Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fått er nya iMac G5 rev. C?

Tråden skapades och har fått 103 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-03 13:11

Nu !

med bilder tack.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-03 14:22

"Preparing shipment" på min Nu börjar det lossna.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-11-03 14:22

Hehe Kan tyvärr inte ta bilder, ingen kamera. Kan dock låna brorsan imorrn... Men det är inga stora skillnader mot Rev B utseendemässigt.

Jämfört med min iBook är den jäkligt "rapp", exposé, dashboard osv flyter jäkligt nice. Ni kanske är vara vid snabba Macar men för mig är det den största skillnaden (förutom skärmen). Betraktningsvinkeln på skärmen är väldigt stor (också här jämfört med min iBook 12", kanske lite orättvist? )

Kameran testade jag, blev som förväntat halvtaskiga bilder, men det är ju till för videochat så. PhotoBooth testade jag nån minut sen tröttnade jag. Inte lika lättroad som Steve Jobs tydligen.

Mighty Mouse är jag lite ovan vid, men ska ge den en chans. Har en MX1000 annars. Lite svårt att högerklicka ibland (om man har ett finger på vänsterknappen).

Tja... Just nu är jag väldigt glad bara, varit datorlös i två veckor... Men detta var mina första intryck.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 14:27

Se till att ställ in datorn på Högsta i Systeminställningarna, den kommer med Automatisk inställd, och det blir inte alls samma fart då. Låter den mycket?

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-11-03 14:31

Satte en spegel framför

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-11-03 14:34

Ändrade till högsta nu, tack för tipset, glömt av det. Den låter inte mer nu, men iofs gör jag inget speciellt krävande. Den låter ju betydligt mindre än iMac G4, det är allt jag kan jämföra med.

Testa köra på Högsta processorhastighet någon timme, gärna med krävande program som Chess (ett parti dator mot dator) eller Garageband, så att datorn värmer upp ordentligt. Lyssna sedan om den låter mer nu.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 15:39

Hehe kul det där med att du inte hade nån kamera.

Nu vill jag ha min!

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-11-03 16:30

Jag är förvånad över den snabba leveransen. Verkar ju som en del som beställt före mig inte fått sina än?

För övrigt tog det 2 dagar från den kom till Arnhem till den leverades hit...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-03 16:42
Ursprungligen av k3vlar:

Jag är förvånad över den snabba leveransen. Verkar ju som en del som beställt före mig inte fått sina än?

För övrigt tog det 2 dagar från den kom till Arnhem till den leverades hit...

Fan att brosan nu ska ha bättre dator än mig!!
Jaja, får väl ta ett snack med chefen om en 15" PB så blir jag kanske lite gladare.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 19:22
Ursprungligen av k3vlar:

Jag är förvånad över den snabba leveransen. Verkar ju som en del som beställt före mig inte fått sina än?

För övrigt tog det 2 dagar från den kom till Arnhem till den leverades hit...

Själv beställde jag min dagen efter dem släpptes av i Malmö butiken men enligt besked jag har fått så blir det inget före den 17/11 eftersom Apple officiellt släppa den i Sverige just denna dag?!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 18:21

Skriv mer! Vi vill höra mer om vad du tycker! Front Row t ex, hur är det? Testat några spel? Har du köpt till mer RAM?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-03 18:37

04 nov 2005 00:10 Shanghai Shipped From Originating Depot

Det börjar närma sig!

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-11-03 18:43

Nej, har bara 512MB ram, men det flyter riktigt bra ändå, när jag kör t.ex. proteus, safari, firefox, mail, itunes, colloquy osv samtidigt.

Front Row finns det väl inte så mycket att säga om Det funkar helt enkelt, och är jävligt snyggt. Fjärren är välbyggd och snygg, men jag gillar inte riktigt att den sitter på sidan av iMacen, bättre på baksidan. Jag har inte testat några spel, spelar inte så mycket... Tror jag har WC3 i hyllan men det är ju inte så krävande... Vågar inte testa WoW, har en del kompisar som slösat allt för mkt tid på det

Men har ni tips på sidor med speldemon för mac?

Vad mer ska jag säga? Skärmen är riktigt grym, betraktningsvinkeln är riktigt bra. Dock vet jag som sagt inte något om eftersläpningar än..

Svårt att skriva, jag sitter här och njuter av en härlig mac-upplevelse

Ang prestandan så har jag inte fått upp många badbollar (vilket jag ofta fick på min iBook). Ska installera lite Adobe-program senare så kan jag skriva hur de känns.

