Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PeeMaN:

När man ser på program som lyxfällan är det ju oftast folk som impulsköper på sig skit de egentligen inte behöver. Har man ekonomi att strö pengar om sig är det ju en annan sak, men för de allra flesta är det nyttigt att inte impulsa utan att tänka efter någon eller några gånger till.

Jag brukar nu inte få en fix ide om att dra iväg på stan och handla en ny bil eller en ny TV utan att ha pengar till det. Köper för övrigt aldrig något på kredit. Bilen tog jag förvisso delvis på avbetalning men det tycker jag inte det är något fel i. Om man däremot behöver köpa något som exempelvis en TV eller en telefon på avbetalning, då är det bara att inse en sak - man har inte råd.

Senast redigerat 2012-11-19 09:48

Jag var på Nitro Circus Live på Globen igår o det var AWSOME. Såna otroliga stunt, en härlig känsla att vara där, perfekt plats att sitta o se o kul som f-n

Idag är det vackert soligt väder i Stockholm o jag har en heldag i stan innan jag åker hem

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-19 09:28

Min dotter fyller fyra år idag!!!

Skickade iväg min iPhone5 på garanti förra onsdagen, idag kom det en ny med posten.
Riktigt snabbt för att vara Tele2!

  • Medlem
  • 2012-11-20 22:18

Handen på hjärtat nu, hur kul är det med flipperspel egentligen? Precis, jag minns att jag hade ett på min PC, en 486a typ 1993 eller så. Men sen dess tror jag faktiskt att jag inte har spelat en enda gång sedan dess, tills ikväll...
AC/DC Pinball på min iPad Mini. Klassiskt flipperspel blandat med grym musik från både deras senaste platta och även äldre material. Jag kom på mig själv flera gånger att sitta och nynna med i texterna på låtarna och brydde mig egentligen inte så mycket om vad som hände på skärmen. Känns som ett riktigt party-spel med polarna en lördagskväll.
AC/DC FTW, och nu finns de äntligen på iTunes också! Funderar på att köpa hela deras samling när lönen kommer.

Ursprungligen av Dalle:

Handen på hjärtat nu, hur kul är det med flipperspel egentligen? Precis, jag minns att jag hade ett på min PC, en 486a typ 1993 eller så. Men sen dess tror jag faktiskt att jag inte har spelat en enda gång sedan dess, tills ikväll...
AC/DC Pinball på min iPad Mini. Klassiskt flipperspel blandat med grym musik från både deras senaste platta och även äldre material. Jag kom på mig själv flera gånger att sitta och nynna med i texterna på låtarna och brydde mig egentligen inte så mycket om vad som hände på skärmen. Känns som ett riktigt party-spel med polarna en lördagskväll.
AC/DC FTW, och nu finns de äntligen på iTunes också! Funderar på att köpa hela deras samling när lönen kommer.

Jag har plöjt många timmar Crystal på min gamla Power Mac.

http://www.youtube.com/watch?v=4zbqaZ2Or6c

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-11-21 20:09

Kära nån, vi har ett RIKTIGT flipperspel på kontoret, det fungerar, och jag ställde om det för ett antal år sedan för att ge massor av frispel.
Köptes in av vår chef på den tiden, en lulebo om jag inte minns fel.

Måste se till att få med det till nya kontoret, kanske till mitt rum..

Vann en ipad på jobbet idag... Like a boss...

  • Medlem
  • 2012-11-22 20:21

FaceTime är bra till mycket, tex kan man ge föräldrarna support på en krånglande TV på distans. Kanske inte var det Apple hade tänkt sig när de skapade funktionen, men personligen har jag ingen glädje av att titta på den jag pratar med, men för dessa ändamål är det utmärkt.

Ledig idag. Ska packa lite, fixa och dona lite här hemma. Laga lite käk till familjen för de kommande dagarna för att avlasta frugan lite. Sen pyser jag till Dubai imorgon bitti. Håller 2 dagar utbildning för säljare och tekniker och sedan 2 dagar på mässa.

