Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 7 får helt ny design

Tråden skapades och har fått 245 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-08 17:11
Ursprungligen av zinned:

Det handlade om att appar skulle få tillgång till alla möjliga API:er som de inte får tillgång till idag, som av flera anledningar har begränsat av Apple.

Nej, det handlade om specifikt de funktioner TrueCaller t.ex. har på Android.

För de APIer ser jag inte hur det skulle bli osäkrare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-08 22:41
Ursprungligen av zappee:

Nej, det handlade om specifikt de funktioner TrueCaller t.ex. har på Android.

För de APIer ser jag inte hur det skulle bli osäkrare.

Nej, du är fel ute.

I inlägg #100 så citerade du mitt inlägg #89 som var svar på keptangs inlägg #88.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-09 01:14
Ursprungligen av zinned:

Nej, du är fel ute.

I inlägg #100 så citerade du mitt inlägg #89 som var svar på keptangs inlägg #88.

keptangs svar var på att det var läskigt att släppa apier till telefon/sms.

Så min fråga kvarstår.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-09 17:27
Ursprungligen av zappee:

keptangs svar var på att det var läskigt att släppa apier till telefon/sms.

Så min fråga kvarstår.

Det är ju det jag säger, att Apple har valt att begränsa vissa saker och har garanterat gjort det av en anledning. Skulle alla spärrar släppas, göra som Android gör, så skulle jag också tycka det var läskigt och ett stort steg i helt fel riktning. Det skulle enligt mig också påverka användarupplevelsen negativt då det skulle ge utrymme för stora felkällor, med detta också ge varumärket en känga. Det är detta jag har skrivit tidigare.

Dock är jag säker på att Apple aldrig skulle göra det på ett sådant sätt.

Ursprungligen av zinned:

Det är ju det jag säger, att Apple har valt att begränsa vissa saker och har garanterat gjort det av en anledning. Skulle alla spärrar släppas, göra som Android gör, så skulle jag också tycka det var läskigt och ett stort steg i helt fel riktning. Det skulle enligt mig också påverka användarupplevelsen negativt då det skulle ge utrymme för stora felkällor, med detta också ge varumärket en känga. Det är detta jag har skrivit tidigare.

Dock är jag säker på att Apple aldrig skulle göra det på ett sådant sätt.

Android är säkrare än iOS, fråga Pentagon.

Pentagon skulle det stå..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-09 17:34
Ursprungligen av keptang:

Android är säkrare än iOS, fråga Pentagon.

Pentagon skulle det stå..

Tyvärr, jag har ingen källa på Pentagon som jag kan fråga. Dock hade jag uppfattningen att både Android och iOS var OS som personal där i någon form skulle få köra.

Hur som, det är för mig likgiltigt. Jag själv har uppfattningen att screeningen Apple har på inkommande appar mot AppStore är ljusår bättre än hur Android hanterar det.

Ursprungligen av zinned:

Jag själv har uppfattningen att screeningen Apple har på inkommande appar mot AppStore är ljusår bättre än hur Android hanterar det.

Det håller jag helt och hållet med om.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-09 18:13
Ursprungligen av zinned:

Jag själv har uppfattningen att screeningen Apple har på inkommande appar mot AppStore är ljusår bättre än hur Android hanterar det.

Ljusår bättre är en grov överdrift. Säkerheten på Androidappar från Google Play ligger inte långt från Apple appar.

  • Medlem
  • 2013-05-09 18:29
Ursprungligen av Gordy:

Ljusår bättre är en grov överdrift. Säkerheten på Androidappar från Google Play ligger inte långt från Apple appar.

Känns ungefär som att jämföra säkerheten i en ny Volvo och en gammal Trabant.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-09 18:43
Ursprungligen av Dalle:

Känns ungefär som att jämföra säkerheten i en ny Volvo och en gammal Trabant.

Nej det gör det inte. Apple och Google har liknande säkerhetssystem för att kolla appar innan de släpps på Appstore respektive Play.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-10 22:56
Ursprungligen av zinned:

Det är ju det jag säger, att Apple har valt att begränsa vissa saker och har garanterat gjort det av en anledning. Skulle alla spärrar släppas, göra som Android gör, så skulle jag också tycka det var läskigt och ett stort steg i helt fel riktning. Det skulle enligt mig också påverka användarupplevelsen negativt då det skulle ge utrymme för stora felkällor, med detta också ge varumärket en känga. Det är detta jag har skrivit tidigare.

Dock är jag säker på att Apple aldrig skulle göra det på ett sådant sätt.

Klart de har gjort det av en anledning, frågan är dock vilken.
Jag är inte så säker på att den är säkerhetsmässig.

Vem har sagt att de ska släppa ALLA spärrar?
Det var apier för appar som TrueCaller som diskuterades, inte jätteläskigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-14 15:11

"Enligt 9to5mac:s källor kan IOS 7 komma att mer likna det platta gränssnittet i Windows Phone."

Jag börjar må ganska illa...

  • Medlem
  • ?
  • 2013-05-15 09:01
Ursprungligen av TureB:

"Enligt 9to5mac:s källor kan IOS 7 komma att mer likna det platta gränssnittet i Windows Phone."

Jag börjar må ganska illa...

