Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 519 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-04 20:57

Ja, på fredag får apple.com/uk jobba lite antar jag

  • Medlem
  • 2011-10-04 21:07

Men kommer den vara olåst som iphone 4?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 21:09
Ursprungligen av ljud2:

Men kommer den vara olåst som iphone 4?

Ja.

Meddelandet du har skrivit in är för kort. Du måste skriva minst 5 bokstäver för att meddelandet skall bli godkänt.

Ursprungligen av ljud2:

Men kommer den vara olåst som iphone 4?

Jag skulle gissa på det, men vem vet. Antagligen.

Ursprungligen av ljud2:

Men kommer den vara olåst som iphone 4?

Självklart, varför skulle den inte vara det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-04 22:22
Ursprungligen av keptang:

Självklart, varför skulle den inte vara det.

Undrar det.

På UK Store står det SIM-free på fyran och 3Gs, men inte på 4s!

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Ylan:

Undrar det.

På UK Store står det SIM-free på fyran och 3Gs, men inte på 4s!

Vänligen, Ylan

Ja, men den går ju inte att köpa nu.

4:an såldes olåst när den släpptes förra året.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-04 23:32

Är det bara jag som reagerat på att man bara kan köpa 8GB modellerna i applestore? Hoppas verkligen att de kommer att saluföra 32 och 64GB också.

Hur menar du nu? 16, 32 och 64 går ju inte ens att förbeställa än. De gamla modellerna säljs nu och när iPhone 4S har släppts så kommer de modellerna också att säljas där.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-04 23:41
Ursprungligen av Capeman:

Hur menar du nu? 16, 32 och 64 går ju inte ens att förbeställa än. De gamla modellerna säljs nu och när iPhone 4S har släppts så kommer de modellerna också att säljas där.

Kan bara se att de har 8GB varianten av 3GS och 4 i applestore. Det är möjligt att jag kollar fel, men därav min frågeställning. Eller du menar att de plockade bort 16 och 32GB varaianten av 4:an nu i kväll, när de kommer med 4s?

Med ett pris på 4795 kr för iphone 4, så blir nog 4s ganska dyr.

5495:- för 16GB
5995:- för 32 GB
6995:- för 64GB ?

Ursprungligen av Jeppe_E:

Kan bara se att de har 8GB varianten av 3GS och 4 i applestore. Det är möjligt att jag kollar fel, men därav min frågeställning. Eller du menar att de plockade bort 16 och 32GB varaianten av 4:an nu i kväll, när de kommer med 4s?

Med ett pris på 4795 kr för iphone 4, så blir nog 4s ganska dyr.

5495:- för 16GB
5995:- för 32 GB
6995:- för 64GB ?

Ja, iPhone 4 i 16 och 32 GB försvann när iPhone 4S och iPhone 4 8 GB lanserades.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-05 09:49
Ursprungligen av Capeman:

Ja, iPhone 4 i 16 och 32 GB försvann när iPhone 4S och iPhone 4 8 GB lanserades.

iPhone 4S skulle väl hålla samma prisnivå som iPhone 4 när den släpptes, det var vad jag förstod.

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-10-05 11:34

Är det helt omöjligt att via Borderlinx handla från USA tror ni? Det skulle ju bli bra mycket bättre prismässigt menar jag!

Ursprungligen av tompash:

Är det helt omöjligt att via Borderlinx handla från USA tror ni? Det skulle ju bli bra mycket bättre prismässigt menar jag!

Blir det bättre pris? Du kommer få betala svensk moms (+25%), vilket du slipper om du beställer från UK.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-05 18:22
Ursprungligen av keptang:

Blir det bättre pris? Du kommer få betala svensk moms (+25%), vilket du slipper om du beställer från UK.

Om du har otur ja

Ursprungligen av zappee:

Om du har otur ja

Har inte varit med om att något som levererats av DHL/UPS har sluppit det, men visst, kanske finns en chans.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-05 20:06
Ursprungligen av keptang:

Har inte varit med om att något som levererats av DHL/UPS har sluppit det, men visst, kanske finns en chans.

Rätt ordklass är : Det har funnits... I postverkets begynnelse, alltså när barna hedenhös anlitade USPS så kunde det slinka igenom. Men allt eftersom importen blev påtaglig, så skapades det rutiner även hos Kungliga postverket och att ens tro att man idag ska komma undan, är ungefär som att tro på tomten. Man kan tro att det går, men man blir lika besviken var gång

DHL/UPS har eget införtullningsförfarande.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Rätt ordklass är : Det har funnits... I postverkets begynnelse, alltså när barna hedenhös anlitade USPS så kunde det slinka igenom. Men allt eftersom importen blev påtaglig, så skapades det rutiner även hos Kungliga postverket och att ens tro att man idag ska komma undan, är ungefär som att tro på tomten. Man kan tro att det går, men man blir lika besviken var gång

DHL/UPS har eget införtullningsförfarande.

Jo jag vet, var därför jag skrev som jag skrev, har på senare år alltid fått betala till UPS/DHL vid beställning från over there.

