Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fått er nya iMac G5 rev. C?

Tråden skapades och har fått 103 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av el gringo:

Hej på er! Fick precis min 2.1 Ghz iMac 20". FrontRow e supernice - kaxig fjärrkontroll...nice med iSight inbygg. Tys och snabb. På det hela en bra dator som blivit bättre (har haft rev A och B innan).

MEN - MEN - MEN: Varje gång jag bootar min dator ser det ut som windows OCH när jag fick burken skickades den med en 30 GB synlig partition med två osynliga på 180 resp 10 GB så - jag bootade med installationsdvd'n och raderade disken och ominstallerade systemet. MEN - windows/unixkoden i början på uppstart ligger kvar hela tiden. vad skall jag göra?! ringer apple imorgon.

kolla hur det ser ut:

http://homepage.mac.com/fredrikfernberg/imac/iMovieTheater54.html

Har du fått en lösning eller förklaring på varför det ser ut som det gör?

iMac 5G

Ursprungligen av Anders Båth:

Skriv gärna i denna tråd om era tankar om nya modellen! Vill gärna höra om den verkligen är så tyst som jag hört det ryktas o s v. Har själv beställt en i går, men kan fortfarande inte logga in på den där sidan med order-numret och postnumret där man skall kunna kolla ordern.

Hej,
Har precis köpt en G5 och hade precis samma problem som du. Ring detta numret så får du reda på orden 020-1209971.
Lycka till!
lotber

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-11-28 01:30

Jag har en humla i min iMac 20 iSight


Det verkar som om hälften av de här sköna maskinerna har detta pruttljud (rrrrrrrrrrrrrrrrrr!). Om man läser här och på t ex Apple i staternas diskussionsforum så verkar det ju vara vanligt.
Mycket irriterande.
Jag får en bild av två vita plastkugghjul, osynkade, som i leksaksbilar ungefär, de är väl de som driver inluftsfläkten på baksidan.
I övrigt är maskinen otroligt bra och snygg och funkar toppen. Men jag frågar mig om jag ska försöka skicka tillbaka den eller vänja mig vid ljudet. Kanske jag ska sitta och hoppas att det blir bättre när fläktens innanmäte vässat sig lite?
Det är faktiskt rätt sugigt att man ska behöva lira musik eller ha en stökig ljudmiljö runt sig för att det inte ska höras.

jag har inget "pruttljud" på min. märkbart tystare än både Rev A och B.

Min Rev C är tyst och det var även min Rev A.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2005-11-30 11:51

Beställde min iMac 20" i slutet av september tror jag och fick beskedet att datorn var restnoterad.Fick sen veta att det hade kommit en ny dator som ersatt den jag beställde vilket bara kändes positivt.Nu börjar jag bli trött på att vänta eftersom leveransdatumet flyttas fram hela tiden.Ser ju att personer i detta forum får sina datorar men inte jag när jag enligt Apple står bland dom främsta på leveranslistan. Var är era datorer köpta egentligen?

min erfarenhet är att "studentbeställnigar" typ mecenat/csn går mkt fortare än "vanliga". ring o tjata...det ger nog resultat.

ja - fick svar i en annan tråd:

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=89618

det konstiga är att den var sån från fabrik :rolleyes:

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-10 02:20

Var inne i en Apple-butik och testade iMacarna ganska länge. 17-tummaren har en bra skärm, bra skärpa och ljus, klart bättre än de gamla modellerna. Jag är dock inte riktigt nöjd med den vertikala betraktningsvinkeln på 120 grader. Bilden blir mörkare om man skulle sjunka ner lite i sin stol efter en tid framför datorn. Det är kanske inte så farligt men det stör mig. 20-tummaren har däremot inga såna problem. 170 grader räcker gott och väl. Jag såg ingen ljusskiftning när jag rörde mig upp och ner framför den så där finns det bra svängrum. Den har också ljusare skärm vilket gjorde att jag kunde se mer detaljer i bilderna när jag tittade på King Kong-trailern. Där skulle man t.o.m. kunna sänka ljuset ett par steg men med 17-tummaren måste man(jag) ha ljuset på max. Båda iMacarna verkar vara helt ljudlösa vid normal användning. Kunde inte höra någonting när jag la örat mot skärmen. Tittade på Minin också men den hade inte alls samma skärpa. Sämsta betraktningsvinkel hade iBooks och PowerBooks. Jag blev väldigt förvånad att PB 17" hade så dålig skärm.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-01 11:38

När jag sätter min iMac i vila (senaste g5:an) så släcks skärmen och det går en stund, sedan börjar den låta som ett jävla åbäke... fläktar ur all varmluft eller något. Har ni andra det lika dant?

har stött på det - men det är ingen "feature" - det är en bugg. ring apple support!

Ursprungligen av Lm:

När jag sätter min iMac i vila (senaste g5:an) så släcks skärmen och det går en stund, sedan börjar den låta som ett jävla åbäke... fläktar ur all varmluft eller något. Har ni andra det lika dant?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-13 13:45
Ursprungligen av el gringo:

har stött på det - men det är ingen "feature" - det är en bugg. ring apple support!

Kan man bli trögare och trögare? (syftar på mig själv)
Vart kan jag hitta deras support nummer?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-01 13:26

Satan... jag hade hoppats på en feature

ring applestore så skickar dom dig vidare:

Kontakta Apple Store på telefon 020-120 99 71

Bevaka tråden