Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 7 får helt ny design

Tråden skapades och har fått 245 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-01 16:25
Ursprungligen av xms67:

Kan ju inte påstå att jag exploderar av lycka... Upplever inte heller att jag har några stora behov av en ny design. Skulle hellre se att de överraskade mig med funktioner jag idag inte vet att jag behöver. Och det viktigaste är att någon löser tricket med små batterier med stor kapacitet. Men det har ju inte så mycket med design av iOS 7 att göra...

Det lär komma nya funktioner också i och med att designen blir annorlunda. Det går liksom hand i hand.

Ursprungligen av kladda:

Apple uppdaterar sina mobiler 1 ggr per år. Om vi bara får en ny processor i 5S och de ger LG, Samsung osv ytterligare 1år att köra ifrån så tror jag iPhone kommer tappa stora andelar.

Oroa dig inte, det är nog okej att diskutera den största iOS-enhetens framtid här även om lite hårvara tas upp

På vilket sätt har Samsung och LG (?) kört ifrån Apple?
LG är ju iofs inte ens med i matchen längre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-01 16:46
Ursprungligen av zappee:

Det lär komma nya funktioner också i och med att designen blir annorlunda. Det går liksom hand i hand.

Det är ju iofs ingen naturlag. Man kan ändra design utan att ändra funktion. De går alltså inte hand i hand. Sedan utgår jag från att de inte står still i utvecklandet av funktioner. Men för min del så behåller jag gärna designen och får nya funktioner om man måste välja. Men jag skulle inte bli förvånad om jag, som så många andra, först kommer gnälla och sedan vänja mig för att till sist gilla en ny design...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-01 18:03
Ursprungligen av zappee:

På vilket sätt har Samsung och LG (?) kört ifrån Apple?
LG är ju iofs inte ens med i matchen längre.

Du är dåligt uppdaterad LG går bättre än på länge mycket tack vare Nexus 4 som de och Google ligger bakom.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-01 19:14
Ursprungligen av carlK:

Ja! Typ en sådan enkel sak som att stänga av/på wifi på ios kräver ju lite för många steg. Nu har ju jag jailbreak och då är de smidigt. Android är ju lite lättare att anpassa efter sina egna behov! Men jag kan inte de OSet så bra ännu men efter 3år med iOS så vill jag ha nått nytt!

På vilket sätt är det så oerhört mycket smidigare att stänga av WLAN-funktionen på en jailbreakad iPhone?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-01 19:42
Ursprungligen av zinned:

På vilket sätt är det så oerhört mycket smidigare att stänga av WLAN-funktionen på en jailbreakad iPhone?

Du kan fixa inställningar så du har on/off för 3g/4g och wifi etc, etc uppe i fältet bredvid operatörsnamn och symbolen för signalstyrka. Det är ETT exempel, men det finns säkert fler varianter. Jag tycker själv det är lite larvigt att behöva gå in i systemmappen varje gång jag vill stänga av wifi (t.ex). En widget hade inte skadat...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-01 19:48

Det känns inte alls som Apple att integrera sådana tweaks, jag ser personligen heller ingen anledning att göra det. Varför ska man hålla på och stänga av och på dessa funktioner så ofta? Det finns det ju ingen anledning till.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-01 20:02
Ursprungligen av zinned:

Det känns inte alls som Apple att integrera sådana tweaks, jag ser personligen heller ingen anledning att göra det. Varför ska man hålla på och stänga av och på dessa funktioner så ofta? Det finns det ju ingen anledning till.

Jo det finns det ju faktist ett flertal anledningar till. Bl.a. spara datatrafik över telefonnätet till exempel och spara batteri.

Senast redigerat 2013-05-01 23:28
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-01 20:09

Jag har jailbreakat min telefon för att få alla dessa funktioner som alla pratar om.
Men som alltid återgår jag för jag märker att jag använder nästan aldrig dessa funktioner.
Att hålla på att stänga av blåtand,wifi sparar i praktiken väldigt lite ström.
Så lite att det handlar om några procent under en dag och då ids jag inte att krångla.

