Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Goflorp:

Sur

En gammal gubbe jag inte gillar skall avtackas; så han är här idag.
De kunde väl skickat tårtjäveln och blomorna hem till honom...

Det blir lunch ute på byggda idag...

Så det är där Kadaffi är?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-31 11:51
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-31 13:03
Ursprungligen av planB:

[ATTACH="CONFIG"]30293[/ATTACH]

Har du varit nere i Ullared och bunkrat upp ?

Jag hatar 100-pack med billiga fryspåsar - vad ska jag med det till ?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-31 13:25
Ursprungligen av CUBEIS:

Har du varit nere i Ullared och bunkrat upp ?

Jag borde bunkrat mer av gamla sorten. Det fanns faktiskt en anledning till att bredden på folierullarna var anpassade till standardlådbredden för kökslådor. När man nu vill vara generös och erbjuda 10% folie per rulle, varför inte ge mig 6m extra folie istället för 3 cm bredare folie?

Jag hatar att klaga…

  • Medlem
  • 2011-08-31 16:28
Ursprungligen av The Real Viking:

Jag hatar att klaga…

Försök inte...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-31 14:11

För att jag får en telefonkatalog (lokaldelen) som ändå åker direkt till återvinningen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-08-31 15:17
Ursprungligen av joakimo:

För att jag får en telefonkatalog (lokaldelen) som ändå åker direkt till återvinningen.

Jag bor i lägenhet... dvs jag tar aldrig in min, det får fastighetsskötaren kasta. Men ändå slöseri!
Det går inte att avbeställa sin om man bor i lägenhet heller.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-31 16:09
Ursprungligen av kainen:

Jag bor i lägenhet... dvs jag tar aldrig in min, det får fastighetsskötaren kasta. Men ändå slöseri!
Det går inte att avbeställa sin om man bor i lägenhet heller.

Jag tycker att en Gula sidorna och liknande i tryckt form kan ge en utmärkt överblick som man inte får via nättjänster. När man söker på Eniro och liknande sajter efter företag får man ibland märkliga träffar. För många eller för få.

Men för privatpersoners telefonnummer är kataloger naturligtvis helt passé.

Ursprungligen av planB:

Jag tycker att en Gula sidorna och liknande i tryckt form kan ge en utmärkt överblick som man inte får via nättjänster. När man söker på Eniro och liknande sajter efter företag får man ibland märkliga träffar. För många eller för få.

Men för privatpersoners telefonnummer är kataloger naturligtvis helt passé.

Helt klart. När jag sökte jobb fick jag leta reda på en gula sidorna... Överblicken och enkeltheten att slå efter företag i en riktig katalog är överlägsen alla internet-lösningar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-08-31 17:58
Ursprungligen av PeeMaN:

Helt klart. När jag sökte jobb fick jag leta reda på en gula sidorna... Överblicken och enkeltheten att slå efter företag i en riktig katalog är överlägsen alla internet-lösningar.

Ett tecken på att det är dags att förbättra internetlösningarna i den kategorin.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-09-01 12:07

Vår varmvattenberedare har sagt upp sig...
Nu är det bara luftvärmepumpen och vattenpumpen kvar sedan har vi tvingats byta all maskinell utrustning sedan vi köpte huset för ett år sedan...börjar känna mig lite blåst...:(

Ursprungligen av lasselu:

Vår varmvattenberedare har sagt upp sig...
Nu är det bara luftvärmepumpen och vattenpumpen kvar sedan har vi tvingats byta all maskinell utrustning sedan vi köpte huset för ett år sedan...börjar känna mig lite blåst...:(

Var de maskinella utrustningarna gamla? Åldern på utrustningarna stod väl säkert på husbeskrivningen när ni tittade på huset. Om inte har mäklaren gjort tjänstefel eller säljaren fel och då har ni kanske möjlighet att få hela/delar av extra kostnaderna täckta.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-09-01 16:49
Ursprungligen av The Real Viking:

Var de maskinella utrustningarna gamla? Åldern på utrustningarna stod väl säkert på husbeskrivningen när ni tittade på huset. Om inte har mäklaren gjort tjänstefel eller säljaren fel och då har ni kanske möjlighet att få hela/delar av extra kostnaderna täckta.

