Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

för att jag har en fru som är precis lika mycket nörd som mig!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-20 17:17

för att jag för stunden ingen fru har - fridfullt och mycket sport på tv

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2011-08-20 17:20

Jag har ingen fru alls. Bara en käresta på lagom avstånd, och som varierar.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-08-20 18:11

Avståndet eller kärestan?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2011-08-20 21:44

"Avståndet eller kärestan?"

Avståndet.
Kärestan är en och densamma. Dessbättre. Annars skulle det bli väl mkt för en gammal man att hålla reda på.
Det räcker med alla andra uppdateringar som livet påbjuder.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-08-21 09:04
Ursprungligen av Le:

"Avståndet eller kärestan?"

Avståndet.
Kärestan är en och densamma. Dessbättre. Annars skulle det bli väl mkt för en gammal man att hålla reda på.
Det räcker med alla andra uppdateringar som livet påbjuder.

Då får jag ta bort mitt "Gilla"

Sålde lägenheten, flyttade för ett sommarjobb.
Fick idag reda på att jag har fått ett vikariat till den sista juni!
Puh, kan andas ut och är idag jävligt glad!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-08-20 22:12

Tänkte väl...;)

för att min dotter blir 10-år idag!!

  • Medlem
  • 2011-08-23 20:50

Nu står det en 21,5" imac hemma hos mamma. Pc är utslängd. Gött!

Ursprungligen av Spata:

Nu står det en 21,5" imac hemma hos mamma. Pc är utslängd. Gött!

Sänker förmodligen blodtrycket hos er båda.

Massa glad.

Hårddiskpaj, jaja, två år dygnet-runt-snurr tog tydligen livet av disken i iMacen.

Ingen fara jag har backup, TM, Extern disk och Backblaze

Allt tillbaka, utom den där lilla filen i YourUsername/Library/Application_Support/iWeb/domain.sites

...på svenska, iWebs "klump" där den sparar ens hela website...

Inte på TM-backupen... näe....

Inte på flera externa diskar heller...

Kikar på backblaze.com, loggar in, "Restore files".... där var den rackaren !

Begär att den och kanske 25 filer till skall packas till ett ZIP-arkiv...

Två minuter senare har man en mailad länk för nedladdning.

Tror det kostar mig 5 USD i månaden att ha hängsle och livrem.

Värt varenda öre.

Ursprungligen av Goflorp:

"Glad Goflorp"..

Jag kör också med lokal + extern backup, rekommenderas till alla!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-08-24 11:22

Jag är glad för att snart ha förbrukat mitt livs första liter D-76 (svartvit framkallare) och att en filmskanner snart kommer på posten.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-24 11:27
Ursprungligen av jahve:

D-76

Nostalgi.

I efterhand kan jag konstatera att med avskaffandet av det fysiska hantverket med fotografi-framställande (till skillnad från fotografering per se) försvann en stor del av mitt fotointresse. För andra är det precis tvärtom förstås.

Senast redigerat 2011-08-24 11:45
Ursprungligen av planB:

Nostalgi.

I efterhand kan jag konstatera att med avskaffandet av det fysiska hantverket med fotografi-framställande (till skillnad från fotografering per se) försvann en stor del av mitt fotointresse. För andra är det precis tvärtom förstås.

Kan bara hålla med. Hade otroligt roligt med fotografering i yngre dagar, framkallade också själv. För ett år sedan köpte jag en DSLR och den har tyvärr legat i en kartong nästan sedan dess. Nu ligger den på Blocket...

... Och jag är då tvärtom.

Allt söl med illaluktande kemikalier gjorde att jag tröttnade på 80-talet.

Idag kan jag väl säga att jag är nästan lite kär i min Pentax K5.

Antar att det är instant gratification syndrome, men för mig krävdes det digitalkameror för att fastna för foto, och inte minst för att lära sig något. Det går ju så sjukt mycket lättare när tiden mellan handling och resultat är snarast i realtid gentemot timmar/dagar/veckor.