?Hoppas att det inte blir så illa som man kan må.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-05-15 11:17

?Att ta bort ALL skeuomorfism, glans, lyster, toningar, djupverkan och runda hörn, blir som att färdas tillbaks i tiden till windows födelse. Tiden då det var VGA upplösning med 16 färger. Att delvis simulera den tiden designmässigt med dagens fantastiska teknik finns det exempel på, - windows phone. Läder, träpaneler och filt borde på sin höjd få vara tema val. Låt oss slippa denna ytterlighet och behålla lite av Apples rena design med glans och djupverkan.

9to5mac har mer att säga om designen i iOS 7:

http://9to5mac.com/2013/05/24/jony-ives-new-l...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-05-25 09:01

Svart, vitt, platt, tråkigt att inte använda grafikmöjligheterna bättre än så.
Jag tycker det är snyggare med lite 3D-effekter än att bara göra allt platt, dock kanske detta
kompenseras lite av toggle-knappar för WiFi, Bluetooth, GPS mm.

Intressant i alla fall med förändringar och inte bara forsatt stiltje.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-25 09:03

Undrar hur många som kommer skrika i högan sky över förändringarna? ?

Ett lite plattare utseende vore trevligt. Gillar verkligen exempelbilderna i den artikel du länkar till, Capeman.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-06-04 15:28

Mr Blurrycam. Säger ingenting tycker jag. Dessutom har det påståtts att det är en tidig alfa som nog ändrat utseende sedan dess, så jag tycker det där är ganska ointressant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-04 16:57
Ursprungligen av Capeman:

Mr Blurrycam. Säger ingenting tycker jag. Dessutom har det påståtts att det är en tidig alfa som nog ändrat utseende sedan dess, så jag tycker det där är ganska ointressant.

Kan bara hålla med.

åh, jag hoppas det här går att få in på min iphone 4s annars... befriande med flat tycker jag, mer fokus på innehållet på det viset.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-06 11:09
Ursprungligen av klarabara:

åh, jag hoppas det här går att få in på min iphone 4s annars... befriande med flat tycker jag, mer fokus på innehållet på det viset.

Jag skulle tro iOS7 får stöd för iPhone 4 och framåt. iOS6 fungerar ända bak till 3GS.

Ovanligt få läckor. John Gruber säger att han inte varit så ovetande angående kommande mjukvara sen iPhone 2007. Hans källor säger dock att alla rykten är felaktiga. Ta det för vad det är - ett rykte till.

http://www.macrumors.com/2013/06/09/ios-7-all...

Hur stor är chansen att vi får en beta vesion redan idag för iOS7 ? Är det bara jag som är så förbannat trött på IOS har ju mer eller mindre sett likadant ut i 5 år och vem man än pratar med försvarar IOS med näbbar och klor! Jag vill inte byta till Android men jag tycker Apple borde släppa lite och i alla fall inte bestämma vilken bakgrundsbild man får ha "lite överdrift" men ni förstår vad jag menar. FInns ju en anledning till att var 4:e telefon jailbreakas.

Ursprungligen av @ndreas:

Hur stor är chansen att vi får en beta vesion redan idag för iOS7 ? Är det bara jag som är så förbannat trött på IOS har ju mer eller mindre sett likadant ut i 5 år och vem man än pratar med försvarar IOS med näbbar och klor! Jag vill inte byta till Android men jag tycker Apple borde släppa lite och i alla fall inte bestämma vilken bakgrundsbild man får ha "lite överdrift" men ni förstår vad jag menar. FInns ju en anledning till att var 4:e telefon jailbreakas.

Den finns förmodligen tillgänglig för developers idag, har varit så vid tidigare släpp.

Ursprungligen av @ndreas:

...var 4:e telefon jailbreakas.

Finns det någon källa till det påståendet?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Finns det någon källa till det påståendet?

Jag är källan nej men löste det för ett tag sedan vet inte om det är 100 men det var ju X antal miljoner nedladdningen bara första timmarna det släpptes för iOS 6
Det är väl ändå en indikation på att man inte är helt hundra med iOS som det ser ut idag

En intressant sak är ju hur mycket Apple försöker sammanföra iOS med OS X på senaste tiden. Jag skulle gissa att designförändringar i iOS kommer att synas även i OS X för att användaren ska känna igen sig mellan plattformarna.

De har ju lagt upp en reklamskylt som ser ut så här:

Om jag ska spåna hejvilt, så skulle X:et på vågen kunna anspela på att Aqua skrotas. Det ska bli spännande att se vad som har att komma med

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-10 12:49
Ursprungligen av Kermit:

En intressant sak är ju hur mycket Apple försöker sammanföra iOS med OS X på senaste tiden. Jag skulle gissa att designförändringar i iOS kommer att synas även i OS X för att användaren ska känna igen sig mellan plattformarna.

De har ju lagt upp en reklamskylt som ser ut så här:
http://cdn.macrumors.com/article-new/2013/06/xbannerbig.jpg

Om jag ska spåna hejvilt, så skulle X:et på vågen kunna anspela på att Aqua skrotas. Det ska bli spännande att se vad som har att komma med

…eller att man "går tillbaka" till Aqua så att säga. Man sätter nytt fokus på GUI:t.

Bevaka tråden