Näe, grejorna hade max fem år på nacken...men det känns som om säljarna inte hade så bra koll på att sköta prylarna...framförallt vattenfiltrena som var både felinstallerade och dåligt underhållna...nogåt som man kanske kan tycka att vi skulle ha kollat men som noviser när det gäller egen brunn och filter så...jaja...

Vi tänker ta en rejäl dust med säljarna ändå för när vi nu renoverar båda badrumen (av estetiska skäl) så visade det sig att inget av dem (renoverade under de senaste fem åren) hade tätskikt...och det kan ju definitivt klassas som dolt fel...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-01 12:41

Finns det inte försäkringar mot sådant?
Eller gäller de mer mögel/fuktskada mm än essentiella uppvärmningsanordningar?

Ursprungligen av lasselu:

Vår varmvattenberedare har sagt upp sig...
Nu är det bara luftvärmepumpen och vattenpumpen kvar sedan har vi tvingats byta all maskinell utrustning sedan vi köpte huset för ett år sedan...börjar känna mig lite blåst...:(

Ursprungligen av Drakfot:

Finns det inte försäkringar mot sådant?
Eller gäller de mer mögel/fuktskada mm än essentiella uppvärmningsanordningar?

Att saker går sönder är inget man kan försäkra sig mot. Försäkringen gället bara skador på själva huset, inte på utrustningen inuti och dess hållbarhet.

Måste ringa Macoteket i morgon, sen jag installerade 4 gig ram till i min imac har den fått massor av kernel panic, hoppas jag får nya minnen dem är en vecka gamla och på denna vecka har jag haft minst 8 kernel panic... till och med när datorn varit i vila...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-09-02 09:35
Ursprungligen av Gusten68:

Måste ringa Macoteket i morgon, sen jag installerade 4 gig ram till i min imac har den fått massor av kernel panic, hoppas jag får nya minnen dem är en vecka gamla och på denna vecka har jag haft minst 8 kernel panic... till och med när datorn varit i vila...

Prova att installera Memtest OS X , boota om i terminalläge (instr. finns), kör 2-3 st testcykler (tar nog 2 timmar för 4 GB), borde kunna peka på om minnena är trasiga (well, dina kernel panic pekar ju redan på det).

Ursprungligen av hego99:

Prova att installera Memtest OS X , boota om i terminalläge (instr. finns), kör 2-3 st testcykler (tar nog 2 timmar för 4 GB), borde kunna peka på om minnena är trasiga (well, dina kernel panic pekar ju redan på det).

Supporten på macoteket sa direkt att det där är minnesfel, gå in på hemsidan och anmäl retur/reklamation av dem, skönt när man inte behöver tjafsa om det.. kan tala om att datorn fått kernel panic när den varit i vila under natten (förra helgen när jag installerat minnena)
skumt att den fick KP under vila...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-02 21:07

Egentligen inte, den skriver minnet till en fil samt återläser denna när man tar upp den ur vila (iirc). Vilket leder till att det avänds en del och om det då är trasigt så bör det märkas ganska fort :/

Ursprungligen av Gusten68:

Supporten på macoteket sa direkt att det där är minnesfel, gå in på hemsidan och anmäl retur/reklamation av dem, skönt när man inte behöver tjafsa om det.. kan tala om att datorn fått kernel panic när den varit i vila under natten (förra helgen när jag installerat minnena)
skumt att den fick KP under vila...

Ursprungligen av Gusten68:

Måste ringa Macoteket i morgon, sen jag installerade 4 gig ram till i min imac har den fått massor av kernel panic, hoppas jag får nya minnen dem är en vecka gamla och på denna vecka har jag haft minst 8 kernel panic... till och med när datorn varit i vila...

Lovar att de satt i minnen med fel hastighet. Precis samma sak hände med min iMac på jobbet. Gick inte ens att installera om systemet... (Min dator var dock inte köpt på Macoteket). Så jag vet precis hur sur man kan bli!

Ursprungligen av johan_tanying:

Lovar att de satt i minnen med fel hastighet. Precis samma sak hände med min iMac på jobbet. Gick inte ens att installera om systemet... (Min dator var dock inte köpt på Macoteket). Så jag vet precis hur sur man kan bli!