  • Medlem
  • 2012-11-30 11:13

Det snöar asmycket och jag har en Air som har lämnat Langenhagen i Tyskland på sin väg från Shanghai till mig! Synd bara att det är en helg kvar...

Och jag kommer förhoppningsvis att gå ungefär jämt ut (om inte plus) på att byta ut min fyra år gamla macbook mot en ny air! Det är trevligt

Fick en iPad mini som försenad födelsedags present i går kväll. Vit till färgen och skön att skriva med. Tjoho!

Har haft en bra innedag då jag gjort årets julgodis. Jag brukar ge bort det mesta av det men i år gjorde jag dubbel sats så förhoppningsvis blir det något över till mig o mamma också

För den som undrar: Det är formgjuten choklad(blandning av vanlig Marabou70% samt Fazer55% bakchoklad). Förutom Valnötter brukar jag använda Tranbär och lime(det gröna på bilden) som smaksättning

Över 10K tillbaka på skattesedeln. Det blir en bra december i år också!

Mexikanska snikspiratkopior från mitten av 80-talet! I originalförpackning! Och de är mina!!!

Beställt en Sonim Sentinel telefon

En "candybar-telefon", knappar nertill, skärm upptill.

Där upphör alla likheter.

Sonimen är/har

Vattentät, IP68-klassad, Betongläpp från 2m, MIL-810G-standard...
Stryktålig, dammtät, gastät, förmodligen explosionssäker ...
18 timmar samtalstid, 2 månaders (!) standby
GPS, kan användas för larm/spårning - i 29 timmar...
Knappar anpassade med mellanrum för handskar.
Accelerometersensor - har innehavaren fallit? medvetslös? etc.
Röd larmknapp på sidan. Skickar position och hjälpmedd....

Idag har jag problem med att jag kan få stå ute i ösregn och jobba i en timme (iPhone = dränkt).
Vidare är jag i källare, på tak, i kulvertar, mycket ensamarbete, trånga vindar... etc.

Jag hoppas mkt på den här lilla bejben...

Älskade beskrivningen av garantin "Lyckas du göra sönder den och klarar dig själv? Lägg smöddret i en påse och skicka in, de skickar dig en ny...." ...

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-30 13:31
Ursprungligen av Goflorp:

Beställt en Sonim Sentinel telefon

En "candybar-telefon", knappar nertill, skärm upptill.

Där upphör alla likheter.

Sonimen är/har

Vattentät, IP68-klassad, Betongläpp från 2m, MIL-810G-standard...
Stryktålig, dammtät, gastät, förmodligen explosionssäker ...
18 timmar samtalstid, 2 månaders (!) standby
GPS, kan användas för larm/spårning - i 29 timmar...
Knappar anpassade med mellanrum för handskar.
Accelerometersensor - har innehavaren fallit? medvetslös? etc.
Röd larmknapp på sidan. Skickar position och hjälpmedd....

[ATTACH="CONFIG"]37241[/ATTACH]

Idag har jag problem med att jag kan få stå ute i ösregn och jobba i en timme (iPhone = dränkt).
Vidare är jag i källare, på tak, i kulvertar, mycket ensamarbete, trånga vindar... etc.

Jag hoppas mkt på den här lilla bejben...

Älskade beskrivningen av garantin "Lyckas du göra sönder den och klarar dig själv? Lägg smöddret i en påse och skicka in, de skickar dig en ny...." ...

Betongläpp verkar särskilt användbart!

Vad får man betala för den egentligen?

Ursprungligen av PeeMaN:

Vad får man betala för den egentligen?

Obunden ca 4500:- går säkert hitta till xpris. Dessutom finns flera modeller.
Ebayköpare bör se upp för .com då de lurar som sälja inte är för samma Gsm-frekvenser (kallas a-modeller),
Här i Europa säljs e-modeller... Ebay.de eller ebay.co.uk funkar bra.
Tyskar säljer gott om lurar - men skeppar ibland inte utanför Tyskland... Hurra.....

Force är en bra modell. Skiter man i gpsen finns Core ...(xp3 1300 Core)

Se upp med gamla xp1-serien - ej lika tålig.
Xp2 är på rätt väg, idag säljs xp3-serien.