Kommer dessa funktioner i iOS 7 så är det väl bra för dom som vill ha dom.
Jag kommer säkert använda dom någon gång ibland men det är då inte en deal breaker för att fortsätta använda iPhone.

  • Medlem
  • 2013-05-01 21:51
Ursprungligen av zinned:

Det känns inte alls som Apple att integrera sådana tweaks, jag ser personligen heller ingen anledning att göra det. Varför ska man hålla på och stänga av och på dessa funktioner så ofta? Det finns det ju ingen anledning till.

Detta med wifi är bara ett exempel. Ett annat är att höja och sänka ljusnivån på skärmen, något jag gör väldigt ofta. Tycker inte den automatiska funkar vettigt. Att då gå in i inställningar varje gång skulle kännas jobbigt. Nu har jag de i notificationscenter eller va de nu kallas. En downswipe och de är klart.

Och bara för att DU inte ser behov av en viss funktion så betyder inte de att alla andra inte har behov av de! Men har man aldrig testat så vet man ju inte va man missar! Samma sak som att gamlingar inte har behov av en sån stor grej för oss som internet är, dom har helt enkelt inte kommit in i de och har därmed inte ett behov av de!

Ursprungligen av carlK:

Detta med wifi är bara ett exempel. Ett annat är att höja och sänka ljusnivån på skärmen, något jag gör väldigt ofta. Tycker inte den automatiska funkar vettigt. Att då gå in i inställningar varje gång skulle kännas jobbigt. Nu har jag de i notificationscenter eller va de nu kallas. En downswipe och de är klart.

Dubbelklicka på hemknappen och swipa åt höger. Där finns musik-kontroller och skärmrotationlås. Swipa en gång till så har du ljusstyrka och AirPlay.

Jag hoppas på widget-funktioner liknande detta:
http://www.99mac.se/artikel/3924-forslag-pa-n...

Ursprungligen av carlK:

Ja! Typ en sådan enkel sak som att stänga av/på wifi på ios kräver ju lite för många steg. Nu har ju jag jailbreak och då är de smidigt. Android är ju lite lättare att anpassa efter sina egna behov! Men jag kan inte de OSet så bra ännu men efter 3år med iOS så vill jag ha nått nytt!

Jag förstår. Du vill kunna ha genvägar i notiscenter bland annat. Förståeligt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-01 22:31
Ursprungligen av carlK:

Detta med wifi är bara ett exempel. Ett annat är att höja och sänka ljusnivån på skärmen, något jag gör väldigt ofta. Tycker inte den automatiska funkar vettigt. Att då gå in i inställningar varje gång skulle kännas jobbigt. Nu har jag de i notificationscenter eller va de nu kallas. En downswipe och de är klart.

Och bara för att DU inte ser behov av en viss funktion så betyder inte de att alla andra inte har behov av de! Men har man aldrig testat så vet man ju inte va man missar! Samma sak som att gamlingar inte har behov av en sån stor grej för oss som internet är, dom har helt enkelt inte kommit in i de och har därmed inte ett behov av de!

Likväl så överlever dom och klarar av sitt dagliga liv.
Hålla på att argumentera över en funktion som att sänka ljusstyrkan som ett behov eller nödvändighet är verkligen på nördnivå.

Jag hoppas verkligen inte iOS 7 blir som android...ett OS för nördar,kontrollfreak.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-01 22:35
Ursprungligen av carlK:

Detta med wifi är bara ett exempel. Ett annat är att höja och sänka ljusnivån på skärmen, något jag gör väldigt ofta. Tycker inte den automatiska funkar vettigt. Att då gå in i inställningar varje gång skulle kännas jobbigt. Nu har jag de i notificationscenter eller va de nu kallas. En downswipe och de är klart.