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-10-05 12:34

Vilken tid tror ni den kommer släppas? Är det kl 00.00 londontid eller amerikans tid eller kanske mer luddigt? Känns ju som man vill "hänga på låset" för att försäkra sig om att få ett exemplar.

Ursprungligen av tompash:

Vilken tid tror ni den kommer släppas? Är det kl 00.00 londontid eller amerikans tid eller kanske mer luddigt? Känns ju som man vill "hänga på låset" för att försäkra sig om att få ett exemplar.

Amerikansk tid består av tre eller fyra tider.

Något säger mig att vi pratar om PDT (Kalifornien ingår i PDT) eftersom det är där som huvudkontoret ligger, och det är där som det är tidigast på morgonen. När klockan är 10 i New York så är det fortfarande 7 i San Francisco (för att ta exempel). Det borde innebära, om jag har rätt, att vi pratar om försäljningsstart klockan 09.00 svensk tid.

Någon kan gärna rätta mig om jag har fel.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-05 23:39

Känns som att det kommer bli billigare att köpa den på svenska AppStore än på UKs?

Ursprungligen av zappee:

Känns som att det kommer bli billigare att köpa den på svenska AppStore än på UKs?

Billigare tror jag, lägre utgångspris (GBP är billig), lägre moms, frakten kostar några hundringar.
Man lär få den snabbare iaf.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-06 00:32
Ursprungligen av keptang:

Billigare tror jag, lägre utgångspris (GBP är billig), lägre moms, frakten kostar några hundringar.
Man lär få den snabbare iaf.

Antagligen, lite orolig att de inte ska släppa den på svenska storen direkt dock.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-06 10:16
Ursprungligen av zappee:

Antagligen, lite orolig att de inte ska släppa den på svenska storen direkt dock.

Nja, det behöver du nog inte vara. Lurarna kommer förmodligen från samma varuhus som de som säljs på applestore i GB.

£499 för 16GB i GB, ger 5516 kronor med mellanskillnaden i momsen. Så det är nog inte helt orimligt att prisbilden kommer att se ut som följer;

4s 16GB - 5495 SEK
4s 32GB - 6495 SEK
4s 64GB - 7495 SEK

Dock får jag inte riktigt ihop varför Apple har prissatt dem jämnt mellan minnesstorlekarna. Rimligtvis borde prisskillnaden mellan 16-32 vara hälften så stor som den mellan 32->64. Men det är väl en sådan sak som bara är och inte är logisk på något sätt. Dock är jag ändå tveksam till att 64GB-modellen får ett såpass saftigt pris som 7495 SEK.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-06 19:48
Ursprungligen av SevenFour:

Om de tidiga priserna på Prisjakt stämmer (webhallen/netonnet) så kommer den att vara dryga tusenlappen dyrare i Sverige. Det stämmer väl rätt bra med prisskillnaden när iPhone 4 släpptes eller?

Låter mycket, tror de butiker på prisjakt överprisar.

i4 8GB kostar £429 (4766kr) i UK och 4795kr i SE så jag hoppas på liknande priser för 4S

Ursprungligen av Jeppe_E:

Nja, det behöver du nog inte vara. Lurarna kommer förmodligen från samma varuhus som de som säljs på applestore i GB.

£499 för 16GB i GB, ger 5516 kronor med mellanskillnaden i momsen. Så det är nog inte helt orimligt att prisbilden kommer att se ut som följer;

4s 16GB - 5495 SEK
4s 32GB - 6495 SEK
4s 64GB - 7495 SEK

Dock får jag inte riktigt ihop varför Apple har prissatt dem jämnt mellan minnesstorlekarna. Rimligtvis borde prisskillnaden mellan 16-32 vara hälften så stor som den mellan 32->64. Men det är väl en sådan sak som bara är och inte är logisk på något sätt. Dock är jag ändå tveksam till att 64GB-modellen får ett såpass saftigt pris som 7495 SEK.

Får väl hoppas på det eftersom man troligen inte kommer tjäna något på att köpa den i UK.

Edit: Haha, som sagt överprisar http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:4222573

Ursprungligen av zappee:

Känns som att det kommer bli billigare att köpa den på svenska AppStore än på UKs?

Om de tidiga priserna på Prisjakt stämmer (webhallen/netonnet) så kommer den att vara dryga tusenlappen dyrare i Sverige. Det stämmer väl rätt bra med prisskillnaden när iPhone 4 släpptes eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-06 20:31

Har bokat en vit 16GB/32GB och får första från butiken den 28:e om dom bara får hem. Ska bara bestämma storlek, är kluven.

(Min svåger är butikschef i butiken )

  • Medlem
  • Kilafors
  • 2011-10-06 20:53

Beställa två från GB och lägga ut en på tradera kanske? Brukar det vara lukrativt det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-06 23:46

knappast med bara 2v imellan. minus dagar för leverans till borderlinx och leverans till sverige.

Blev en 64 GB svart!

Bevaka tråden