Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken väska till MacBook?

Tråden skapades och har fått 287 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-12-20 00:14
Ursprungligen av Jordi:

Ja, den är rubbad och svår att hitta på. Själv rekommenderar jag verkligen att man använder HTML-versionen istället för flash-ditot.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-03-01 22:06

Jag blev riktigt sugen på en "STM Small Evolution" (http://www.stmbags.com.au/smallevolution) till en framtida MB. Tyvärr har jag inte hittat någon svensk affär som säljer dem. Någon som har tips på affärer jag bör kika hos?

Har ännu inte hittat någon bra väska till min MacBook så denna får duga ett tag till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-03 00:26

köpte mig en sådan :

http://www.manhattanportage.com/catalog/product_info.php?products_id=150

riktigt soft väska, passar macbooken perfekt! får dessutom plats med mkt mer än bara datorn, dessutom det jag tycker är viktigast: den ser inte ut som en laptop väska 750 kr här i gbg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-03 00:51

Personligen har jag en STM Alley 15" (olivgrön) kombinerat med en Tucano Second Skin till min MBP. Mycket bra! Jag gillar den stående modellen och smidiga formatet på Alley. Sen kan man låta sy på några snygga märken. Jag har ett med UESC Marathon... Spelnostalgi! Kolla här.

Senast redigerat 2007-03-03 01:03
Ursprungligen av Mondo:

Personligen har jag en STM Alley 15" (olivgrön) kombinerat med en Tucano Second Skin till min MBP. Mycket bra! Jag gillar den stående modellen och smidiga formatet på Alley. Sen kan man låta sy på några snygga märken. Jag har ett med UESC Marathon... Spelnostalgi! Kolla här.

Någon som vet om det går att köpa en STM Alley i butik i stockholmsområdet? Har sökt men jag hittar inget.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-17 17:35
Ursprungligen av bastuman:

Någon som vet om det går att köpa en STM Alley i butik i stockholmsområdet? Har sökt men jag hittar inget.

Macoteket (www.macoteket.se)

/ - Macoteket Store Stockholm, Birger Jarlsgatan
/ - Macoteket Store Sundbyberg
/ - Macoteket Store Uppsala

Ursprungligen av ntity:

Macoteket (www.macoteket.se)

/ - Macoteket Store Stockholm, Birger Jarlsgatan
/ - Macoteket Store Sundbyberg
/ - Macoteket Store Uppsala

Tackar och bockar!

Ursprungligen av Mondo:

Personligen har jag en STM Alley 15" (olivgrön) kombinerat med en Tucano Second Skin till min MBP. Mycket bra! Jag gillar den stående modellen och smidiga formatet på Alley. Sen kan man låta sy på några snygga märken. Jag har ett med UESC Marathon... Spelnostalgi! Kolla här.

Satt och kollade på sidan, och fastnade för Alley Small, men det står på deras hemsida "It also comes in a medium (15") size.". Menar de att den också finns som medium, eller passar även Small-väskan för en 15"-are?

/Claes

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-23 13:19
Ursprungligen av blackheim:

Satt och kollade på sidan, och fastnade för Alley Small, men det står på deras hemsida "It also comes in a medium (15") size.". Menar de att den också finns som medium, eller passar även Small-väskan för en 15"-are?

/Claes

STM Alley finns i small (13") och medium (15") som då passar 13" och 15" respektive..

Ursprungligen av ntity:

STM Alley finns i small (13") och medium (15") som då passar 13" och 15" respektive..

Tack så mycket! Riktigt snygg väska faktiskt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-23 16:18

Den enda riktigt häftiga väskan jag hittat hittils är den här, men den finns bara för 12" datorer.. inte heller verkar det finnas några andra återförsäljare av märket och företaget som gör väskan verkar inte finnas ute på Internet. Vad göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-23 21:28
Ursprungligen av blackheim:

Tack så mycket! Riktigt snygg väska faktiskt!

Jopp, speciellt den olivgröna, så självklart valde man den

För en MBP i 15" versionen är det mycket plats över runt datorn, så jag har min i incase fodral med, då passar den perfekt och det är bra med fickor för att få med sig det nödvändiga.

My Little Pimp

Köpte en väska till min macbook på Scandinavianphoto. Det blev en Crumpler "Little Pimp".
Rekomenderar starkt eftersom när man köper den från Scandinavianphoto så har dom en variant där deras egna logga (text) är fast sydd, och i och med det får man den för 595 :- vilket känns j*vligt bra jämfört med ca 1300 :- som den kostar annars.

Det löstagbara datafacket känns stabilt och pålitligt, mitt incase neoprene fodral känns plötsligt ganska onödigt. (se fler bilder)

Väldigt rymlig även om det inte känns som att man går runt med datorn i en stor bag när man enbart har datorn i väskan.