Som sagt här ovanför, det är jättesmidigt att ändra ljusstyrkan utan att gå in i inställningar.

Ursprungligen av carlK:

Och bara för att DU inte ser behov av en viss funktion så betyder inte de att alla andra inte har behov av de! Men har man aldrig testat så vet man ju inte va man missar! Samma sak som att gamlingar inte har behov av en sån stor grej för oss som internet är, dom har helt enkelt inte kommit in i de och har därmed inte ett behov av de!

Ok, så eftersom jag inte har en jailbrekad telefon idag så vet jag inte om jag har behov av det? Haha, jo du

Jag har inget alls emot att folk jailbrekar sina enheter, de äger ju dem och får göra vad de vill med dem. Dock känns det som att i många fall det jailbrekas för jailbreakets skull och inte att man har någon jättestor förtjänst av det egentligen. Att stänga av WLAN är ju som sagt inget gemeneman behöver tänka på och skulle man vilja göra det någon enstaka gång så är det ju snabb och smidigt gjort i inställningarna.

Btw, jag har jailbreat en iPhone tidigare. En iPhone 3G med iPhone OS 3.0 (innan det hette iOS). Saknar inte något det kan ge

Ursprungligen av lappen71:

Jag hoppas verkligen inte iOS 7 blir som android...ett OS för nördar,kontrollfreak.

Nej, sådant är för Windows- och Android-users.

Ursprungligen av Knutsson:

Dubbelklicka på hemknappen och swipa åt höger. Där finns musik-kontroller och skärmrotationlås. Swipa en gång till så har du ljusstyrka och AirPlay.

Mja... ljudstyrka.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-01 23:35
Ursprungligen av Gordy:

Du är dåligt uppdaterad LG går bättre än på länge mycket tack vare Nexus 4 som de och Google ligger bakom.

Ligger bakom och ligger bakom, de tillhandahåller hårdvara.
Det är fortfarande ett företag som går minus.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-02 00:02
Ursprungligen av zappee:

Ligger bakom och ligger bakom, de tillhandahåller hårdvara.

De har utvecklat Nexus 4 tillsammans med Google så nog ligger de bakom den mobilen och tjänar pengar på den.

Ursprungligen av zappee:

Det är fortfarande ett företag som går minus.

Minus? Var har du fått det ifrån? Du är verkligen dåligt uppdaterad. http://news.sky.com/story/1082378/lgs-profit-...

Ursprungligen av carlK:

Samma sak som att gamlingar inte har behov av en sån stor grej för oss som internet är, dom har helt enkelt inte kommit in i de och har därmed inte ett behov av de!

Med tanke på det sätt du väljer att uttrycka dig i skrift drar jag slutsatsen att du är under 18 år. Det känns en aning pinsamt att läsa ovanstående citat och därför kommer jag svårligen att ta dina åsikter på allvar.

  • Medlem
  • 2013-05-02 06:50
Ursprungligen av Capeman:

Med tanke på det sätt du väljer att uttrycka dig i skrift drar jag slutsatsen att du är under 18 år. Det känns en aning pinsamt att läsa ovanstående citat och därför kommer jag svårligen att ta dina åsikter på allvar.

Ibland måste man skriva med lite yngre drygare stil, vissa fattar inte annars;) Bara så löjligt av vissa att inte förstå att andra har behov av andra funktioner än en själv. Nu snackar vi inte bara om wifi och brightness utan är ju mängder av saker som skiljer, på gott å ont. Som sagt så har jag en iPhone idag och har haft de 3år tillbaka så när jag säger att jag är sugen på Android så är jag ju helt opartisk. Men upptäckte nu att här kan man inte säga nått dåligt om Apple, så då drar jag mig ur fritidsgården lika snabbt som jag kom hit för kan man inte diskutera och förstå att nått kan va bättre på andra sidan(bättre än de man själv har) så är man lite fel ute.