Sonim har ett riktigt knepigt system för modellbeteckningar.....

"2-minuters GPS-Tracking" innebär för övrigt att den sänder din position med 2 minuters mellanrum - det gör den under 29 timmar...

att behöva ladda den kanske var fjortonde dag låter bra...

Här är en bra lur på Blocket just nu (inga garantier från mig ang säljare osv)

http://www.blocket.se/kalmar/Ny_Sonim_XP3_quest_pro_44609490.htm?ca=15&w=3

Senast redigerat 2012-12-30 17:06

Jag gillade

Citat:

På en batteriladdning klarar XP3340 lätt ett 16 timmarsskift, även med 2 minuter GPS-tracking och Bluetooth påslaget.

Way to go Goflorp!

Skönt att krossa Finland på självaste nyårsafton!

Ser på SVT-Play.

Noterar att Apples fjärrkontroll som jag styr ATV3:an med, fungerar...

Praktiskt om det ringer, pausa TV'n lite....

Egentligen blev jag inte förvånad, tänkte självklart.......

Ursprungligen av Goflorp:

Ser på SVT-Play.

Noterar att Apples fjärrkontroll som jag styr ATV3:an med, fungerar...

Praktiskt om det ringer, pausa TV'n lite....

Egentligen blev jag inte förvånad, tänkte självklart.......

Alltså är du deppig eller något Goflorp?
När en sånn trivialitet hamnar i gladtråden börjar man ju fundera!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-01-02 14:15

Köpte mig en iPad Mini på lunchen...:)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-01-02 17:44

1) Min nya iPhone 5/32GB! (Apple Store)
2) Den ultra-smidiga migrationen 3GS -> 5

Ursprungligen av planB:

1) Min nya iPhone 5/32GB! (Apple Store)
2) Den ultra-smidiga migrationen 3GS -> 5

3GS! Då var du fan värd en uppgradering

Ursprungligen av planB:

1) Min nya iPhone 5/32GB! (Apple Store)
2) Den ultra-smidiga migrationen 3GS -> 5

Jag gjorde samma resa när min 3GS plötsligt bestämde sig för att sluta ladda. Blev riktigt nervös när gammelluren var död och femman var i min hand, hade jag gjort backup? Mest orolig var jag för allt jag har i 1Password, en app jag förlitar mig på var dag både privat och på jobbet. iCloud visade sig vara en riktig hit, det tog ett bra tag att synka ca 18 GB men allt viktigt var med.

  • Medlem
  • 2013-01-03 17:45

"Vi" "krossade" Ryssland i JVM. i alla fall i första perioden. Men sen tog vi ju hem det på straffarna. Otroligt skönt att kicka ut dem på hemmaplan!

Idag lättade mitt hjärta ordentligt. Det verkar nämligen som att Apples dominans på telefon- och läsplattesidan äntligen kommer att brytas under 2013! Dessutom ser vi hur Apples aktie sjunker från sina rekordnivåer, vilket även det är oerhört positivt.
Nejdå, jag älskar verkligen Apples produkter och deras tänk kring dessa och just därför blir jag så glad. Förklaringen är enkel. Hela Apples filosofi bygger på att man är en underdog. Man tar ut svängarna och tänker annorlunda för att man inte har något att förlora. Jag menar, bara att komma på tanken att släppa en telefon som fungerar klockrent, men saknar MMS?!? Och nu var ju inte den frånvarande MMS-funktionen något positivt, men visar någonstans att Apple i princip byggde en telefon utan att ens titta på en konkurrent.
Jag tror inte Apple är ett företag som mår bra av att leva i dominans. Då blir det som med Norge, som varit lillebror så länge att de aldrig kommer att kunna känna något annat är skadeglädje mot svenskarna. Och man fattar inga företagsmässigt kloka beslut utifrån skadeglädje.
Så gläds åt alla mediokra Android- och Windowsmobiler, de kommer att säkra ett hungrigt och kreativt Apple. Hoppas jag.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-01-04 21:59

MMSar inte, så det är enligt mig fortfarande en oerhört onödig funktion.

Bevaka tråden