Så för att passa in i tråden; jag är så jävla glad för digitalfoto!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-24 21:20

för att SJ:s tåg X2000 var i tid idag. 2 timmar 57 minuter mellan Stockholm - Göteborg är godkänt

Före tidtabellen minsann, vart ska detta sluta månne SJ

Ursprungligen av CUBEIS:

för att SJ:s tåg X2000 var i tid idag. 2 timmar 57 minuter mellan Stockholm - Göteborg är godkänt

Före tidtabellen minsann, vart ska detta sluta månne SJ

Skönt att det gick snabbt! Mordor vill man inte vara för nära en sekund mer än nödvändigt!

Jag sprang av mig ilska/frustration på långholmen och vart till o med glad!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-25 01:43
Ursprungligen av klarabara:

Jag sprang av mig ilska/frustration på långholmen och vart till o med glad!

Bästa sättet att formatera hjärnan ibland, jag har kommit igång så smått också så jag är småglad. 2.5 km till att börja med, utan ryggsäck ska tilläggas . Många har ryggisar när dom springer måste vara nått nytt mode som jag missat.. hehehehe....

Måste kanske samla lite stenar först så man har nått att lägga i ryggan .

Tydligen har en del joggare mött lite smågriniga älgar runt mils slingan uppe i Skatås naturområde här i Göteborg där jag springer, tur för mig då att jag inte har allt för bra kondition för stunden, så jag slipper dessa älgmöten på nära håll, inga lekkompisar alls ska
påpekas.

Jag älskar att springa i det fria, inte instängd på ett gym och dess löpband. Tänk när joggen flyter på och benen bara svävar fritt och man kan bara trycka på i backarna då är det sköj

hmmmm kan inte riktigt erinra mig när det hände senast

Man kanske får ta och pröva lite aktiv sojamjölk så man "får lite spring i benen" ...O:-)

Jag är inte så glad. Haft en rätt tuff dag, men jag bjuder på ett skämt för att glädja er andra!

En städerska jobbade tidiga mornar på vårdcentralen. Varje morgon var diskmaskinen full av disk, men ingen hade startat den. Hon blev arg och skrev en lapp som hon satte upp:

SÄTT PÅ MEJ NÄR JAG ÄR FULL!/STÄDERSKAN.

Jag har ingen hastighetsmätare själv men jag kunde hålla min målhastighet av mig själv i tre kilometer i mer terräng än jag är van vid annars! Nästa gång ska jag nog ta motsatt riktning för det kändes som om jag fick lite väl många nedförsbackar ^^

Jag är glad för att jag får jobba och känna att jag gör nytta. Får iofs inte betalt men den "övertid" som blir tar jag sedan ut i form av ledighet

Vad gör jag? - hjälper en arborist ta ner två stora Popplar(28 meter höga!) på grannfastigheten. Skickar linor o remmar, flyttar den förankrande fyrhjulingen etc

(Jag är vanligtvis vaktmästare i vår fastighet o de mesta grenarna hamnar på vår tomt/parkering...)

Senast redigerat 2011-08-26 12:19

Äntligen stiger Steve Jobs åt sidan och nya hungriga krafter får ta över och driva Apple framåt!
Det är spännande tider på gång!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-08-25 21:42

Mjae... Det verkar ju vara som att han stiger åt sidan ofrivilligt och av hälsoskäl. I min mening är det knappast något att vara så djävla glad för.

Kunde äntligen hämta vår soffa på Mio idag.. De lovade 8 veckor men slutade med 10! Well well, nu kommer iPaden till ännu mer användning;)

Importerar filmer från minikassetter till nas. Fantastiskt värdefullt att ha spelat in filmer på barnen när de är små, särskilt när man enkelt gör dem tillgängliga för hela familjen. Tack Steve!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-08-27 22:20

Har velat om lion, men det känns skönt att jag lyckats hålla mig från att vara en "early adopter" den här gången. Det behövs lite mer jobb innan jag får känslan av att det är stabilt. Och nyheterna klarar jag mig utan ett litet tag till.

Bevaka tråden