Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 519 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Myrslok:

Lite konstigt att om man beställt direkt från Apple Store SE så är det inte leverans förän 2-9 November..

Borde inte via som handlar via Apple store få den först, innan andra ÅF?

Nåja. Det är skönt att få en olåst i alla fall.

Jag håller helt med dig! Det är nästan så man känner sig "lite lurad" av att [valfri teleoperatör]s kunder ska få den före.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-24 23:23

Preparing for Shipment

Äntligen.

Det sämsta med att beställa från Telenor är att de rullar som det fortfarande vore 1991. Jag menar, sitta och vänta på att en avi ska dimpa ner i brevlådan...

Ute för leverans. Mwahahahaha!

Ni som fått era iPhone 4S:or, eller får dem idag, har ni lust att skriva lite om era intryck, typ en minirecension? Jag är så nyfiken så jag håller på att spricka. Min särbos telefon borde dyka upp på fredag (!!) enligt Halebop, även om jag misstänker att det blir måndag (....sedan får jag INTE öppna den, utan åka och leverera hans och sedan vänta typ två veckor till innan jag kan köpa min). >.<

Nu är min 4S levererad. Till jobbet. Jag är hemma idag. Måste vänta hela 4 timmar tills en kollega svänger förbi med den. Lätt de 4 längsta timmarna i mitt liv. Suuuuuuuck!

  • Medlem
  • 2011-10-25 13:25
Ursprungligen av pmarriott:

Nu är min 4S levererad. Till jobbet. Jag är hemma idag. Måste vänta hela 4 timmar tills en kollega svänger förbi med den. Lätt de 4 längsta timmarna i mitt liv. Suuuuuuuck!

Synne dig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-25 14:07

Min iPhone 4S kom till Borderlinx klockan 9 i morse. Har precis betalat och får se när den kommer fram

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-25 14:25

Telia kundtjänst har ingen aning.. kunde bara se att min beställning låg i systemet. Ingen köplats, inget besked om när man kunde förvänta sig leverans. Antar att de inte vet hur många enheter de får, vilket förstås är märkligt då de har en lagerindikator på beställningssidan och den visade förstås grönt när jag beställde.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-25 14:37
Ursprungligen av Jeppe_E:

Telia kundtjänst har ingen aning.. kunde bara se att min beställning låg i systemet. Ingen köplats, inget besked om när man kunde förvänta sig leverans. Antar att de inte vet hur många enheter de får, vilket förstås är märkligt då de har en lagerindikator på beställningssidan och den visade förstås grönt när jag beställde.

Låter som en upprepning av tidigare släpp. Det var samma sak med 3GS för två år sedan. Erfarenheterna av rapporter från online-bokning gjorde att jag ställde mig i kö i butik - vanlig enkel A4-lapp där man skrev upp namn och telefon. Sedan ringde butiken runt när det fått in en leverans. Jag väntade fem veckor på den tiden. Det gick inte snabbare, visade det sig sedan, men jag föredrog att ha med konkret butik och konkreta människor bakom disk i det läget.

Ursprungligen av planB:

Låter som en upprepning av tidigare släpp. Det var samma sak med 3GS för två år sedan. Erfarenheterna av rapporter från online-bokning gjorde att jag ställde mig i kö i butik - vanlig enkel A4-lapp där man skrev upp namn och telefon. Sedan ringde butiken runt när det fått in en leverans. Jag väntade fem veckor på den tiden. Det gick inte snabbare, visade det sig sedan, men jag föredrog att ha med konkret butik och konkreta människor bakom disk i det läget.

Vid släppet av 3GS så bokade jag på telias hemsida någon timme efter att det gick ut mail om att förbokningen var uppe.
Den gången fick jag telefonen på posten vid releasedagen (fast postkontoret hade inte läst av paketet och skickat ut sms aviseringen, och personen bakom disken vägrade att ens gå att titta efter paketet trots att jag både legitimerade mig hade kollinr, efter lite tjafsande från från båda sidor vände jag ryggen till och började gå, då snubben bakom disken plötsligt frågade vad är det i paketet då?, iPhone 3GS svarar jag, och snabbt svarar "ja men då vet jag var den är" och plockar fram paketet på 5 sekunder. Vad glad-sur jag var då) men vad jag låste på Telias forum sen så var det folk som beställde på kvällen samma dag som jag som inte fick den på releasedagen.