Jag installerade minnena själv, och enligt märkningen var de rätt... men deras tekniker höll med mig om att det var fel på dem, nu väntar jag bara på ett RMA nummer så jag kan skicka dem tillbaks... tokigt formulär för retur de har, ingen feedback på att de mottagit min returbegäran inget mail eller nå't... upplevelsen av att handla på macoteket blir ju inte direkt bättre av sånt

Ursprungligen av Gusten68:

Jag installerade minnena själv, och enligt märkningen var de rätt... men deras tekniker höll med mig om att det var fel på dem, nu väntar jag bara på ett RMA nummer så jag kan skicka dem tillbaks... tokigt formulär för retur de har, ingen feedback på att de mottagit min returbegäran inget mail eller nå't... upplevelsen av att handla på macoteket blir ju inte direkt bättre av sånt

Citerar mig själv här nu: skulle gjort som min instinkt sa mig att åka till Västerås och macsupport, var nog lite dumsnål där...

Vakna upp imorse. Ont i halsen och grejjor. Missbrukar nu chai med honung tillsammans med vitlökskapslar och ipren. Är LIVRÄDD för att bli sämre på Måndag då jag börjar mitt nya jobb :/

När jag försöker använda mejlprogrammet för exchange på HTC Desire... Då blir jag jättesur. Hur kan någon överhuvudtaget tycka att det är bra.

"Det är ju öppet, du kan ladda ner vilket tangentbord du vill..."

Jo, men när det ser ut så här så struntar jag i att det är öppet eller vad nu alla droider skriver. Jag gillar faktiskt att kunna se vad jag skriver

Och om nu någon undrar varför jag har en tejpbit på telefonen så är det för att klistra över ljussensorn som styr om softknapparna längst ner ska lysa eller inte. Nu lyser de jämt - annars så ser jag inte var knapparna är 3 gånger av 4...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-02 22:19

Japp, ibland undrar man om de inte utgått efter skärmstorleken på en eventuell tablet när de gjort tangentbordet för mobilen :/

Ursprungligen av BlackSmp:

När jag försöker använda mejlprogrammet för exchange på HTC Desire... Då blir jag jättesur. Hur kan någon överhuvudtaget tycka att det är bra.

"Det är ju öppet, du kan ladda ner vilket tangentbord du vill..."

Jo, men när det ser ut så här så struntar jag i att det är öppet eller vad nu alla droider skriver

Grannen har en inneboende

Ung tjej med två små äckliga furballs till hundar

De har nu skällt sedan 23:00. oavbrutet, eftersom hon inte är hemma utan ute och roar sig.

Skall lägga mycket tid på att se till att hon och hennes hundar fr bo någon annanstans.

Min fru skall upp 05:30 för att under hela dagen vara med och arrangera ett bröllop...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-03 12:51

Hur länge har hon lämnat dem ensamma? Dagens lagar säger max 6 timmar om jag inte missminner.

Ursprungligen av Goflorp:

Grannen har en inneboende

Ung tjej med två små äckliga furballs till hundar

De har nu skällt sedan 23:00. oavbrutet, eftersom hon inte är hemma utan ute och roar sig.

Skall lägga mycket tid på att se till att hon och hennes hundar fr bo någon annanstans.

Min fru skall upp 05:30 för att under hela dagen vara med och arrangera ett bröllop...

Ursprungligen av Drakfot:

Hur länge har hon lämnat dem ensamma? Dagens lagar säger max 6 timmar om jag inte missminner.

Det stämmer. Men det betyder ju inte att man inte kan bli vräkt om man inte har styr på sina byrackor.

Ursprungligen av Goflorp:

Grannen har en inneboende

Ung tjej med två små äckliga furballs till hundar

De har nu skällt sedan 23:00. oavbrutet, eftersom hon inte är hemma utan ute och roar sig.

Skall lägga mycket tid på att se till att hon och hennes hundar fr bo någon annanstans.

Min fru skall upp 05:30 för att under hela dagen vara med och arrangera ett bröllop...

Tror vi är själsfränder GoFlorp!! sånt där beteende driver mig också till vansinne!!

Bevaka tråden