Senast redigerat 2007-08-27 19:12
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-12 11:09

hej!
Vad tror ni om tucano? Någon som har provat? får man plats med strömadaptern?

Den är ju så snygg!

http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=1020801&product_id=1101505

lite väl dyr finns kasnke att bästalla från utlandet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-03 00:54

STM Wave 15" Shoulder Navy + Atlantic är också mycket snygg och bra.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-03-03 18:59

Just nu har jag bara ett LArobe fodral till min Macbook men ska nog inhandla en STM väska till min Macbook, hade en STM innan till min iBook och tycker den var riktigt bra.

Eventuellt blir det en http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?mco=16A98FFC&nplm=TH386

zightx:

Jag har en sådan...När jag fick den så kom ja på att det inte fanns plats för nätadaptern. Kan fungera som ett större fodral om du har en annan väska, men det fungerar inte som en egen tycker jag.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-03-04 13:38
Ursprungligen av josef_d:

zightx:

Jag har en sådan...När jag fick den så kom ja på att det inte fanns plats för nätadaptern. Kan fungera som ett större fodral om du har en annan väska, men det fungerar inte som en egen tycker jag.

Okej, tack så hemskt mycket för infon för jag måste få plats med laddaren i väskan.

Då blir det utan tvekan STM väskan om jag inte hittar någon annan lika liten och smidig som är anpassad för 13" MacBook, vilket jag nog inte gör.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-08-08 20:44
Ursprungligen av zightx:

Okej, tack så hemskt mycket för infon för jag måste få plats med laddaren i väskan.

Då blir det utan tvekan STM väskan om jag inte hittar någon annan lika liten och smidig som är anpassad för 13" MacBook, vilket jag nog inte gör.

Ny 13" väska från Crumpler...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-04 14:35

Jag har en schysst axelväska i beige från Tiger som jag gillar men det vore nice att ha en tokigt slimmad ryggsäck att få ner en MacBook i. Detta verkar lättare sagt än gjort, någon som har tips?

Jag har sett att Acme har en schysst modell, http://www.acmemade.com/theslimpack.html men det är inte riktigt hundra samt kostar en hel del.

Jag har t.om. letat på affärrer efter barnryggsäckar (Hello Kitty rosa vore t.ex. schysst) men det bästa jag hittat hitills har varit en kånken och så slimmad är den ju inte.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-08-08 13:36

Är det någon som testat "coverbook" ett överdrag/väska till macbook som finns på

http://www.kullander.se/store/product.php?productid=17840&cat=454&page=1

rätt billigt, ska vara motsvarande tucano second skin fast mer skydd. Funderar på att köra ett sånt + vanlig ryggsäck.

Någon som har några erfarenheter? Dålig med bilder och info finns om den.

Kör själv med en Computer Kånken, fungerar perfekt. Dock ett second skin på också.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-12 12:23

men visst måste det finnas utländska webshops som shippar till sverige?
det är alldeles för dyrt med en väska för säg 1500kr på macoteket. man känner ju sig som en sucker om den skulle finnas för säg 600 kr någon annanstans.
Funderingar kring detta?
sorry om det är ot

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-13 10:35

http://www.minhembio.com/bild/181851.jpg

Hittat snyggaste väskan hittils. gjord för macbook 13". Custom färger och personlig text.

vaja.com.
någon med erfarenhet från dem?

lite dyrt- 250$ aj!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-13 15:30

Jag tänkte hör om något vet om en väska som ser ut som min beskrivning över huvud taget i fnns. Jag vill typ ha en stor "backpacker" ryggsäck som sväljer rätt mycket packning, men att det till den ska finnas en liten väska, gärna som kan användas som ryggsäck och som man kan fästa på den stora väskan.

I den lilla är det viktigt att min MacBook (ÄNTLIGEN!) och lite annat går ner. Som en kamera, iPod:en plånboken etc.

Jag hittade Haglöf SEC TRACK 65 som har den idén, men en lilla väskan ser väldigt liten ut och i den rymms nog inte en MacBook... Nån annan som vet någon tillverkare som har en sådan väska...

Jag använder den här väskan till min MacBook -> https://www.brenthavens.com/catalog-edge-i-black.html

Fungerar fint och är rätt snygg, men lite tight är det att få med laddaren

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-29 17:14

Har en svart/grå tucano guaina second skin till min macbook. Sjukt missnöjd med den, jobbiga stora skarvar på insidan, där svart och grått sytts ihop. Ger ett knövligt intryck och är allmänt fult. Deras vanliga second skin är enligt mig mycket bättre (har ett till min PB). Till kablar med mera använder jag tucano cable pouch som är helt ok.

Bevaka tråden