Eftersom Telia nu dock bara erbjöd bokning med Telia flex som jag inte vill ha, så beställde jag 4s nu direkt hos svenska Apple store istället. Men eftersom jag bokade sent den 22a så får jag den inte på fredag, för den är ju inte skickad i dagsläget och beräknad ankomst är ju om 3-10 nov. I och för sig så ser det ju inte ut som att någon som köpt direkt från svenska Apple ut att få den i veckan.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-26 18:03
Ursprungligen av Ryuujin:

Eftersom Telia nu dock bara erbjöd bokning med Telia flex som jag inte vill ha, så beställde jag 4s nu direkt hos svenska Apple store istället.

Om du kollat lite bättre så hade du sett att det gick utmärkt att byta till annat abonnemang under beställningen. Jämfört med mitt gamla abonnemang så var faktiskt flex billigare.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Om du kollat lite bättre så hade du sett att det gick utmärkt att byta till annat abonnemang under beställningen. Jämfört med mitt gamla abonnemang så var faktiskt flex billigare.

Det var som tusan när jag kikar nu så ser det helt annorlunda ut än vid 21 tiden i lördags., jag gick i lördags via 4s på front sida -> valde modell -> ruta för abonnemang (där fanns bara 3 eller fyra olika flex då) -> vidare därifrån till nästa flik och där valde anpassa abonnemanget via ikon i summeringsramen till höger, men där fanns bara att välja till större samtal och sms pott och lägga till mer data.

Så där gav jag upp efter att gjort om den proceduren ett par gånger utan framsteg. Några minuter efter läste jag dock på Telias forum att någon som bokade med valfritt abonnemang under den tiden som Telia av misstag lade upp bokningsidan för tidigt. Men den tråden fick svar från andra som liksom jag inte kunde välja något annat än flex.

Jag finner det dock ganska logiskt att Telia vill att tidiga köpare ska välja ett abonnemang som gynnar dem som företag och så har det ju varit med alla tidigare iPhone släpp, de har de första dagen/dagarna haft ett begränsad abonnemangsform, för att sedan öppnas upp för fler.

Jag själv har haft Telia prata på med mobilsurf extra+ i snart 3 år och är rätt så nöjd med det, då jag sällan ringer och skickar sms för mer än 30sek i månaden för att de flesta i min familj och bekantskapskrets går att nås lika lätt via mail/msn eller Skype eller annan vo-ip så behöver jag inte en pott på 199sek. En annan anledning är att jag är motståndare mot sms och mms som idag är för gamla och begränsade tekniker som bör bytas ut mot mer kompetenta unifierade tekniker så som mail, och därför inte vill välja till en massa fria sms osv.

Hoppas du har rätt dock för andras skull, nu är det ju försent för mig att avkoka från Apple och köpa från Telia. Kanske är rätt skönt att inte vara bunden i två år ändå, ta möjligheten i akt att jobba lite övertid framöver och spara undan pengar och kanske ha möjlighet att uppgradera till nästa generations iPhone om den ser avsevärt mycket bättre ut om ett år.

Beställt från Telia. De säger i telefon samma sak som det leveransbesked jag fått via epost att den skickas på torsdag och skall kunna hämtas på kiosken bredvid mitt hem på fredag.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-25 15:02
Ursprungligen av Daniel W:

Beställt från Telia. De säger i telefon samma sak som det leveransbesked jag fått via epost att den skickas på torsdag och skall kunna hämtas på kiosken bredvid mitt hem på fredag.

Nåja, du har åtminstone fått ett leveransbesked.... Jag tyckte jag var snabb som beställde på kvällen den 22:e

Eventuellt så ställer jag mig i butiken den 28:e, som jag gjorde med 3GS och det gick ju bra.

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-10-25 15:24

Någon som hört något från Tele2? Jag beställde min i Lördags runt 16. Läste på något annat forum att man enligt tele2 chatten inte skulle få dem förens tidigast 3 november!?

