har köat utanför Teliabutiken på Storgatan i Växjö två gånger, för iPhone 3G och iPhone 4. Båda gångerna var jag bland de tio första i kön och fick den modell jag ville ha. För iPhone 4 började jag nog köa runt tvåtiden på natten tror jag... Men var ändå inte först. De som stod lite längre bak i kön fick ingen telefon. Smålandsposten var där bägge gångerna hehe.

Jag var förbi där efter jobbet idag för att fråga. Jag hade 11 nummer före mig i kön - jag väntade på 2 nummer (tog sammanlagt över 15 min). Får man vänta så länge en sketen onsdag när inget speciellt är på G, så kan man ju räkna ut hur det kommer vara på fredag
Nu när du säger det så kommer jag ihåg att Smålandsposten var där. Jag jobbar på Smålandsposten så jag borde ha mer koll, haha.

Nu skall jag beställa på telia.se

Apple har levererat en ansenlig mängd iPhone 4S till alla stora ÅF, alla gånger rekord i volym. Verkar som att Apple har förberett sig inför den här releasen, kanske en av orsakerna till den sena lanseringen/säljstarten? Är imponerad över volymen de levererar!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-26 20:23

@Capeman

Blir det köande utanför Telia-butiken på Södra Förstadsgatan i Malmö denna gången då? Istället för Växjö menar jag

Ursprungligen av zinned:

@Capeman

Blir det köande utanför Telia-butiken på Södra Förstadsgatan i Malmö denna gången då? Istället för Växjö menar jag

Det hade varit SÅ roligt, men jag har inte råd den här gången... Prioriterade en iPad 2 framför en 4S, eftersom min 4:a fortfarande känns ganska fräsch. Men det blir första gången för mig att jag inte byter upp mig direkt när det kommit en ny iPhone, känns trist. Kanske i vinter. Ska du vara där?

Ursprungligen av Hallon:

Jag var förbi där efter jobbet idag för att fråga. Jag hade 11 nummer före mig i kön - jag väntade på 2 nummer (tog sammanlagt över 15 min). Får man vänta så länge en sketen onsdag när inget speciellt är på G, så kan man ju räkna ut hur det kommer vara på fredag
Nu när du säger det så kommer jag ihåg att Smålandsposten var där. Jag jobbar på Smålandsposten så jag borde ha mer koll, haha.

Nu skall jag beställa på telia.se

Tidigare år har de inte upprättat någon kölista förrän efter de sålt slut på första leveransen. Surt i så fall, eftersom det betyder att köandet på morgonen bara betyder att man får skriva upp sig långt ner på en lista. Meningslöst. Ang SMP så fastnade jag på kort där i kön förra sommaren hehe.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-26 20:48
Ursprungligen av Capeman:

Tidigare år har de inte upprättat någon kölista förrän efter de sålt slut på första leveransen. Surt i så fall, eftersom det betyder att köandet på morgonen bara betyder att man får skriva upp sig långt ner på en lista. Meningslöst. Ang SMP så fastnade jag på kort där i kön förra sommaren hehe.

Jag har beställt på telia.se nu. Väntar med spänning på leveransbesked!
Haha, jaså - då skall jag rota fram den bilden i morgon

Beställde en vit 32gb:are igår kväll via Dustin. De varnade för att de skulle ha få enheter, men jag körde på en Telenor-operatörslåst (efter att ha ringt Telenors kundtjänst och fått svart på vitt att mitt Glocalnet-sim ska funka...). Håller tummarna för att inte alltför många gör likadant. Häh.

Misstänker att pojkvännens 4S är den som känns troligast att dyka upp imorgon, att båda skulle göra det känns som alldeles för osannolik tur.

Min order hos Halebop står fortfarande bara som registrerad så jag tvivlar starkt på leverans imorgon, även om dom trumpetade ut "Förköp iPhone 4S idag och FÅ den på releasedag" till en början.

Edit: Tar tillbaka det där, den ändrades precis till "levererad"

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-10-27 11:54

"Vi har lämnat över din försändelse till Posten. Du kan följa ditt paket på vägen till dig via Postens hemsida."

KUNGERS!!! Då kanske man får den imorgon då!

Någon som vet var Halebop har sitt lager förresten? Kan väl möjligen ha viss inverkan på hur lång tid det tar att leverera, även om man väl kan tycka att en dag ska räcka inom Sverige...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-27 12:33

Borde man få någon orderbekräftelse eller så?
Jag beställde hos Telia igår och har verken fått mail eller sms...

EDIT: Nu fick jag sms! Inte så mycket info dock: "ligger i kö för leverans". Jag undrar hur långt bak..

Senast redigerat 2011-10-27 14:16
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-27 13:28

Beställde en Vit 32Gb med Tele2:s studentabb. Står nog långt bak i kön så det återstår att se när den dyker upp.

Svart 64GB!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-27 14:37

Blir lite konfunderad varför man inte har fått någon SMS från Telia. Enligt kundtjänst är det leverans den 31/10 och vad är hela grejen med att kunna spåra, om man får SMS:et 1 dag innan man förväntas få telefonen?

Det är med ganska stor skepticism som jag förväntar mig leverans på måndag. men man ska väl inte måla fan på väggen ännu.

Bevaka tråden