Och jag hade gärna varit 18 igen lille vän!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-02 06:57

Det jobbas tydligen för fullt för att IOS 7 ska blir klart i tid:
http://allthingsd.com/20130501/apples-ios-7-t...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-02 07:33
Ursprungligen av carlK:

Ibland måste man skriva med lite yngre drygare stil, vissa fattar inte annars;) Bara så löjligt av vissa att inte förstå att andra har behov av andra funktioner än en själv. Nu snackar vi inte bara om wifi och brightness utan är ju mängder av saker som skiljer, på gott å ont. Som sagt så har jag en iPhone idag och har haft de 3år tillbaka så när jag säger att jag är sugen på Android så är jag ju helt opartisk. Men upptäckte nu att här kan man inte säga nått dåligt om Apple, så då drar jag mig ur fritidsgården lika snabbt som jag kom hit för kan man inte diskutera och förstå att nått kan va bättre på andra sidan(bättre än de man själv har) så är man lite fel ute.

Och jag hade gärna varit 18 igen lille vän!

Du skriver fortfarande som en 18 åring så gissningen på din ålder var visst inte helt fel.

Det kritiseras hela tiden på Apple produkter på detta forum men skillnaden mellan dig och oss är att vi inte beter oss som drama queens och hotar med att lämna forumet när åsikterna går isär.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-02 08:43
Ursprungligen av stile:

Det jobbas tydligen för fullt för att IOS 7 ska blir klart i tid:
http://allthingsd.com/20130501/apples-ios-7-t...

Härligt med ett inlägg on topic!

Jag hoppas bara det inte blir ett hastverk — iOs 7 — då det vore betydligt bättre att man struntade i allt ståhej och tog det lugnt och fint. Resultatet av jäkt kan ju bli som Apples kartor. Jag ser fram mot iOs 7, tro inget annat.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Mja... ljudstyrka.

Oj då, det är visst på iPad man kan ställa ljusstyrkan där. Men principen tycker jag är smidig, dubbelklick, swipe ändra. Utan att behöva lämna appen.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-05-02 10:00
Ursprungligen av carlK:

Ibland måste man skriva med lite yngre drygare stil, vissa fattar inte annars;) Bara så löjligt av vissa att inte förstå att andra har behov av andra funktioner än en själv. Nu snackar vi inte bara om wifi och brightness utan är ju mängder av saker som skiljer, på gott å ont. Som sagt så har jag en iPhone idag och har haft de 3år tillbaka så när jag säger att jag är sugen på Android så är jag ju helt opartisk. Men upptäckte nu att här kan man inte säga nått dåligt om Apple, så då drar jag mig ur fritidsgården lika snabbt som jag kom hit för kan man inte diskutera och förstå att nått kan va bättre på andra sidan(bättre än de man själv har) så är man lite fel ute.

Och jag hade gärna varit 18 igen lille vän!

?När du har fixat&trixat i tillräckligt många år, så är sannolikheten stor att du gillar det enkla som bara fungerar. Alla dessa år av livet som jag grottat ner mig i allt möjligt valde jag att göra då men skulle med dagens perspektiv minimera.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-02 11:25
Ursprungligen av Gordy:

De har utvecklat Nexus 4 tillsammans med Google så nog ligger de bakom den mobilen och tjänar pengar på den.
Minus? Var har du fått det ifrån? Du är verkligen dåligt uppdaterad. http://news.sky.com/story/1082378/lgs-profit-...

Klart de tjänar pengar på den, men de har ju inte något med OSet att göra.

Ja, de gick minus 2010, 2011, 2012, och ja nu en lite plus i Q1 2013.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-02 11:40
Ursprungligen av zappee:

Klart de tjänar pengar på den, men de har ju inte något med OSet att göra.

Jo delvis.

Ursprungligen av zappee:

Ja, de gick minus 2010, 2011, 2012, och ja nu en lite plus i Q1 2013.

När man pratar om att ett företag GÅR med förlust så brukar man prata i nutid, inte dåtid.