Just nu sitter jag och dividerar i fall jag ska avboka och testa lyckan i butiken eller inte...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-25 18:09

Najs, nu är min skickad från Apple!

  • Medlem
  • 2011-10-25 19:50
Ursprungligen av zappee:

Najs, nu är min skickad från Apple!

När beställde du? Var det på appelstore UK eller SE?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-25 20:04
Ursprungligen av Korsriddaren:

När beställde du? Var det på appelstore UK eller SE?

UK den 12/10

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-26 16:46
Ursprungligen av zappee:

Najs, nu är min skickad från Apple!

Och nu framme hos Borderlinx, nu får de snabba sig att registrera den!

  • Medlem
  • 2011-10-25 18:13

Jag köpte från tele2 och hm jag pratade med sa att de skickas den 28e. Men när jag sa att jag borde få den då, så sa han att det var vad som stod då.
Det finns ju en möjlighet att de kan komma att skickas någon dag tidigare. IOM att det var så styrt av Apple, så kanske de vill ha ut dem till den 28e? Hoppas hoppas!

Och jag har min i handen. Siri är ganska imponerande men när jag bad henne definiera smälttemperaturen för Hafnium gick hon bet. Guld, koppar etc klarade hon men lite mer exotiska grundämnen klarade hon inte av att uppfatta namnen på.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-25 18:49

Beräknad leverans den 31:e, från Telia. Känns ok, men den 28:e hade varit trevligare. Men jag var väl sen i beställningen, som lades klockan 22:10 den 22:e.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-25 19:05
Ursprungligen av Jeppe_E:

Beräknad leverans den 31:e, från Telia. Känns ok, men den 28:e hade varit trevligare. Men jag var väl sen i beställningen, som lades klockan 22:10 den 22:e.

Skumt, jag beställde min på morgonen den 24:e och beräknad leverans (enligt utskickat E-mail) är den 28:e. Kanske är beroende på vilken modell man beställt?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-25 19:12
Ursprungligen av berg82:

Skumt, jag beställde min på morgonen den 24:e och beräknad leverans (enligt utskickat E-mail) är den 28:e. Kanske är beroende på vilken modell man beställt?

Vit 32GB...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-25 20:09
Ursprungligen av berg82:

Skumt, jag beställde min på morgonen den 24:e och beräknad leverans (enligt utskickat E-mail) är den 28:e. Kanske är beroende på vilken modell man beställt?

Jag kollade på lagersttus hos Telia och det är bara den svarta 16GB som har leveransdatum den 28/10.
Övriga leveransdatum just nu:
16GB Vit : 31/10 (i lager)
32GB Vit/svart: 16/11 (ej i lager)
64GB Vit: 31/10 (i lager)
64GB Svart: 16/11 (ej i lager)

Slutsats: 16GB är inte lika många som väljer, 32GB vit gick snabbare än 32GB svart (eftersom jag vet att svart fanns i lager när vit inte fanns). De som köper 64GB väljer svart (eller så har Telia bara fått vita 64GB). Vill du ha en 4s från Telia är det 16GB eller vit 64GB som gäller

Nu har jag fått bekräftelse på att Telenor har förlängt och gjort om mitt abb. Då kanske iPhonen kommer innan fredag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-25 20:11

En annan "slutsats": De har fått in jävligt många 16 GB för att folk väljer det mest.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Slutsats: 16GB är inte lika många som väljer, 32GB vit gick snabbare än 32GB svart (eftersom jag vet att svart fanns i lager när vit inte fanns). De som köper 64GB väljer svart (eller så har Telia bara fått vita 64GB). Vill du ha en 4s från Telia är det 16GB eller vit 64GB som gäller

Ursprungligen av ibish:

En annan "slutsats": De har fått in jävligt många 16 GB för att folk väljer det mest.

Du slog precis huvudet on the spik.

Ursprungligen av ibish:

En annan "slutsats": De har fått in jävligt många 16 GB för att folk väljer det mest.

Exakt, det går inte att dra någon slutsats om vad folk väljer mest eftersom vi inte vet på vilka nivåer som man startade på

Bevaka tråden