Bilder kan jag fixa imorrn om brorsan (JohanK som ni kanske listat ut) lånar ut sin kamera imorrn

För övrigt har jag inte fått några döda pixlar. Blev dock jävligt nervös över en missfärgning i plasten, men det visade sig vara ljus som reflekterades... Jäklar vad blank den är.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 19:01

Ja missfärgningen i plasten var ett "stort" problem för många som fick iMacen första gången, tills folk kom på att det bara var solen som lyste på datorn.

För speldemos gäller ju www.macgamefiles.com, där hittar du alla spel-demos som finns tror jag. Sen har ju Apple en spel-sida med massa demon också.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-11-03 20:00

De kanske vill hålla den "exklusiv" för AppleStore ett tag, har varit så förr...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 20:46

Ja, men visst är det skumt...
Men den som väntar på något gott väntar alltid....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-03 21:27
Ursprungligen av k3vlar:

De kanske vill hålla den "exklusiv" för AppleStore ett tag, har varit så förr...

Mmm.. Dom gillar att göra sådant. Dock så fick vi in nya Powermac G5 så den fanns på lager när Apple presenterade den. Men det var rätt ovanligt för att vara Apple

Man blir lite sur när Apple ger Applestore alla leveranser :/

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-11-03 23:40
Ursprungligen av JohanK:

Mmm.. Dom gillar att göra sådant. Dock så fick vi in nya Powermac G5 så den fanns på lager när Apple presenterade den. Men det var rätt ovanligt för att vara Apple

Man blir lite sur när Apple ger Applestore alla leveranser :/

Hade ni på lager eller hade ni EN visning? Vi fick en PB15" visning och en PM2.0 visning. Har inte fått in några nya modeller av någon av de nya maskinerna än (förutom ovannämnda) och dom håller sig borta. Har tre CTO som ska ha skeppats för drygt en vecka sedan... Men har inte sett till dem än. TNT har väll frusit fast i en snödriva nånstanns...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-04 13:56

Fick typ 10 av varje.. Så då hade vi nog tur för en gångs skull

Ursprungligen av ocap:

Hade ni på lager eller hade ni EN visning? Vi fick en PB15" visning och en PM2.0 visning. Har inte fått in några nya modeller av någon av de nya maskinerna än (förutom ovannämnda) och dom håller sig borta. Har tre CTO som ska ha skeppats för drygt en vecka sedan... Men har inte sett till dem än. TNT har väll frusit fast i en snödriva nånstanns...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 08:18

Idag är min out for delivery! Dockbor jag ju i Köpehamn så den kommer till min flickvän i Lund, som ska åka hem idag och säkert inte kommer kunna ta emot den... Hur gör dem då?

Ursprungligen av Anders Båth:

...säkert inte kommer kunna ta emot den... Hur gör dem då?

Om ingen är hemma när de kommer, så lägger de en lapp i brevlådan, och sen kan du ringa till budfirman (förmodligen "TNT") och komma överens med dem om en tid då de ska komma tillbaka.

Bah står fortfarande On or before 2/11, nu har det ändå gått två dagar sedan dess.

Nu sitter jag här och skriver på min nya iMac ^____^

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-04 23:07

Sitter å testar brorsans (k3vlar) iMac lite.. Utan hans vetskap

Photo Booth fungerar finfint.. Lite kul efter ett glas vin iaf..
Alienvarning på första bilden.. Och på den andra har jag skaffat nått affroliknande...

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-11-05 00:19

Galet

  • Oregistrerad
  • 2005-11-08 21:06

Har också fått min nya nu, och är riktigt nöjd! Även om jag iofs hade en rev. A innan, så skillnaden är ju inte jättestor. Men visst, den har mycket saker som är mycket bättre. Dock var det en död pixel på den nya, men det är väl inget att göra något åt eller? Endast en som jag sett.

O är det någon som köpt något billigt RAM-minne på 512 som de vet funkar så meddela gärna här! Vill köpa till en extra 512 men vet som sagt inte något som fungerar.

Tänker beställa en iMac 17" med 1Gb och modem... var får jag den snabbast? Hos Kullanders här i Malmö eller MacStore på nätet? När jag beställde min iBook i somras, fick jag den väldigt snabbt via MacStore...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-08 21:26

Om inte butiken har dem i lager så borde det gå snabbare via Apple Store.. Du slipper ju en mellanhand

Bevaka tråden