Senast redigerat 2013-05-02 12:11
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-02 14:46

Känsliga prylar det där. Vissa lär jubla oavsett vad Apple gör med sitt OS. det är ju alltid bra/bäst per se. Och det är helt ok. Själv vill jag ha widgets för snabb åtkomst till funktioner jag använder ofta och där ingår t.ex att stänga av och sätta på wifi. Jag vet att jag inte är ensam om den saken. Har man en jailbreakad ipad/iphone kan man ju trixa till det och det talar ju för att det finns en viss efterfrågan på funktionen.

Nu kan ju vissa hävda att detta är onödigt och att jag är korkad som vill ha funktioner som har en målgrupp som är "försvinnande liten", men jag kan ju bara påpeka vad jag saknar, vad jag önskar. Det får man lov att tycka är konstigt, dumt och idiotiskt. Det är ok. Jag kommer aldrig ifrågasätta vad ni önskar. Det lämnar jag därhän.

Jag hoppas inte att iOs 7 går i riktning mot det gränssnitt Win 8 har då jag tycker det är fult. Kanske är det en vanesak, men jag önskar att iOs ser ut som iOs med en del tillägg — widgets och synligt filsystem. Jag vet det är ett önsketänkande. Men ändå: mina drömmar är mina, inte nödvändigtvis någon annans.

Allt gott till er oavsett vilka ni är.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-02 15:50
Ursprungligen av PJW:

Känsliga prylar det där. Vissa lär jubla oavsett vad Apple gör med sitt OS. det är ju alltid bra/bäst per se. Och det är helt ok. Själv vill jag ha widgets för snabb åtkomst till funktioner jag använder ofta och där ingår t.ex att stänga av och sätta på wifi. Jag vet att jag inte är ensam om den saken. Har man en jailbreakad ipad/iphone kan man ju trixa till det och det talar ju för att det finns en viss efterfrågan på funktionen.

Nu kan ju vissa hävda att detta är onödigt och att jag är korkad som vill ha funktioner som har en målgrupp som är "försvinnande liten", men jag kan ju bara påpeka vad jag saknar, vad jag önskar. Det får man lov att tycka är konstigt, dumt och idiotiskt. Det är ok. Jag kommer aldrig ifrågasätta vad ni önskar. Det lämnar jag därhän.

Jag håller med dig, därför skrev jag tidigare att man har ju köpt enheten och kan göra vad man vill med den. Däremot så har jag ännu inte sett någon praktisk nytta med att t ex kunna stänga av WLAN-funktionen snabbare än vad man kan idag och framför allt varför man har behovet av att just stänga av densamma så väldigt ofta. Jag var mest intresserad av varför man vill stänga av den stup i kvarten, det där med att spara batteri är ju inget argument då besparingen är försumbar.

Ursprungligen av PJW:

Jag hoppas inte att iOs 7 går i riktning mot det gränssnitt Win 8 har då jag tycker det är fult.

Jag önskar heller inte att iOS 7 blir så platt som Win8.

Inte mycket som handlar om design här.
Ingen som fiskat upp lite screenshots etc?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-02 17:14
Ursprungligen av carlK:

Ja! Typ en sådan enkel sak som att stänga av/på wifi på ios kräver ju lite för många steg. Nu har ju jag jailbreak och då är de smidigt. Android är ju lite lättare att anpassa efter sina egna behov! Men jag kan inte de OSet så bra ännu men efter 3år med iOS så vill jag ha nått nytt!

Och när har man behov av att stänga av eller sätta på wi-fi?
Jag har alltid mitt på.

Ursprungligen av Konrad:

Och när har man behov av att stänga av eller sätta på wi-fi?
Jag har alltid mitt på.

Om man bara vill köra på sitt 3G/LTE av någon anledning? Långsamt WiFi t.ex. eller behöver prova något med en annan ISP än den som WiFi-uppkopplingen har.

Bevaka tråden